0
  • No products in the cart.
 

مناسب ترین روش برای سرعت بخشیدن به ایندکس مطالب در گوگل

هلدینگ توسعه دهندگان | آموزش مجازی | اخذ ایزو | طراحی سایت > مجله توسعه دهندگان  > تکنولوژی و فناوری  > مناسب ترین روش برای سرعت بخشیدن به ایندکس مطالب در گوگل
مناسب ترین روش برای سرعت بخشیدن به ایندکس مطالب در گوگل

مناسب ترین روش برای سرعت بخشیدن به ایندکس مطالب در گوگل

مناسب ترین روش برای سرعت بخشیدن به ایندکس مطالب در گوگل می‌توانید با رعایت یک سری قوانین در کمترین زمان ممکن و به بهترین روش مطالب سایت خود را در در گوگل ایندکس کنید و در نتیجه مطالب خود را زودتر از رقیبان در نتایج موتورهای جستحو نمایش دهید. در همین زمینه می‌توانید از آموزش شناساندن سایت به گوگل استفاده کنید.

در ادامه با مجله توسعه دهندگان همراه باشید.

آموزش افزایش سرعت ایندکس مطالب در گوگل

ثبت سایت در Search Console

روش اول برای ایندکس مطالب در گوگل این است که سایت خود را در گوگل وبمستر تولز که در حال حاضر به نام Search Console شناخته می‌شود ثبت نمایید. این کار در پینگ دادن سایت ما به گوگل کمک بسیار زیادی خواهد کرد.

پس از این که سایت خود را در سرچ کنسول ثبت کردید‚ کد تاییدیه سایت خود را در بخش head قالب خود قرار بدهید.

معرفی وبسایت به گوگل 

لینک دهی داخلی به مطلب

لینک دهی داخلی درون پست ها به سایر مطالب سایت خود موتور های جستجو را بیشتر در سایت شما نگاه می‌دارد. این کار می‌تواند باعث ایندکس شدن سریع مطالب سایت شما شود.

نکته: برای این کار می‌توانید از امکان نمایش مطالب مرتبط در وردپرس استفاده نمایید. در وردپرس می‌توانید با استفاده از آموزش افزونه Related Posts این کار را انجام دهید.

این نکته را نیز در نظر داشته باشید که در لینک دهی داخلی به بخش های دیگر از سایت خود آن لینک به خطای ۴۰۴ ختم نشود و یا لینک شکسته و یا مشکل دار نباشد.

ساخت نقشه سایت

کاربرد نقشه سایت در واقع این است که به ربات های اسپایدر گوگل کمک می‌کند هر چه بهتر و دقیق‌تر بخش‌های مختلف سایت شما را تجزیه و تحلیل کند و شناخت بهتری از سایت شما پیدا کنند. اگر سیستم سایت شما وردپرس باشد برای ایجاد نقشه سایت می‌توانید از آموزش ساخت نقشه سایت در گوگل استفاده کنید.

پس از ساخت نقشه سایت حتما آن را در Search Console یا گوگل وب مستر ثبت نمایید.

فعالیت در شبکه های اجتماعی پر بازدید

فعالیت در شبکه های اجتماعی پربازدید باعث می‌شود که مطالب سایت شما بیشتر و سریع‌تر دیده شوند، به این دلیل که ربات‌های گوگل دائما در آن‌ها در حال خزش می‌باشند. فعالیت در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، فیسبوک، لینک دین و مخصوصا گوگل پلاس پیشنهاد می‌شود.

استفاده از کوتاه کننده لینک

در صورتی که در شبکه های اجتماعی فعالیت دارید از لینک های کوتاه برای آدرس دهی به مطالب سایت خود استفاده کنید، برای این کار کوتاه کننده لینک مخصوص خود گوگل که را پیشنهاد می‌کنیم، از طریق این آدرس می‌توانید لینک‌های سایت خود را وارد و آن ها را کوتاه نمایید:

goo.gl

 

معرفی وبسایت به گوگل

انتشار منظم مطالب سایت

از عوامل بسیار مهم برای  افزایش سرعت ایندکس مطالب سایت در گوگل این است که مطالب سایت خود را به صورت منظم و زمان بندی شده یعنی در روز و ساعت مشخص منتشر کنید، اگر مدتی این کار را انجام دهید ربات های گوگل به طور خودکار در راس همان زمان  به سایت شما سر می‌زنند و مطالب شما را به محض انتشار ایندکس خواهند کرد.

بیشتر بدانید:  انتقال کاربران به صفحه تشکر پس از ارسال دیدگاه

داشتن بک لینک های قوی

دریافت کردن لینک از سایت های پربازدید موجب خزش بیشتر خزنده‌های گوگل در سایت شما خواهد شد. که این کار سرعت ایندکس شدن صفحات سایت شما را بالا می‌برد.

سایت‌هایی که پارامترهای Domain Autority و Page Autority آن‌ها بالاتر باشد ازرش بیشتری دارند.

استفاده از ابزار Fetch as Google

این ابزار در Search Console قرار دارد و به شما کمک خواهد کرد که خودتان به صورت دستی مطالب خود را برای ایندکس شدن به گوگل سریع‌تر معرفی کنید.

برای این کار وارد پنل سرچ کنسول خود شوید و گزینه Fetch as google را انتخاب کنید. سپس در صفحه ای که در مقابل شما باز می‌شود آدرس آن مطلب را قرار دهید و روی گزینه Fetch and Render کلیک کنید.

نکته: به یاد داشته باشید که استفاده زیاد ازابزار Fetch as google ممکن است که برای سئو سایت شما خطرناک باشد.

 

معرفی وبسایت به گوگل

در دسترس بودن سایت

فکر کنید که زمانی که ربات موتور جستجو برای بررسی به سایت شما سر بزند و در آن لحظه سایت شما قطع باشد قطعا این اتفاق تاثیر منفی بر روند سئو سایت شما خواهد گذاشت، پس در انتخاب هاست و سرور مناسب به دقت عمل کنید تا سایت شما همیشه در دسترس باشد و هیچ وقت قطع نشود.

بهینه سازی تصاویر

ابتدا به وسیله‌ی ابزارهای مانند فتوشاپ تصاویری که قصد آپلود و استفاده از آن‌ها در مطالب سایت خود را دارید را کم حجم کنید و بعد در مطلب قرار دهید. این کار باعث می‌شود که تصاویر در قسمت images گوگل سریع‌تر ایندکس شوند.

همچنی از عوامل دیگر بهینه‌سازی تصاویر رعایت ویژگی alt در تصاویر و قرار دادن آن در تگ img می‌باشد.

سبک بودن قالب سایت

برای انتخاب قالب سایت خود نیز سعی کنید قالبی را برای سایت خود انتخاب کنید که سبک باشد مثلا حجم آن کمتر از ۱ مگابابت باشد و این که اصول سئو در آن رعایت شده باشد، منظور از اصول سئو استفاده درست از تگ های متا، عنوان و H1 تا H6 است.

 

رعایت موارد گفته شده پیشرفت بسیار زیادی در سئوی مطالب سایت شما و ایندکس شدن سریع مطالب در گوگل را به همراه خواهد داشت.

امیدوارم از این آموزش وردپرس لذت برده باشید. همواره خوشحال می شویم اگر هر سوال یا راهنمایی که در مورد آموزش ایندکس مطالب در گوگل داشتید در پایین بخش نظرات مطرح کنید.

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website