0
  • No products in the cart.
 

طرز تهیه راتاتویی غذای اصیل و خوشمزه فرانسوی

طرز تهیه راتاتویی غذای اصیل و خوشمزه فرانسوی

طرز تهیه راتاتویی غذای اصیل و خوشمزه فرانسوی

راتاتویی فرانسوی ، این غذای فوق‌العاده با کدو سبز خوشمزه، بادمجان و سبزیجات آماده می‌شود. بدون شک، پختن غذاهای فرانسوی کار آسانی نیست اما واقعیت این است که آشپزی فرانسوی در سراسر جهان مورد تحسین و تقدیر است. در ادامه این نوشتار که در سایت تدسا فراهم گردیده، با ما همراه باشید تا طرز تهیه راتاتویی فرانسوی غذای اصیل و خوشمزه با سبزیجات را بدانید.

راتاتویی فرانسوی

مواد لازم برای تهیه راتاتویی فرانسوی

– ۴۵۰ گرم بادمجان مکعبب خردشده

–  ۲ و نیم قاشق چچایخوری نمک به صورت جداگانه

– ۳ حبه سیر خرد شده

– ۱۱۳۰ گرم گوجه‌فرنگی پوست کنده

– نصف قاشق چایخوری فلفل سیاه تازه پودرشده

– ۴/۳ فنجان جعفری خرد شده

– ۴/۱‍ فنجان ریحان خرد شده

– ۶۸۰ گرم پیاز نازک برش خورده

– ۳ عدد فلفل دلمه‌ای خرد شده

– ۹۰۰ گرم کدو سبز خردشده

– ۹۰۰ گرم پیاز زرد نازک برش خورده

– ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون

 

طرز تهیه راتاتویی فرانسوی

۱. ۲ بشقاب بزرگ بردارید و حوله‌های کاغذی خشک را روی هر کدام از آن‌ها قرار دهید. بادمجان‌ها را روی بشقاب‌ها بریزید و با یک و سه چهارم قاشق چایخوری نمک آن‌ها را مزه‌دار کنید. بادمجان‌ها را ۲۰ دقیقه کنار بگذارید.

۲. در یک قابلمه‌ی گرم شده، فلفل سیاه، ریحان، سیر، جعفری و گوجه‌فرنگی را بپزید. کمی صبر کنید تا این سبزجات به آرامی بپزند، اما اجازه ندهید مواد به جوش برسند زیرا غذا شل و آبکی می‌شود.

۳. در یک تابه، فلفل و پیاز را با روغن زیتون روی حرارت کم تفت بدهید. این کار را به مدت ۱۰ دقیقه ادامه بدهید و هر از گاهی هم بزنید. بعد این ترکیب را به مخلوط گوجه‌فرنگی انتقال بدهید.

۴. مخلوط بادمجان و کدو سبز را اضافه کنید. در ظرف را بگذارید و روی حرارت پایین به مدت ۴۵ دقیقه آن را طبخ کنید. بعد ۴/۳ قاشق چایخوری نمک اضافه کنید و اجازه بدهید ۳-۵ دقیقه‌ی دیگر هم بپزد.

نوش جان

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website