0
  • No products in the cart.
 

۹ اشتباه مدیران شبکه های اجتماعی در اینستاگرام!

اینستاگرام

۹ اشتباه مدیران شبکه های اجتماعی در اینستاگرام!

با در نظر گرفتن اینکه بیش از 700 میلیون کاربر از اینستاگرام  استفاده می‌کنند،جای تعجبی ندارد که بیشتر استراتژی‌های بازاریابی به کمک شبکه‌های اجتماعی، در محور اینستاگرام باشند.با توجه به اینکه تبلیغ کنندگان زیادی در این بازار فعالیت و رقابت می‌کنند ، برندها باید دقت کنند که با ناشی‌گری و خطاهای سهوی مخاطبان خود را از دست ندهند. در ادامه با مجله توسعه دهندگان همراه باشید.

 

اگر شما هم به وسیله فیلترها، هشتگ ها، کپشن ها و فالوئرها گیج  شده اید یا به زبان ساده، به دنبال راه‌هایی برای  بهتر دیده شدن در اینستاگرام هستید، موارد زیر به شما کمک می کنند تا اشتباهات رایج در اینستاگرام را تکرار نکنید و بهترین عملکرد را در استفاده از آن داشته باشید.

9 اشتباه رایج در اینستا گرام

خریدن فالوئر

کسب و کارهای موفق برای دیده شدن و جلب مخاطبان در اینستاگرام، به سختی تلاش می‌کنند و اگر بخواهید با خریدن فالوئر، برند خود را پرطرفدار جلوه دهید اصلاً به نفع تان نخواهد بود. برای آزمایش این ایده، ما یک اکانت ساختگی در اینستاگرام ایجاد و تعدای فالوئر خریداری کردیم تا ببینیم چه اتفاقی خواهد افتاد. نتایج بدست آمده نشان می‌دهند که این تکنیک دو مشکل اساسی دارد:

  • تعامل صفر: با وجود اینکه فقط در یک روز به بیش از 1000 فالوئر رسیدیم، اما پست‌های ما هیچ گونه لایک یا کامنتی دریافت نکردند!
  • مخاطبان پر خطر: وقتی مخاطبان خود را بررسی کردیم متوجه شدیم، آنها یا نوجوانانی هستند که سلفی‌های بدون لباس از خودشان پست می‌کنند یا ربات‌هایی هستند که محتواهای نامناسب به اشتراک می‌گذارند. مسلماً این اکانت‌ها، اکانت هایی نیستند که بخواهید کسب و کارتان با آنها مرتبط باشد.

بهتر است به جای این‌که وقت خود را با خریدن فالوئر هدر دهید، یک استراتژی دقیق طراحی کنید، اهداف هوشمندانه‌ای تعیین کنید، محتوای عالی به اشتراک بگذارید و مخاطبان خود را درگیر کنید و به تعامل وا دارید. آن وقت می‌توانید طرفداران زیادی پیدا کنید.

بی‌توجهی به اعداد

به محض ساخت یک حساب کاربری در اینستاگرام، وسوسه می شوید که به طور مداوم و بدون ارزیابیِ بازخوردها، پست بگذارید. اما برای اینکه بتوانید از اینستاگرام بیشترین بهره را ببرید، باید به اعداد توجه کنید. با آزمون و خطا، می توانید دریابید که چه زمانبندی ای برای پست گذاشتن، چه نوعی از محتوا، هشتگ ها و کپشن ها بهترین واکنش و بیشترین تعامل با مخاطبانتان را به همراه می آورد.

مواردی که لازم است اندازه‌گیری کنید:

  • تعداد فالوئرها و همچنین میزان رشد و کاهش آنها؛
  • میزان تعامل مخاطبان در قالب تعداد لایک و کامنت؛
  • تعداد هشتگ های استفاده شده؛
  • نرخ CTR برای لینک وب سایت شما که در بیوگرافی اینستاگرام قرار داده اید؛
  • تعداد منشن ها؛
  • تعداد دفعات پست گذاشتن؛
  • ویژگی جمعیتی مخاطبانتان (نظیر سن، جنس، تحصیلات)؛
  • تعداد تعامل ها در زمان معین (برای مثال چه زمانی پست های شما بیشترین لایک را دریافت کرده است)؛
  • میزان فروش به وسیله اینستاگرام (مثلاً با ارائه کد تخفیف برای خرید از اینستاگرام).

یک راه برای سنجش میزان موفقیت شما در اینستاگرام استفاده از insights اینستاگرام است. Instagram Insights یکی از امکانات اینستاگرام است که ویژگی های مخاطبانتان را اندازه‌گیری می‌کند و اطلاعاتی نظیر اینکه فالوئرهای شما چه کسانی هستند، چه زمانی آنلاین هستند را در اختیارتان می گذارد. حتی می‌توانید از این ویژگی برای ارزیابی عملکردتان و چگونگی واکنش مردم برای یک پست خاص نیز  استفاده کنید.

با این‌که آمار و اعداد تنها راه سنجش میزان موفقیت های شما در اینستاگرام نیستند، اما قطعاً در هر مقطع زمانی می توانند شاخص خوبی باشند که به شما نشان دهند که چه کاری را درست انجام می دهید و چه کاری را اشتباه.

بیش از اندازه خود را تبلیغ کردن

مانند هر نوع ابزار ترویج (promotion) دیگر، به رخ کشیدن مداوم کسب و کارتان در نظر مردم در اینستاگرام عملی اشتباه است و در عمل مخاطبان خود را از دست خواهید داد.

اگر تنها چیزی که پست می‌کنید عکس‌هایی از محصولات یا لوگوی شرکتتان می‌باشد، فالوئرهایتان کم کم علاقه‌ی خود را از دست خواهند داد. درعوض می توانید روش لطیف‌تری به کار گیرید و سعی کنید پست‌هایتان به سان پرتره‌ای از ارزش‌هایی باشند که  محصول و یا برندتان آن‌ها را نمایندگی می‌کنند و آن را با یک محتوای جذاب تکمیل کنید.

عدم توجه کافی به کپشن‌ها

اگر به دنبال افزایش درگیری و تعامل مخاطبین خود هستید، نمی‌توانید کپشن‌های اینستاگرامتان را نادیده بگیرید. استفاده از کپشن‌های مناسب در اینستاگرام نه تنها به پست‌های شما ویژگی و محتوا می‌دهند، بلکه می‌توانند موجب واکنش‌های احساسی مخاطبانتان شوند.

تحقیقی در رابطه با روان‌شناسی به اشتراک گذاری مطالب انجام شد که نشان می‌داد تحریک بعضی احساسات خاص می‌تواند احتمال به اشتراک گذاشته شدن مطلب و یا پیام را افزایش دهد.  در واقع به یک محرک عاطفی نیاز است تا سیستم عصبی را فعال کند و بده بستان های اجتماعی را افزایش دهد.

نکات زیر می‌توانند به شما در کپشن نویسی هرچه بهتر کمک کنند:

  • پراهمیت‌ترین کلمات را در ابتدای کپشن بنویسید. دنباله‌ی کلمات برای جای گرفتن در صفحه دیده نمی‌شوند، بنابراین @ها و منشن‌ها را در آخر کپشن بنویسید. لید خود را با اطلاعات بیش از حد دفن نکنید.
  • سؤال بپرسید. مخاطبانتان را با پرسیدن یک سؤال جدی و دقیق به مشارکت و تعامل ترغیب کنید. می‌توانید نظر آن‌ها را درباره‌ی جدیدترین محصولتان جویا شوید، یا از آن‌ها سؤالات باز بپرسید.
  • از به کار بردن شکلک یا ایموجی‎ها نترسید. این زبان تصویری به چشم‌گیر شدن کپشن شما نزد مخاطبانتان کمک می‌کند و به کپشنتان طنز و شخصیت می‌بخشد.

استفاده ی نابجا و غلط از هشتگ‌ها

در 91 درصد از پست‌های اینستاگرام چیزی بین یک و هفت هشتگ استفاده می‌شود، بنابراین مشهود است که آن‌ها با ارزشند و ابزاری قدرتمند محسوب هستند. اما مانند اکثر چیزها در زندگی، این قدرت می‌تواند برای کارهای شرورانه استفاده شود.

استفاده‌ی نابجا از هشتگ‌ها انواع مختلفی دارد، که شامل استفاده‌ی بیش از حد از هشتگ‌ها یا استفاده‌ی کم از آن‌ها و استفاده از هشتگ‌های نامربوط می شود.

هشتگ‌ها معمولاً برای فراهم کردن امکان کشف توسط دیگر کاربران استفاده می‌شوند و برای دیگران امکان پیدا کردن موضوعات، در صورت استفاده از کلید‌واژه‌های مرتبط را فراهم می‌کنند. بنابراین اگر پست‌های خود را با بسیاری از هشتگ‌های نامربوط پر می‌کنید در معرض پایین‌ آوردن ارزش اکانت خود و ریسک از دست دادن اعتبار قرار می‌گیرید.

متقابلاً، اگر محتوای با کیفیتی دارید اما از هیچ هشتکی استفاده نکرده‌اید، یک فرصت عالی برای کشف شدن و تعامل با مخاطبانتان را از دست می‌دهید.

ویرایش نکردن محتواهایتان

ویرایش عکس‌ها و ویدئو‌هایتان در اینستاگرام می‌تواند تا بیش از 45 درصد به تعامل و جذابیت آن‌ها بیفزاید. اگر این کار را انجام  ندهید، فرصت پاگرفتن صحبت پیرامون برندتان را از دست می‌دهید.

از طرف دیگر، نباید بیش از حد پست‌هایتان را ویرایش کنید. ویرایش بیش از حد، خطر غیرقابل تشخیص کردن تصاویر را دربر دارد. حد تعادلی بین پست کردن عکس‌ها به صورت خام و ویرایش بیش از حد آن‌ها را رعایت کنید.

بی اعتنایی به کاربران اینستاگرام

اینستاگرام ابزاری نیست که بعد از انجام تنظیمات و گذاشتن پست، فراموشش کنید. بلکه در اینجا مهم است که ارتباطات معناداری ایجاد کنید.

برای بهره بردن هرچه بیشتر از کاربران اینستاگرام:

  • دیگر کاربران مرتبط را فالو کنید. آن‌ها از طریق جستجوی هشتگ‌ها یا صفحه جستجو پیدا کنید. همچنین می‌توانید ببینید فالوئرهای شما چه کسانی را دنبال و لایک می‌کنند.
  • برای پاسخ دادن به کامنت‌های مخاطبان و سؤالات آن‌ها وقت بگذارید. بازاریابی و برندینگ تماماً برپایه‌ی ساختن روابط است. بنابراین منطقی است که برای این کار وقت بگذارید و در بحث‌ها شرکت کنید.
  • مطالب و محتواهای ایجاد شده توسط کاربران را به طور مرتب به اشتراک بگذارید. با انتشار دادن و پست کردن مطالب مخاطبانتان از آن‌ها قدردانی کنید.
  • میزبان گردهمایی‌های غیرمجازی باشید. مهمانی دادن و یا میزبانی کردن هرنوع مراسمی می‌تواند کمک شایانی به ساخت روابط اجتماعی شما و در نهایت ساخت سرمایه اجتماعی شما در اینستاگرام کند.
  • سؤل بپرسید و به سؤالات پاسخ دهید. با پرسیدن نظرات فالوئرهایتان و درج آن‌ها به صورت کامنت زیر پست‌های اینستاگرامتان به آن‌ها نشان دهید نظراتشان برای شما اهمیت دارد. مثلاً، اگر پستی از دو رنگ متفاوت یک کفش را گذاشتید، از آن‌ها بپرسید که کدام رنگ را ترجیح می‌دهند و دوست دارند در آینده چه رنگ‌هایی را ببینند. از طرف دیگر، اگر متناوباً سؤالات خاصی از شما پرسیده می‌شود، جواب آن‌ها به صورت پست در اینستاگرام بگذارید.

استفاده نکردن از ویژگی‌های تبلیغاتی اینستاگرام

اینستاگرام

تقریباً 120 میلیون نفر ماهانه از طریق اینستاگرام، سایتی را بازدید می‌کنند، دستورالعمل می‌گیرند، با یک شرکت یا کسب و کار تماس می‌گیرند، ایمیل می‌زنند یا پیام می‌فرستند. برند‌های مشهور به طور متوسط بیش از یک میلیون فالوئر دارند و این نشان می‌دهد که چقدر این مخاطبان مشتاق هستند تا محتواهای تولید شده توسط شرکت‌ها را ببینند.

تبلیغات اینستاگرام (Instagram ads) یک گام فراتر رفته است. بعد از راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی اینستاگرام، بیش از 70 درصد از کسب‌وکارها در بحث‌های آنلاین شان افزایش قابل ملاحظه‌ای را تجربه کردند. اگر از تبلیغات اینستاگرام استفاده نمی‌کنید، یک فرصت عالی برای ارتباط با مشتریانی که آماده‌اند تا پیام شما را بشنوند را از دست می‌دهید.

چهار نوع تبلیغ اصلی در اینستاگرام وجود دارد که به فراخور محتواتان می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. تبلیغات عکسی، ویدئویی، carousel ads و تبلیغات داستانی.

توجه نکردن به استوری‌های اینستاگرام

استوری های اینستاگرام به کاربران این امکان را می‌دهد که به صورت مجموعه اسلاید، عکس‌ها و ویدئوهایشان را داستان‌وار به اشتراک بگذارند. البته این ها که بعد از 24 ساعت حذف می‌شوند.

بیش از 200 میلیون کاربر ایسنتاگرام، روزانه از استوری‌های اینستاگرام استفاده می‌کنند و از هر پنج استوری‌، یکی از آن‌ها پیام دایرکت دریافت می‌کند. بنابراین اگر به دنبال چنین ارتباط مستقیمی با مخاطبانتان هستید، حتماٌ از این ویژگی اینستاگرام استفاده کنید.

چند نکته که می‌توانید از اینستاگرام استوری به نحو مطلوب استفاده کنید:

  • یک داستان بگویید. توالی اسلایدها و فرمت کوتاه آن‌ها امکان ایجاد یک محتوای جذاب و تعریف یک داستان را فراهم می‌کند. برای مثال می توانید دستور پخت یک غذا را گام به گام به اشتراک بگذارید، یک تور گردشی از محل کار خود بگذارید، یا وقایع و اتفاقات زندگی حرفه‌ای خود را به عنوان یک مدیرعامل از روز اولی که مدیر شدید به اشتراک بگذارید.
  • واقعی باشید. خیلی در بند تولید محتوای عالی برای اینستاگرام استوری‌ها نباشید. مطالب شما بعد از 24 ساعت از بین می‌روند و برای استفاده‌ی خودبخودی و بی‌برنامه طراحی شده است. بنابراین واقعی باشید و شخصیت واقعی برند خود را نمایش دهید.
  • مطالب ارزشمند را انتشار دهید. درحالی‌که سعی می‌کنید محتوای شما واقعی باشد اما درعین حال توجه کنید که پیام ارزشمندی به مخاطبان خود ارسال کنید و وقت آن‌ها را هدر ندهید. دقت کنید که استوری‌های شما با استراتژی تبلیغات رسانه‌ای‌تان همسو باشند.
  • خلاقیت به خرج دهید. از تمامی ویژگی‌های موجود در استوری اینستاگرام مثل فیلترها، استیکرها، متن، ابزارهای نقاشی و tag ها استفاده کنید تا محتوای جذاب‌تر و جالب تری بسازید.
No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website