0
  • No products in the cart.
 

بازسازی مجموعه کارمندان جهت بالا بردن بهره‌وری شرکت

هلدینگ توسعه دهندگان | آموزش مجازی | اخذ ایزو | طراحی سایت > مجله توسعه دهندگان  > انگیزشی و موفقیت  > بازسازی مجموعه کارمندان جهت بالا بردن بهره‌وری شرکت
تیم کارمندان

بازسازی مجموعه کارمندان جهت بالا بردن بهره‌وری شرکت

آموزش ۴ درس اساسی برای بازسازی مجموعه کارمندان جهت بالا بردن بهره‌وری شرکت

اخیرا تحقیقاتی توسط کارخانه‌های اتومبیل‌سازی انگلستان به‌ منظور کسب بهره‌وری بیشتر انجام‌شد. در این تحقیقات کارخانه‌های اتومبیل‌سازی آلمان که بهره‌وری بالاتری نسبت به کارخانه‌های انگلیسی داشتند مورد بررسی قرار گرفتند. بررسی‌ها نشان می‌دادند کارخانه‌های اتومبیل‌سازی آلمان ۴ برابر کارخانه‌های انگلستان بهره‌وری بالاتری داشتند!

پس از بررسی و تحقیقات بیشتر مشاهده شد عامل موفقیت، در تجهیزات بهتر و جدیدتر نیست. موضوع حقوق و مزایای بیشتر هم نبود. این عامل که یافتنش سخت شده بود عامل x نام گرفت. بعدها مشخص شد عامل ایکس «انگیزه بالاتر» کارکنان در کارخانه‌های اتومبیل‌سازی آلمانی بود! اگر خلاصه بگوییم در کارخانه‌های آلمانی فرآیند استخدام بسیار سخت‌گیرانه‌تر انجام می‌شد و افراد بسیار عالی را استخدام می‌کردند و سپس در آنها انگیزه کافی برای ارائه کار با کیفیت بالا ایجاد می‌کردند.

این تحقیقات نشان می‌دهد که اگر فقط بر بهبود گروه خود تمرکز کنید می‌توانید بهره‌وری کارتان را چندین برابر کنید. بنابراین باید در دو مورد عالی عمل کنید: استخدام و مدیریت کارکنان.

 

۱.اخراج

اخراج

نخستین سؤالی که باید با جرات از خود بپرسید این است که آیا در مجموعه شما افرادی هستند که اگر فردا بخواهند استعفا دهند شما با استعفای‌شان به راحتی موافقت خواهید کرد؟ شما نه تنها ناراحت نمی‌شوید بلکه از اینکه خودشان برای استعفا پیش‌قدم شده‌اند خوشحال می‌شوید!

اگر چنین افرادی وجود دارند بهتر است خودتان پیش‌قدم شوید و آنها را اخراج کنید، زیرا اگر نسبت به فردی ذهنیت بدی داشته باشید باعث کاهش عملکرد در محل کارمی شود و ذهن شما را درگیر می‌کند. همچنین چنین افرادی بر کارکنان دیگر هم اثر منفی می‌گذارند.

۲.تشویق و ترغیب

تشویق و ترغیب

آیا در مجموعه شما کارمندانی وجود دارند که غیرقابل جایگزینی باشند و کسب‌و‌کارتان به آنها وابسته است؟ اگر آنها نباشند همه چیز به هم می‌ریزد. اگر چنین کارمندانی دارید از همین امروز بر دادن انگیزه بیشتر به این نوع کارمندان کار کنید و به آنان بیشتر توجه کنید.

اگر با کارمندان عالی مانند کارمندانی که در حد اخراج نشدن کار می‌کنند یکسان برخورد کنید خودتان دارید فرهنگ تنبلی را در شرکت گسترش می‌دهید. کارمندان خوب یا تلاششان کم می‌شود و یا از پیش شما فرار می‌کنند. بعد از مدتی خواهید دید تمام کارمندان خوب‌تان یا افرادی نامناسب جایگزین شده‌اند.

۳.تغییر جایگاه کارکنان

جایگاه کارکنان

جایگاه افراد باید بر حسب تیپ شخصی و ده‌ها عامل دیگر تعیین شود. اگر فردی ارتباط اجتماعی خوبی نداشته باشد و اهل برخورد خوب و همدلی با مردم نباشد نباید در جایگاه فروشنده قرار گیرد، زیرا باعث از بین بردن کل فروش شما می‌شود. ولی چنین شخصی شاید حسابدار یا برنامه‌نویس خوبی باشد.

یکی از رازهای موفقیت شرکت‌های جهشی عوض کردن جایگاه کارمندان است، به ‌طور مثال اگر این شرکت‌های موفق بخواهند مدیر داخلی استخدام کنند هیچ‌گاه از بیرون کسی را اضافه نمی‌کنند بلکه یکی از منشی‌ها را به‌ عنوان مدیر داخلی انتخاب می‌کنند و فردی را از بیرون برای منشی‌گری استخدام می‌کنند.

 

۴.استخدام کارکنان مناسب

استخدام

 

از این به بعد در استخدام و مصاحبه کاری بسیار سخت‌گیرتر باشید. وقت کافی برای استخدام اختصاص دهید و استخدام را به‌عنوان کاری بسیار باارزش بنگرید.

یکی از بهترین سرمایه‌گذاری‌های شما در کارتان، وقت و زمانی است که برای استخدام افراد عالی اختصاص می‌دهید.

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website