0
  • No products in the cart.
 

۱۳ بهترین نکته برای راه اندازی کسب و کار لباس فروشی

هلدینگ توسعه دهندگان | آموزش مجازی | اخذ ایزو | طراحی سایت > مجله توسعه دهندگان  > موضوعات عمومی  > ۱۳ بهترین نکته برای راه اندازی کسب و کار لباس فروشی
بهترین نکات برای راه اندازی کسب و کار لباس فروشی

۱۳ بهترین نکته برای راه اندازی کسب و کار لباس فروشی

راه اندازی فروشگاه لباس یا کسب و کار پوشاک قطعا یک کسب و کار بسیار جدی و تا حدودی سنگین به شمار می‌رود. این کار برای یک کارمند به منزله‌ی کنار گذاشتن امنیت دائمی شغلی در یک شرکت یا اداره، با درآمد همیشگی و ثابت، مرخصی‌های با حقوق، تعطیلی آخر هفته‌ها، و شانس ارتقا و ترفیع درجه تلقی می‌شود. با این حال، اداره‌ی یک فروشگاه لباس چیزی بیش‌تر از یک شغل تمام وقت است. اگر واقعا برای راه اندازی یک فروشگاه لباس تصمیم جدی دارید، باید نکات ذیل را در خصوص نحوه‌ی راه اندازی کسب و کار لباس فروشی به دقت مطالعه کنید و مد نظر قرار دهید.

بهترین نکات برای راه اندازی کسب و کار لباس فروشی

الف. راه اندازی کسب و کار لباس فروشی – انواع فروشگاه‌های لباس

وقتی تصمیم می‌گیرید برای خودتان یک بوتیک باز کنید، برخی راه‌ها وجود دارند که می‌توانید برای راه اندازی کسب و کار لباس فروشی از آن‌ها استفاده کنید:‌

۱. فروشگاه ثابت (به اصطلاح فروشگاه خشت و گل)

منظورمان از فروشگاه‌های ثابت همان فروشگاه‌های سنتی است که در خیابان‌ها و مراکز خرید وجود دارند؛ فروشگاه‌هایی که دارای موجودیت هستند و به اصطلاح از خشت و گل درست شده‌اند. اگر می‌خواهید یک فروشگاه لباس ثابت و واقعی (در مقابل مجازی) باز کنید، باید ناحیه‌ای را انتخاب کنید که به آسانی به بازارهای هدف‌تان دسترسی داشته باشد. اگر به عنوان صاحب فروشگاه، قصد دارید کالاهای جدید به فروش برسانید، باید برای تامین موجودی کالاها در فروشگاه سرمایه گذاری کنید و پول آن‌ها را به طور کامل به عرضه کننده‌ی کالاها پرداخت کنید؛ هم‌چنین، می‌توانید به فروش برخی کالاها به صورت امانی نیز بپردازید. هم‌چنین، مجبور هستید برای پرداخت اجاره ‌بها، بیمه‌ی کسب و کار، و دریافت خدماتی برای محافظت از خود، فروشگاه، تجهیزات، و کالاها نیز هزینه‌هایی را بپردازید.

برای جذب مشتری به فروشگاه‌ (مغازه‌ی ثابت) می‌توانید از روش‌های آگهی‌ آنلاین و هم‌چنین آفلاین، برقراری رابطه با برخی کسب و کار‌های مکمل در نواحی اطراف، و ارتباطات با سازمان‌های شبکه‌ای، حرفه‌ای، و اجتماعی استفاده کنید. به علاوه، ویترین فروشگاه‌تان نیز باید برای آدم‌هایی که از مقابل آن عبور می‌کنند، بسیار جذاب باشد. هم‌چنین، طراحی و نحوه‌ی چینش وسایل در فروشگاه‌تان باید کاملا روان و کاربردی باشد تا بتواند تقاضای مشتریان هدف را برآورده کند.

۲. فروشگاه مجازی (فروشگاه آنلاین)

فروشگاه مجازی روند نوینی در بازار خرده‌فروشی به شمار می‌رود. فروشگاه مجازی به عنوان فروشگاهی با هزینه‌ی اولیه‌ی کم برای استارت‌آپ‌ها شناخته می‌شود. این فروشگاه آنلاین باید بازار‌ مربوط به کالاها یا نیازهای ویژه‌ای را مورد هدف قرار دهد – بازار ویژه. با انتخاب یک نام جذاب، کالاها و اقلام مورد تقاضا، و طرح مفصلی برای آگهی و تبلیغ فروشگاه آنلاین‌تان، می‌توانید مشتریان بالقوه‌تان را به سمت فروشگاه جذب کنید. هم‌چنین، باید برندهایی را که قصد عرضه به مشتری دارید، تعیین کنید و به مرکز خرده فروشی برای لباس‌های‌شان تبدیل شوید. در واقع، برخی فروشگاه‌ها موجودی‌شان را به صورت عمده و با قیمت عمده از تولید کننده به صورت کامل خریداری می‌کنند.

از سویی دیگر، برخی فروشگاه‌ها نیز یک نوع محصول را از طراح‌های مختلف لباس جمع‌آوری می‌کنند. علاوه بر این‌ها، می‌توانید روش دیگری را نیز مد نظر قرار دهید؛‌ در این روش که در زبان انگلیسی به آن دراپ شیپینگ می‌گویند، یک شرکت خاص محصولات را طبق سفارش مشتری، مستقیما از انبار کارخانه، عمده‌فروش، یا یک مرکز خرده‌فروشی دیگر به آدرس فرد سفارش دهنده یا هر محل دیگر ارسال می‌کند. در صورتی که بخواهید از این خدمات استفاده کنید، باید به طور ماهانه به این شرکت کارمزد بدهید.

علاوه بر فروش لباس از طریق اینترنت، ایده‌های بسیاری برای کسب و کار آنلاین وجود دارند که می‌توانید ۳۴ ایده کسب و کار اینترنتی پول‌ساز و هم‌چنین ۴۱ کسب و کار خانگی اینترنتی زود بازده را مد نظر قرار دهید و امتحان کنید.

۳. فروشگاه موقت

این نوع از فروشگاه لباس به شما، به عنوان صاحب این کسب و کار، امکان می‌دهد بدون سرمایه‌گذاری برای اجاره‌ی طولانی مدت یک مکان تجاری، کالاهای‌تان را به مشتریان بالقوه عرضه کنید. آن دسته از صاحبان فروشگاه، به خصوص صاحبانی که محصولات خودشان را به فروش می‌رسانند، می‌توانند یک گالری، ویترین، یا فضای اداری را فقط به مدت یک روز، یا یک هفته به عنوان محلی برای عرضه‌ی محصولات‌شان اجاره کنند. این روش برای امتحان بازارها یا ایده‌های کسب و کاری مختلف یا گسترش و توسعه‌ی فروشگاه آنلاین بسیار عالی است. وقتی صحبت از کمپین‌های تبلیغاتی به میان می‌آید، باید بر مشتریان محلی تاثیر قدرتمندی بگذارید و به آن‌ها اعلام کنید قرار است در منطقه‌ی آن‌ها فروشگاهی موقت تاسیس کنید و محصولات‌تان را با قیمت‌های ویژه‌ به آن‌ها عرضه کنید.

فروشگاه های موقت - کسب کار لباس فروشی

۴. فروشگاه‌های سیار

بوتیک‌های سیار برای آن دسته از صاحبان کسب و کاری مناسب هستند که می‌خواهند فروشگاه‌های‌شان را به مکان‌های مختلف ببرند تا میزان حضورشان و جذب مشتریان مختلف را به حداکثر برسانند. می‌توانید با نمایش آگهی‌تان روی یک اتوبوس، خودروی کاروان، یا ون، فروشگاه لباس‌تان را در معرض دید عموم قرار دهید. با استفاده از این امکانات می‌توانید کالاهای نو یا دست دوم‌تان را برای فروش عرضه کنید. از آن جا که فضای این قبیل فروشگاه‌ها در مقایسه با فروشگاه‌های ثابت بسیار کم‌تر است، می‌توانید لباس‌های‌تان را در تمام نقاط این فروشگاه‌های سیار به خریداران نمایش دهید. در هر صورت، اگر قصد راه‌اندازی فروشگاه سیار دارید، ابتدا لازم است از قوانین محلی منطقه‌ی مورد نظر در خصوص توقف و استقرار فروشگاه‌تان آگاه شوید؛ برای این کار باید به اتاق بازرگانی محلی مراجعه کنید. ممکن است برای بیمه‌ی وسیله‌ی نقلیه یا مجوز پارک وسیله‌ی نقلیه‌تان مجبور به پرداخت هزینه‌ی اضافی شوید.

ب. راه اندازی کسب و کار لباس فروشی – نکاتی برای راه‌اندازی یک بوتیک

در این بخش بر راه اندازی کسب و کار لباس فروشی ثابت و واقعی تمرکز خواهیم داشت. جذابیت الگوهای لباس‌های‌تان، میزان رفت و آمد مشتری به فروشگاه، و موقعیت مکانی فروشگاه بر میزان موفقیت‌تان تاثیرگذار خواهند بود. در ادامه‌ی این مقاله، به برخی نکات کلی درباره‌ی راه‌اندازی یک بوتیک اشاره می‌کنیم:

۵. تامین مالی

پیش از راه‌اندازی یک کسب و کار خاص و جدید، لازم است با دقت یک طرح کسب و کار فراهم کنید. راه اندازی کسب و کار لباس فروشی نیز از این قاعده مستثنی نیست. طرح کسب و کار‌ی‌تان باید شامل هزینه‌های اولیه، و طرح‌ریزی نحوه‌ی اداره‌ی کسب و کار برای بازپرداخت وام‌های‌تان باشد. چنان‌چه قصد راه‌اندازی یک بوتیک جدید دارید و برای کسب و کار‌تان نیازمند دریافت وام هستید، لازم است اشکال مختلفی از وثیقه را از پیش تهیه کنید. وقتی سوابق فروش تایید شده‌ای را برای خود فراهم کنید، مرجع وام دهنده ممکن است به اصلاح مبلغ و شرایط وام اقدام کند.

هم‌چنین، جهت کمک به کنترل بودجه‌ برای کسب و کارتان ۸ روش تامین مالی سرمایه گذاری در کسب ‌و کار جدید را نیز مد نظر قرار دهید.

۶. مکان فروشگاه

مکان فروشگاه‌تان نیز بر نحوه‌ی اداره‌ی مناسب کسب و کارتان تاثیر می‌گذارد. باید مکانی را انتخاب کنید که به برای قرار گرفتن قفسه‌ها و رگال‌های مورد نیاز برای نمایش محصولات‌تان به اندازه‌ی کافی بزرگ باشد. به علاوه، لازم است فضاهای کافی را نیز برای حرکت مشتری در میان قفسه‌ها و ویترین‌ها تامین کنید. از آن‌جا که این نوع از سرمایه‌گذاری ریسک بسیار زیادی به همراه دارد، بنابراین، به جای خرید یک ملک،‌ باید مکان مناسبی را اجاره کنید.

مکان فروشگاه-راه اندازی کسب و کار لباس فروشی

۷. توجه به محصولات ویژه

توجه به بازار محصولات ویژه برای موفقیت کسب و کار بسیار ضروری است. در واقع، برخی کسب و کار‌های موفق مربوط به خرده فروشی لباس به انواع خاصی از البسه توجه می‌کنند. شما نیز می‌توانید یکی از این ایده‌ها را در نظر بگیرید: لباس‌های نوزاد، لباس‌های شنا و ساحل، لباس‌های مجلسی، یا لباس‌های ورزشی. لباس‌های ساده‌‌ی متعلق به برند‌های ناشناس در مقایسه با محصولات مربوط به برندهای شناخته شده دارای جذابیت کم‌تری هستند. بنابراین، با مراجعه‌ی دائمی به مجلات مد، وبلاگ‌ها، نشریات تجاری، و شرکت در رویدادهای مربوط به خرید و فروش لباس باید همیشه به‌روز باشید.

۸. بازاریابی

هنگام راه اندازی کسب و کار لباس فروشی ،‌ بهتر است مشتریان بالقوه را به بازدید از فروشگاه‌تان تهییج کنید. در روزنامه‌های محلی، رادیو، و مجلات تبلیغ کنید. در صورت امکان، مطلبی را به رسانه‌های محلی ارسال کنید و در آن، به طور مفصل درباره‌ی فروشگاه‌تان و تفاوت‌های میان آن و سایر فروشگاه‌ها صحبت کنید. از جمله سایر ایده‌های بازاریابی ساده برای تبلیغات می‌توان به تبلیغ در روزنامه‌ها و چاپ تراکت نیز اشاره کرد. اگر به اندازه‌ی کافی از منابع مالی بهره‌مند هستید، برای فروشگاه‌تان مراسم افتتاحیه برگزار کنید و در آن با غذا،‌ نوشیدنی، تخفیف، و سرگرمی از مشتریان پذیرایی کنید و با این وسیله، فروشگاه‌تان را به آن‌ها معرفی کنید. انجام تبلیغات برای هر کسب و کار جدید ضروری است؛ بنابراین، برای سرمایه‌گذاری در انجام تبلیغات محلی و افزایش رفت و آمد مشتری به فروشگاه لباس‌تان برنامه‌ریزی کنید.

۹. وسایل نمایش لباس

وجود قفسه، رگال، میز، و به طور کلی، وسایل مناسب برای به نمایش گذاشتن لباس‌ها در برابر دید مشتری برای فروشگاه‌های لباس ضروری است. وقتی فاقد این امکانات باشید، فقط پارچه‌های به هم ریخته‌ای را در جعبه‌های مقوایی یا پلاستیکی به فروش می‌رسانید! در حقیقت، وسایل نمایش محصولات مربوط به پوشاک و لباس تنوع زیادی دارند؛ از رگال‌های فلزی گرفته تا وسایل تزئینی شیشه‌ای. برای صرفه جویی در خرید این وسایل، می‌توانید از وسایل تزیینی خانه‌تان به عنوان وسایل تزیینی تجاری استفاده کنید.

نمایش لباس-راه اندازی کسب و کار لباس فروشی

 

۱۰. آینه

هرگز نباید استفاده‌ی حساب شده از آینه را در فروشگاه لباس‌تان فراموش کنید. مشتریان می‌خواهند هنگام پوشیدن لباس‌های موجود در فروشگاه‌تان، خودشان را ببینند. بنابراین، باید به دنبال آینه‌هایی بگردید که کاملا به درستی تصاویر را بازتاب می‌کنند، و بدون به هم ریختن شکل تصویر، همه چیز را با کیفیت و دلپذیر نشان می‌دهند. هم‌چنین، باید به اندازه‌ی کافی امکانات و وسایل لازم را برای اتاق‌های پرو تهیه کنید. نقش آینه‌های کوچک را برای بخش‌های فروش لوازم مخصوص مو یا زیورآلات، و هم‌چنین آینه‌های زمینی را برای بخش‌های مخصوص فروش کفش نادیده نگیرید.

۱۱. درج قیمت روی اجناس

هر یک از لباس‌های موجود در فروشگاه‌تان باید دارای برچسبی باشد که قیمت لباس به شکل واضح روی آن درج شده باشد. وقتی محصولی در فروشگاه فاقد برچسب قیمت باشد، مشتری تصور می‌کند خرید آن محصول باعث دردسرش خواهد شد؛ از این رو، بدون خرید از فروشگاه‌تان خارج می‌شود. جهت درج قیمت روی اجناس فروشگاه‌تان، می‌توانید از دستگاه قیمت‌زن تفنگی و برچسب و پلاک استفاده کنید. برای تفکیک اجناس تخفیف‌دار از اجناس بدون تخفیف از برچسب‌های مخصوص استفاده کنید.

۱۲. تامین کالا

تامین کالا برای فروشگاه یکی از مهم‌ترین مراحل راه اندازی کسب و کار لباس فروشی است. باید فروشگاه‌تان را با طیف گسترده‌ای از سبک‌ها، رنگ‌ها، و سایزها‌یی پر کنید که با سلایق و علایق جمعیت هدف هماهنگ باشد. در ابتدای راه، نگران نباشید که فروشگاه‌تان تمام اجناس موجود در بازار را در خود جای نداده است؛ نکته‌ی مهم‌ این است که با کمیت کوچک‌تر کسب و کارتان را شروع کنید و هنگامی که پول و محبوبیت بیش‌تری نزد مشتریان پیدا کردید، فروشگاه‌تان را توسعه دهید. جهت کاهش هزینه‌ی مالی اولیه، می‌توانید اجناس را به صورت امانی در فروشگاه‌تان به فروش برسانید. از این طریق، می‌توانید قفسه‌های‌تان را پر کنید و در عین حال، متحمل پیش پرداخت‌های کم‌تری شوید.

۱۳. افتتاح فروشگاه

بیش‌تر صاحبان کسب و کار‌های کوچک جدید غالبا به جای استخدام نیرو، به تنهایی کارهای مورد نیاز کسب و کار را انجام می‌دهند؛ زیرا استخدام کارمند به اندازه‌ی قابل توجهی هزینه‌ها را بالا می‌برد – هم هزینه‌های مالیاتی و هم دستمزد. با این حال، اگر هم‌چنان به استخدام نیرو نیاز دارید، پیش از روز افتتاحیه، نیروی پاره وقت استخدام کنید. در این صورت، به شیوه‌ی بهتر و مناسب‌تری می‌توانید آن‌ها را برای استفاده از دستگاه صندوق فروشگاه، مقررات، سیاست‌های فروشگاه، و سایر اطلاعات مربوط به این تجارت آموزش دهید.

از آن جا که صاحب یک فروشگاه لباس باید در زمینه‌ی طراحی مد نیز صاحب نظر باشد، ۹ توصیه عالی برای موفقیت در طراحی مد نیز برای‌تان داریم که بهتر است به آن‌ها توجه کنید. هم‌چنین، ۲۹ ایده کسب و کار کوچک زودبازده و آینده‌ساز نیز وجود دارند که آگاهی از آن‌ها ممکن است برای‌تان مفید باشد.

اکنون دیگر زمان آن رسیده است تا طرح کسب و کار‌ی‌تان را در زمینه‌ی فروش لباس عملی کنید. امیدوار هستیم، نکات مذکور در این مقاله درباره‌ی نحوه‌ی راه اندازی کسب و کار لباس فروشی بتوانند کمک‌تان کنند ظرف یک دوره‌ی زمانی کوتاه، بتوانید رئیس خودتان شوید.

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website