0
  • No products in the cart.
 

دکوراسیون خانه: ۱۳ نکته فوق‌العاده در طراحی دکوراسیون منزل و حیاط

هلدینگ توسعه دهندگان | آموزش مجازی | اخذ ایزو | طراحی سایت > مجله توسعه دهندگان  > موضوعات عمومی  > دکوراسیون خانه: ۱۳ نکته فوق‌العاده در طراحی دکوراسیون منزل و حیاط

دکوراسیون خانه: ۱۳ نکته فوق‌العاده در طراحی دکوراسیون منزل و حیاط

این ایده‌های خوب برای تزئین و دکوراسیون خانه ، پروژه‌های رنگی و بهترین راه‌حل‌ها برای اتاق خواب کوچک‌تان، به شما در تزئین خانه‌ی زیبای‌تان کمک می‌کند. در این نوشتار می‌توانید با برخی از ایده‌های شگفت‌انگیز و نکته‌هایی فوق‌العاده برای تزئین و دکوراسیون خانه و حیاط تان آشنا شوید. با ما همراه باشید!

الف. دکوراسیون خانه: خانه‌تان را زیبا کنید

۱. خانه‌تان را پاکسازی کنید

حتی قبل از این‌که بخواهید خانه‌تان را به فروش برسانید هم ابتدا باید آن را تمیز کنید. این گام مهم و حسابی نه تنها سبب می‌شود که دکور کردن خانه‌تان آسان‌تر شود، بلکه به شما کمک می‌کند که به خانه‌تان ظاهری کاملا جدید بدهید. شما باید تمام مبلمان خراب و کهنه که در اتاق زیر شیروانی یا انباری‌تان هستند، تمام لوازم جانبی از کار افتاده یا تمام دستگاه‌های معیوب دخل گاراژ را دور بریزید.

 

۲. کارتان را از اتاق خواب‌تان شروع کنید

اتاق خواب شما محل استراحت است که تقریبا یک سوم از تمام وقت خود را پس از یک روز شلوغ در آن صرف می‌کنید. وقتی بودجه‌ی کمی دارید، ابتدا باید یک تخت جدید انتخاب کنید! یک تشک نرم و بالش راحت می‌تواند به شما کمک کند تا خواب راحتی هم داشته باشید. با استفاده از ترکیب رنگارنگِ الگوی گل، می‌توانید یک تخت راحت را پر از شکوفه کنید. در عین حال می‌توانید رنگ خنثی یا سایه رنگ‌های سرد را برای طراحی یک اتاق جدید که می‌تواند آرامش و راحتی را به وجود آورد، انتخاب کنید. یا باید رنگ‌های گرم و روشن را برای اتاق خواب‌تان انتخاب کنید و به این ترتیب هم احساس راحتی و آرامش را به‌دست آورید و هم انرژی هم داشته باشید.

۳. اتاق نشیمن را تزیین کنید

شما می‌توانید تمام الگوها را ترکیب کنید و آنها را با هم مطابقت دهید، یا رنگ‌های جسورانه و فرش‌های زیبا را برای خلق یک فضای فوق‌العاده به کار ببرید و به این ترتیب از اوقاتی که در کنار خانواده و دوستان سپری می‌کنید، لذت ببرید. اتاق نشیمن را می‌توانید به ۳ محل نشستن تقسیم‌بندی کنید که توسط چند صندلی پوشیده شده با چرم صورتی احاطه شده‌اند. هنگامی که خانه را تزئین می‌کنید، نیازی نیست که از رنگ‌های روشن بترسید. شما همچنین می‌توانید از سوفا، ‌مبل یا صندلی‌های رنگ خنثی استفاده کنید و سپس برای لوازم جانبی سراغ رنگ‌های تند و حسورانه بروید، زیرا این بهترین روش برای دور ریختن لوازم قدیمی و جایگزین کردن آنها با موارد جدید و رنگ‌های زیبا است.

فرش‌های کوچک، کوسن یا پرده می‌توانند برای اضافه کردن رنگ و زیباسازی خانه بسیار تاثیرگذار باشند، در حالی که آینه‌ها، چراغ‌های سقفی و چراغ‌های رومیزی می‌توانند جریان نور را به زیبایی در محیط نشان بدهند. علاوه بر این، شما می‌توانید برخی آثار هنری رنگارنگ را روی دیوارتان آویزان کنید، یا می‌توانید یکی از دیوارها را رنگ جسورانه و متفاوتی بزنید. برخی از مردم حتی یک کیک زیبا را برای دکور کردن اتاق نشیمن روی میز می‌گذارند.

۴. حالا نوبت آشپزخانه است

آشپزخانه‌ی شما فقط مکانی برای غذا خوردن و پخت و پز نیست، بلکه یک مکان گرم و راحت است برای زمانی که همه‌ی اعضای خانواده دور هم هستند. از سرگرمی مهمانان گرفته تا دور هم جمع شدن اعضای خانواده در تعطیلات، آشپزخانه‌ی شما قلب واقعی خانه‌ی گرم‌تان است. خواه می‌خواهید این مکان را بازسازی کنید و دوباره دکور کنید و خواه آن را کمی به روز رسانی کنید، به هر حال باید قبل از هر گونه تغییر جدید، چیزهای زیادی را مد نظر داشته باشید. شما می‌توانید قلب خانه را با بسیاری از وسایل تزئینی و عملی زیبا کنید.

 

ب. دکوراسیون خانه: بهترین نکات برای تزیین کردن حیاط خانه

حیاط خانه باید زیباترین مکان باشد زیرا اعضای خانواده معمولا برای ریلکس شدن و استراحت به آن‌جا می‌روند. گوشه و کنار حیاط را می‌توان طوری طراحی کرد تا تجربیاتی لذت‌بخش و آرامش‌دهنده را برای هر بیننده‌ای به ارمغان بیاورد. دکور کردن و زیباسازی حیاط به خصوص زمانی اهمیت دارد که حیاط بزرگی دارید و گاهی در تابستان میهمانی‌ها و دورهمی‌های‌تان را در آن‌جا برگزار می‌کنید.

۱. انتخاب مبلمان مخصوص حیاط

دکور کردن حیاط و فضای باز خانه‌ها این روزها بسیار پرطرفدار شده‌است، اما برای این کار باید از خلاقیت‌تان استفاده کنید و به این ترتیب از خرج کردن مبالغ هنگفت پول جلوگیری کنید. شما می‌توانید بازارهای فروش کالاهای دست دوم را بشد و میز و صندلی‌های ارزان قیمت را خریداری کنید. در این بازارها بعضی از کالاها در حد نو هستند که در این صورت خریدی عالی خواهید داشت. اما در صورتی که نو هم نبودند می‌توانید با قیمت ارزان آنها را خریداری کنید و بعد به بازسازی و رنگ کردن آنها بپردازید. علاوه بر این، می‌توانید صندلی‌های داخل حیاط را نیز با کوسن‌های زیبا و رنگی تزئین کنید و به فضا زیبایی بیش‌تری بدهید.

 

دکوراسیون خانه ۲: نورپردازی

در اغلب مواقع، فضای باز در هنگام شب مورد استفاده قرار می‌گیرد، بنابراین باید فکری هم به حال نور این فضا بکنید. با این حال، نیازی نیست که چهت خرید سیستم‌های نورپردازی گران قیمت برای حیاط‌تان هزینه کنید.

شما می‌توانید از ریسه‌های دارای چراغ‌های کوچک استفاده کنید که نوری زیبا و ظریف را به محیط می‌بخشند. علاوه بر این، می‌توانید از چراغ‌های سبک قدیمی که با نفت کار می‌کنند، پانل‌های خورشیدی و حتی گاهی شمع استفاده کنید. اگر این محل در طول روز نور زیادی را دریافت می‌کند، می‌توانید لامپ‌های خورشید را در گوشه و کنار آن نصب کنید. این لامپ‌ها می‌توانند نور خورشید را در تمام طول روز جمع کنند و شب‌ها روشن شوند. با استفاده از این روش، تا حد زیادی می‌توانید رقم قبض برق‌تان را کوچک کنید!

۳. لوازم جانبی فضای بیرونی یا حیاط خانه

لوازم جانبی جواهرات فضا هستند و می‌توانند زیبایی آن را دو چندان کنند. به هر روی خلاق بودن، پول‌تان را نجات می‌دهد، و در عین حال سبب می‌شود که سلیقه‌ی شخصی خودتان را که احتمالا بسیار هم منحصر به فرد است در این مکان ثبت کنید. شما می‌توانید از رنگ، پارچه و گل استفاده کنید. می‌توانید به فروشگاه‌های ارزان قیمت بروید و گنجینه‌ای از اقلام ارزان قیمت را در آنها پیدا کنید و با استفاده از خلاقیت خودتان آنها را به بهترین نحو ممکن در فضا به کار ببرید. گلدان، وسایل تزئینی باغچه و حیاط، فانوس، سبد و بسیاری از اقلام دیگر را می‌توانید با قیمت‌های مناسب پیدا کنید.

اگر نمی‌توانید از سنگ‌فرش‌های گرانقیمت برای زیبا کردن فضای حیاط استفاده کنید، کفپوش‌های دیگری نیز در بازار موجود است که می‌توانید با قیمت‌های مناسب آنها را تهیه کنید. همچنین می‌توانید از وسایلی که در برابر باران و آب مقاوم هستند برای دکور کردن حیاط استفاده کنید. چیزهایی مثل سطل‌های فلزی، شمع و برخی از دکوری‌جات فلزی که می‌توانید در گوشه و کنار باغچه یا حیاط آنها را قرار بدهید.

۴. فضا را خصوصی کنید

حیاط و فضای باز خانه باید مانند یک فضای داخلی معمولی برای ایجاد راحتی و صمیمیت ساخته و دکور شود. چند راه‌حل ارزان قیمت برای اضافه کردن دیوار دور فضا وجود دارد. مثلا می‌توانید از پارتیشن‌های زیبای چوبی استفاده کنید و آنها را در سمتی که لازم است قرار بدهید تا جلوی دید را بگیرید و فضای راحت و آرامی را آماده کنید.

 

پ. دکوراسیون خانه: در حیاط سبک و سلیقه‌ی خودتان را به رخ بکشید

۱. فضا را کلاسیک کنید

علاقمندان به باغبانی می‌توانند از مجسمه‌ها و بناهای کوچک مخصوص باغچه و حیاط برای زیباسازی فضا استفاده کنند از جمله حوض‌های زیبا و کوچک یا آب‌نماهای به شکل مجسمه. این‌ها یک حیاط پشتی ساده را به بهشتی ​​کلاسیک تبدیل می‌کنند. شما می‌توانید با حوضچه‌های پر از آب پرنده‌ها را جذب حیاط کنید یا فضا را با استفاده از مجسمه‌های مورد علاقه‌ی خودتان تزئین کنید. در چنین فضایی می‌توانید کتاب بخوانید، گاهی گیاهان را هرس کنید و گاه فقط بنشینید و با خودتان خلوت کنید.

۲. حیاط‌تان را پر زرق و برق کنید

اگر دوست دارید حیاط‌تان زیباتر از حیاط همسایه باشد، باید از مجسمه‌های زیبای مخصوص حیاط استفاده کنید. فلامینگوهای صورتی برای تزئین حیاط همواره بسیار محبوب و پرطرفدار بوده‌اند. شما می‌توانید حیاط‌تان را با مجسمه‌های به شکل حیوانات تزئین کنید؛ هنگام تزئین حیاط با مجسمه‌های متفاوت، تنها چیزی که محدودتان می‌کند تصور و تخیل خودتان است.

دکوراسیون خانه ۳:  سرگرمی را فراموش نکنید

شما باید از مجسمه‌های مخصوص حیاط استفاده کنید تا به آن جلوه‌ای دلبرانه و وسوسه‌انگیز بدهید. نیمکت‌های مخصوص حیاط می‌توانند یک افزودنی عالی برای هر فضای بازی باشند. می‌توانید در گوشه‌ای از حیاط یا کنار باغچه یک نیمکت قرار بدهید؛ این نیمکت یک مکان راحت فراهم می‌کند برای زمانی که گیاهان را هرس می‌کنید. علاوه بر این، می‌توانید نیمکت را زیر یک درخت قرار بدهید و جای مناسبی هم برای ریلکس کردن و هم برای کتاب خواندن آماده کنید.

۴. طول عمر وسایلی که به کار می‌برید را نیز در نظر داشته باشید

مجسمه‌های باغی می‌توانند زیبایی خود را در طول زمان از دست بدهند بسته به موادی که برای ساخت آنها به کار رفته‌است. به عنوان مثال، مجسمه‌های مسی در طول زمان می‌توانند کم کم سبز شوند. مجسمه‌های سنگی ممکن است به مرور زمان دچار تغییر رنگ بشوند؛ و آثار چوبی ممکن است زمانی که در معرض هوا قرار می‌گیرند کلا تغییر کنند. به هر روی بهتر این است که مراقبت‌های لازم را برای بهینه کردن مدت ماندگاری وسایل تزئینی انجام بدهید.

۵. گلدان و گل و حلقه‌ی گل: طراوت، تازگی و زیبایی

* شما می‌توانید تاج گلی متناسب با رنگ وسایل تزئینی‌تان در حیاط داشته باشید.

می‌توانید یک سری گلدان را که دارای هماهنگی رنگ هستند در گوشه‌ای از حیاط بچینید و فضایی زیبا و منحصر به فرد را ایجاد کنید.

– یک تاج گل بلند برای زیبا کردن نرده‌ها عالی خواهد بود.

– استفاده از چند تاج گل در یک مکان برای دادن ظاهری انبوه بسیار بهتر است از این‌که تاج گل‌ها را تک به تک در جاهای مختلف حیاط استفاده کنید.

به این ترتیب با بهترین نکات برای دکوراسیون خانه و حیاط آشنا شدید. اگر فکر می‌کنید لازم است نکات یا ایده‌هایی را به این مطلب اضافه کنید یا تجربه‌ی خاصی در این زمینه دارید لطفا آن را در بخش نظرات با ما و خوانندگان‌مان به اشتراک بگذارید.

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website