0
  • No products in the cart.
 

چگونه جلوی پوسته پوسته شدن کنار ناخن ها را بگیریم؟

چگونه جلوی پوسته پوسته شدن کنار ناخن ها را بگیریم؟

چگونه جلوی پوسته پوسته شدن کنار ناخن ها را بگیریم؟

کوتیکول های خشک و لایه ای ناخن ها می توانند کاملاً دردناک بوده و ناخوشایند به نظر برسند. خوشبختانه، این مشکلی است که می تواند بدون زمان یا تلاش زیاد آن را حل کنید ـ تنها باید آماده باشید تا از دست های خود کمی مراقبت کنید. با افزودن رطوبت و مراقبت از آنها می توانید کوتیکول های خشک خود را درمان کنید. خوشبختانه، می توانید از لایه برداری از کوتیکول ها نیز جلوگیری نمایید! در ادامه با مجله توسعه دهندگان همراه باشید.

 

بخش اول) مرطوب سازی کوتیکول ها

چگونه جلوی پوسته پوسته شدن کنار ناخن ها را بگیریم؟

  1. یک درمان کننده کوتیکول خانگی درست کنید. اگر فرصت دارید، می توانید با برخی از کرم و روغن های دست، یک درمان کننده واقعی کوتیکول در خانه درست کنید. نحوه ی ساخت آن در اینجا آمده است:
  • کاسه ای از یک سوم لیوان کرم دست، چند قاشق روغن زیتون (یا در صورت امکان روغن هسته ی انگور) و 3 الی 4 قطره روغن اسطوخودوس (که در فروشگاه مواد غذایی سالم یافت می شود) را با دمایی که برای تماس، گرم است اما نه خیلی داغ در مایکروویو گرم کنید.
  • مقداری زیادی از ترکیبات را روی هر ناخن بمالید و به آرامی ترکیبات را بر روی ناخن، کوتیکول و پوست اطراف ناخن ماساژ دهید و برای هر ناخن یک یا دو دقیقه وقت بگذارید. این کرم برای دستان (و پاها!) خوب است و کوتیکول ها را نرم نگه می دارد.
  • اگر کرم را در یک بطری شیشه ای تیره نگه دارید، می توانید تا 3 آن را در یخچال نگه دارید و دوباره گرم کنید.

چگونه جلوی پوسته پوسته شدن کنار ناخن ها را بگیریم؟

  1. برای نتیجه گیری سریع و آسان از روغن زیتون استفاده کنید. روغن زیتون یک نرم کننده عالی است که می توان به تنهایی از آن برای درمان کوتیکول های خود استفاده کنید. با استفاده از یک پد، نوک انگشت یا یک پنبه ی مرطوب شده، مقدار کمی از روغن را بر روی هر کوتیکول بمالید. روغن را به مدت 1 الی 2 دقیقه بر روی هر کوتیکول ماساژ دهید. سپس، اجازه دهید قبل از شستن دست ها، روغن خیس بخورد.
  • می توانید از روغن زیتونی که برای پخت و پز مصرف می کنید، استفاده نمایید.

چگونه جلوی پوسته پوسته شدن کنار ناخن ها را بگیریم؟

  1. یک روش درمانی با وکس داغ به کار ببرید. اگر توانایی مالی دارید، بر روی درمان موم گرم در سالن های ناخن محلی سرمایه گذاری کنید تا شگفتی هایی برای دست، ناخن و کوتیکول ها ایجاد شود.
  • طی یک روش درمانی با وکس گرم، تکنسین کرم یا روغنی را روی دستان شما قرار می دهد. سپس، آنها دستان شما را با موم پارافین ذوب شده می پوشانند. بلافاصله بعد از آن، یک جفت دستکش پلاستیکی را قرار داده و دستان خود را در آن قرار دهید.
  • بعد از 10 الی 15 دقیقه دستان خود را از دستکش های بلند بیرون بیاورید، و تکنسین موم را برداشته و پوست دستان شما را آزاد می گذارند و احساس می کنید کوتیکول ها نرم و لطیف شده اند.
  • همچنین می توانید بسته های درمان آنلاین با موم پارافین را خریداری کرده و در منزل خودتان از آنها استفاده کنید.

چگونه جلوی پوسته پوسته شدن کنار ناخن ها را بگیریم؟

  1. از وازلین استفاده کنید تا در رطوبت محکم چسبانده شود. در حالیکه وازلین یک مرطوب کننده نیست، اما در رطوبت طبیعی پوست شما قرار می گیرد و پوست شما را در برابر محیط محافظت می کند. همچنین می توانید بعد از کرم دست خود از آن استفاده کنید تا رطوبت را ماندگار نمایید. وازلین کوتیکول های پوست شما را نرم کرده و جلوی لایه برداری آن را می گیرد، اما بسیار چرب خواهند نبود. قبل از خوردن یا نوشیدن هر چیزی، دستان خود را کاملاً بشوئید.
  • اگرچه بهتر است وازلین با محصول دیگری استفاده شود، اما جایگزین ارزان قیمتی است. می توانید جعبه ی بزرگی از آن را با هزینه اندکی تهیه نمایید.

چگونه جلوی پوسته پوسته شدن کنار ناخن ها را بگیریم؟

  1. روغن های اسانس دار را امتحان کنید. روغن های اسانس دار می توانند در مرطوب کردن کوتیکول های شما مفید باشند و در عین حال بوی بسیار خوبی نیز ببخشند! برای مرطوب کردن ناخن های خود روغن جوجوبا، روغن کنجد، اسانس لیمو، روغن اسانس اسطوخودوس، روغن درخت مر، روغن اسانس کندر، روغن اسانس صنوبر بلسان، یا روغن اسانس گیاهان زمستانی را امتحان کنید. همچنین می توانید از روغن درخت چای برای تمیز نگه داشتن ناخن ها و جلوگیری از عفونت استفاده کنید.
  • در اکثر موارد، باید روغن های اسانس خود را با روغن حامل رقیق کنید، زیرا این مواد برای استفاده مستقیم بر روی پوست شما، بسیار غلیظ هستند. روغن های حامل بسیارخوب شامل روغن زیتون، روغن انگور یا روغن نارگیل هستند.

چگونه جلوی پوسته پوسته شدن کنار ناخن ها را بگیریم؟

  1. در بخش های باریک کنار ناخن، از برق لب استفاده کنید. اگر خارج از خانه هستید و کوتیکول ها شما را اذیت می کنند، به دنبال برق لب در کیف خود بگردید و سعی کنید کمی را روی کوتیکول های خود مالش دهید. تا زمانی که بتوانید کرم دستی را برای دستان خود بدست بیاورید، برق لب به طور موقت آن را تسکین می دهد.

بخش دوم) مراقبت از کوتیکول های پوست خود

چگونه جلوی پوسته پوسته شدن کنار ناخن ها را بگیریم؟

  1. نوک انگشتان خود را در آب گرم خیس کنید. دستان خود را در آب داغ (نه اینکه جوش) بخیسانید یا یک حمام طولانی مدت بروید. این روش به نرم شدن کوتیکول ها و شل شدن پوست کمک می کند. در صورت تمایل می توانید یک قاشق چایخوری آب لیموی تازه و له شده یا سرکه را به آب اضافه کنید. این امر به پوسته پوسته شدن پوست های مرده کمک می کند.چگونه جلوی پوسته پوسته شدن کنار ناخن ها را بگیریم؟
  2. کوتیکول های انگشت خود را با یک ابزار مانیکور به عقب فشار دهید. پس از نرم شدن کوتیکول ها، آنها را با یک ابزار مانیکور به عقب برگردانید.
  • ابزار مانیکور از جنس چوب یا فلز است که برای فشار دادن کوتیکول ها و تمیزکردن زیر ناخن ها استفاده می شود. می توان آنها را با قیمت ارزانی از داروخانه، فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی و یا به صورت آنلاین تهیه نمود.
  • از قسمت صاف انتهای مانیکور برای فشار دادن کوتیکول استفاده کنید. سعی کنید این کار را خیلی آرام انجام دهید ـ اگر خیلی محکم فشار وارد کنید، ممکن است به خودتان آسیب بزنید و کوتیکول های انگشت خود را بدتر نمایید!
  • تا جایی که می توانید کوتیکول ها را به عقب فشار دهید تا در پایین هر ناخن، هلال سفید (که لانولا نامیده می شود) مشاهده شود. این کار را بیشتر از یک یا دو بار در ماه انجام ندهید، زیرا کوتیکول ها کاملاً حساس هستند.
  • مانیکورهای پلاستیکی یا فلزی، پس از هر بار استفاده باید ضدعفونی شوند، در حالیکه مانیکورهای چوبی باید دور ریخته شوند.

چگونه جلوی پوسته پوسته شدن کنار ناخن ها را بگیریم؟

  1. هرگز کوتیکول های کنار ناخن خود را نچینید. کوتیکول ها مهم هستند ـ آنها با جلوگیری از ورود هرگونه خاک یا باکتری، از ماتریس (بخشی که ناخن ها از آن رشد می کنند) رشد ناخن های شما محافظت می کنند. در نتیجه، بهتر است از چیدن آنها خودداری کرده و آنها را به عقب برگردانید.
  • با برش کوتیکول، لایه محافظ از بین می رود و ناخن های شما در معرض عفونت قرار می گیرند. با این کار پوست کوتیکول ها نیز سخت تر شده و مستعد شکاف و لایه برداری می گردند.
  • هنگامی که جلوی چیدن کوتیکول ها را گرفتید، از رشد سریع آنها نگران نشوید ـ این یک افسانه است. حتی اگر جلوی چیدن آنها را بگیرید، میزان رشد آنها یکسان خواهد بود.

چگونه جلوی پوسته پوسته شدن کنار ناخن ها را بگیریم؟

  1. کوتیکول های خود را به طور مرتب مرطوب کنید. مرطوب کردن منظم کوتیکول ها یکی از مهمترین اقدامات در جلوگیریی از لایه برداری از کوتیکول ها است. باید حداقل دوبار در روز ـ یک بار در صبح و یک بار در شب ـ آنها را مرطوب کنید.
  • فراموش نکنید که کوتیکول هایتان از پوست ساخته شده اند (علی رغم بافت ضخیم تر آنها)، و تمام پوست ها به رطوبت رسانی نیاز دارند تا مرطوب شده و لایه لایه و پوسته پوسته نشوند.
  • در طول روز می توانید از یک لوسیون مرطوب کننده ی دست که به سرعت رسوخ کرده و دستتان احساس چربی نکند، استفاده کنید. هرچند برای آبرسانی شدیدتر در شب، باید از لایه ضخیم تری از کرم یا پماد کوتیکول استفاده کنید.
  • بعد از اینکه شب ها، دست ها و کوتیکول های خود را مرطوب کردید، بهتر است یک جفت دستکش پشمی یا پنبه ای در رختخواب بپوشید. این کار مانع از مالیدن کرم یا پماد بر روی رختخواب می شود، در حالی که گرمای اضافی به پوست شما کمک می کند تا مرطوب کننده را به خود جذب کند. در صبح با دست ها و کوتیکول هایی واقعاً نرم بیدار خواهید شد!

چگونه جلوی پوسته پوسته شدن کنار ناخن ها را بگیریم؟

  1. اگر کوتیکول هایتان ترک خورده و دردناک هستند، از یک پماد موضعی ضد باکتری استفاده کنید. اگر پوست اطراف ناخن هایتان ترک خورده، ممکن است عفونت کوچکی داشته باشید. در صورت بروز این موارد، قبل از شروع بهبودی، باعث عفونت را از بین ببرید.
  • عفونت می توانید با قرار دادن لایه ی ضخیمی از پماد ضد باکتری موضعی (مانند Neosporin) بر روی کوتیکول ها رفع کنید.
  • پس از استفاده از پماد ضد باکتری (که موثرتر از کرم است)، یک باند نواری را دور هر ناخن آسیب دیده بپیچانید.
  • باند نواری را به مدت یک شب بر روی ناخن ها باقی بگذارید. هنگام صبح احساس خواهید کرد که کوتیکول هایتان بهتر شده اند!

چگونه جلوی پوسته پوسته شدن کنار ناخن ها را بگیریم؟

  1. زمان مشورت با پزشک را بدانید. اگر کوتیکول های شما دردناک هستند، دچار چرک یا تورم هستند یا لکه های قرمز رنگی ایجاد کرده اند، ممکن است به عفونتی به نام پارونیشیا مبتلا شده باشید. اگر گمان می کنید اینگونه است، در اسرع وقت به پزشک خود مراجعه کنید زیرا ممکن است برای رفع عفونت به یک دوره آنتی بیوتیک احتیاج داشته باشید.

 

بخش سوم) جلوگیری از کوتیکول های خشک

چگونه جلوی پوسته پوسته شدن کنار ناخن ها را بگیریم؟

  1. دستان خود را از آب و هوای سرد محافظت نمایید. آب و هوای سرد می تواند برای دستانتان بسیار بد باشد و باعث ترک خوردگی و لایه لایه شدن کوتیکول ها شود.
  • بنابراین، بسیار مهم است که توجه ویژه ای به محافظت از دستان خود در زمستان یا هر زمان که آب و هوای بسیار سردی را تجربه کردید، داشته باشید.
  • همیشه هنگام خروج از منزل دستکش بپوشید و به یاد داشته باشید که یک کرم دست کوچک را در کیف خود قرار دهید تا در فواصل منظم از آن استفاده نمایید.

چگونه جلوی پوسته پوسته شدن کنار ناخن ها را بگیریم؟

  1. انگشتان خود را از دهانتان دور نگه دارید. افرادی که عادت به گاز گرفتن ناخن ها یا کوتیکول هایشان دارند، بسیار بیشتر از افرادی که این کار را انجام نمی دهند، دچار لایه لایه شدن پوست اطراف انگشتان خود می شوند.
  • شما همچنین در معرض خطر ابتلا به عفونت هستید زیرا دهان حاوی باکتری هایی است که به راحتی می تواند به ناخن های شما منتقل شوند. بزاق نیز حاوی آنزیم هایی است که پوست را تجزیه می کند و باعث خشکی بیشتر پوست می شود.
  • بنابراین یکی از موثرترین اقداماتی که می توانید برای جلوگیری از خشکی و لایه لایه شدن کوتیکول ها انجام دهید، متوقف کردن گاز گرفتن کوتیکول ها و دور نگه داشتن دستان از دهان است.
  • برای کمک به رفع عادت خود، می توانید پمادهای مخصوص ناخن با طعم ناخوشایند خریداری کنید. این پمادها باعث می شوند انگشتان شما طعم بدی بگیرید و شما قبل از گاز گرفتن مجدد آنها، دوباره به فکر بوی بد آن بیفتید.

چگونه جلوی پوسته پوسته شدن کنار ناخن ها را بگیریم؟

  1. از مواد خشک کننده پرهیز کنید. داشتن دستانی خشک می تواند باعث ترک خوردگی و لایه لایه شدن کوتیکول ها شود، بنابراین آنها را از قرارگیری غیرضروری در برابر هر گونه مواد خشک کننده محافظت نمایید.
  • شستن مکرر ظرف ها با آب گرم و صابون می تواند دستان شما را بسیار خشک کند، بنابراین با پوشیدن دستکش های لاستیکی در هر بار شستشو، از آنها محافظت کنید.
  • اگر دوست ندارید دستکش بپوشید، حداقل از یک صابون مرطوب کننده که برای مرطوب سازی دست ها هنگام شستشو طراحی شده، استفاده کنید. وقتی ناخن هایتان خیس می شوند، مطمئن گردید که کاملاً خشک شده باشند.
  • از پاک کننده های ناخن دارای استون استفاده کنید، زیرا لایه ی مرطوب روی ناخن هایتان مانند تجارت نیست. همچنین باید سعی کنید شستن دست ها را به حداقل برسانید، زیرا شستشوی مکرر، روغن های طبیعی و مهم را از سطح پوست و ناخن ها خارج می کند.

چگونه جلوی پوسته پوسته شدن کنار ناخن ها را بگیریم؟

  1. یک رژیم غذایی سالم بخورید. یک رژیم غذایی سالم و متعادل، ویتامین ها و مواد معدنی موردنیاز بدن را برای مو، پوست و ناخن های سالم تامین می کند. کوتیکول های شما مرطوب می شوند و ناخن هایتان سریع تر رشد خواهند کرد. سبزیجات و میوه جات زیادی بخورید و در صورت امکان محصولات ارگانیک را انتخاب کنید.
  • برای تقویت ناخن های خود، بیشتر تخم مرغ، بادام، توت فرنگی، مرغ، روغن بذر کتان، روغن نارگیل، عدس، هندوانه، فلفل دلمه ای و غلات کامل بخورید.

چگونه جلوی پوسته پوسته شدن کنار ناخن ها را بگیریم؟

  1. هیدراته بمانید. درست همانطور که هیدراته ماندن، پوست شما را مرطوب نگه می دارد، به سالم ماندن کوتیکول ها نیز کمک می کند. نوشیدن حداقل 8 لیوان آب به صورت روزانه، به مرطوب شدن کوتیکول ها کمک می کند و از خشکی آنها جلوگیری می نماید.
  • اگر فعالیت زیادی دارید، آب بیشتری بنوشید!
  • با خود یک بطری آب همراه داشته باشید تا نوشیدن آب در هنگام حرکت برایتان راحت تر گردد.

چگونه جلوی پوسته پوسته شدن کنار ناخن ها را بگیریم؟

  1. ابزار مانیکور خود را با دقت انتخاب کنید. هنگام انتخاب یک تکنسین برای مانیکور و پدیکور دقت نمایید، زیرا اجرای یک مانیکور ضعیف می تواند نسبت به یک مانیکور خوب، آسیب بیشتری وارد کند.
  • برخی از تکنسین های ناخن می توانند با ناخن ها و کوتیکول های شما رفتار بسیار خشنی داشته باشند و این می تواند باعث لایه لایه شدن، ترک خوردگی و درد شود.
  • اگر تکنسین ناخن شما، سعی کرد کوتیکول های ناخن شما را بچیند یا آن را خیلی به عقب برگرداند، مودبانه از او بخواهید که از این کار صرف نظر نماید. آنها ناخن های شما هستند، بنابراین باید تصمیم بگیرید که چه اتفاقی برای آنها بیفتد.
  • اگر تکنسین ناخن شما، کوتیکول های شما را بچیند و در نتیجه دچار زخم یا عفونت شوید، این امر می تواند در نتیجه ی استفاده از تجهیزاتی باشد که به درستی استریل نشده اند. اگر این اتفاق بیفتد، باید توجه داشته باشید که به سالن ناخن دیگری بروید.

 

 

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website