0
  • No products in the cart.
 

توصیه های ایمنی در مواجهه با سیل

توصیه های ایمنی در مواجهه با سیل

توصیه های ایمنی در مواجهه با سیل

سیل با سایر بلایای طبیعی تفاوت دارد. این فاجعه ممکن است چندین چند روز یا چند هفته ماندگار است، در حالی که سایر بلایای طبیعی در عرض چند دقیقه به پایان می‌رسند. قبل از رخ دادن این بلای طبیعی، معمولا یک هشدار مبنی بر احتمال وقوع سیل دریافت خواهید کرد مگر آن‌که سیل ناگهانی رخ بدهد؛ اما حتی در این صورت هم باران سنگین نشانه‌ی خوبی است بر این‌که سیل رخ خواهد داد.

متاسفانه، بسیاری از مردم سیل را چندان جدی نمی‌گیرند. و احتمالا پیش خودشان فکر می‌کنند که این فقط کمی آب است، این‌طور نیست؟ همین نگرش است که سبب می‌شود بسیاری از مردم بی‌جهت جان خود را از دست می‌دهند. برای اطمینان از این‌که شما و خانواده‌تان هم در زمان وقوع سیل و هم در هرج و مرج روزهای بعد از هجوم آب بتوانید جان سالم به در ببرید، در این مقاله از مجله توسعه دهندگان با ما همراه باشید تابا باید و نباید وقوع سیل آشنا شوید.

 وقوع سیل

بایدها در مواجهه با سیل

۱. اگر خانه‌ی شما در یک منطقه‌ی سیل‌خیز قرار دارد، حتما بیمه‌ی سیل داشته باشید

بیمه‌ی سیل

اکثر مردم بیمه‌ی حوادث را جدی نمی‌گیرند و خانه و املاک‌شان را بیمه نمی‌کنند. در حالی که عقل سلیم حکم می‌کند هر قدمی را برای حفاظت از مال‌تان بردارید. به این ترتیب در صورتی که منزل‌تان در مناطقی قرار دارد که به طور بالقوه در معرض بلایای طبیعی است، تردید نکنید و خانه‌تان را بیمه‌کنید. چنان‌چه می‌دانیم حادثه هرگز خبر نمی‌کند!

۲. مواد غذایی و لوازم مورد نیازتان را به قدر کافی تهیه کنید

مواد غذایی و لوازم مورد نیازتان

اطمینان حاصل کنید که مواد غذایی، آب و نیازهای اولیه‌ی خانواده‌تان را برای مدت زمان سه روز تهیه کرده‌اید. سه روز، در واقع کم‌ترین حدی است که باید در نظر بگیرید. (فهرست موارد مورد نیاز را در ادامه‌ی همین مطلب ملاحظه خواهید کرد.) ممکن است هفته‌ها طول بکشد تا آب سیلاب پس‌روی کرده و کاهش پیدا کند. در عین حال، بسته به بزرگی سیل، ممکن است چندین روز طول بکشد تا کمک به شما برسد.

۳. مسیرهای خروج از تیررس سیل را شناسایی کنید

مسیرهای خروج از تیررس سیل

بهترین گزینه این است که خودمان را به نواحی مرتفع برسانیم. بهتر است بدانید که کدام جاده‌ها سریع‌تر شما را از منطقه‌ی سیل خارج می‌کنند. برای پیاده‌روی آماده باشید چرا که احتمالا جاده‌ها پر از افرادی هستند که سعی می‌کنند از سیل فرار کنند (در این صورت، باید یک کوله پشتی پر از مواد غذایی و وسایل لازم برای زنده ماندن در طول ۷۲ ساعت آینده همراه داشته باشید). نقشه‌های محلی را خریداری کنید، مسیرهای مختلف دور شدن از سیل را نشانه‌گذاری کنید و برنامه‌های حرکت‌تان را برای اعضای خانواده توضیح بدهید. فراموش نکنید حیوانات خانگی خود را نیز همراه‌تان داشته باشید.

۴. مدارک مهم را جمع‌آوری کنید

مدارک مهم

اسناد مهم از قبیل اسناد مالکیت، گذرنامه، شناسنامه، بیمه نامه و غیره را در یک صندوق ضد آب قرار دهید. البته بهترین حالت این است که اسناد و مدارک را در یک کیسه‌ی مطمئن قرار داده و آن را با خودتان همراه داشته باشید.

۵. لوازم خود را دست کم ۱۵۰ سانتی‌متر بالاتر از سطح زمین قرار دهید

لوازم خود را دست کم ۱۵۰ سانتی‌متر بالاتر از سطح زمین قرار دهید

این مورد به خصوص برای ذخیره‌سازی مواد غذایی صدق می‌کند. ۱۵۰ سانت حداقل ارتفاع لازم است. در صورتی که فقط یک سیل کوچک رخ بدهد، آب به لوازم و مواد غذایی نخواهد رسید. قفسه‌ها را نیز در جای‌شان محکم کنید تا در صورت ورود آب به خانه از جای‌شان تکان نخورند.

۶. پناهگاه‌های موقت را شناسایی کنید

پناهگاه‌های موقت

مکان‌هایی را که در منطقه‌ی خودتان می‌توانند پناهگاه موقت باشند، شناسایی کنند تا در صورتی که فرار امکان‌پذیر نبود در آن‌ها بمانید و بیش‌تر مواد غذایی‌تان را در آن‌ها نگهداری کنید. طبقه‌ی دوم خانه‌تان بهترین پناهگاه برای شما محسوب می‌شود. همچنین راهی برای رفتن به پشت بام پیدا کنید تا در صورت لزوم دچار مشکل نشوید.

۷. کنتور برق را قطع کنید، شیر اصلی آب و گاز را ببندید

کنتور برق را قطع کنید

یادتان باشد که باید محل دقیق همه‌ی این‌ها را بدانید. هنگامی که اطلاع دارید سیل قطعا خواهد آمد، همه چیز را ازکار بیندازید.  به این ترتیب در صورتی که خانه‌تان تحت هجوم سیل قرار بگیرد، حضور در آن برای شما و افرادی که مأموریت جستجو و نجات را انجام می‌دهند، امن‌تر خواهد بود.

۸. یک پمپ سوپاپ تهیه کنید

پمپ سوپاپ

در صورتی که فکر می‌کنید خانه‌ی شما ممکن است در معرض سیل قرار بگیرد، یک پمپ سوپاپ خریداری کنید. این وسیله می‌تواند خانه‌ی شما را با پمپاژ کردن آب به خارج از خانه‌تان و جلوگیری از افزایش سطح آب به بیش از چند سانت، نجات دهد. حتی ذره‌ای کمک نیز در چنین شرایطی تاثیر بسزایی دارد.

۹. مبلمان حیاط و محیط بیرونی را داخل بیاورید

اگر هشدار سیل صادر شده باشد، مبلمان پاسیو یا حیاط را به فضاهای داخل انتقال دهید. به این ترتیب در زمان هجوم سیل دچار دستپاچگی بیش‌تری نخواهید شد. همچنین خیال‌تان راحت خواهد بود که وسایل‌تان در جایی می‌مانند که به آن تعلق دارند.

* وسایل و مواد خوراکی که باید جمع‌آوری کنید

فهرست زیر حاوی برخی مواد اولیه است که باید در چنین مواقعی در دسترس داشته باشید. این اقلام را در سطل‌های ۵ گالنی دردار ذخیره کنید. این کار از آن‌ها در برابر آب محافظت می‌کند، اگر آب سیل به حدی زیاد باشد که به سطل‌ها برسد، همچنان خیال‌تان راحت است که همه چیز صحیح و سالم خواهد ماند. در دست گرفتن و حمل این سطل‌ها نیز راحت‌تر است و اگر مجبور شوید به طبقه‌ی بالا بروید یا کلا از خانه فرار کنید، مشکلی برای حمل آن‌ها نخواهید داشت.

– چراغ قوه و باتری اضافی

– پتوی اضطراری (این پتوها می‌توانند شما را گرم و خشک نگه دارند و قادر هستند به عنوان دستگاه‌های سیگنالینگ عمل کنند)

– بطری آب – ۱ گالن در هر روز برای هر فرد و به مدت دست کم سه روز

– مواد غذایی کنسرو شده و خوراکی‌های انرژی‌زا

– رادیو دستی

– کرم ضد آفتاب (در صورتی که چند روز را باید روی سقف خانه سپری کنید)

– اسپری دافع حشرات – در زمان هجوم سیل حشرات نیز فراوان خواهند شد

– ابزار چند کاره

– جعبه‌ی کمک‌های اولیه

– آیتم‌های بهداشتی شخصی (دستمال مرطوب، کاغذ توالت، و غیره)

– چتر یا بارانی

– لباس گرم

– پتوی پشمی

– قرص‌های تصفیه‌ی آب

– داروهای ضروری مورد نیاز

– کارت اعتباری یا مبلغی پول نقد (ممکن است لازم باشد چندین روز را در یک هتل اقامت داشته باشید)

– کیت زنده ماندن در ماشین (در صورتی که به مقصد نرسید و مجبور شوید چند روز را در ماشین پناه بگیرید).

* کارهایی که در زمان وقوع سیل باید انجام بدهید

زمانی که آب‌های اولیه‌ی سیلاب شروع به حمله می‌کنند، امنیت شما در اولویت قرار دارد. میزان آب سیل ممکن است به آرامی افزایش بیابد، یا ممکن است آب وارد خانه شود و در چنین شرایطی زمان بسیار کمی برای نشان دادن هر گونه واکنشی خواهید داشت. کلید کار این است که از آب خارج شوید. به یاد داشته باشید، سیل فقط آب نیست. جریان‌های شدید و آت و آشغالی که با خود حمل می‌کند سبب می‌شود که بسیار خطرناک‌تر از آبی باشد که در رود یا دریاچه می‌بینید.

۱۰. اگر هنوز هم امکان‌اش وجود دارد، فرار کنید

اگر می‌توانید با خیال راحت سوار ماشین شده و از منطقه‌ی مورد هجوم سیلاب خارج شوید، حتما این کار را انجام دهید. هرگز تلاش نکنید از میان آب راکد رد شوید چرا که شما نمی‌دانید عمق آن چه‌قدر است، و ممکن است همراه با ماشین‌تان غرق شوید. اگر پیاده در حال فرار هستید، قاعده‌ای که باید دنبال کنید این است که از هر سطح آبی بالاتر از مچ پای‌تان باید اجتناب کنید. فقط چند سانت آب بالاتر از این محدوده کافی است تا به راحتی شما را زمین بزند و با خود ببرد.

۱۱. اگر آب وارد اتومبیل شما شد، بیرون بیایید و به دنبال زمین مرتفعی برای پناه گرفتن باشید

ابدا ریسک نکنید و در ماشین‌تان به دام نیفتید. هنگامی که آب بیش از حد بالا می‌رود، فشار آن باز کردن درب ماشین را غیرممکن می‌کند، بنابراین قبل از آن‌که چنین اتفاقی رخ دهد از ماشین خارج شوید. بالا رفتن از یک درخت، رفتن بالای سقف یک خانه یا محکم در آغوش گرفتن یک ستون یا تیر، بهتر از ماندن در ماشین است. برای حمل ماشین کم‌تر از ۶۰ سانت آب کافی است!

 ۱۲. بیرون از آب بمانید

همان‌طور که قبلا گفته شد، آب پر از آت و آشغال‌هایی خواهد بود که می‌توانند به شما آسیب برسانند. تکه‌های شیشه، کنده، خرت و پرت و وسایل خانه و هر چیز دیگری که در مسیر سیل گرفتار شده، با جریان سیل همراه است.

۱۳. از آبی که ممکن است حاوی الکتریسیته باشد، دوری کنید

خطوط برق خراب شده در زمان رخ دادن سیل، بسیار خطرناک هستند. در صورتی که خطوط برق را در آب می‌بینید، برای اطمینان از این‌که دچار برق‌گرفتگی نخواهید شد، از آن آب دوری کنید.

۱۴. از نوشیدن آب سیل پرهیز کنید

 نوشیدن آب شیر بعد از سیل

در صورتی که در آب‌های سیل گرفتار شده‌اید، برای جلوگیری از بلعیدن آب دهان‌تان را محکم ببندید. این آب ممکن است پر از مواد شیمیایی،‌گنداب یا خرت و پرت‌هایی باشد که می‌توانند شما را خفه کنند.

۱۵. از رنگ اسپری نئون برای سیگنال دادن استفاده کنید

“SOS” را با حروف بزرگ روی سقف یا دیوارهای خارج خانه اسپری کنید. این علامت به چشم کسانی که در منطقه در حال جستجو هستند یا روی منطقه با هلی‌کوپتر پرواز می‌کنند، دیده خواهد شد.

۱۶. برای استفاده از آب شیر، ابتدا آن را پاکسازی کنید

آب شیر هم احتمالا آلوده به مواد شیمیایی و فاضلاب است. از آب بطری استفاده کنید (یا از یک تصفیه‌کننده‌ی آب که می‌تواند ویروس‌ها را بکشد)، تا زمانی که سیستم آب عمومی به طور کامل پاکسازی و تمیز شده باشد.

۱۷. قبل از بازرسی کامل خانه، از هیچ وسیله‌ی برقی در خانه‌تان استفاده نکنید

قبل از بازرسی کامل خانه، از هیچ وسیله‌ی برقی در خانه‌تان استفاده نکنید

حتی اگر همه چیز درست به نظر برسد، باز هم ممکن است آب پشت دیوارها راکد مانده و سیم‌کشی خانه در سیل آسیب دیده باشد.

۱۸. از آسیب وارد شده به خانه و اموال‌تان عکس بگیرید

قطعا لازم است عکس‌های زیادی برای ارائه به شرکت بیمه داشته باشید. احتمالا زمان زیادی برای پردازش ادعاهای ارائه‌شده نیاز خواهد بود. هر کاری که می‌توانید انجام بدهید تا فرایند اداری را سرعت ببخشید و زودتر به هدف‌تان برسید.

۱۹. با دوستان و خانواده در تماس باشید

اگر تلفن‌تان را به همراه دارید، از آن برای خبر گرفتن از دوستان / خانواده استفاده کنید تا آن‌ها هم بدانند که صحیح و سالم هستید. اگر با خیال راحت می‌توانید به پناهگاه حلال احمر دسترسی پیدا کنید، می‌توانید به آن‌ها مراجعه کنید و نام خود را در فهرست افرادی که جان سالم به در برده‌اند قید کنید تا اعضای خانواده به راحتی بتوانند از شرایط شما خبردار شوند.

۲۰. از خودتان در برابر سارقین محافظت کنید

مناطقی که به شدت تحت تأثیر فاجعه قرار گرفته‌اند، برای اهداف شوم افراد بدکار و سارقین محیط مطلوبی محسوب می‌شوند. ممکن است لازم باشد از خودتان و اموال‌تان در برابر چنین افرادی دفاع کنید. برای جان سالم به در بردن در چنین شرایطی آمادگی کافی داشته باشید.

* در صورتی که در منطقه‌ی شما هشدار وقوع سیل صادر شده‌است، به آن‌چه در شرف وقوع است و اتفاقات کنونی توجه داشته باشید و مدام رادیو گوش بدهید. امروزه هشدارها به طور مستقیم به تلفن همراه شما ارسال می‌شوند، به طوری که بدون توجه به جایی که هستید، خبردار خواهید شد که چه اتفاقاتی در شرف وقوع هستند. اگر دستور تخلیه‌ی شهر داده شده باشد، دستورالعمل‌ها را دنبال کنید. تلاش برای مقاومت کردن در برابر سیل، فقط زندگی شما را در معرض خطر قرار نمی‌دهد، بلکه جان کسانی که برای نجات شما خواهند آمد نیز به مخاطره خواهد افتاد.

نبایدها در مواجهه با سیل

۱. راه رفتن و عبور از میان آب

 عبور از میان آب

رد شدن از میان آب‌های سیلاب به دلایل مختلفی خطرناک است. اول این‌که، ممکن است جریان آب با آن سرعتی که دارد شما را با خود ببرد. دوم این‌که آب‌های سیلاب ممکن است خرت و پرت، مواد شیمیایی و فاضلاب را همراه داشته باشند، و این‌ها همه می‌توانند به شما صدمه وارد کنند یا سبب بروز بیماری و عفونت شوند. این آب به طور کلی برای سلامت همه‌ی افراد مضر است.

۲. عبور کردن با ماشین از میان سیل

عبور کردن با ماشین از میان سیل

رانندگی در سیل بسیار بسیار خطرناک است. ماشین را فقط می‌توان در چند سانت آب حرکت داد. این احتمال وجود دارد که ماشین را سیل ببرد یا درون ماشین گرفتار شوید و اتفاقات جبران‌ناپذیری رخ بدهد.

۳. بیمه نکردن خانه و املاک

همین امروز خانه و دارایی‌های‌تان را بیمه کنید. سیل خبر نمی‌کند و هر زمانی ممکن است فاجعه‌ای رخ بدهد و متحمل ضرر و زیان فراوانی شوید. بنابراین صبر نکنید و همین حالا املاک‌تان را بیمه کنید!

۴. نادیده گرفتن هشدارهای مرحله‌ی سیل

هر رودخانه دارای مرحله‌ی سیل (یا همان ارتفاعی که در آن ریسک آمدن سیل افزایش پیدا می‌کند) منحصر به فرد خود را دارد، اما حتی اگر شما دقیقا در کنار رودخانه زندگی نمی‌کنید، باز هم باید مرحله سیلاب رودخانه‌های نزدیک به محل زندگی‌تان را کنترل کنید. سیلاب در مناطق همسایه اغلب قبل از رسیدن رودخانه به ارتفاع سیل اصلی خود شروع می‌شود.

۵. نادیده گرفتن رشد کپک و سفیدک

کپک و سفیدک می‌توانند مشکلات جدی ساختاری در ساختمان‌ها حتی سال‌ها پس از پایین آمدن آب ایجاد کنند. علاوه بر این، تنفس در این قارچ‌ها یک خطر جدی برای سلامتی است.

۵. رسیدگی به سیم برق

ایستادن در آب و تلاش برای برداشتن سیم برق کاملا و قطعا خطرناک است. همچنین به یاد داشته باشید که حتی اگر در برخی از قسمت‌های خانه‌تان برق ندارید، همه‌ی سیم‌های برق دچار خرابی نشده‌اند.

۷. دست زدن به حیوانات

مارها، جوندگان و حیوانات آواره پس از سیل می‌توانند بسیار خطرناک باشند. هر چیزی محتمل است، از گزش گرفته تا انواع بیماری‌ها! هرگز پس از سیل با حیوانات سر و کله نزنید و سعی نکنید آن‌ها را مدیریت کنید یا نجات بدهید. در نظر داشته باشید که هجوم حشرات نیز پس از سیل یک مشکل بزرگ است و در واقع آن‌ها ممکن است ناقل انواع و اقسم بیماری باشند.

۸. صرف نظر کردن از پوشیدن لباس‌های محافظتی و دستکش

همیشه پس از سیل، لباس و دستکش محافظتی بر تن کنید. مواد شیمیایی، حیوانات و خرت و پرت‌های داخل آب ممکن است باعث بروز بیماری یا آسیب جدی شوند. همچنین هنگام انجام تمیزکاری‌های پس از سیل، استفاده از یک ماسک محافظتی ایده‌ی خوبی است. بسیاری از مواد شیمیایی یا کپک‌ها می‌توانند مشکلات تنفسی در شما ایجاد کنند.

۹. استفاده از جاده‌ها و پل‌هایی که قبلا تحت هجوم سیل واقع شده‌اند

سیل می‌تواند به جاده‌ها و پل‌ها آسیب وارد کند. آسیب ساختاری نامعلوم می‌تواند به این معنی باشد که رانندگی در جاده‌هایی که قبلا مورد هجوم سیل واقع شده‌اند ایمن نیست. اطمینان حاصل کنید که این منطقه توسط مقامات مورد بازرسی قرار گرفته و برای سفر و عبور و مرو مورد تایید قرار است.

۱۰. نادیده گرفتن بازرسی خانه پس از سیل

شما باید خانه‌تان را پس بعد از یک سیل برای چک کردن خسارات احتمالی بررسی کنید. مشکلات ساختاری همیشه زمانی آشکار می‌شوند که آب‌های سیل فروکش می‌کنند. یک فرد معتبر و باتجربه در این زمینه، ساختار خانه، سیستم الکتریکی، سیستم گرمایشی و سرمایشی، سیستم فاضلاب و موارد دیگر را بررسی خواهد کرد.

۱۱. نادیده گرفتن سیستم فاضلاب خانه

اگر خانه‌ی شما پر از آب شده‌است، بنابراین مخزن فاضلاب یا سیستم فاضلاب شما نیز با همین مشکل مواجه است. فاضلاب خام بسیار خطرناک است و می‌تواند عوامل عفونی زیادی را حمل کند. اطمینان حاصل کنید که سیستم لوله‌کشی‌تان را قبل از باز گشتن به روال عادی در خانه‌تان بازرسی کنید.

۱۲. نوشیدن آب شیر بعد از سیل

ابدا بعد از وقوع سیل از آب شیر ننوشید مگر این‌که یک اطلاعیه‌ی رسمی مبنی بر بی‌خطر بودن آب دریافت کرده باشید. خواه چاه آب داشته باشید و خواه آب چشمه یا شهر، سیستم ممکن است توسط آب‌های سیل آلوده شده باشد. پس از سیل یک تست حرفه‌ای انجام دهید تا خیال‌تان راحت شود که آب بدون مشکل است. تا آن زمان، آب بطری بنوشید.

۱۳. روشن کردن شمع در ساختمانی که مورد هجوم سیل واقع شده

چرا روشن کردن شمع بعد از وقوع سیل ایده‌ی بدی است؟ این احتمال وجود دارد که آب‌های راکد حاوی نفت، بنزین یا سایر مایعات قابل اشتعال باشند.

۱۴. عدم ایمن‌سازی بدن

آیا در ده سال گذشته واکسن کزاز زده‌اید؟ آیا ایمنی بدن‌تان را مد نظر دارید؟ آب‌های سیلاب ممکن است حشراتی را با خود داشته باشند که می‌توانند بیماری‌هایی را در شما ایجاد کنند یا شاید حاوی خرت و پرت‌هایی باشند که ممکن است زیر آب پوست شما را سوراخ کنند بدون آن‌که حتی خودتان متوجه شوید. برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی در خودتان و فرزندان‌تان،‌ همیشه ایمن‌سازی بدن‌تان را مد نظر داشته باشید و اقدامات لازم را انجام بدهید.

۱۵. دست کم گرفتن مونوکسید کربن

مونوکسید کربن یک قاتل خاموش است. این گاز رنگ و بو ندارد. ژنراتورها و بخاری‌های گازی را در مناطق دارای تهویه‌ی مناسب نگهداری کنید. همچنین مطمئن شوید که در هنگام پاکسازی خانه پس از سیل، فضا به خوبی تهویه می‌شود. همچنین ایده‌ی خوبی است که یک نشانگر مونوکسید کربن در خانه داشته باشید.

۱۶. عدم عکس گرفتن از خانه و بناها

همیشه توصیه می‌شود که یک دوربین یکبار مصرف را در کیت وسایل اضطراری خود نگه دارید. عکس‌های خسارات ایجاد شده می‌تواند به شما در ارائه‌ی ادعانامه به شرکت بیمه پس از سیل کمک شایانی کند. این عکس‌ها همچنین می‌توانند برای اندازه‌گیری میزان سیل مورد استفاده قرار بگیرند. در نهایت، اگر در یک ناحیه‌ی سیل‌خیز زندگی می‌کنید، حتی می‌توانید یاد بگیرید که چگونه از خانه‌تان در برابر سیل بعدی بهتر محافظت کنید.

۱۷. نداشتن کیت اضطراری شرایط آب و هوایی بد

حتی یک طوفان کوچک می‌تواند سبب شود که به مدت چند روز برق نداشته باشید. عدم داشتن برق، به خصوص در ماه‌های زمستان می‌تواند خطرناک باشد. همیشه یک کیت اضطراری آب و هوای بد در خانه داشته باشید. این کیت را می‌توان در یک کیسه‌ی پلاستیکی بزرگ در گوشه‌ای از گاراژ یا کمد نگهداری کرد. شاید هرگز کیت را استفاده نکنید، اما این حتمال هم وجود دارد که روزی به آن نیاز داشته باشید. حتی می‌توانید خودتان یک کیت اضطراری بسازید.

۱۸. غذا خوردن پس از سیل

پس از وقوع سیل، ممکن است مواد غذایی موجود در انبار خطرناک باشند. رطوبت بالا و گسترش حشرات می‌تواند حتی غذاهای ظاهرا خشک را آلوده کرده باشد. مواد غذایی خشک را به همان صورت بسته‌بندی شده دور بریزید. همچنین، هر مواد غذایی دیگری را که در تماس با آب سیل قرار داشته، دور بریزید.

۱۹. پمپاژ کردن زودهنگام آب زیرزمین

حتی پس از این‌که سیل در بیرون از خانه فروکش کرده‌است، زیرزمین شما پر از آب خواهد بود. سطح آب می‌تواند متفاوت باشد، اما حتی مقدار کمی آب هم ممکن است باعث آسیب دیدن ساختار بنا شود. یادتان باشد که وجود آب در قسمت زیرزمین به این معنا است که در بیرون دیوارهای زیرزمین هم آب هست است. زمین پس از طوفان سنگین معمولا پر از آب می‌شود. اگر آب زیرزمین را خیلی زود پمپاژ کنید، ممکن است آسیب‌های ساختاری پر هزینه به خانه‌تان وارد کنید. حتی ممکن است دیوار به طور کلی بریزد.

۲۰. عدم تجدید مهارت‌های کمک‌های اولیه

داشتن مهارت‌های کمک‌های اولیه برای خودتان و عزیزان‌تان مهم است. شما هرگز نمی‌دانید که چه زمانی لازم است این مهارت‌های نجات‌بخش را به کار ببرید و کی دچار اتفاقات ناگهانی خواهید شد، اما در صورت وقوع هر حادثه و اتفاق ناخوشایندی قادر خواهید بود که زندگی اطرافیان‌تان را نجات دهید. بنابراین بکوشید همیشه مهارت‌های‌تان را به روز نگه دارید.

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website