0
  • No products in the cart.
 

یک استراتژی بازاریابی دیجیتال چیست؟

یک استراتژی بازاریابی دیجیتال چیست؟

یک استراتژی بازاریابی دیجیتال چیست؟

استراتژی دیجیتال مارکتینگ مجموعه‌ اقداماتی است که به شما کمک می‌کند تا به اهدافتان برسید. کلمه ی “استراتژی” به نظر ترسناک است، اما تاثیر یک استراتژی دیجیتال خوب و درست، برای یک کسب‌و‌کار بسیار شگفت انگیز است.به عبارت ساده‌تر، استراتژی یک برنامه‌ عملیاتی برای رسیدن به یک یا چند هدف مطلوب است. به طور مثال، هدف اصلی شما ممکن است باعث شود  افزایش ۲۵ درصدی مخاطبان شما نسبت به سال گذشته شود.بسته به مقیاس کسب‌و‌کار شما، استراتژی بازاریابی شما شامل چندین هدف و بخش‌های مختلف می‌گردد، اما داشتن نگاه ساده به استراتژی نیز به شما کمک می‌کند به اهدافتان دست پیدا کنید.در ادامه با مجله توسعه دهندگان همراه باشید.

استراتژی بازاریابی دیجیتال
استراتژی بازاریابی دیجیتال

پنج مرحله برای یک استراتژی بازاریابی دیجیتال موثر

۱- تعریف کنید

اولین گام این است که اهداف کسب و کار خود را به نحوی مشخص کنید که از مراحل بعدی مورد نیاز برای رسیدن به آنها مطلع شوید.

  • کسب و کار شما چه چیزی را می خواهید بهبود بخشد؟
  • چگونه می تواند این طرح را عملی کنید؟

مجموعه ای از سوالات می تواند به پاسخ های درست منجر شود یا حتی سوالات جدیدی را که ممکن است در ابتدا فکر نکنید ایجاد کنید. این به شما درک بهتر اینکه چگونه یک استراتژی بازاریابی دیجیتال می تواند به شما کمک کند، انگیزه ای برای ادامه کار در جهت رشد کسب و کار به شما می دهد.

۲- تجزیه و تحلیل

تجزیه و تحلیل باید به شما در مورد اطلاعات بیشتر کمک کند:

  • کسب و کار
  • اهداف
  • دارایی های موجود

ممکن است یک ایده خوب با ایجاد شخصیت های خریدار، نمونه ای از مشتریانی باشد که در تلاش برای رسیدن به آن هستید. تجزیه و تحلیل پروفایل های آنها، نیازهای آنها، انتظارات آنها می تواند به شما کمک کند تا به طور موثرتری به آنها دسترسی پیدا کنید، بنابراین لازم نیست این مرحله را نادیده بگیرید.شما همچنین می توانید با تجزیه و تحلیل دارایی های موجود و کانال های بازاریابی دیجیتال برای پیدا کردن آنچه که شما قبلا به دست آورده اید، چه چیزی کار می کند و چه چیزی می تواند بهبود یابد.

دارا بودن رسانه

این به دارایی های دیجیتالی که کسب و کار شما صاحب می شود اشاره دارد. این شامل وب سایت شما، حضور اجتماعی شما، وبلاگ شما، محتوای بصری شما و هر چیز دیگری که متعلق به کسب و کار شماست.کانال های متعلق به شما یک بخش حیاتی از استراتژی بازاریابی دیجیتال شما هستند، زیرا آنها نقطه شروع حضور شما و آنچه که در طول رشد آن می توانند به دست آورند.

رسانه های به دست آمده

رسانه های تولیدی MEarted به آنچه که از سوی دیگران در مورد کسب و کار شما کسب کرده اند اشاره می کنند و ممکن است شامل بررسی، ذکر، اشتراک، پوشش PR، پست مهمان و هر چیز دیگری که از طریق گفتار به دست آمده است.تجزیه و تحلیل از رسانه های موفق ترین شما می تواند درک خوبی از گام های بعدی در مورد استراتژی بازاریابی دیجیتال و چگونگی دستیابی به اهداف خود را از طریق منابع موثر ارائه دهد.

بیشتر بدانید:  چگونه بر نگهداری و بروزرسانی وردپرس مسلط شویم؟

رسانه پرداخت شده

رسانه های پرداخت شده به آنچه که از طریق ارتقاء پرداختی به دست آورده اند اشاره می کنند و ممکن است شامل Google AdWords، پست های اجتماعی پرداخت شده، تبلیغات بومی و هر چیز دیگری باشد که شامل افزایش دید با پرداخت اضافی برای آن می شود.از هر پلت فرم برای تجزیه و تحلیل موفقیت آن استفاده کنید و تصمیم بگیرید که کدامیک از آن ها بر اساس اهداف، بودجه یا اثربخشی هر کدام تمرکز کنند.

۳- نقشه

مستند سازی اهداف و دارایی های موجود منجر به برنامه ریزی واقعی راهبرد بازاریابی دیجیتال می شود.

  • چگونه می توان اهداف را عملی کنید؟
  • اولویت های اصلی هنگامی که شما با بازاریابی دیجیتال شروع می کنید چیست؟
  • باید از کدام کانال ها استفاده کنید؟
  • به چه تعداد اعضای کمپین نیاز دارید؟
  • آیا می توانید اهداف کوتاه مدت و بلند مدت خود را شرح دهید؟

یک تقویم بازاریابی دیجیتال می تواند برای کمک به شما در برنامه ریزی مراحل بعدی شما مفید باشد و همچنین ممکن است به شما کمک کند که نقاط عطف تلاش های خود و اقدامات در حال انتظار برای هر کمپین را پیگیری کنید. علاوه بر این، انواع مختلفی از برنامه هایی وجود دارد که می تواند استراتژی بازاریابی دیجیتالی خود را تسهیل کند، و هر کدام از کاربردهای مختلفی دارد:

  • برنامه های هفتگی و روزانه عملیاتی
  • طرح های کمپین
  • برنامه های سالانه
  • چشم انداز دراز مدت

هر برنامه به اهداف نهایی خود کمک می کند و حتی اگر به نظر می رسد وقت زیادی صرف ایجاد آنها می شود، پاداش ها ممکن است به کسب و کار شما کمک کند تا از رقبای خود خارج شوید.با توجه به Smart Insights، تنها ۳۲ درصد از شرکت ها یک طرح سالانه برای بازاریابی دیجیتال را ایجاد می کنند، و درصد آن ها حتی کوچکتر (۱۰ درصد) است که شمارش کسانی را که فکر می کنند یک برنامه بلند مدت هستند.این ممکن است با تغییرات مداوم در بازاریابی دیجیتال توجیه شود، اما ممکن است مفید باشد که طرح پیشنهادی برای سالهای آینده برای کمک به کسب و کار شما اهداف وسیعتری داشته باشد.

استراتژی بازاریابی دیجیتال
استراتژی بازاریابی دیجیتال

۴- اجرا

این مرحله ای است که برنامه ریزی عملی می شود. طرح دقیق تر، شانس بیشتری برای لذت بردن از اجرای آن و جلوگیری از هر گونه عمل است.هنگامی که یک کمپین آماده راه اندازی است، تیم باید برای همکاری برای تکمیل وظایف و اطمینان از دستیابی به اهداف، آماده باشد. برنامه ریزی قبلی همیشه مفید است، اما این بدان معنا نیست که باید در هر جزئیات دنبال شود.

در هنگام اجرای استراتژی بازاریابی دیجیتال، همیشه باید برای آزمایش، خلاقیت و یا واکنش حتی اگر تغییری در آخرین لحظه وجود داشته باشد، برای آزمایش وجود داشته باشد.

  • آیا یک کانال وجود دارد که به همان اندازه که شما انتظار می رود کار نمی کند؟
  • آیا یک فرصت جدید پیدا کردید که می تواند برای کمپین شما مفید باشد؟
  • آیا تغییراتی در اهداف تعیین شده شما وجود دارد؟
  • آیا واقعا مخاطبان خود را می شناسید؟

 

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website