0
  • No products in the cart.
بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا چیست؟

تعریف بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا و یا همان Content Marketing یک رویکرد استراتژیک برای بازاریابی می باشد که با استفاده از تولید محتوا می توان به فرآیند جذب مشتری بیشتر پرداخت. شما نیز می توانید مخاطب جذب شده حفظ کنید و آن را رفته رفته به واسطه راهکار هایی به مشتری سودآور تبدیل کنید. بازاریابی با استفاده از محتوا یک روش قدیمی و تاریخی است و همچنین یک فرآیند بلند مدت است و در کسب و کارمان بسیار ضرورت دارد. در بازاریابی محتوا تمرکز اصلی آن است که رسانه ایجاد کنیم، نه اینکه رسانه های دیگران را اجاره کنیم و برای آن ها هزینه پرداخت کنیم.

هنر برقراری ارتباط با مشتریان بالفعل و بالقوه، همان بازاریابی محتوا است. اشتراک گذاری اطلاعات مفید و کاربردی مرتبط با نیاز کاربران موجب می شود تا آن ها را از یک مشتری عادی به یک خریدار همیشگی تبدیل کنید. کمپانی های بزرگ همچون مایکروسافت، سیسیکو و P&G از بازاریابی محتوا استفاده می کنند. در نتیجه برای آن ها مفید است که تلاش بر گسترده کردن رسانه خود دارند. با استفاده از این روش کسب و کار های نوپا هم می توانند بواسطه انتشار گسترده محتواهای مفید رشد کنند.

بازاریابی محتوا، بدون محتوای باکیفیت امکان پذیر نیست!

ممکن است از روش های دیگر بازاریابی در کسب و کار خود استفاده کنید و این امر به انتخاب خود شما بستگی دارد. یکی از بخش های فرآیند بازاریابی درونی (Inbound Marketing)، تولید محتوا می باشد که کسب و کار شما را شکل می دهد و لازم است توجه ویژه ای روی کیفیت آن داشته باشید. کیفیت محتوا، تاثیر بسیاری در روش های بازاریابی دارد، که شماری از آنها عبارتند از:

  • بازاریابی شبکه‌های اجتماعی
  • سئو
  • تبلیغات کلیکی
  • انتشار گزارشات خبری (Press Releases)
  • Inbound Marketing (بازاریابی درون‌گرا)

معروف ترین انواع محتوا

  • محتوای متنی
  • محتوای تصویری
  • محتوای ویدئویی

بازاریابی محتوا متنی چیست؟

محتوای متنی به تولید محتوا به صورت نوشتاری و متنی گفته می شود. یکی از متداول ترین روش های بازاریابی محتوا، محتوای متنی است. در این روش تولید محتوا سایت ساده تر بوده اما در عین حال پیچیده تر از روش های دیگر می باشد. افزایش مخاطب سایت از طریق سئو و موتور های جستجوگر یکی از ویژگی های منحصر به فرد تولید محتوا می باشد.

بازاریابی محتوا تصویری چیست؟

در محتوا تصویری، با استفاده از تصاویر می توان مفهوم یک محتوا را برسان و تولید محتوا کرد. قدیمی ترین نوع تولید محتوا، تولید محتوا تصویری می باشد. این روش تاثیر زیادی نسبت به روش های دیگر بر روی مخاطبان داشته است. برای استفاده از تصاویر در وب سایت به نکات سئو و بهینه سازی آن توجه داشته باشید و آن ها را رعایت کنید تا در رتبه بندی تصاویر گوگل، رتبه خوبی کسب کنید.

بازاریابی محتوا ویدئویی چیست؟

هر محتوایی که به صورت فیلم، سریال، کلیپ و یک تصویر چند دقیقه ای باشد، محتوای ویدئویی نام دارد. یکی از بهترین و مدرن ترین روش های بازاریابی، محتوا ویدئویی است. این روش معمولا هزینه بسیار سنگینی دارد. تبلیغات در تلویزیون و ساخت فیلم یکی از بارز ترین نوع بازاریابی محتوا ویدئویی است.

نکات و روش های بازاریابی محتوا

برای بهتر دیده شدن محتوا، شما باید از چند قانون ساده زیر پیروی کنید:

  • محتوا تازه تولید کنید
  • محتوا های قدیمی خود را آپدیت کنید
  • سعی کنید تا روند تولید محتوا به صورت یک شکل نشود
  • محتوا اختصاصی و ناب تولید کنید
  • و از انواع روش های بازاریابی محتوا استفاده کنید

بهترین روش بازاریابی از طریق محتوا

در اولین قدم می توان گفت بهترین روش بازاریابی از طریق محتوا به وب سایت شما بستگی دارد. اما زمانی که یک وب سایت اینترنتی راه اندازی می کنید، بهترین نوع بازاریابی، بازریابی محتوا متنی است. زیرا با این روش، به قول معروف با یک تیر دو نشان زده اید، هم محتوا سایت خود را تولید کرده اید و توجه موتور های جستوگر را به وب سایت خود جلب کرده اید. و همچنین یکی از فاکتورهای سئو و بهینه سازی سایت را انجام داده ید.

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website