0
  • No products in the cart.
mysql

آموزش پیدا کردن ورژن mysql

یک مدیر سرور در بسیاری از مواقع نیاز خواهد داشت تا ورژن سرویس‌های نصب شده بر روی سرور خود را بررسی کرده و در صورت لزوم در سریع‌ترین زمان اقدام به آپدیت آن‌ها نماید، یکی از مهم‌ترین سرویس‌های شبکه که باید به آن توجه کافی داشت mysql می‌باشد. در این آموزش که توسط تیم تدسا فراهم گردیده، به نحوه پیدا کردن ورژن mysql خواهیم پرداخت.

شاید برای یک مدیر سرور با تجربه این دستورات و روش‌ها بسیار پیش پا افتاده باشد ولی دانستن آن برای یک کاربر تازه‌کار در دنیای متن‌بازها بسیار مفید و ضروری است.

برای پیدا کردن ورژن mysql چندین روش متفاوت وجود دارد که به تمامی آن‌ها خواهیم پرداخت.

 

روش پیدا کردن ورژن mysql

اولین و ساده‌ترین روش برای پیدا کردن ورژن mysql استفاده از دستور زیر در خط فرمان لینوکس می‌باشد. البته باید توجه کنید که باید دستورات با سطح دسترسی root اجرا شوند.

mysqlV

خروجی دستور چیزی شبیه عکس زیر خواهد بود که در این عکس ورژن mysql ما ۵.۵.۴۱ هستش

خروجی دستور

روش بعدی، لاگین شدن به سرویس مربوطه برای پیدا کردن ورژن mysql هستش بدین صورت که شما بعد لاگین با دسترسی یوزر معمولی و یا روت به شکل زیر می‌توانید از دستور دوم جهت پیدا کردن ورژن mysql استفاده کنید.

mysqlu rootppassword

به جای password باید اطلاعات پسورد mysql را قرار بدید.

دستور زیر هم یک کوئری جهت نمایش ورژن سرویس mysql هستش که دیتای موردنظر شما را بررسی و در خروجی چاپ می‌کند.

SHOW VARIABLES LIKE “%version%”;

در عکس زیر ورژن سرویس mysql قابل مشاهده هستش

ورژن سرویس mysql

در انتها هم برای آن دسته از مدیرانی هم که قصد مانیتور کردن این سرویس را دارند آموزش مانیتورینگ سرور mysql توسط دستور mytop را پیشنهاد می‌کنیم حتماً مطالعه کنند.

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website