0
  • No products in the cart.
 

چگونگی تولد یک استارت آپ قدرتمند

A powerful startup

چگونگی تولد یک استارت آپ قدرتمند

با این نوشتار که توسط تیم تدسا فراهم گردبده همراه باشید تا با چگونگی ایجاد یک استارت آپ قدرتمند آشنا شوید.

زمانی‌که شما یک مشکل مستمر پیدا می‌کنید و تمامی تمرکز خود را برای پیدا کردن راه حل استفاده می کنید چه اتفاقی می‌افتد؟ شاید تصادفا به یک استارت آپ توانمند برسید.

 

کارآفرینی با دانشگاه پیوند می‌خورد: گروهی از دانشجویان دنیای پژوهش را تغییر می‌دهند.

می‌توانیم به کسب و کارهایی بیندیشیم که توسط کاسبان باتجربه‌ای ایجاد شده‌اند که بیشتر وقت‌شان را بیرون از کلاس درس و مدرسه گذرانده‌اند. بیشتر کسب و کارهای کارآفرینانه بیرون از محیط‌های دانشگاهی و خوابگاه‌های دانشجویی راه‌اندازی می‌شوند.

آریل کاتز، کالمن ویکتور، ذکریا فورستاین، هر سه دانشجویانی هستند که عناوین شغلی دیگری نیز به ترتیب شامل مدیرعامل، مدیر ارشد برنامه‌ریزی، و رئیس بخش ارتباطات دارند.

داستان این سه، مثال کلاسیکی از کارآفرینی در اتاق خوابگاه کالج است که یک ایده می‌تواند یک شرکت توانمند در حال رشد را متولد کند.

مشکل بروز می‌کند

مساله زمانی آشکار شد که دو نفر از دانشجویان مقطع کارشناسی مشکل مشترکی پیدا کردند. آریل کاتز، اهل سانی بینگهامتون، و کالمن ویکتور اهل کلمبیا پی بردند که هر دوی آن‌ها برای یافتن تمام تحقیقاتی که در دانشگاه‌شان در حال انجام بود و نحوه‌ی مشارکت در آن‌ها مشکل عدیده‌ای دارند. زمانی که آن‌ها شروع به جستجو برای تحقیقات پایان‌نامه‌ی کارشناسی ارشد خود کردند به مسائل مشابهی برخوردند و متوجه شدند هیچ منبعی(پایگاهی) برای آگاهی در مورد تمام تحقیقاتی که در دانشگاه‌های سراسر امریکا انجام می‌شود، وجود ندارد.

 

دامنه‌ی مشکل گسترده می‌شود

کاتز و ویکتور متوجه شدند که افراد بسیاری در این مشکل با آنان سهیم هستند. در سراسر آمریکا، دانشجویان در پیدا کردن تحقیقات انجام شده یا در حال انجام در کالج یا دانشگاه خود دچار مشکل بودند، و دانشجویان دوره‌های تحصیلات تکمیلی با تلاشی بی‌وقفه در برنامه‌های عرضه شده‌ی کتاب‌خانه‌ها به جست‌وجو پرداختند. دستیابی به تحقیقات برای دانش‌آموزان دبیرستانی و دیگران در خارج از دانشگاه‌های سنتی حتی سخت‌تر هم بود.

 

پاسخ ارائه می‌شود

پریدن از مرحله‌ای که مشکل و دشواری در آن وجود دارد به مرحله‌ی گفتن این جمله که “هی، عالی نمی‌شد اگه…؟” غیرعادی نیست، اما رسیدن به مرحله‌ی اجرای واقعی بسیار مشکل‌ است. کاتز و ویکتور آن موانع را به راحتی و با کمک مدیر فناوریاطلاعات خود ذکریا فورستاین برچیدند، و امروز ایده‌ی هوشمندانه‌ی آن‌ها، یک شرکت به سرعت در حال رشد و گسترش است.

 

نتیجه به بار می‌نشیند

آنان پلت‌فرم برنامه‌ی اصلی کار را ایجاد کردند که این امکان را به وجود می‌آورد تا دانشجویان، اعضای هیات‌علمی، و دیگران به پژوهش‌های جاری در هر دانشگاه پی ببرند و افراد علاقمند به انتشارات و اختراعات ثبت‌شده‌ی اخیر، در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در مورد جدیدترین پیشرفت‌های پژوهشی آگاهی یابند. دانشجویان حتی می‌توانند به طورمستقیم از طریق این پلت‌فرم، تقاضای کار در یک آزمایشگاه کنند. این یک سایت یک‌ایستگاهی برای پژوهش است. یعنی سایتی که انواع جستجو را می‌توان در آن انجام داد و دارای انواع اطلاعات است.  تصور کنید گوگل و لینک‌دین برای جست‌وجو با هم ادغام شوند.

 

مساله‌ی نام‌گذاری

مکان متمرکز کاتز و ویکتور برای صنعت، دولت، دانشگاه، پژوهشگران، و دانشجویان به منظور ارتباط و همکاری، از طریق یک شرکت دانشگاهی در یک زمان بنا می‌شود و شرکا به آن نامی می‌دهند که ساده، به‌یادماندنی، و توصیفی ‌است: ResearchConnection.

بسیار عالیست که انسان همواره ای ایده ای داشته باشد، اما برای عملی‌کردن و اجرا کردن آن ها، افراد مناسب با طرز فکر مناسب لازم است. برای اینکه بتوانید ایده تان را پیش ببرید باید مطمئن شوید برای سپردن آن به افکار و دستان کسانی که  واقعا به آن نیاز دارند، سرسختی دارید.

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website