0
  • No products in the cart.
 

چگونه روابط خود را با مشتریان ارتقا دهید؟

روابط خود را با مشتریان

چگونه روابط خود را با مشتریان ارتقا دهید؟

در ابتدا به نظر نمی رسد که کار فروش نیازمند مهارت خاصی است. اما بعد از ورود به این حرفه، متوجه خواهید شد که فروش در واقع یک هنر است و برای پیشرفت باید کوشش بسیاری داشته باشید. باید تکنیک های بازاریابی و فروش را بیاموزید و با تمرین و پشتکار، تلاش کنید به هدف خود نزدیک تر شوید. در ادامه با مجله توسعه دهندگان همراه باشید.

اما یکی از مهمترین تکنیک هایی که باید برای موفقیت در فروش بدانید این است که روابط خود را با مشتریان ارتقا دهید و به آنها نشان دهید، محصول شما همان چیزی است که بدان نیاز دارند. آن وقت می بینید که مشتریان حاضرند برای محصول شما هزینه کنند.

فراموش نکنید که شما باید برای افزایش فروش محصولات خود، با دقت به حرف مشتریان گوش دهید و در آنها اعتماد ایجاد کنید و رابطه تان را با آنها حفظ نمایید.

چرا باید به حرف های مشتریان گوش دهیم؟

فرقی ندارد که شما چه چیزی می فروشید اما بهتر است از مشتری احتمالی خود بپرسید به چه چیزی نیاز دارد؟ زیرا در آن صورت، فروش محصولی که نیاز آنها را برطرف می کند بسیار آسان تر از فروش محصولی است که به کار آنها نمی آید.

درنتیجه سعی کنید نیازهای مشتریان خود را به خوبی شناسایی کنید و ببینید چطور می توانید به آنها کمک کنید؟ نقاط ضعف مشتری را بشناسید و از آن در راستای رسیدن به اهداف خود بهره مند شوید.

روابط خود را با مشتریان

چگونه اعتماد مشتری را جلب کنیم؟

اگر موفق شوید اعتماد مشتریان را به خود جلب کنید بدون شک موفق خواهید بود.

ساده ترین راه برای ایجاد ارتباط با مشتریان این است که از طریق یک دوست یا آشنای مشترک با آنها ارتباط برقرار کنید. درضمن، پیشنهاد می شود که مکالمات خود را با مشتری به صورت حضوری انجام دهید تا تاثیر بیشتری بر او داشته باشید.

یکی دیگر از راه های ایجاد اعتماد در مشتری این است که به عنوان یک متخصص با او ارتباط برقرار کنید. آنها را در خرید محصول راهنمایی کنید و دلسوزی خود را به مشتری نشان دهید. اینجاست که مشتری متوجه می شود می تواند به شما اعتماد کند. زیرا شما را به عنوان یک متخصص دلسوز شناخته که قصد سو استفاده از او را ندارید.

رابطه خود را با مشتری حفظ کنید

هنگامی که محصولی را به مشتری می فروشید، انتظار دارید او بازهم به شما مراجعه کند و مشتری دائمی شما شود. در این مرحله شما اعتماد مشتری را جلب کرده اید و محصولتان را به او فروخته اید. حال باید تلاش کنید او را به یک مشتری وفادار تبدیل کنید.

از بهترین راه های حفظ ارتباط با مشتریان می توان  گفت که مشتریان را از طریق نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان، پیگیری کنید و پاسخ سوالاتشان را دهید. می توانید با ایجاد یک خبرنامه و ارسال آن به مشتریان نیز، آنها را با محصولات جدید و تغییرات اعمال شده آشنا کنید. ارتباط با مشتریان باعث می شود تا با حفظ مشتریان ، فروش محصول هایتان را افزایش دهید.

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website