0
  • No products in the cart.
معرفی وبسایت به گوگل

معرفی وبسایت به گوگل

این ۱۰ مرحله برای معرفی وبسایت به گوگل برای هنگامی‌ست که وبسایت شما طراحی شده است و اصطلاحاً UP شده است. در این مرحله کار شما برای بازاریابی و شناخت سایت به مخاطبان شروع شده است. اگر تا اینجا طراحی سایت را بصورت اصولی و استاندارد انجام داده باشید و از ادامه دادن کارتان منصرف نشوید، گوگل هم به شما کمک می‌کند که در سطح جهانی شناخته شوید. که به آن سئو گفته می‌شود. سئو سایت شما باید به نحوی باشد که موتورهای جستجو بتوانند آن را شناسایی و در فهرست نتایج خود نشان دهد.

در ادامه با مجله توسعه دهندگان همراه باشید.

برای موفقیت و شناساندن سریع تر سایت شما در گوگل سه قدم وجود دارد:

  • بررسی سایت توسط crawler های گوگل
  • ایندکس شدن صفحات
  • نمایش در لیست نتایج جستجو

Crawling چیست؟

Crawler همان روبات گوگل است که صفحات خاصی از وب را بررسی می‌کند.هر سایتی که منتشر می‌شود روبات‌های گوگل صفحات آن سایت را بررسی می‌کنند تا از ثبت شدن این صفحات در وب اطمینان حاصل کنند.

ایندکس چیست؟

پس از Crawl کردن سایت توسط روبات گوگل، اطلاعات صفحه در بخش دیتابیس اصلی گوگل و در دسته خاص خود ذخیره می‌شوند. این فرآیند را ایندکس کردن سایت می‌نامند. در واقع موتور جستجوی گوگل صفحات وب را که از قبل توسط روبات‌ها بررسی شده اند برای دسترسی راحت طبقه بندی یا ایندکس می‌کند.

نکته: در صورتی که اصول اولیه را در سایت خود رعایت کرده باشید و ایرادی در محتوا و صفحات سایت تان وجود نداشته باشد، توسط موتورهای جستجو ایندکس خواهد شد.

در نتیجه برای حضور در نتایج گوگل باید در ابتدا از ایندکس صفحات سایت خود توسط گوگل اطمینان حاصل کرده و سپس با رعایت فاکتورهای سئو می‌توانید رتبه خود را در نتایج جستجوی گوگل ارتقا دهید.

نکته: شما می‌توانید در پنل مدیریت گوگل وبمستر خود، در بخش Index Status وضعیت ایندکس سایت و تعداد صفحات ایندکس شده سایت خود در گوگل را مشاهده نمایید.

نکته: اسکرین شات هایی توسط روبات‌های جستجواز آخرین وضعیت سایت در هنگام بررسی انجام شده گرفته می‌شود تا در زمان لزوم به صورتCache نمایش داده شود.

شناساندن سایت به گوگل

۱۰ گام برای سریعتر شناساندن سایت به گوگل:

۱. Google WebMaster Tools

مهم‌ترین قدم در جهت شناساندن سایت به گوگل و بهبود ایندکس سایت ساخت اکانت گوگل وبمستر تولز، اکانت گوگل آنالیتیکس و استفاده از آن‌هاست. با استفاده از اکانت وبمستر تولز، می‌توانید سایت خود را به گوگل معرفی کنید و وضعیت بازدید روبات‌های گوگل از سایت خود را مشاهده کنید.

۲.Fetch as Google

در گوگل وبمستر تولز گزینه‌ایی به نام Fetch as Google وجود دارد. با استفاده از این گزینه شما می‌توانید برای درخواست بررسی و معرفی صفحات جدید سایت از آن استفاده کنید.

شما می‌توانید برای ایندکس سایت به این طریق عمل کنید:

  1. از نوار کناری در بخش Health گزینه Fetch as Google را انتخاب نمایید.
  2. آدرس مورد نظر خود را وارد کرده و بر روی دکمه Fetch کلیک کنید.
  3. پس از اینکه وضعیت Successful نمایش داده شد، دکمه Submit را کلیک کنید.

معرفی وبسایت به گوگل

برای ایندکس سایت دو روش وجود دارد:

  1. بررسی یک صفحه مشخص
  2. بررسی آدرس مورد نظر با تمام لینک‌های موجود در آن

نکته: با استفاده از روش اول می‌توانید ۵۰۰ صفحه در هفته را بررسی کنید. اما با استفاده از روش دوم تنها قادرید ۱۰ بار در ماه درخواست داشته باشید.

۳. نقشه سایت:

XML Sitemap یا نقشه سایت، نقشه ای برای روبات‌های گوگل است. این نقشه روبات های گوگل را به صفحات داخلی سایت شما راهنمایی می‌کند. شما می‌توانید برای بهبود وضعیت ایندکس شدن سایت با استفاده از ابزار ساخت نقشه سایت، نقشه سایت خود را بسازید. بعد از ساخت سایت مپ آن را در حساب وبمستر خود معرفی کنید.

نقشه سایت: نقشه سایت یک فایل متنی ست که آدرس صفحات موجود در سایت را شامل می‌شود. نقشه سایت داده‌های متای هر یک از آدرس‌های سایت را نیز شامل می‌شود. وجود نقشه سایت crawler های موتور جستجو مانند گوگل را از ایجاد صفحات جدید و تغییرات در صفحات شما مطلع می‌سازد. نقشه سایت شانس ایندکس شدن صفحات شما در گوگل را افزایش می‌دهد.

ابزار ساخت نقشه سایت: ابزارساخت نقشه سایت صفحات سایت شما را مرور کرده و سپس فایلی با پسوند XML در اختیار شما قرار می دهد. شما باید آن فایل را دانلود کنید و روی هاستی که سایت شما در آن قرار دارد، آپلود کنید.

۴. لینک‌های ورودی به سایت:

برای شناساندن سایت به گوگل هر چه از سایت های پر بازدید و با رتبه خوب، لینک بیشتری به سایت شما شود، گوگل به اهمیت سایت شما پی می برد و زودتر سایت شما شناسایی و index می کند.

بیشتر بدانید:  معرفی افزونه سئو SEO Ultimate

۵. گوگل پلاس:

اکانت گوگل پلاس بسازید. در اکانت گوگل پلاس خود مطلب بگذارید و به سایت خود لینک دهید. به این دلیل که گوگل پلاس از سرویس‌های اصلی گوگل به حساب می آید و روبات‌ها این لینک‌ها را بطور ویژه‌ای بررسی می‌کنند.

نکته:‌ پیشنهاد می‌کنیم برای بهبود ایندکس سایت از شبکه‌های اجتماعی دیگر نیز استفاده کنید.

۶. رعایت نکات کد نویسی:

با کد نویسی اصولی و اطمینان یافتن از رعایت استانداردهای W٣C کار روبات‌های گوگل را برای ایندکس سایت خود راحت‌تر کنید. توصیه می‌شود که به نسبت متن به کد سایت خود توجه کنید. شما می‌توانید با استفاده از ابزار بررسی سایت وضعیت کدها و سایر قسمت‌های سایت خود را بررسی کنید

ابزار بررسی نسبت متن به کد: ابزار بررسی نسبت متن به کد، درصد متن موجود در یک صفحه را نسبت به کداندازه گیری می‌کند هر چه قدر درصد متن به کار رفته در صفحه بیشتر باشد، شانس دستیابی به رتبه های بالای لیست نتایج جستجو بیشتر است.

شناساندن سایت به گوگل

۷. بارگذاری سریع، ایندکس سریع‌:

از عوامل سریعتر شناساندن سایت به گوگل این است که سایت سریعتر بارگذاری شود. سایت‌هایی که سرعت بارگذاری آن‌ها بالاست، با سرعت بیشتری توسط گوگل ایندکس می‌شوند. بهترین روش‌ها برای بالا بردن سرعت بارگذاری سایت.

۸. لینک سازی داخلی در سایت:

سعی کنید که صفحات داخلی سایت با یکدیگر ارتباط داشته باشند و لینک های مرتبط بین مطالب برقرار باشد. مخصوصاً زمانی که صفحه اصلی شما ایندکس شده باشد این کار باعث می‌شود روبات‌ها صفحات ایندکس نشده سایت شما را نیز بررسی کنند.

۹. ناوبری مناسب:

ناوبری خوب به ساختار لینک‌هایی که در بالا ذکر شد کمک خواهد کرد. داشتن ساختار navigation مناسب به همان اندازه که باعث راحتی استفاده کاربران می‌شود برای ایندکس شدن سریع سایت شما نیز مهم است.

نکته: برای داشتن ناوبری مناسب از Breadcrumb استفاده کنید.

۱۰. محتوای تازه و مفید:

وب سایت خود را به طور منظم آپدیت کنید. محتوای با ارزش و مفید تولید کنید. این کار باعث می‌شود که روبات‌های گوگل جذب وبسایت شما شوند. حتی اگر سایت شما ایندکس شده باشد نیز با هربار اضافه کردن مطلب جدید بطور منظم و در زمانهای خاصی روبات‌های گوگل وارد شده و وضعیت ایندکس سایت شما را آپدیت خواهند کرد.

 

 

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website