0
  • No products in the cart.
 

نکته های مهم که هنگام شروع یک پروژه آموزش الکترونیک جدید باید به خاطر داشته باشید

هلدینگ توسعه دهندگان | آموزش مجازی | اخذ ایزو | طراحی سایت > مجله توسعه دهندگان  > تکنولوژی و فناوری  > نکته های مهم که هنگام شروع یک پروژه آموزش الکترونیک جدید باید به خاطر داشته باشید
نکته های مهم که هنگام شروع یک پروژه آموزش الکترونیک جدید باید به خاطر داشته باشید

نکته های مهم که هنگام شروع یک پروژه آموزش الکترونیک جدید باید به خاطر داشته باشید

.وقتی شما محتوا را به خوبی بدانید و قبلا آن را در یک کلاس درس معمولی و حضوری آموزش داده باشید،ولی با این حال هنوز هم آموزش الکترونیک آن برای شما با کمی چالش همراه خواهد بود، اینکه بسیاری از متخصصان نمی دانند از کجا و چگونه باید شروع کنند. از این جهت، شما اینترنت را برای پیدا کردن اطلاعات در مورد نکات، ترفندها، باید ها و غیره در مورد پروژه های eLearning که ممکن است به نوع پروژه ای که شما در حال حاضر روی آن کار می کنید مربوط باشد یا مربوط نباشد. در این مقاله، به چند تا از مهمترین چیزهایی که در هنگام شروع کار بر روی یک پروژه آموزش الکترونیکی باید مورد توجه قرار دهید می پردازم.در ادامه با مجله توسعه دهندگان همراه باشید.

یک – شما یک دوره جدید ایجاد می کنید

این را بدانید که اگر تاکنون چیزی در اینترنت تدریس نکرده اید، در حال وارد شدن به میدان جدیدی هستید. در یک دوره آموزشی حضوری سنتی، فراگیران می توانند شما را ببینند و آن چه را که توضیح می دهید شخصا بشنوند. برای ایجاد یک تجربه موفقیت آمیز آموزش الکترونیک برای یادگیرنده ها، شما باید با استفاده از ابزارهای آنلاین و منابعی که ممکن است پیش از این هرگز استفاده کرده باشید، رویکرد یادگیری متفاوتی ایجاد کنید. حتی اگر قبلا یک دوره را در یک کلاس سنتی آموزش داده باشید، باید این را به عنوان یک دوره کاملا جدید در نظر بگیرید. شما نمی توانید اطلاعات مشابه با یک دوره آموزشی سنتی را نگه دارید و آن ها را در پروژه آموزش الکترونیک هم قرار دهید و انتظار داشته باشید که عمل آموزش و یادگیری رخ بدهد. استفاده از ابزارها و منابع مختلف در هنگام استفاده از آموزش آنلاین ضروری است.

دو – ابزارهای آموزش مجازی اخیر را انتخاب کنید

ابزارهای تولید آموزش الکترونیک

در شروع کار پروژه آموزش الکترونیک، ممکن است برای بررسی انواع برنامه ها و ابزارهای انلاین که برای اموزش الکترونیک در دسترس هستند، هیجان داشته باشید. اما روی آن هایی که هنوز شناخته نشده اند تمرکز نکنید. نباید زمان زیادی را صرف تلاش برای تعیین ابزار مناسب برای استفاده از پروژه آموزش الکترونیک خود کنید. انتخاب ابزارهای الکترونیکی باید بعد از توسعه دروس، منابع، و ارزیابی ها انجام شود. هیچ ابزار آموزش آنلاین وجود ندارد که بتوان گفت برای همه پروژه ها بهترین باشد، در واقع ابزارهای اموزش مجازی خاصی برای انواع خاصی از پروژه های آموزش الکترونیک وجود دارد. بنابراین، ابتدا باید روی محتوای دروس کار کنید و سپس ابزارهایی را انتخاب کنید که به طور خاص نیازهای پروژه شما را براورده کند. در غیر این صورتف ممکن است در آینده به مشکل بربخورید و متوجه شوید که ابزار انتخابی شما مناسب پروژه شما نباشد، با اینکه در کل ابزار خوبی هم هست.

سه – در مورد مخاطبان هدف خود فکر کنید

احتمالا مهم ترین نکته ای که در زمان ارسال هر نوع پیامی را برای هر کسی باید به خاطر داشته باشید این است که ابتدا در مورد مخاطب خود فکر می کنید. فراگیران آنلاین نیازهای مختلفی دارند و شیوه کار آن ها و یادگیری آن ها نسبت به دانش آموزان سنتی متفاوت است.

مخاطبان هدف پروژه آموزش الکترونیک

از ابتدا تا انتهای پروژه خود را، و در هر مرحله از آن، باید به این فکر کنید که چگونه می توانید محتوای آموزشی را به صورت مناسب تری به فراگیران خود آموزش دهید. آن چه که ما متوجه شده ایم این است که یکی از بهترین راه های انجام این کار استفاده از استراتژی های یادگیری دانش آموز محور در دوره آموزشی است. از کار بر روی پروژه های محتوا محور که مقدار زیادی اطلاعات در بردارند اجتناب کنید. تنها به این دلیل که این اطلاعات برای شما جذاب است دلیل بر آن نیست که برای یادگیرنده ها هم مفید، جذاب یا معنادار باشد. محتوای ساده و جذاب که بر نیازهای فراگیران متمرکز است، هم در کلاس های آنلاین و هم کلاس های سنتی به بهترین صورت کار می کند.

چهار – پروژه آموزش الکترونیک یک ماموریت و کار انفرادی نیست

حتی اگر شما ایده این پروژه آموزش الکترونیک را خودتان الهام گرفته اید، دلیل نمی شود که آن را به تنهایی اجرا کنید. ایجاد یک دوره آموزش مجازی موفق نیازمند است که با افراد دیگری کار کنید. بله! شما ممکن است به تنهایی در توسعه درس ها و کنار هم قرار دادن همه آن ها عالی باشید، اما به کمک نیاز خواهید داشت. اگر با موضوع های مباحث آموزش آشنا نباشید، احتمالا نیاز دارید که با یک متخصص موضوعی همکاری کنید. و گاهی اوقات در زمینه های فناوری اطلاعات یا دپارتمان آموزش از راه دور برای بررسی ابزارهای موجود و اطمینان از سازگاری سیستم نیاز به کمک خواهید داشت. علاوه بر این موراد، هنگام اجرای پروژه آموزش از دانش آموزان خود بازخورد بگیرید.

تیم پروژه آموزش الکترونیک

پنج – ارزیابی، ارزیابی، ارزیابی

تنها راه تشخیص اینکه آیا دوره آموزش الکترونیک شما موفق بوده یا خیر، ارزیابی کار شماست. هر پروژه آموزش الکترونیک باید شامل ارزیابی تکوینی و ارزیابی تلخیصی باشد. ارزیابی تکوینی زمانی انجام می شود که دوره در حال توسعه است و می تواند به این سادگی باشد که از یک متخصص موضوع یا یک همکار بخواهید تا مواد یادگیری شما را بررسی کند و انتقادهای سازنده خود را به شما ارائه دهد.

ارزیابی تلخیصی زمانی انجام می گیرد که فکر می کنید دوره شما آماده انتشار است. بهترین روش برای انجام این ارزیابی نهایی این است که آن را با نمونه ای مخاطبان هدف خود آزمایش کنید. چند درس را برای تکمیل دوره و گرفتن بازخورد انتخاب کنید. این آزمایش به شما نشان خواهد داد که آیا دوره آموزش الکترونیک شما به طور کامل آماده است یا اینکه هنوز می تواند بهتر شود. ارزیابی مداوم، به شما کمک خواهد کرد تا یک دوره آموزش الکترونیکی موثر تولید کنید.

در کل، سعی نکنید وقت زیادی برای یادگیری ابزارهای آموزش الکترونیکی صرف کنید. در عوض آن، بهتر است روی یادگیرنده ها و چگونگی ارائه مطالب به آن ها تمرکز کنید. فقط در هنگام کار بر روی پروژه خود، این 5 نکته را در ذهن داشته باشید، مطمئن باشید در مسیر درست قرار خواهید گرفت.

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website