0
  • No products in the cart.
 

اهمیت کسب و کار شما برای مشتریان تان تا چه حد است؟

اهمیت کسب و کار شما برای مشتریان تان تا چه حد است؟

اهمیت کسب و کار شما برای مشتریان تان تا چه حد است؟

اهمیت کسب و کار شما برای مشتریان تان تا چه حد است ؟

آیا می‌دانید اهمیت کسب و کار شما برای مشتریان‌تان تا چه حد است؟ ستاد ویژه‌ی شرکت “رسانه‌ی کارآفرینی” در کتابش با نام ” کسب و کار خود را شروع کنید”، به‌طور کامل مراحل مهم برای شروع یک کسب و کار موفق را آموزش می‌دهد و سپس در این راستا و برای موفقیت شما در کسب و کار تان، در سه سال اول فعالیت اقتصادی از متقاضیان حمایت می‌کند.

اهمیت کسب و کار شما برای مشتریان

در این چکیده‌ی ویرایش‌شده، نویسندگان به نکته‌هایی اشاره دارند که می‌توانید از آن‌ها برای اطلاع از “میزان اهمیت کسب و کار تان برای مشتریان” استفاده کنید.

برای رشد کسب و کارتان، تمرکز بر روی فروش‌های جدید یا به‌دنبال حساب‌های پس‌انداز بزرگ‌تر بودن، قطعا وسوسه‌برانگیز خواهد بود. اما توجه به مشتریان فعلی خودتان- مهم نیست چقدر کوچک باشند- برای حفظ رشد کسب و کارتان مهم است. راز تکرار کسب و کار در مسیری انجام می‌شود که اثر مثبتی هم بر مشتری داشته باشد.

پی‌گیری موثر، بلافاصله پس از فروش شروع می‌شود، زمانی که شما با مشتری برای گفتن “متشکرم” و فهمیدن این موضوع که آنها “از محصول یا خدمات شما رضایت دارند یا نه”، تماس می‌گیرید!.

علاوه بر این، چند راه موثر برای فهمیدن تاثیر مثبت کسب و کارتان بر مشتری (جلب احترام مشتری) وجود دارد:

۱. اجازه دهید مشتریان از آن‌چه شما برای آنان انجام می‌دهید، اطلاع یابند (این کار بر میزان اهمیت کسب و کار تان می‌افزاید).

این کار می‌تواند در قالب یک خبرنامه که از طریق پست‌الکترونیکی به مشتریان فعلی ارسال می‌شود، یا یک روش غیررسمی مانند یک تماس تلفنی ساده انجام شود. مهم نیست از کدام روش‌ها استفاده می‌کنید، مهم این است که مشتریان از ارائه‌ی سطح عالی خدمات شما به آنها مطلع شوند. اگر شما به تمام کارهایی که برای آن‌ها انجام می‌دهید، توجه نکنید، مشتریان هم متوجه آن نخواهند شد. زمانی‌که شما با مشتریان در مورد کار و خدمات‌تان صحبت می‌کنید، سعی کنید مغرور نشوید. فقط این پیام را به آن‌ها القاء کنید که لازم نیست نگران کاغذبازی و تشریفات اداری باشند. به عبارتی دیگر کم‌تر‌کردن دغدغه‌های مشتریان.

۲. با مشتریان قدیمی شخصا مکاتبه داشته باشید.

“من پشت میزکارم نشسته بودم، که نام شما به ذهنم خطور کرد. آیا هنوز برای پرواز هوایی در سراسر کشور وقت کافی دارید؟ در صورت نیاز به خدمات شرکت ما، اطلاع دهید. می‌توانیم آخرین مدل‌ها را در اختیار شما قرار دهیم”. اگر در یک مراسم به طور اتفاقی به مشتری قدیمی‌تان برخوردید، می‌توانید چنین واکنش نشان دهید: “بسیار خوشحالم شما را در اینجا می‌بینم. با شما در اوایل سال جدید برای ترتیب‌دادن یک برنامه‌ی ناهار تماس خواهم گرفت.”

۳. شخصا آن را انجام دهید.

پست صوتی و ایمیل، برقراری ارتباط را آسان‌تر کرده‌اند، اما تماس‌های شخصی در این روش از بین می‌رود. بر این روش‌ها به عنوان یک مسیر حقانی برای پی‌گیری حساب نکنید. اگر در انجام آن مشکل دارید، می‌توانید یک پیام صوتی ایمیل کنید تا تمایل خود را برای گفت‌وگوی مستقیم با شخص یا قرار ملاقات در دفترتان را در زمان خاص ابراز کنید.

۴. مناسبت‌های خاص را به یاد داشته باشید.

ارسال منظم کارت‌های تولد، کارت‌های سالگرد، کارت‌های تعطیلات و ارسال هدایا نیز روش خوبی هستند. لازم نیست هزینه‌ی مالی زیادی صرف کنید، با استفاده از خلاقیت خود می‌توانید ایده‌های جذابی را برای پیوند کسب و کارتان با کسب و کار مشتریان یا خریدهای اخیر آن‌ها ایجاد کنید.

۵. اطلاعات مهم را جمع‌آوری کنید.

اگر یک مقاله یا یک کتاب جدید خواندید، یا در مورد یک سازمان مطالب مفیدی را شنیدید، اطاعاتی را که برای مشتریان جذاب است، یادداشت‌برداری کنید یا یک تماس فوری برای اطلاع‌رسانی به مشتریان داشته باشید.

۶. تلفن‌های پی‌گیری کسب و‌ کار تماس‌هایی هستند که به توسعه‌ی کسب و کار کمک می‌کنند.

هنگامی که با یکی از مشتریان قدیمی صحبت یا دیدار دارید، متوجه این موضوع خواهید شد که مشتریان قدیمی دلایل واقعی برای مراجعه به شما هستند و همین امر امکان کسب و کار جدید را ممکن می‌سازد.

با لحاظ تمام کارهایی که مشتریان فعلی شما می‌توانند در کسب و کارتان انجام دهند، هیچ دلیلی برای نداشتن تماس دائمی و منظم با آن‌ها نمی‌ماند. از تخیل خود و از ایده‌های دیگر که به شما در برقراری یک رابطه‌ی پایدار کمک می‌کند، استفاده کنید.

ارائه‌ی خدمات به مشتریان

اقدامات بسیاری وجود دارد که می‌توانید برای حصول اطمینان از ارائه‌ی خدمات مناسب به مشتریان انجام دهید. هنگامی که شما به تنهایی یک کسب و کار را اداره می‌کنید، توجه و تامین نیازهای مشتریان‌تان کار آسانی خواهد بود. اما زمانی که کارمندانی را به کسب و کار خودتان اضافه می‌کنید، خواه یک نفر خواه ۱۰۰ نفر باشد، با این کار شما پیوندهای بیشتری را به زنجیره‌ی خدمات مشتریان اضافه کرده‌اید و ظرفیت بیشتری برای خدمات ضعیف‌تر از طریق استخدام کارمندان ایجاد کرده‌اید.

به همین دلیل، ایجاد سیاست ارائه‌ی خدمات به مشتریان و پیوستن به آن بسیار مهم است. در اینجا به برخی مراحل اشاره خواهیم داشت، که می‌توانید برای حصول اطمینان از دریافت خدمات عالی مشتریان‌تان از آنها استفاده کنید.

• سیاست ارائه‌ی خدمات به مشتریان خود را به نگارش در بیاورید. این اصول باید توسط شما مشخص شوند و هر کارمندی باید از قوانین اطلاع کافی داشته باشد تا خود را آماده‌ی تطبیق با آن کند.

• ایجاد سیستم‌های پشتیبانی که دستورالعمل‌های روشنی را برای به‌دست‌آوردن و حفظ برتری خدمات به کارمندان ارائه می‌کند. این سیستم‌ها به شما در رقابت با رقبا برای ارائه‌ی خدمات بیشتر به مشتریان و پیش‌بینی مشکلات قبل از مطرح شدن آنها. کمک خواهد کرد.

• یک مقیاس برای خدمات عالی به مشتریان توسعه دهید. سپس برای کارکنانی که به طور مداوم در آن شرکت دارند، پاداش در نظر بگیرید.

• مطمئن باشید که هدف شما برای ارائه‌ی خدمات به مشتریان از طریق شرکت شما به طور کامل انجام می‌شود. کارکنان شما باید ارتباط بین میزان خوب ارائه خدمات با سود شرکت و آینده کاری‌شان با وضعیت شرکت را بدانند.

• به ارائه خدمات بیشتر و عالی به مشتریان بیشتر از هر رقیب دیگری در صنعت مربوطه تعهد واقعی داشته باشید. این تعهد باید آنچنان قدرتمند باشد که هر یک از مشتریان شما آنرا حس کنند.

• به اشتراک‌گذاری اطلاعات با مردم (مشتریان). برای اطلاع‌رسانی در مورد بهبود خدمات با مشتریان ملاقات منظم داشته باشید. درخواست ایده از کارکنان به تعامل بیشتر آنها با مشتریان اغلب سازنده است.

• مقید بودن بر دانش و علمی که مشتریان به واسطه آن به “توجه، شایستگی، سرعت و قابلیت اعتماد و اطمینان”، ارزش قائل شوند. آنها بیشتر مایل‌ند به صورت انفرادی تعامل داشته باشند و با نام مورد خطاب قرار گیرند.

خدمات مشتری درجه یک بیش از آن‌چه شما می‌گویید و یا برای مشتری انجام می‌دهید، معنی می‌دهد. حتی به عنوان فراهم‌کردن شرایط لازم برای مشتریان برای شناختن احساسات خود از کسب و کار شما نیز اطلاق می‌شود. در اینجا چند پیشنهاد برای فهمیدن خواسته، نیاز و هدف مشتریان‌ ارائه شده است:

۱. شرکت کردن در گردهم‌آیی‌ها و نمایشگاه‌های صنعتی که برای مشتریان شما از اهمیت بسزایی برخوردار هستند. از این طریق شما به درک درستی از فضای رقابتی و نوع محصولات و خدمات مورد نظر مشتریان خواهید رسید.

۲. یک پیوند انسانی و کسب و کاری با مشتریان کنونی و مشتریان احتمالی ایجاد کنید. با آن‌ها قرار ناهار، شام یا بازی ترتیب دهید. در فضای آرام اجتماعی، شما اسراری را فرا خواهید گرفت که امکان رشد و ترقی شما را در فضای رقابتی ممکن می‌سازد.

۳. به مدها و گرایش‌ها توجه داشته باشید و به آنها پاسخ دهید. خواندن نشریات تجاری صنعتی، فعال‌بودن در سازمان‌های تجاری و به آن‌چه مشتریان‌تان انجام می‌دهند، توجه کنید.

۴. به دنبال بازخورد باشید. به‌طورمنظم مشتریان خود را برای فهمیدن نظر آنها در مورد عملکرد خودتان بررسی کنید. کارت‌ها یا نامه‌های پرسشنامه ارسال کنید، با آنها تماس تلفنی بگیرید و گروه‌های تمرکز را ایجاد کنید. پیشنهادهای آن‌ها را بپرسید، سپس عرصه‌های دچار مشکل را مشخص کنید.


No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website