0
  • No products in the cart.
 

اگر گربه تان با پنجه چپش ضربه می زند، به احتمال زیاد مذکر است.

هلدینگ توسعه دهندگان | آموزش مجازی | اخذ ایزو | طراحی سایت > مجله توسعه دهندگان  > اگر گربه تان با پنجه چپش ضربه می زند، به احتمال زیاد مذکر است.
پنجه گربه و جنسیتش

اگر گربه تان با پنجه چپش ضربه می زند، به احتمال زیاد مذکر است.

وقتی گربه تان لیوان قهوه خوری مورد علاقه شما را از روی پیشخوان می اندازد، آیا توجه کرده اید که با پنجه راست یا چپش این کار را کرده است؟

به شکستن هیچ ظرف نوشیدنی دیگری برای دریافت پاسخ نیازی نیست؛ جنسیت گربه تان به زودی به اندازه کافی برایتان مشخص می شود. طبق مطالعه منتشر شده ای درباره رفتار گربه در مجله رفتار گربه ها، گربه های مونث به طور مشخص راست پنجه هستند، در حالیکه گربه های مذکر عموماً از پنجه چپشان استفاده می کنند. دبورا ولز از مدرسه روانشناسی بلفاست دانشگاه کوئینز گفت در حالیکه صدای خرخر گربه بی اهمیت به نظر می رسد، پنجه غالب گربه تان می تواند نشانه سلامت آن باشد. برای شروع کنندگان می توان گفت بله، گربه ها می توانند پنجه غالب داشته باشند (که اغلب دارند). به گفته ول و همکارانش، وقتی حیوانات قسمت هایی از بدنشان را بیشتر ترجیح می دهند، این نشانه مزیت آن بخش از بدن برای آن حیوان است. مزیت جانبی در دوزیستان، جوندگان، مارها، حیوانات اولیه و حتی وال ها نیز مشاهده می شود. ولز و همکارانش در این تحقیق داده های حاصل از مزیت پنجه ای 44 گربه (24 گربه مذکر و 20 گربه مونث) از نژادهای مختلف که ظرف مدت سه ماه جمع آوری کرده بودند را مطالعه کردند. بر خلاف مطالعات مزیت پنجه گربه در شرایط آزمایشگاهی، زندگی روزانه گربه های شرکت کننده در این تحقیق مورد بررسی قرار گرفت تا از طریق چندین رفتار روزمره طبیعی پنجه غالب آن ها تشخیص داده شود. محققان به ویژه علاقمند به دانستن این موضوع بودند که گربه ها به هنگام بالا و پائین رفتن از پله ها و ورود و خروج به جعبه خوابشان از کدامیک از پنجه هایشان استفاده می کنند و اینکه آیا گربه ها وقتی به جعبه خوابشان وارد می شوند ترجیح می دهند بر روی یک طرف بدنشان بخوابند یا خیر. علاوه بر این داده های همزمان، محققان رفتار گربه ها را در داخل مارپیچ مواد غذایی در طول چندین آزمایش آزمایشگاهی مورد بررسی قرار دادند- برج کروی شکلی دارای سه لایه سوراخ که به یک ماده غذایی منتهی می شود. در نهایت، 73 درصد از گربه ها به هنگام دستیابی به غذایشان پنجه غالب خود را نشان دادند، 70 درصد وقتی که از پله ها بالا و پائین می رفتند، و 66 درصد وقتی که روی لبه جعبه خوابشان می ایستادند. هر دو گروه گربه های مونث و مذکر، پنجه غالبشان را نشان دادند. گربه های مذکر به روشی قدرتمند پنجه های چپ جلوییشان را نشان دادند و گربه های مونث پنجه های راست جلوییشان را با قدرت تمام نشان دادند. (در هیچکدام از دو گروه، گربه ها ترجیحی در خوابیدن بر روی یک طرف بدنشان نشان ندادند.)

تهیه شده توسط تیم R&D تدسا

منبع: لایو ساینس (livescience.com)

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website