0
  • No products in the cart.
 

برای برندسازی در اینستاگرام چه نکاتی را باید رعایت کنید؟

هلدینگ توسعه دهندگان | آموزش مجازی | اخذ ایزو | طراحی سایت > مجله توسعه دهندگان  > برندسازی و تبلیغات  > برای برندسازی در اینستاگرام چه نکاتی را باید رعایت کنید؟
برای برندسازی در اینستاگرام چه نکاتی را باید رعایت کنید؟

برای برندسازی در اینستاگرام چه نکاتی را باید رعایت کنید؟

اینستاگرام یکی از پرطرفدارترین شبکه ­های اجتماعی است برای موفقیت  در آن باید با استراتژی­ های برندسازی در اینستاگرام آشنا باشید. اینستاگرام همواره نیاز به جذب دنبال کنندگان ( follower ) جهت رشد بازاریابی دارد. اما این را در نظر داشته باشید که سئو باید به صورت مداوم به عنوان قسمت مهمی از استراتژی بازاریابی اینترنتی شما باشد. اما اگر بخواهیم حقیقت را به شما بگوییم، احتمالاً به این زودی­ ها قادر نخواهید بود برندهای بزرگ با بودجه­ های زیاد را برای رسیدن به صفحه­ ی اول گوگل کنار بزنید. اینجاست که شبکه اجتماعی اینستاگرام به کمک شما می آید. در ادامه با مجله توسعه دهندگان همراه باشید.

و به همین دلیل شبکه ­های اجتماعی می توانند قدرتمندترین هم­ پیمان­ های برندهای کوچک در هنگام تلاش برای رشد در فضای مجازی و حضور آنلاین باشند، و میتوانید برای پیشبرد اهداف برندسازی خود از این هم­ پیمان­ ها بهره ببرید. شما برای حفظ اثرگذاری خود نیازی به بودجه­ های هنگفت ندارید، به جای آن فقط از تبلیغات Facebook استفاده کنید. اما همانقدر که این موارد میتوانند قدرتمند و ارزان باشند، حقیقت تلخ مربوط به آنها آن است که در چند سال اخیر دسترسی اعضا و تعامل در Facebook دچار رکود شده است.

برای برندسازی در شبکه­ های اجتماعی به چه سمتی برویم؟

تحقیقات اخیر در مورد مقایسه ( Facebook )  و اینستاگرام نشان می دهد :

  • دسترسی به مخاطبین از طریق ( Reach Organic Marketing ) در Facebook در طول 4 سال گذشته 63% کاهش یافته، درحالیکه دسترسی به مخاطبین از طریق ( Reach Organic Marketing ) در اینستاگرام تا 115% افزایش داشته است.
  • درصد کاربران اینستاگرام که به صورت مرتب در تعامل با برندها هستند بیشتر از دو برابر این میزان در Facebook است.
  • اینستاگرام 58% تعامل بیشتر برای هر دنبال ­کننده ( follower ) نسبت به Facebook دارد.
  • فقط 36% از بازاریابان در حال استفاده از اینستاگرام می باشند، در مقایسه با 93% از بازاریابانی که همچنان از Facebook استفاده میکنند. بنابراین اینستاگرام قابلیت بالایی برای ورود دارد.
  • متوسط ارزش اینستاگرام از Facebook بیشتر است ( 65$ در مقابل55$ ).
  • برندها در Facebook صرفاً به 6% از دنبال­ کنندگان در هر پست دست میابند، درحالی که برندها در اینستاگرام به 100% دنبال کنندگان خود دسترسی دارند.

رقابت کمتر، مخاطبانی که تعامل بیشتری با برند شما برقرار می کنند و دسترسی اعضای انبوه و روبه افزایش، قضاوت و تصمیم واضح است : انتقال تلاش­ های بازاریابی اینترنتی به سمت شبکه ­ی اجتماعی اینستاگرام میتواند حرکت هوشمندانه ­ای باشد.

اما، اگر تا به حال بازاریابی اینستاگرام شرکت خود نکرده ­اید، ممکن است ندانید چگونه این امر را عملی کنید. و اگر تا به حال این کار را انجام می داده­ اید، شاید موعد تجدید قوا برای استراتژی برندسازی اینستاگرام شما سررسیده است!!

چگونه در اینستاگرام برندسازی کنیم؟

در ادامه 10 نکته برای پیشبرد برندسازی در اینستاگرام آورده شده است که به شما کمک می کند در این پلتفرم موفق باشید.

دید بصری برند در شبکه ­های اجتماعی از اهمیت بالایی برخوردار است

کاربران بیشتر تمایل به عمل دارند اگر بتوانند به راحتی برند شما را از کیلومتر­ها دورتر شناسایی کنند. برای دستیابی به آن شما فقط کافی است 4 نقش کلیدی زیر را دنبال کنید :

  • تصور و دید بصری ایجاد کنید که در سبک و کیفیت استوار و سازگار باشد.
  • یک رنگ مشخص برای برنامه­ های تبلیغاتی خود انتخاب کنید و در هر زمان ممکن به آن بچسبید و از آن استفاده کنید.
  • اگر از فیلتر خاصی استفاده می کنید اطمینان حاصل کنید که در تمام موارد از فیلتر مشابه ی استفاده کنید.
  • تصاویر خود را با نوشته­ ها و زیرنویس ­ها شلوغ نکنید.

اگر شما خوب عمل کنید، برندتان فوراً شناسایی خواهد شد، حتی اگر کاربر فقط برند شما را روی تصاویر شخصی در سیلی از مطالب دیگر برانداز کند. برندهای متخصص در این زمینه، محصولات خود را در هر پستی که در اینستاگرام می گذارند ارائه می دهند، اما همیشه با دید بصری برجسته یا به شیوه ­ای ماهرانه.

به عنوان مثال Nike با استفاده از تصاویر خلاقانه با قهرمانان و مشتریان حضور آنلاین و آفلاین خود را می سازد. شعار تجسمی و شمایلی آنها “فقط انجامش بده ( Just Do It )” در دل استراتژی برندینگ و برندسازی آنها جای دارد، و در هر شبکه و رسانه ­ی اجتماعی فعالی قابل رویت است. وقتی شما پست ­ها و مطالب آنها را می خوانید، میدانید مربوط به Nike است، بدون اینکه حتی نیاز به درج اسم برند یا لوگوی آن باشد.

بنابراین، خلاق باشید. به عکس­ هایی از محصولات تان که صرفاً به آنها افکت داده ­اید، اکتفا نکنید. ایجاد محتوایی متفاوت و خلاقانه و منحصر به فرد می تواند آسانتر از آن چیزی باشد که فکرش را می کنید، کافیست استراتژی ­های برند خود را بشناسید و سعی کنید محتوایی در راستای آن ایجاد کنید.

اگر منابع ­تان محدود است، میتوانید از مشتریان استفاده کنید، از آنها بخواهید در مورد برند شما صحبت کنند و به نوعی به دیگران پیشنهاد دهند که از محصولات شما استفاده کنند یا میتوانید عکس ­هایی با استفاده از مظنه قیمت خلق کنید، و حتی میتوانید محصولات خود را نیز به این تصاویر الحاق کنید. فقط باید به یاد داشته باشید که همیشه کیفیت و طرح و ترکیب رنگی برند در ذهن مشتری را حفظ کنید.

برای برندسازی خود در شبکه­ های اجتماعی از متخصصان این امر استفاده کنید

اگر شما از جمله برندهای خلاق نیستید یا در عکاسی و گرفتن تصاویر برندتان توجه کافی نشده، ناراحت نشوید. لازم است برای انجام درست این کار آن را به دست متخصصان بسپارید چرا که انجام آن به تخصص و هنر نیاز دارد.

مد نظر داشته باشید که در زمینه طراحی و عکس ­برداری مدیری با تجربه استخدام کنید. برای تبدیل دنبال­ کنندگان و مخاطبان به مشتریان برند به بیشتر از هزاران عکس نیاز خواهید داشت، پس بهتر است انجام آن را به دست کسی بسپارید که میداند چگونه باید این کار را انجام دهد، با این توصیف این عمل بهترین سرمایه ­گذاری برای موفقیت برندسازی در اینستاگرام برای شما خواهد بود.

اگر هم­ اکنون متخصص بازاریابی شرکت شما کارش را به نحو احسن انجام می دهد، به فکر برون سپاری جنبه­ های بصری دارایی­ های برند خود باشید.

از جلوه ­های بصری برند خود بیشترین استفاده را بکنید

در میان برندهای مختلف، استفاده از پست ­ها و مطالب مشابه در تمام شبکه ­های اجتماعی تقریباً معمول است. بهترین کار در بازاریابی شبکه ها­ی اجتماعی آن است که همیشه پیام رسانی خود را به وسیله ­ی مخاطبان و شبکه های اجتماعی پیشرو، به روز نگه دارید. بهترین ویژگی در مورد عکس و تصویر آن است که نسبت به متن جنبه­ ی جهانی­ تری داشته و تقریباً تمام جامعه هدف برند با آن ارتباط بهتری برقرار می کنند.

برای مثال شما میتوانید از یک عکس در تمام شبکه­ های اجتماعی از جمله اینستاگرام، Facebook or Twitter استفاده کنید. بلاگ­ ها و شبکه ­های اجتماعی بسیاری وجود دارد که براساس عکس و تصویر به وجود آمده است، مانند اینستاگرام. عکس ­های عالی و با کیفیت می توانند بین بخش ­بندی­ های متفاوت ارتباط برقرار کنند، این به آن معنا است که، شما می توانید به صورت بالقوه دسترسی خود را با استفاده از تصاویر کاملاً مشابه به سه برابر حد معمول برسانید.

فقط به یاد داشته باشید که ابتدا تصاویر را برای هر صفحه ­ای بهینه کنید، در واقع سایز و کیفیت و حجم آن را به گونه ­ای انتخاب کنید که مناسب شبکه اجتماعی مورد استفاده ­ی شما باشد.

اگر در حال حاضر در شبکه ­های اجتماعی دیگری فعالیت می کنید، می توانید برای خود تصویری آماده کرده و به سرعت کمپین خود را در اینستاگرام آغاز کنید.

برای برندسازی در اینستاگرام چه نکاتی را باید رعایت کنید؟

برای برند خود در شبکه­ های اجتماعی از هشتگ # استفاده کنید

هشتگ­ها فقط برای استفاده در Twitterمناسب نیستند، هشتگ­ ها می توانند به کاربران کمک کنند تا برند شما را در اینستاگرام پیدا کنند. بیشترین تعداد هشتگی که می توانید برای هر پست یا مطلب در اینستاگرام اضافه کنید، 30 عدد است، اما شما باید تلاش و هدف خود را مبنی برآن بگذارید که کمتر از این مقدار از هشتگ برای هر پست خود استفاده کنید. سعی کنید برای هر پست بین 5 تا 10 هشتگ استفاده کنید، آنوقت خواهید دید که مطالب شما چقدر خوب اجرا می شوند. سپس ببینید چه تعداد مخاطب و دنبال­ کننده ­ی ( followers ) جدید به بازدید از صفحه ی اجتماعی شما آمده، و آیا به سطح تعامل مورد نظرتان از جانب مخاطبان رسیده­ اید یا خیر.

شما می توانید از هشتگ مخصوص کمپین برندسازی خود نیز به خوبی هشتگ­ های معروفی که پتانسل دسترسی بالا به مخاطبین را دارند، استفاده کنید. این هشتگ­ های معروف شامل #love ( در 700 میلیون پست استفاده شده است )، #instagood ( در 300 میلیون پست مورد استفاده قرار گرفته ­است). لازم نیست هشتگ ­هایی که استفاده می کنید رمزی یا بسیارجذاب باشند، با این حال اگر کسب وکار شما با دارایی حقیقی مرتبط است، استفاده از هشتگ # مرتبط با کسب­ وکارتان می تواند اثرگذاری خوبی برای شما داشته باشد.
ابزار جست­جوی اینستاگرام یکی از راه­ های آسان و دردسترس برای بررسی هشتگ ­های مشابه است.

اگر شما برای هشتگ­ های نام برند خود ( # نام برند شما ) جستجو کنید ممکن است هشتگ­ های ایجاد شده توسط کاربران را بیابید که در این پلت فرم شبکه­ ی اجتماعی پنهان شده ­اند.

برند خود را با جنبش مورد قبول در شبکه ­های اجتماعی همراه سازید

مسئولیت پذیر بودن از نظر اجتماعی صرفاً راه ی برای بهتر کردن جهانی که در آن زندگی می کنیم نیست. همچنین روشی است برای ارتباط برقرار کردن با افرادی که اینگونه فکر می کنند و جلب توجه آنان.

اگر شما محصولی را به فروش برسانید که در زمینه­ های مختلف مانند : تجارت عادلانه، طبیعت و دوستی با حیوانات مسئولیت اجتماعی تقبل کرده است، گفتن آن به دیگران ارزشمند خواهد بود. به عبارت دیگر، اهدا سود یا همکاری غیر منفعت طلبانه، میتواند منجر به پیشرفت و گسترش میزان دسترسی شما شود.

حتی اگر هم به صورت رسمی با یک شرکت غیر منفعت طلبانه همکاری نداشته باشید، بازهم میتوانید به خیریه ­ها کمک کنید یا چندبار در سال از رخدادهای خیریه حمایت کنید.تمام این موارد مادامی که بتوانید آنها را با ارزش ­ها و ماموریت برند خود همراه سازید روش­ های خوبی خواهد بود.

سعی کنید برند شما سرگرم کننده و الهام ­بخش باشد

حتی نیاز به ذکر این مورد بعد از گذشت ده ه­­ای از عمر بازاریابی شبکه­ های اجتماعی، جالب به نظر میرسد. مخاطبان شما نیاز دارند از دیدن مطالب و پست ­هایی که می گذارید لذت ببرند، بدون اینکه احساس کنند با پیشنهاد فروشی مواجه هستند، بنابراین اطمینان کسب کنید که مطالب و پست­ های شما سرگرم ­کننده، الهام بخش یا حداقل مفید باشند.

اینستاگرام شرایط را به گونه­ ای فراهم می کند که تبلیغات برای کسب ­وکارها را به سهولت ممکن میسازد، بنابراین اگر شما می خواهید در این راستا عمل کنید یا به واقع از برندسازی در اینستاگرام برای برندتان بهره ببرید، سرمایه­ گذاری خود را بر تبلیغات سرگرم­ کننده و الهام ­بخش متمرکز کنید. در واقع برای برندسازی موفق لازم است محتوای جذابی بنویسید.

ترفیع برند و پاسخگویی در شبکه اجتماعی

در مسیری که از جنبشی حمایت می کنید و در آن مشارکت می کنید، می توانید با استفاده از اعلام همکاری با سایر کسب ­وکارها اینکار را انجام دهید. اعلام همکاری  بدون پرداختی بین یک برند با برند دیگر وقتی به وجود می ­آید که این برندها از مخاطبان یکسانی برخوردار باشند. شما باعث پیشرفت و ترفیع برند آنها می شوید و آنها نیز همین کار را برای شما انجام می دهند، و هر دو برند از این افزایش در معرض دید قرار گرفتن نفع خواهند برد.

اعلام همکاری پرداختی، برای برندهایی است که بودجه­ های هنگفتی دارند. کارکرد این مدل اینگونه است که شما به برند ( یا شخص اثرگذاری ) که مخاطبان و دنبال­ کنندگان زیادی دارد، مبلغی را پرداخت کنید تا از محصولات و خدمات برند شما حمایت کنند و منجر به ترفیع آن شوند. این روش راهکار خوبی برای دسترسی سریع به حجم بالایی از مخاطبان است. حتماً از آنها بخواهید که نام برند شما به گونه ­ای به کار ببرند که قدرتمند به نظر بیاید و مخاطبان را تشویق به عمل و خرید از برند شما کند یا حتی صفحه­ ی برند شما در شبکه های اجتماعی را دنبال کنند.

علاوه بر این، شما حتی می توانید از این طریق به عکس ­ها و مطالبی که مربوط به برند شما میشود و توسط مشتریان­تان و در صفحات، شخصی ­تان به اشتراک گذاشته شده، جواب دهید ( فقط فراموش نکنید که آن افراد بخصوص را در پست متقابل خود اضافه کنید). آنها این عملکرد شما را تحسین می کنند و همچنان روشی بسیار عالی است و نشان می دهد شما دارای تعداد بی شماری مشتریان خوشحال هستید.

جذب و تعامل برند با مخاطبان در شبکه­ های اجتماعی

مهم نیست در چه پلتفرمی فعالیت می کنید، لازم است ابتدا اجتماعی باشید، این جمله را هیچگاه فراموش نکنید! بنابراین، اطمینان حاصل کنید که با مخاطبان خود و سایر کاربران تعاملی پایدار و جذاب برقرارکنید.به دنبال تاثیرگذاران، وبلاگ نویسان و همکارانی در صنعت خود باشید که مطمئن باشید مخاطبانتان با محتوای آنها تعامل برقرار می کنند و آنها را دنبال خواهند کرد. شما همچنان می توانید رسانه ­های چاپی یا مجله ­هایی که دوست دارید در آنها نمایش داده شوید، را نیز دنبال کنید.

لینک خود را در بخش بیوگرافی به کار ببرید

لینک ­ها در پست های اینستاگرام قابل کلیک کردن نیستند، بنابراین لازم است از این فرصت در جایی که امکان کلیک وجود دارد استفاده کنیم،  یعنی در قسمت بیوگرافی ( bio ) برند. مکان این قسمت دقیقاً زیر نام برند شما و توضیح بالای صفحه­ ی اینستاگرام شما است. اکثر برندها از این قسمت برای لینک زدن و برقراری ارتباط بین مخاطبین با وب سایت خود استفاده کنید.

شما باید تغییر مدام لینک ­ها را، بخصوص در زمان ترفیع و ارائه محصول جدید درنظر بگیرید. این مورد میتواند صفحه ­ی اصلی، لیست محصولات جدید یا حتی وبلاگ شما باشد که هریک می تواند در بازه­ ی زمانی معلوم ارزش بیشتری را به برند شما بدهد.

اندازه ­گیری عملکرد برند و انطباق آن

مانند هر مدل بازاریابی دیگری، تمام تلاش ­ها بیهوده خواهد بود تا زمانی که شما بفهمید کدام عملکرد بازاریابی اینترنتی کارکرد بهتری برای برند و مخاطبان شما دارد. شما می توانید تمام مقاله ­های دنیا را در مورد بهترین زمان برای چاپ مطلب و اقدام به اجرای برنامه بازاریابی را بخوانید، اما فقط از طریق آزمون و خطا به جواب درست خواهید رسید.

ابزار مدیریت شبکه ­های اجتماعی به کمک شما می آید، میتوانید برای برنامه ­ریزی قبل از کمپین تان از آن استفاده کنید، اما همواره از تحلیل کردن شبکه ­های اجتماعی برای مقیاس سنجی موفقیت کمپین برند بهره ببرید. همیشه اندازه تعداد دنبال­ کنندگان خود، میزان تعامل آنها و کلیک­ های آنها را بدانید، کلیه این موارد شما را در توسعه، بهبود و پیشرفت شبکه­ ی اجتماعی­ تان کمک خواهد کرد.

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website