0
  • No products in the cart.
 

آموزش چگونگی تغییر آدرس مدیریت whmcs جهت افزایش امنیت

تغییر آدرس مدیریت whmcs جهت افزایش امنیت

آموزش چگونگی تغییر آدرس مدیریت whmcs جهت افزایش امنیت

تغییر آدرس مدیریت whmcs جهت افزایش امنیت

تغییر آدرس مدیریت whmcs ، یکی از مهم‌ترین فاکتورهای امنیتی در سیستم مدیریت مشتریان whmcs می باشد که در این مقاله که توسط تیم تدسا فراهم گردیده به آن خواهیم پرداخت.

تغییر آدرس

در این مقاله در نظر داریم تا به بپردازیم یعنی ، همان‌طور که می‌دانید یکی از روش‌های مرسوم نفوذگران جهت نفوذ به یک وب‌سایت استفاده از روش brute force و کرک پسورد وب‌سایت می‌باشد که دلیل اصلی آن ضعف در انتخاب پسورد مناسب توسط مدیر سایت می‌باشد، پس یکی از کارهایی که ما باید جهت جلوگیری از نفوذ هکرها برداریم تغییر آدرس ادمین whmcs می‌باشد.

 

اگر مدیر سرور هستید و می‌خواهید با اتصال پنل میزبانی به سیستم مدیریت مشتریان خود، کارهای مدیریتی و نظارت مشتریان خود را اتوماتیک کنید می‌توانید از آموزش اتصال دایرکت ادمین به whmcs استفاده کنید.

 

مراحل تغییر آدرس مدیریت whmcs

 

برای تغییر نام فولدر ادمین whmcs شما باید به پنل میزبانی وب‌سایت خود وارد شوید، همچنین می‌توانید از آموزش ورود به دایرکت ادمین که در سایت منتشر کردیم نیز استفاده کنید.

 

پس از لاگین به پنل خود از بخش file manager وارد بخش مدیریت فایل‌های خودتان شوید و در دایرکتوری public_html به دنبال فایل configuration.php بگردید و آن را جهت ادیت باز کنید.

file manager

سپس در محتویات این فایل به دنبال عبارت customadminpath بگردید و در صورت عدم وجود، خط زیر را در این فایل اضافه کنید.

$customadminpath = “addresejadid”;

به جای عبارت addresejadid نام جدیدی که مدنظر دارید با آدرس قبلی ورود به whmcs شما جایگزین شود را وارد کنید.

addresejadid

حالا باید آدرس و یا دایرکتوری قبلی که توسط آن وارد بخش مدیریت whmcs می‌شدید که به صورت پیش فرض مسیر /admin/ هستش را با نامی که در فایل configuration.php وارد کردید جایگزین کنید تا ارتباط بخش مدیریت با پایگاه برقرار گردد.

 configuration.php

از این لحظه به بعد شما برای ورود به بخش مدیریت خود باید آدرس وب‌سایت خود را به شکل زیر وارد نمایید.

www.site.com/addresejadid

خوب واضح هستش باید به جای site.com آدرس وب‌سایت خودتان را وارد کنید و به جای addresejadid آدرس جدید پنل ادمین whmcs را وارد کنید.

 

امیدوارم مقاله تغییر آدرس مدیریت whmcs جهت افزایش امنیت، که مختصر ولی بسیاری کاربردی بود جهت برقراری و تأمین امنیت وب‌سایت شما مفید بوده باشد.

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website