0
  • No products in the cart.
 

لباس مناسب برای مصاحبه استخدامی

لباس مناسب استخدام

لباس مناسب برای مصاحبه استخدامی

لباس پوشیدن با هدف موفقیت ایده‌ای است که در دنیای کار و حرفه شناخته شده‌است. یک متخصص کسب و کار فقط یک بار شانس این را دارد که مشتری را تحت تاثیر قرار بدهد.؛ او نمی‌تواند با پوشیدن لباس نامناسب تصویری منفی از خودش به جا بگذارد. درمورد مصاحبه هم همین‌طور است.

لباسی که یک متقاضی کار برای مصاحبه می‌پوشد مهم است. درست بپوشید شانس شما برای استخدام بیشتر می‌شود. اشتباه کنید کار بی‌ کار. حالا باید از خودتان بپرسید واقعا برای مصاحبه استخدامی چه لباسی بپوشیم ؟

لزوم پوشیدن لباس مناسب در مصاحبه با ۳ برداشت رایج در دنیای کسب و کار تاکید شده‌است.

۱.پوشید لباس رسمی آدم را پرکارتر(کوشاتر) نشان می‌دهد.

۲.مدیران ارشد باید بهتر از بقیه‌ی کارمندان لباس بپوشند.

۳.آن‌ها که در محل کار لباس معمولی می‌پوشند خیلی خوب کار نمی‌کنند.

درستی یا نادرستی این برداشت‌ها ربطی به مصاحبه‌ی کاری ندارد.

فقط کافی است یکی از اعضای کمیته‌ی نیروی انسانی این برداشت‌ها را قبول داشته باشد تا به سرعت پایانی ناموفق به مصاحبه بدهد. با در نظر داشتن این مسئله متقاضیان باید با استفاده از دستورالعمل‌هایی که در ادامه می‌آید به خوبی به پوشش خود فکر کنند.

همین حالا ببینید:  بهترین نکته برای راه اندازی کسب و کار لباس فروشی

رهنمود‌هایی برای آقایان

از مردان انتظار می‌رود تصویری از خودشان ارایه کنند که نشان دهد به همان اندازه که به گرفتن شغل اهمیت می‌دهند، به ظاهرشان هم اهمیت می‌دهند. این با آراستگی شروع می‌شود. مو باید اصلاح شده و به خوبی ‌شانه شده باشد. مردها باید یا صورتی تراشیده یا ریش یا سیبیل مرتب را انتخاب کنند. ناخن‌ها باید تمیز و کوتاه شده باشند.

از بین لباس‌های مردانه، لباس رسمی اداری که کاملا اندازه باشد مناسب است. کت، پیراهن، و کراوات باید تمیز و اتو کشیده باشد. هیچ لکه یا ایرادی قابل قبول نیست. و در آخر کفش‌ها باید تمیز و واکس خورده باشند. لباسی که می‌پوشید باید در شان حقوقی باشد که برای یک مقام به شما پیشنهاد می‌شود باشد. از مدیرانی که در شهرها کار می‌کنند انتظار می‌رود لباسی با کیفیت بالا بپوشند.

رهنمود‌هایی برای خانم‌ها

معمولا تصور می‌شود خانم‌ها به ظاهرشان می‌بالند. تصویری که هرکسی در مصاحبه‌ی کاری می‌خواهد از خودش به نمایش بگذارد، تصویری از اعتماد به نفس و تمرکز کاری است. خانم‌ها مانند همتایان مرد خود،  باید به آراستگی اهمیت بدهند. این شامل اصلاح و آراستگی مو، ناخن‌های تمیز و زیبا، و آرایش ملایم است.

لباس‌های رسمی اداری انتخاب حکیمانه‌ای برای تاثیر مثبت گذاشتن در مصاحبه‌‌ی کاری هستند. لباس‌ها باید تمیز و اتو کشیده و بدون هیچ لکه و ایرادی باشند. زیورآلات باید خیلی کم و عطر نباید خیلی تند باشد و کفش‌ها باید جذاب ولی راحت باشند.

همین حالا ببینید: 7 روش عجیب و غریب برای تمیزتر شستن لباس ها

ساعت مچی موثر است

نمونه‌های ساعت‌های فلزی یا چرمی با صفحه‌ی فلزی را می‌توانید در ticwatches.co.uk ببینید. بستن ساعت در مصاحبه هم برای آقایان و هم برای خانم‌ها مفید است. ساعت این حس را القا می‌کند که متقاضی به استفاده‌ی بهینه از زمان و حداکثر بازدهی اهمیت می‌دهد. با این حال از ساعت‌های پرزرق و برق که خیلی به چشم می‌آیند، خودداری کنید. یک ساعت کلاسیک و ظریف انتخاب کنید که شما را از آنچه می‌خواهید از خودتان به نمایش بگذارید دور نکند.

ظاهر مناسب و آراسته در مصاحبه برای گرفتن شغل بسیار مهم است. ظاهر شما به مصاحبه کننده می‌گوید شما واقعا کی هستید.

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website