0
  • No products in the cart.
 

۲۰ توصیه موثر برای عرضه محصول جدید به بازار

۲۰ توصیه موثر برای عرضه محصول جدید به بازار

بازاریابی یکی از مهم‌ترین استراتژی‌های موسسات اقتصادی برای معرفی و عرضه محصول جدید به بازار است. بنابراین، آن‌ها همیشه راه‌های پرفایده اما ارزان قیمتی را برای عرضه‌ی محصول‌شان کشف می‌کنند. اگر می‌خواهید یاد بگیرید چگونه محصولی جدید را به بازار عرضه کنید، لطفا با دقت به مطالعه‌ی این مقاله ادامه دهید. ما توصیه‌هایی درباره‌ی نحوه‌ی عرضه ثمر بخش و موفقیت آمیز یک محصول به بازار به شما معرفی می‌کنیم.

آیا می‌دانید چگونه یک محصول جدید را با هزینه‌ای کمتر به بازار عرضه کنید؟ آیا محصول جدید خود را با موفقیت معرفی می‌کنید؟ اگر پاسخ شما منفی است، ما توصیه‌هایی در زمینه‌ی انجام درست عرضه محصول جدید به بازار به شما ارائه خواهیم کرد.

الف.  ۹ تکنیک قبل از عرضه محصول جدید به بازار

باید به طرز تاثیرگذاری خبرها یا مقدمات، بازار و رقبا را برای معرفی محصول جدیدتان آماده کنید. منتظر روز عرضه و معرفی محصول نمانید.

۱. محصول‌تان را مشخص کنید

مشخص کردن ویژگی‌های و فواید محصول‌تان بسیار مهم است چون به شما کمک می‌کند بهتر از دیگران محصول‌تان را بفروشید. شما باید بفهمید چه ویژگی‌هایی امتیاز بهتری دارد و می‌تواند با محصولات سایر شرکت‌ها و موسسات رقابت کند. کاری کنید که محصول‌تان برای خریداران ارزش خرید داشته باشد.

۲. مشخص کنید مشتریان چه می‌خواهند

اگر می‌خواهید تبلیغ محصول‌تان تمام و کمال صورت بگیرد، باید مشخص کنید مشتریان چه می‌خواهند و چه وقت قصد خرید محصول‌تان را دارند. اگر محصول با خواسته‌های مشتریان سازگاری داشته باشد، محصولات بیشتری در بازار به فروش خواهید رساند.

۳. برگه مشخصات محصول درست کنید

باید جزئیات و ویژگی‌های محصولات‌تان را بر روی برگه‌ای بنویسید تا مردم عرضه‌ی محصول شما را ساده‌تر و سریع‌تر بپذیرند. همچنین می‌توانید فواید، بعضی از مزایا، و هر منفعت دیگری که از محصولتان نصیب مردم خواهد شد را در آن برگه بنویسید. علاوه بر نگرانی درباره‌ی کیفیت محصول، قیمت آن نیز مورد دیگری است که مشتریان به آن دقت می‌کنند. شما باید یک برگه‌ی فروش حاوی اطلاعات قیمت درست کنید که خرید محصول را برای مردم راحت‌تر کند.

۴. برگه‌ی خریداران بالقوه درست کنید

این برگه فهرستی از مشتریان واجد شرایط است که به آن‌ها محصول‌تان را خواهید فروخت. شما می‌توانید نام آن‌ها را در دیتابیس (پایگاه داده‌ها) اضافه کنید تا مشخص شود مشتریان بالقوه چه کسانی هستند. هرچه مشتریان بیشتری داشته باشید، محصولات بیشتری خواهید فروخت.

۵. با بازار خود در ارتباط باشید

هرچه از بازار دانش و اطلاع بیشتری داشته باشید، در این حوزه موفق‌تر خواهید بود. هر موقع محصول جدیدی را عرضه می‌کنید، باید آن را قبل از عرضه آزمایش کرده باشید. شما می‌توانید با مشتریان درباره‌ی دیدگاه‌شان نسبت به محصول مصاحبه کنید یا می‌توانید تحقیقی درباره‌ی طرز تفکر مردم درباره‌ی آن انجام دهید. باید پی ببرید مخاطب چه فکری می‌کند، از چه چیزی خوشش می‌آید، و در محصول شما به دنبال چه چیزی می‌گردد. باید درباره‌ی مخاطبان و بازارتان قبل از عرضه‌ی محصول تحقیق کنید.

۶. استراتژی بازاریابی تعیین کنید

این روزها، با پیشرفت تکنولوژي، کانال‌های بسیار زیادی کشف خواهید کرد که از طریق آن‌ها می‌توانید محصول‌تان را به صورت آنلاین در فیسبوک، توئیتر، گوگل+، یوتیوب، وبلاگ‌ها و بعضی از وبسایت‌های اجتماعی تبلیغ کنید. به علاوه، به نوع محصول‌تان هم بستگی دارد؛ مثلا می‌توانید روزنامه، تلویزیون، رادیو، و کاتالوگ را برای تبلیغات انتخاب کنید.

۷. رقبای خود را زیر نظر بگیرید

باید برای کسب اطلاعات درباره‌ی رقبای‌تان وقت بگذارید. وقتی مشخص کردید چه کسی رقیب‌تان است، باید فهرستی از کسب و کاری که همان محصول را برای عرضه کردن دارد تهیه کنید. شما می‌توانید طرح‌های بازاریابی موسسات مختلف را یاد بگیرید؛ توصیه‌هایی درباره‌ی نحوه‌ی عرضه‌ی ماهرانه‌ی یک محصول جدید بیاموزید. از این طریق، به بعضی از استراتژی‌های مفید برای عرضه‌ی محصول جدیدتان دست پیدا خواهید کرد و همچنین نحوه‌ی گل کردن محصول‌ جدیدتان در بازار را ارزیابی خواهید کرد.

۸. به چند تحلیلگر و یک تیم مربوطه (وابسته) نیاز دارید

تحلیلگران به شرکت یا موسسه‌ی تجاری یا تیم بازاریابی‌تان کمک می‌کنند که بهتر کار خود را انجام دهند. آن‌ها می‌توانند به شما کمک کنند ویژگی محصول، مخاطب هدف، نوع تبلیغات یا طرح‌های تبلیغاتی را تعیین کنید.

به علاوه، اگر می‌خواهید عرضه‌ی محصول‌تان را تقویت کنید، یک تیم وابسته نیز استخدام کنید. آن‌ها باعث تسریع در عرضه‌ی محصول شما خواهند شد.

۹. از تکنیک‌های ماهرانه استفاده کنید

شما می‌توانید از مزیت تکنیک‌های ماهرانه مانند عکس‌های لو رفته یا توئیت‌های «به زودی …» برای تبلیغ محصولتان استفاده کنید. باید بسته‌بندی‌های رنگی درست کنید تا رضایت بصری مشتریان را جلب کنید چون آن‌ها همیشه به صفحات رنگی بیشتر جذب می‌شوند.

 

ب. ۱۱ تکنیک برای عرضه محصول جدید به بازار

وقتی تمام چیزهای مورد نیاز برای معرفی یک محصول جدید را تهیه کردید، حالا نوبت پی بردن به توصیه‌های بعدی درباره‌ی نحوه‌ی یک محصول جدید به صورت کامل و جامع است.

۱. اسناد را دم دست‌تان نگهداری کنید

حتما مطمئن شوید که اسناد فنی، تاییده‌های دولتی، و مدارک لازم دم دست‌تان باشند. به علاوه، تمام مواردی که هر بار موقع دریافت سفارش موجود هستند را نیز در دسترس داشته باشید.

۲. به مشتریان‌تان فرصت بدهید

حتما مطمئن شوید که مشتریان‌تان به راحتی آنچه را از طریق محصول‌تان اطلاع رسانی کرده‌اید درک می‌کنند. شما باید برای مشتریان‌تان فرصتی فراهم آورید که با استفاده‌ی آزمایشی و رایگان، دانلود رایگان، دمو، و ویدیو معرفی‌نامه‌ی محصول‌تان نسبت به فعالیت‌های شما آگاهی پیدا کنند. به  علاوه، باید آزمایش‌هایی مانند نظرسنجی، و مصاحبه برای ارتقاء عرضه‌ی محصول خود انجام دهید.

۳. محصول‌تان را بسنجید

مشتریان، تحلیلگران، یا سایر آدم‌ها اگر محصول‌تان بتواند کمک‌شان کند آنچه را به دنبالش هستند بیابند همیشه محصول شما را به خاطر خواهند داشت. همچنین باید حساب حد و اندازه‌های محصول خودتان را بدانید، که به شما در تشخیص پیام‌هایی که مشتریان را مطلع می‌کنند کمک فراوانی خواهند کرد. عرضه‌ی شما هرگز متوقف نخواهد شد؛ بلکه در گذر زمان بهبود پیدا می‌کند. شما همچنین باید در تبلیغات ابتکار به خرج بدهید تا بتوانید مشتریان را جلب و علاقمند کنید.

۴. کمپین راه بیندازید

روابط عمومی در فرایند بازاریابی نقش مهمی ایفا می‌کند. شما باید از روابط عمومی برای تبلیغ محصول عرضه شده‌ی خود استفاده کنید. نباید تمام چیزها را بگذارید برای دقیقه‌ی نودی که محصول به بازار عرضه می‌شود. شما باید به انتشار بعضی اخبار درباره‌ی محصولات‌تان برای مشتریان ادامه دهید. آ‌ن‌ها تشخیص خواهند داد که آیا محصول شما واقعا تازه و جدید است یا نه. اطلاعات محصول باید به روز شده باشد تا مشتریان را در جریان تغییرات اعمال شده قرار دهد.

۵. کارهای مختلفی انجام دهید

بعضی از تبلیغات مشتریان را خسته و کسل می‌کند. شما باید چیز متفاوتی درست کنید مثل ویدیوهای جالب و سرگرم کننده، چاپ نظرسنجی یا یک بررسی، گرفتن یک سری عکس جالب یا شعارهای منحصر به فرد درباره‌ی محصول، که می‌تواند به مشتریان کمک کند محصول شما را به راحتی به خاطر بیاورند. شما می‌توانید از حقه‌های بازاریابی استفاده کنید که هدف‌شان جلب توجه مشتریان به محصول مورد نظر است. شما می‌توانید به آن‌ها نمونه‌هایی از محصول یا تخفیف‌هایی هنگام خرید هم بدهید. متعاقبا، می‌توانید از مشتریان بپرسید کدام نمونه از محصول را دوست دارند، چقدر از محصول رضایت دارند، و خواستار چه تغییراتی در محصول هستند.

۶. به مشتریان احتمالی‌تان فرصت بدهید

علم داشتن نسبت به نوع رقابتی که درگیر آن هستید به موفقیت شما کمک خواهد کرد. شما باید با شرکا یا مشتریان احتمالی خود در تماس باشید تا بتوانید محصول خود را سریع و موثر تبلیغ کنید. هرچه مردم بیشتر درباره‌ی محصول‌تان صحبت کنند، محصول‌تان بیشتر شناخته خواهد شد. بحث مشتریان احتمالی درباره‌ی محصول‌تان آن قدر ارزشمند است که به مردم کمک می‌کند در مورد چیزی که شما می‌فروشید بیشتر اطلاعات کسب کنند.

۷. وبسایت درست کنید

بسیاری از کارآفرینان برای عرضه‌ی محصولات جدید وبسایت درست می‌کنند. اگر می‌خواهید مشتریان درباره‌ی محصول‌تان سریع‌تر چیزهایی بدانند، پس وبسایتی طراحی کنید که در آن بتوانید از مقایسه‌ها، پیشنهادات تبلیغاتی، ویژگی‌های محصول، و اطلاعات سفارش برای تبلیغ محصول‌تان استفاده کنید. به خصوص، باید مکان تبلیغ و مکان تماس را که به مردم کمک می کند بازخوردهای خود را به راحتی ارسال کنند ارائه کنید. به علاوه، باید وبسایت‌تان را بهینه سازی کنید تا بیشترین اثری را که فناوری می تواند به جا بگذارد برای خود به ارمغان بیاورید.

شما می‌توانید برای عرضه‌ی محصول جدیدتان وبسایت مختص به خودتان را درست کنید. اما مطمئن شوید که حتما یک تبلیغ خریداری کنید. مکان تبلیغ در وبسایت‌تان بسیار اهمیت دارد و می‌تواند به شما در معرفی کردن محصول‌تان کمک کند.

 

۸. به بازاریابی آنلاین هم توجه داشته باشید

اگر تصمیم گرفته‌اید که محصول‌تان را به صورت آنلاین بازاریابی کنید، باید توجه داشته باشید که وبلاگ نویسی یکی از مهم‌ترین اشکالی است که از طریق آن می‌توانید یک محصول جدید را به طرز موفقیت آمیزی عرضه کنید. شما باید بعضی از معروفترین وبلاگنویسان را از هویت خود آگاه سازید و همچنین محصول‌تان را به آن‌ها بشناسانید. اگر به آن‌ها پیشنهاد کمک بدهید آن‌ها به شما در امر تبلیغات کمک خواهند کرد.

۹. زمان و سرمایه صرف کنید

شما باید برای عرضه‌ی موفقیت آمیز محصول جدیدتان وقت و سرمایه صرف کنید. اگر می‌خواهید مطمئن شوید که وبسایت‌تان به اندازه‌ی کافی کاربردی است، باید برای آن هزینه کنید. اگر می‌خواهید مطمئن شوید که تحقیقات‌تان کامل است، به وقت صرف کردن برای دستیابی به یافته‌های بیشتر نیاز خواهید داشت.

۱۰. شفافیت را در کار خود حفظ کنید

باید تبلیغات‌تان شفاف و روشن باشد. اگر اطلاعیه‌تان شفاف و واضح باشد مشتریان آنچه را اطلاع رسانی می‌کنید آسان‌تر متوجه خواهند شد. شما باید آن‌ها را در جریان کامل ویژگی ها، کارکردها، مزایا یا قیمت، و … محصول‌تان قرار بدهید. مشتریان‌تان را در رابطه با محصولات‌تان گیج و سردرگم نکنید، در این صورت آن‌ها متوجه نمی‌شوند از کجا باید شروع کنند و به محصول شما روی بیاورند.

۱۱. تماس خود را با مشتریان حفظ کنید

بعد از فروش محصول‌تان به مشتریان، تماس‌تان را با آن‌ها حفظ کنید. باید مطمئن شوید که موسسه‌ی شما هنگام خرید محصولات و بعد از آن به مشتریان اهمیت می‌دهد. موسسه‌ی تجاری شما باید یک تیم نگهداری حرفه‌ای و همچنین یک دپارتمان حمایت از مشتریان برای کمک به مشتریان‌تان هر زمان که نیاز باشد در اختیار داشته باشید. شما باید اطلاعات تماس ضروری مانند نشانی ایمیل را جهت کمک به سهولت تماس برقرار کردن مشتریان برایشان ارسال کنید. موسسه‌ی تجاری شما باید کارکنان را در زمینه‌ی مدیریت تماس‌ها یا درخواست‌های مشتریان آموزش دهد تا دغدغه‌ای در زمینه‌ی پاسخگویی‌ّ به مشتریان وجود نداشته باشد.

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website