0
  • No products in the cart.
 

آشنایی با ۶ کسب و کار با سرمایه کم

کسب و کار

آشنایی با ۶ کسب و کار با سرمایه کم

در زندگی امروزه افراد زیادی به دنبال شروع یک کسب و کار و حرفه، مخصوصا یک کسب و کار با سرمایه کم هستند. از این رو در این نوشتار که توسط تیم تدسا فراهم گردیده ۶ شغل یا کسب و کار را به شما معرفی خواهیم کرد که تقریبا بدون هیچ پولی می توانید از همین امروز برای شروعشان اقدام کنید.

اگر شما هم رویای شروع کسب و کار خودتان را در سر می‌پرورانید باید با چندین مانع که ممکن است شما را از انجام درست این کار باز داردآشنا شوید. به عنوان مثال، ممکن است انگیزه‌ی کافی، یا زمان برای بررسی کار مورد نظر را نداشته باشید؛ یا حتی ممکن است هنوز ایده‌ی قابل اطمینانی برای شروع نداشته باشید.

اما جایی که بیشتر آدم‌ها دلسرد می‌شوند و پا پس می‌کشند، موقعی است که پی‌ می‌برند برای راه‌اندازی یک کسب و کار پول لازم است – پولی که آنها ندارند.

با این حال، توجه داشته باشید: وام ها، تسهیلات، و دیگر گزینه‌های تامین وجوهی هستند، مثل سرمایه‌گذاری جمعی، که می‌توانند آنچه را نیاز دارید به شما بدهند؛ بنابراین برای شروع نکردن یک کسب و کار، پول بهانه‌ی خوبی نیست. و، فراتر از آن، انواع خاصی از کسب و کار با سرمایه کم وجود دارند که می‌توانید تقریبا بی‌هیچ پولی آنها را شروع کنید.

 

برای شروع یک کسب و کار چه چیزی لازم است

نخستین گام آن است که ببینیم برای “شروع” یک کسب و کار چه چیزهایی لازم است، و کدام یک از آن چیزها هزینه در بر دارد.

– برنامه‌ریزی. لازم خواهد بود که به یک برنامه‌ی کسب و کار و مدل مالی دست پیدا کنید، اما البته شما می‌توانید این کار را خودتان به تنهایی و بدون هیچ هزینه‌ای انجام بدهید.

– مجوز کسب و کار. اگر به دنبال ایجاد نوعی شراکت، شرکت با مسئولیت محدود یا شرکت سهامی هستید، لازم خواهد بود که یک سری اسناد و مدارک تهیه کنید—اما احتمالا، بسته به این که به چه نوع مجوزی نیاز دارد، این کار برای‌ شما بیش از چند صد لار هزینه نخواهد داشت. سازمان مدیریت کسب و کارهای کوچک منابع بسیاری دارد که به شما کمک می‌کند بفهمید چه چیزهایی نیاز دارید، چطور آنها را به‌دست آورید و چه مقدار هزینه برای‌تان در بر خواهد داشت.

– یک نام دامنه. لازم خواهد بود که خیلی زود در برند آنلاین‌تان سرمایه‌گذاری کنید؛ در حالی که پیشنهاد می‌کنم تا حد ممکن حرفه‌ای عمل کنید، اما در صورتی که محصول شما محصول حداقلی قابل حیات باشد، می‌توانید از یک شیوه‌ی مختصر و مفید نیز برای راه‌اندازی آن استفاده کنید. اغلب، یک نام دامنه‌ی جذاب و گیرا تمام چیزی است ک برای تعریف برندتان در آغاز به آن نیاز دارید، و یک چنین نامی را می‌توان به قیمت نازل ۱۰ دلار خرید(البته اگر بتوانید نامی را پیدا کنید که قبلا استفاده نشده باشد! ). من برای خرید دامنه از GoDaddy استفاده می‌کنم.

– یک وبسایت. این روزها استفاده از وبسایت‌سازها رایگان و امری طبیعی است. برای ساختن نخستین سایت خود چیزی جز زمان صرف نخواهید کرد. توصیه می‌کنم از یک پلتفرم وبسایت که به طور گسترده از آن استفاده می‌شود، مثلWordPress استفاده کنید.

– بازاریابی. درحالی که بازاریابی به پرهزینه بودن معروف است، در حقیقت تاکتیک‌های واقعا کارآمد بسیار زیادی وجود دارد که می‌توان تنها با صرف کمی وقت آنها را اجرا کرد. بازاریابی رسانه‌ی اجتماعی، سئو و بازاریابی محتوا همه در این دسته قرار می‌گیرند—و در حقیقت، این‌ها تمام چیزهایی هستند که نیاز دارید.

– تجهیزات. تجهیزات، دفاتر و دیگر دارایی‌های ملموس قاتل پول هستند، اما همه‌ی کسب و کارها به آنها نیاز ندارند. همانطور که در ادامه توضیح خواهم داد بعضی از کسب و کارها به هیچ یک از این‌ها نیاز ندارند.

– محصولات. نهایتا، تمام کسب و کارها باید چیزی بفروشند، که این به معنی از پیش سرمایه‌گذاری کردن است. اما، بسیاری از خدمات را می‌توان به جای پول با سرمایه‌گذاری کمی وقت به انجام رساند.

 

انواع کسب و کارهایی که می‌توان شروع کرد

بنابراین، کدام نوع از کسب و کارها را می‌توان بدون تحمل بار مالی سنگین در هر یک از حوزه‌های فوق‌الذکر شروع کرد؟ این ۶ کسب و کار با سرمایه کم می تواند شروع خوبی باشد.

 

۱. آثار شخصی

لوازم هنری

در فهرست چندین کسب و کار با سرمایه کم اول از همه، آثار شخصی مثل آثار هنری و صنایع دستی قرار دارد. به عنوان مثال، اگر شما یک نقاش هستید، می‌توانید آثار هنری‌تان را تنها با سرمایه‌گذاری وقت و خرید لوازم هنری مورد نیاز به فروش برسانید و پلتفرم‌هایی مثل Etsy، eBay و Amazon به آفرینندگان آثار کمک و کسب درآمد از آثار را برای شما آسان می‌کنند.

 

۲. خدمات خانگی

پرستاری کودک

حرفه مربوط به حوزه خدمات یک کسب و کار با سرمایه کم و تقریبا بدون سرمایه است زیرا برای شما هزینه‌ای نخواهند داشت چون آنها کالاهای نامحسوس هستند. و اگر در خانه یا محله‌ی آدم‌ها کار می‌کنید، برای کسب و کارتان به یک مرکز کار نیاز نخواهید داشت. به عنوان مثال، شما می‌توانید با خدمات پرستاری کودک، یا نگهداری از حیوانات خانگی یا کارهایی مثل خدمات محوطه‌سازی یا برف روبی شروع کنید.

 

۳. خدمات تعمیراتی یا مبتنی بر مهارت

تعمیرات

اگر مهارت خاصی دارید، می‌توانید از مهارت کاری‌تان به عنوان عامل اصلی درآمدزایی کسب و کارتان استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر یک مرمت کار هستید، می‌توانید به مالکان خانه‌هایی که چندان از تعمیرات خانه سر در نمی‌آورند کمک کنید.

درست مثل خدمات خانگی، این نوع از کارها شما را ملزم به داشتن تشکیلات یا سرمایه‌گذاری پیشاپیش نمی‌کند. فقط لازم است ابزار و تجهیزاتی که برای شغل‌تان نیاز دارید را بخرید که قیمت‌های متفاوتی خواهند داشت.

 

۴. مشاوره

مشاوره

بسیاری از کارگران تنها پس از چند سال تجربه‌ی حرفه‌ای موفق به کارآفرین شدن فکر می‌کنند. به صنعتی فکر کنید که در آن هستید، و به میزانی که توانسته‌اید در آن مدت حرفه‌تان را یاد بگیرید. حرفه‌ای‌های موفق، یا مالکان کسب و کار احتمالا دوست خواهند داشت به خاطر تخصص‌تان به شما پول پرداخت کنند. مشاوره جزو خدماتی است که ارائه‌ی آن فقط زمان نیاز دارد، اما به عنوان یک فرصت شغلی می‌تواند بسیار ارزشمند باشد.

 

۵. بازفروش

بازفروش

ایده‌ی پشت بازفروش ایده‌ی ساده‌ای است: شما محصولات را به‌دست می‌آورید و آنها را به اشخاص دیگر می‌فروشید. شما می‌توانید برای به‌دست آوردن این کالاها از شیوه‌های حمل مستقیم یا عمده خری استفاده کنید. از طریق حمل مستقیم، مستقیما از تولید‌کننده کالا را انتقال خواهید داد، اما تقریبا برای شروع به هیچ پولی احتیاج نخواهید داشت. از طریق عمده خری، از پیش به پول و فضای بیشتری نیاز خواهید داشت، اما نهایتا کنترل و پول بیشتری به‌دست خواهید آورد.

 

۶. خرده کارآفرینی

خرده کارآفرینی

شما قطعا می‌توانید از طریق خرده کارآفرینی و فرصت‌های اقتصاد مشارکتی، کسب و کار کوچک خودتان را درست کنید. به عنوان مثال، می‌توانید برای خدماتی مثل Uber رانندگی کنید، یا از طریق AirBnB خانه‌تان را کرایه بدهید یا خدمات مشابهی را پیدا کنید که از آنچه که در اختیار دارید نهایت استفاده را خواهند کرد.

بعد از آن که کسب و کارتان و کسب درآمد را شروع کردید، دیگر کمبود سرمایه‌ی استارت‌آپ‌تان مسئله‌ی چندان جدی نخواهد بود. شما می‌توانید از کسب و کارتان سود کسب کنید و دوباره در آن‌ سرمایه‌گذاری کنید، یا حتی از آن‌ برای شروع یک کسب و کار بزرگتر استفاده کنید.

حال که می دانید برای شروع یک کسب و کار از پیش به پول زیادی نیاز ندارید، می‌توانید یکی از آن کسب و کارها را راه‌اندازی کنید. فقط لازم است بررسی کنید که چه نوع کسب و کاری از همه بیشتر مناسب است.

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website