0
  • No products in the cart.
 

کتاب الکترونیکی PDF ورزش ، تغذیه، تناسب اندام از دایان هیلز

هلدینگ توسعه دهندگان | آموزش مجازی | اخذ ایزو | طراحی سایت > مجله توسعه دهندگان  > مجله ورزشی  > کتاب الکترونیکی PDF ورزش ، تغذیه، تناسب اندام از دایان هیلز

کتاب الکترونیکی PDF ورزش ، تغذیه، تناسب اندام از دایان هیلز

کتاب الکترونیکی PDF ورزش ، تغذیه، تناسب اندام از دایان هیلز 

کتاب ورزش ، تغذیه، تناسب اندام از دایان هیلز  در قالب کتاب الکترونیکی PDF ارائه شده از مجله توسعه دهندگان فعال در زمینه آموزش ، ایزو ، طراحی وب سایت ، که با کیفیت بسیار عالی تهیه و در اختیار شما قرار داده شده است.

ممکن است در طی زمستان چند کیلو وزنتان اضافه شده باشد، بدون اینکه دلیل آن را بدانید. در واقع، لازم است کمی هم به عادات غذایی‌تان توجه کنید. خیلی از افراد عادت به پرخوری دارند، اما متوجه آن نیستند.
در واقع، غذا خوردن آنچنان با فعالیت‌های دیگر آمیخته شده است که هیچوقت زمان پرخوری کردنمان را متوجه نمی‌شویم.
اگر عادت دارید که ناآگاهانه در حال تماشای تلویزیون به خوردن چیپس مشغول شوید یا در سینما با وجود اینکه شام خورده‌اید، مشغول خوردن پاپ کُرن می‌شوید یا در عین سیری دعوت مادرتان را برای پرس دوم قبول می‌کنید، خیلی بیشتر از نیاز بدنتان غذا خورده‌اید، و می‌توان گفت که پرخوری کرده‌اید. برای اینکه بفهمید نیاز بدنتان برای غذا خوردن تا چه حد است، باید عادات غذایی‌تان را بررسی کنید و اینکه چه تعداد دفعه در روز و چه مقدار می‌خورید، و مهم‌تر اینکه دلیل پرخوری خود را بفهمید. پرخوری معمولاً می‌تواند نشانه مشکلی اساسی باشد.
زمانی که فهمیدید که بیش از حد غذا می‌خورید باید دلیل آن را در عادات غذایی‌تان جستجو کنید تا بتوانید زندگی سالم‌تری را داشته باشید. پرخوری چیست؟
قبل از اینکه اطمینان حاصل کنید که پرخوری می‌کنید یا نه، لازم است که عادات غذایی‌تان را بررسی کنید که آیا نشان دهنده مشکلاتی مربوط به سلامتیتان است یا نه. پرخوری می‌تواند نوعی اختلال در نظم غذا خوردن باشد مثل بی اشتهایی یا پراشتهایی که می‌تواند به مشکلات جدی مثل دیابت یا بیماری‌های قلبی منجر شود.
این نوع پرخوری کردن ممکن است با حالاتی مثل افسردگی یا احساس گناه همراه باشد و افرادی که به این مشکل مبتلا می‌شوند سعی می‌کنند که به تنهایی و دور از چشم سایرین غذا بخورند تا دیگران از میزان غذا خوردن آن‌ها مطلع نشوند.
البته یادآور شویم که افراد پر خور با افرادی که برای ساختن ماهیچه میزان زیادی گوشت و پروتئین مصرف می‌کنند بسیار متفاوت هستند.
پرخوری همان زیاد و بی رویه خوردن است حتی آن زمان که گشنه هم نباشید. از آنجا که مردها معمولاً اشتهای بیشتری نسبت به زنان دارند، این مشکل در آن‌ها زیاد به چشم نمی‌آید. هرچند که پرخوری کمتر از اختلالات خوردنی جدی است اما باز هم ممکن است نشانه بدی از مشکلات جسمی یا روحی در فرد باشد.

دنبال یک سنگ صبور باشید اگر برای این پرخوری می‌کنید که فکرتان را از فشارها و ناراحتی‌های عصبیتان دور کنید، کار بسیار اشتباهی است. به جای آن می‌توانید با دوستان یا خانواده‌تان صحبت کنید و برای آن‌ها از ناراحتی‌هایتان بگویید. این کار باعث می‌شود که بهتر و سریع‌تر با مشکل کنار بیایید. دستانتان را مشغول نگاه دارید اگر در حال ترک سیگار یا هر مواد اعتیادزای خوردنی دیگر هستید، سعی کنید که دستانتان همیشه مشغول کاری باشد.
می‌توانید با آدامس جویدن هم کمی از این پرخوری‌هایتان کم کنید. به غذا خوردنتان نظم دهید عادات غذایی و مواد غذایی مصرفیتان را بررسی کنید. اگر می‌بینید که بشقابتان همیشه از غذا لبریز است، باید حتماً میزان غذایتان را پایین بیاورید. سعی کنید برای غذا خوردنتان یک برنامه دقیق روزانه یا هفتگی تنظیم کنید. این کار باعث می‌شود که از خوردن تنقلات زیاد هم مابین وعده‌های غذایی جلوگیری کنید. بهتر است به جای اینکه در روز سه وعده بزرگ غذایی داشته باشید، غذای مصرفیتان را بین شش وعده تقسیم کنید. به باشگاه‌های ورزشی بروید تمرینات ورزشی را شروع کنید. همینطور که سنتان بالاتر می‌رود بدون اینکه مقدار غذای مصرفیتان کم شود، فعالیت بدنیتان روز به روز کمتر می‌شود.
با بالا رفتن سن، سوخت و ساز بدنتان هم کندتر می‌شود و باید بیشتر مراقب غذا خوردنتان باشید. می‌توانید این مسئله را با انجام تمرینات ورزشی حل کنید. این کار باعث می‌شود که سوخت و ساز بدنتان سریع‌تر شود.
آرام‌تر غذا بخورید یادگرفتن نحوه آماده کردن و پختن غذاهای مقوی به شما کمک می‌کند که دیدگاهتان در مورد غذا تغییر کند.
اگر سرعت غذا خوردنتان را پایین تر بیاورید و سعی کنید که در حین غذا خوردن روی طعم و مزه غذا متمرکز شوید، بسیار کمتر راغب خواهید شد که بیش از نیازتان غذا بخورید. آرام غذا خوردن مزیت دیگری هم دارد و آن این است که مغزتان فرصت خواهد داشت که محاسبه کند و شما بفهمید که چه موقع سیر شده‌اید و دست از غذا خوردن بردارید. مصرف شکلاتتان را پایین بیاورید برای مقابله با پرخوری، شما باید به طور جدی انتخاب‌های غذایی‌تان را بررسی کنید و ببینید که چه انتخاب‌های ناسالمی داشته‌اید و آن‌ها را کنار بگذارید. بدن شما می‌داند چه زمانی گرسنه می‌شوید و نیاز به غذا دارید و چه زمانی هم از غذا خوردن سیر شده‌اید، و زمانی که دلایل پرخوریتان را به دقت بررسی کنید، راحت تر می‌توانید بفهمید که چه هنگام گرسنه و چه هنگام سیر شده‌اید. به غیر از پایین آوردن خطرات ابتلا به بیماری‌های قلبی و دیابت، اصلاح عادات غذایی‌تان باعث می‌شود که بدنتان را تقویت کنید، علایقتان را وسعت دهید و غذا خوردن برایتان لذت بخش تر خواهد شد.


دانلود رایگان PDF

کتاب الکترونیکی PDF رایگان ورزش، تغذیه،تناسب اندام از دایان هیلز

 

حجم دانلود: 219 صفحه – 5.20Mb

پسوند فایل: PDF

لینک دانلود : برای دانلود کلیک کنید

 

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website