0
  • No products in the cart.
 

سوالاتی که کارکنان می‌ترسند از مدیر خود بپرسند!

کارکنان و مدیران

سوالاتی که کارکنان می‌ترسند از مدیر خود بپرسند!

با این نوشتار که توسط تیم تدسا فراهم گردیده همراه باشید تا با ۴ سوالی که کارکنان می‌ترسند از مدیر خود بپرسند یا اینکه مایل به پرسیدن آنها از مدیر خود هستند اما آن را نمی‌پرسند، آشنا شوید.

اینکه بخواهید فرهنگ ارتباطات را هنگام اداره ی یک کسب و کار ایجاد کنید، کار آسانی نخواهد بود. در شرکتی که به سرعت در حال رشد و حرکت است، ممکن است حتی ارائه‌ی بازخورد مداوم به کارکنان از یاد برود، در حالی که این مورد جزئی حیاتی برای عملکرد بهتر است.

روانشناس معروف مجارستانی، میهالی سیژنت میهالی ایده‌ی جریان (flow) را مطرح کرده است که به حالتی از غوطه‌وری در یک کار و تسلط کامل بر آن اشاره دارد که منجر به عملکرد عالی می‌شود. یکی از سه معیار مورد نیاز برای دستیابی به این مرحله گرفتن بازخورد شفاف و فوری می‌باشد که بدون آن نمی‌توان به عملکرد مطلوب دست یافت. بارزترین راه برای دادن بازخورد، شفافیت کامل و صداقت می‌باشد. بازخورد به کارمند این امکان را می‌دهد تا دقیقاً بداند که کجا قرار گرفته است.

اگر مدیر از این ۴ سؤالی که در این نوشتار آمده آگاه باشد و آنها را در محیط کار مطرح کند، می‌تواند عملکرد تیم خود را بهینه‌سازی کند.

بازخورد به کارمند

۱.آیا من عضوی از موفقیت طولانی‌مدت این شرکت هستم؟

نگرش خود از شرکت همراه با تصور خود از موقعیت کارمند در این نگرش را با او به اشتراک بگذارید. حتی اگر شخص در این تصویر جایی ندارد دلیل آن را برایش توضیح دهید. کاری کنید که کارمند دقیقاً بداند چه نقشی در موفقیت آینده‌ی سازمان دارد. پرداختن به این سؤال شخص را درگیر گفت‌وگویی معنادار در مورد آینده‌ی شرکت و کارکنان آن از جمله خودش می‌کند.

 

۲.آیا وجود من تأثیری بر فرهنگ و محیط دارد؟

در بعضی مواقع در مورد اینکه چقدر نگرش و رفتار کارمندتان با فرهنگ سازمان منطبق هست یا نیست، با او به صحبت بنشینید و از او قدردانی کنید. مثال‌های مشخصی از رفتارهای ارزشمند شخص بیاورید.

 

۳.استعدادهای خاص من چقدر برای شما و شرکت ارزشمند است؟

در مورد استعداد خاص شخص و اینکه این استعدادها چگونه در موفقیت شرکت نقش دارد صحبت کنید، یا از کارمند بپرسید که استعداد اصلی او چیست و اینکه چگونه این استعداد درحال‌حاضر یا آینده برای اهداف کسب‌وکار شما مورد نیاز است.

 

۴.نقاط ضعف من که در ارتباط با اهداف شرکت می‌باشند، چه هستند؟

نقاط ضعف شخص را با او به اشتراک بگذارید. اگر این ضعف قابل بهبود است برنامه‌ای برای پیشرفت آن داشته باشید و اگر غیرقابل بهبود است به دنبال راهی باشید تا شخص بتواند آن را به شیوه‌ای سازنده مدیریت کند.

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website