0
  • No products in the cart.
آشنایی با آموزشگاه مجازی

آشنایی با آموزشگاه مجازی

آموزشگاه مجازی “آموزشی که از یک یا چند تکنولوژی برای ارائه آموزش به دانش آموزان استفاده می کند، به خصوص دانش آموزانی که به معلم دسترسی ندارند. آموزش ارائه شده در آموزشگاه مجازی به دنبال برقرار کردن تعامل منظم و موثر بین دانش آموزان و مربی به صورت همزمان یا غیر هم زمان است”. آموزش آنلاین در سراسر جهان و برای همه سطوح تحصیلی وجود دارد. این نوع یادگیری افراد را قادر می سازد از طریق اینترنت یاد بگیرند، به صورت انلاین ارزیابی شوند و به سطح بعدی دوره های آموزشی راه پیدا کنند.در ادامه با مجله توسعه دهندگان همراه باشید.

آموزش و آموزشگاه مجازی اغلب برای سطح دبیرستان یا دانشگاه مورد استفاده قرار می گیرد. دانش آموزانی که 30 سال سن یا بیشتر دارند، به مطالعه از طریقی برنامه های آموزشی آنلاین بیشتر تمایل دارند. این گروه 41 درصد از جمعیت آموزش آنلاین را تشکیل می دهند. در حالی که 35 درصد از دانش آموزان بین 24 تا 29 سال و 5/24 درصد از دانش آموزان سنین 15 تا 23 شرکت کننده های آموزش مجازی را تشکیل می دهند.

استفاده از نرم افزار آموزشگاه مجازی و آموزش مجازی در جهان در حال افزایش است. در حال حاضر بیش از 4،700 کالج و دانشگاه در دنیا وجود دارد که دوره های آموزش انلاین را به دانش آموزان و دانش جویان ارائه می دهند. در سال 2015، بیش از 6 میلیون دانشجو حداقل یک دوره آنلاین را دریافت کرده بودند، این رقم نسبت به سال قبلش 3.9 درصد افزایش یافته است. 29.7٪ از تمام دانش آموزان تحصیلات عالی حداقل یک دوره از راه دور را دریافت می کنند. کارشناسان می گویند که به دلیل افزایش تعداد دانشجویانی که در کالج تحصیل می کنند، تعداد دانشجویانی که در آموزش راه دور ثبت نام می کنند نیز افزایش می یابد.

مدل های آموزشی در آموزشگاه مجازی

مدل های آموزشی در آموزشگاه مجازی

مدل های مختلف آموزشی، از انواع آموزش از راه دور که یادگیری مباحث آموزشی را به صورتی که مجبور به نقل مکان به محل آموزشگاه و محل ارائه آموزش ها نباشند را فراهم می کنند، کلاس های تعاملی که در آن دانش آموزان با یک معلم در یک کلاس درس گروهی ارتباط دارند. اندازه کلاس در یک آموزشگاه مجازی به راحتی می تواند از یک گروه کوچک شامل 6 دانش آموز تا صد ها نفر متغیر باشد.

دوره های آموزشی که مستقل و خود-گام هستند، دوره های آسنکرون یا غیر همگام نامیده می شوند. در این نوع از دوره های آموزش مجازی، به دانش آموزان تکالیف و اطلاعات داده می شود، و از آن ها انتظار می رود که تکالیف را در تاریخ مورد نظر تکمیل کنند. آن ها می توانند در زمان که خودشان راحت تر هستند مطالعه کنند و تکالیف را انجام دهند. زمان طرح ریزی شده و اجباری برای حضور در کلاس وجود ندارد. معمولا تنها تعاملاتی که در این نوع از دوره های آموزشگاه مجازی انجام می شود، از طریق صفحات بحث، وبلاگ ها و ویکی می باشد.

از سوی دیگر، دوره های آنلاین سنکرون یا همگام در زمان واقعی و به صورت بلادرنگ اتفاق می افتد. در طی این کلاس های مجازی، مدرس و دانش آموزان همگی به طور آنلاین در تعامل هستند. این تعامل از طریق متن، ویدیو و یا چت صوتی انجام می شود. بنابراین این درس ها به صورت اجتماعی ساخته می شوند. علاوه بر این که در آن ها مان شرکت در کلاس ها از قبل برنامه ریزی شده، معمولا تمرینات و تکالیف اضافه ای نیز وجود دارند که باید انجام شوند.

کلاس آنلاین هیبرید یا ترکیبی، گاهی اوقات مخلوط نیز نامیده می شود، به صورتی است که دانش آموزان هم به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین از مباحث آموزشی بهره مند می شوند. این کلاس ها علاوه بر ارتباط ها و آموزش های مبتنی بر کامپیوتر امکان ملاقات و جلسه های حضوری در طول ترم را هم دارند.

تاریخچه آموزشگاه مجازی

ظهور مدرسه کاملا مجازی یا آموزشگاه مجازی به اواسط دهه 1990 بر می گردد. بسیاری از آموزشگاه های مجازی امروزی از نسل مدارس مکاتبه ای هستند. اولین آموزشگاه های مجازی در استرالیا، نیوزلند، آمریکای شمالی و انگلستان آغاز شدند، به طور کلی در مناطقی به دلیل چگالی جمعیت کم، که در آن ها آموزش به صورت سنتی گران تمام می شد و صرفه نداشت، شروع به کار کردند.

آموزش مجازی، بعضی اوقات با عنوان “آموزش از راه دور” نامیده می شود. مدارس مکاتبه ای جایگزینی برای آموزش سنتی و جلسات آموزشی و معلم های خانگی بود. این مدارس از خدمات پستی برای برقراری تعامل بین دانش آموزان و معلمان یا از رادیوهای دو طرفه و گاها پخش های تلویزیونی از پیش ضبط شده استفاده می کرد. انتظاری که از دانش آموزان می رفت این بود که مباحث یادگیری را خود و طور مستقل مطالعه کنند و در برخی از وارد توسط یک متخصص ارزیابی شوند.

آموزشگاه های مجازی در حال حاضر در سراسر جهان وجود دارند. در دهه گذشته، آموزش آنلاین K-12 به طور چشمگیری در کانادا و ایالات متحده افزایش یافته است. برخی از این مدارس مجازی با مدارس دولتی، که دانش آموزان در آزمایشگاه های کامپیوتری نشسته اند و به صورت آنلاین مطالعه می کنند و کار های خود را انجام می دهند، ادغام شده اند. دانش آموز ها می توانند همه دوره ها را از راه دور و از خانه بگذرانند، یا ترکیبی از کلاس های عمومی/خصوصی و کلاس های آنلاین را بگیرند.

قیمت و محل آموزشگاه های مجازی

به دلیل استفاده از منابع اینترنتی به عنوان یک کتابخانه و سهولت ایجاد مواد آموزشی آنلاین، معمولا کمترین هزینه را برای کتاب های درسی دارند. اکثر دوره هایی که مباحث آن ها به صورت محتوای الکترونیکی تولید می شود، بدون هزینه هستند یا هزینه خیلی کمی دارند.

مزایا و معایب آموزشگاه مجازی

مزایا و معایب آموزشگاه مجازی

در ادامه به بررسی تعدادی از مزایا و معایب آموزش مجازی می پردازیم:

طرفداران مدارس آنلاین و یادگیری آنلاین به مزایای زیر اشاره می کنند:

  • حذف سفرها و رفت و آمدهای پر هزینه و خسته کننده. با آموزشگاه مجازی ناملایمات جوی و آب و هوای بد و تاثیری که ممکن است روی سیستم حمل و نقل بگذارد، بی اهمیت است.
  • بسیاری از دانش آموزانی که دارای شرایط شخصی یا سلامتی خاصی هستند که حضور و تحصیل در مدرسه فیزیکی را دشوار یا غیر ممکن می کنند، می توانند با استفاده از برنامه های آموزشگاه مجازی تحصیل خود ادامه داده و به یادگیری بپردازند.
  • تحصیل در آموزشگاه مجازی برای خانواده هایی که نیاز دارند تا انعطاف بیشتری داشته باشند، ایده آل است. البته ، در آموزش مجازی سنکرون محدودیت های ناشی از زمان بندی همچنان وجود دارد.
  • ادغام منابع اینترنتی که یک کتابخانه غول پیکر از محتوا را فراهم می کند، و دانش آموزان به سرعت در زمینه تحقیق و جست و جوی آنلاین مهارت پیدا می کنند.
  • در اموزش مجازی انعطاف پذیری بیشتری برای فراگیران خودآموز و دانش آموزان علاقه مند و با ذوق برای یادگیری فراتر از برنامه درسی استاندارد وجود دارد. دانش آموزان مستقل، آن هایی که دارای مهارت های خاصی و رویاهای بلند هستند و همت بلندی دارند، می توانند با استفاده از منابع اینترنتی، تحصیل و یادگیری را با سرعتی که خود ترجیح می دهند پیش ببرند.
  • در آموزشگاه مجازی و مدارس آنلاین، همه برابر هستند، زیرا سن، ظاهر و پیشینه شرکت کننده ها کمتر نمایان است. گروه ها می توانند بر اساس توانایی شخصی طبقه بندی می شوند.
  • دانش آموزان و شاگردان از قرار گرفتن در معرض افراد از فرهنگ های مختلف جهان بهره مند می شوند، و می توانند از نظر درک تاریخ، جغرافیا، ادیان و سیاست ها و توسعه مهارت های اجتماعی غنی شوند.
  • حامیان آموزش مجازی ادعا می کنند که دانش آموزانی که به دلایلی مثل شاغل بودن یا تعهدات خانگی قصد دارند به صورت نیمه وقت تحصیل کنند می توانند از انعطاف پذیری برنامه های آنلاین آموزشگاه مجازی بهره مند شوند.
  • برای آموزش آسنکرون یا آموزش مجازی غیر همگام، دانش آموز می تواند در زمان های آزاد خود به مطالعه، یادگیری و انجام دادن تکالیف بپردازد. بنابراین، این به داشتن انعطاف پذیری بیشتر دانش آموزان با درس های خود کمک می کند.
  • این گونه استدلال می شود که یادگیری آنلاین در ارائه آموزش به تعداد زیادی از مردم بدون توجه به فاصله فیزیکی بین دانش آموزان و استادان نسبت به آموزش های سنتی موثرتر و کارآمد تر است.
  • ادعا می شود که آموزش آنلاین، مهارت های سطح بالا مانند همکاری در زمان و مکان و حل مسائل پیچیده دنیای واقعی را بهتر از یادگیری معمولی در کلاس توسعه می دهد.
  • دانش آموزان می توانند از نیاز سفر یا رفتن به مدرسه فیزیکی اجتناب کنند.
  • این نوع آموزش می تواند برای کمک به یادگیری افراد در مناطق روستایی مفید باشد، با وجود فاصله ای که بین دانش آموزان روستایی و معلمان که ممکن است بسیار زیاد باشد.
  • با آموزش مجازی، یک دانش آموز توانایی این را خواهد داشت که دوره ی آموزشی را بگیرد که در محل نزدیک به وی ارائه نشده است.
  • برخی روی این موضوع تاکید دارند که آموزش مجازی برای مدارس بسیار مقرون به صرفه تر است. زیرا این امکان را فراهم می کند که یک معلم به تعداد دانش آموز بیشتری نسبت به کلاس چهره به چهره آموزش دهد.
  • ادعا می شود که دوره های آموزش آنلاین برای دانشجویان نسبت به دوره های مدرسه، کالج یا دانشگاه سنتی ارزان تر است.

تعدادی از معایب آموزشگاه مجازی به صورت زیر هستند:

  • منتقدان معتقدند در آموزش آنلاین و تحصیل در آموزشگاه های مجازی، دانش آموزان با مربیان و هم کلاسی های خود ارتباط برقرار نمی کنند، که در نهایت به “عدم اجتماعی شدن” می انجامد. مگر این که با استفاده از گروه های آنلاین یا با مشارکت سایر فعالیت های اجتماعی در خارج مدرسه، این خلا پر شود.
  • منتقدان به چالش هایی اشاره می کنند که ممکن است روی تمرکز فاگیران در محیط خانه تاثیر منفی بگذارد. گزارش شده است که بسیاری از دانش آموزان هنگام شرکت در دوره های یادگیری انلاین مشغول به کار دیگری نیز هستند.
  • برخی استدلال می کنند که هزینه اولیه راه اندازی یک آموزشگاه مجازی گران است.
  • مخالفان و منتقدان آموزشگاه مجازی اشاره می کنند که هر کسی که به تکنولوژی های دیجیتالی دسترسی ندارند، نمی توانند از آموزشگاه های مجازی و مدارس آنلاین استفاده کنند
  • طبق نظر منتقدان، مدارس مجازی نسبتا جدید هستند و به همین علت روش های کمی برای ارزیابی اثربخشی آن ها در آموزش به فراگیران وجود دارد.
  • طبق تحقیقی که توسط اریک بتینگر و سوزانا لوب انجام گرفته است، به طور متوسط، دانشجویان(جامعه مورد مطالعه) دوره آنلاین، به طور مشخصی ضعیف تر از دانشجویان همان دوره به صورت کلاسی و چهره به چهره عمل می کنند.
  • منتقدان خاطر نشان می کنند که معمولا فناوری غیر قابل پیش بینی است و غلط بودن یا عدم کارکرد صحیح معمول است و این موضوع در پلتفرم های آموزش آنلاین نیز ممکن است صادق باشد.
  • برخی از افرادی که با آموزش مجازی مخالفت می کنند، استدلال کرده اند که کار پیدا کردن با مدرک آموزش آنلاین ممکن است سخت تر باشد، زیرا کارفرمایان ممکن است نسبت به اعتبار این مدارک و برنامه های آموزش مجازی شک داشته باشند.
  • منتقدان آموزشگاه مجازی می گویند که تکالیف مربوط به تحصیلات آنلاین نمی تواند توانایی دانش آموزان را ارزیابی کند، زیرا بسیاری از پاسخ ها را می توان در اینترنت پیدا کرد.

9 مورد ضروری برای یک آموزشگاه مجازی

یک مدرسه مجازی خوب باید این 9 مورد ضروری را داشته باشد.

یک- رابطه بین معلم و دانشجو را در اولویت قرار دهید

توصیه من این است که دانش آموز را از مرکز حذف کنید و آن را با روابط معلم و دانش آموز جایگزین کنید. مدل فعلی، دانش آموزان را در قلب قرار می دهد و سپس آن ها را با معلم ها و فناوری دوره می کنید. این روش معلم را به سمت نقش مداخله گر داشتن سوق می دهد و به تکنولوژی هم به همان اندازه اهمیت می دهد. نتیجه؟ خوب نیست.

یک آموزشگاه مجازی خوب کار می کند که اهمیت عنصر رابطه ی بین معلم و دانش آموز را به درستی درک کند. این رابطه را در اولویت قرار دهید و سپس آن را با تکنولوژی، خدمات، پشتیبانی و فرصت هایی که این روابط را تقویت و تشویق می کند احاطه کرده است. معلم ها الهام بخش دانش آموزان خواهند بود.

دو- سرمایه گذاری روی معلمان

اگر می خواهیم که معلم ها رابطه ای الهام بخش با دانش آموزان بسازند، لازم است آن ها را آموزش دهیم و برای انجام آن ابزارهایی در اختیار آن ها قرار دهیم. این مسئله چیزی متفاوت از پیشرفت حرفه ای است که بر آموزش علمی تمرکز دارد. در کنار پیشرفت علمی، معلم ها باید در هنر و علم ارائه خدمات به مشتری آموزش ببینند.

اگر دانش آموزان را به عنوان مشتری ها فرض کنیم، درهای ارائه خدمات را به طور کاملا متفاوت از مدل های فعلی باز می کنیم. آموزشگاه های مجازی، مدارسی انتخابی هستند- والدین می توانند انتخاب می کنند که در جلسات شرکت کنند و همچنین می توانند انتخاب کنند که ترک کنند. چرا با آنها فقط به عنوان دانش آموز رفتار کنیم؟ باید شروع کنیم و به خانواده ها به عنوان مشتری خدمت کنیم و دائما در جست و جوی راه هایی برای پاسخ گویی به نیازها و خواسته های آن ها باشیم. اگر از معلم ها نیز انتظارات را داریم، باید برای انجام این کار روی آن ها سرمایه گذاری کنیم.

سه- ایجاد یک تجربه یادگیری قابل توجه

قابل توجه به معنای چیزی که ارزش صحبت کردن را داشته باشد. و اما، تعریف تجربه یادگیری چیست؟ آموزشگاه های مجازی کنونی تقریبا به طور کامل روی بخش علمی تمرکز کرده اند و تمایل دارند که قسمت عاطفی یادگیری یا تجربه یادگیری را فراموش کنند. این شبیه چیست؟

دانش آموزان هر روز در حال یادگیری محتوا هستند در حالی که به طور هم زمان احساسات مرتبط با روند یادگیری این محتوا در آن ها جریان دارد. آن دسته از آموزشگاه های مجازی که تجربیات یادگیری را به سطح دانشگاهیان می رسانند، توانایی تبدیل شدن به آموزشگاه های برتر را دارند.

چهار- یک مدرسه ارتباط انسانی باشید

فیس بوک، توئیتر، پینترست، اسنپ چت، لینکدین و گوگل پلاس آنچه را که مردم در سراسر جهان واقعا می خواهند را فهمیده اند- یک مکان برای باهم بودن، برای ارتباط! در حال حاضر، آموزشگاه های مجازی تلاش می کنند که فقدان اجتماعی بودن را حل کنند. آن ها این کار را با اضافه کردن سفرهای علمی و باشگاه ها انجام می دهند، با این حال همچنان با نرخ بالایی توسط خانواده ها و دانش آموزان ترک می شوند و دلیل آن را نمی فهمند. یا اینکه آن ها اشتیاقی به حضور در باشگاه های آموزش های مجازی آن ها نشان نمی دهند.

آن آموزشگاه مجازی خوب کار می کند که توجه خود را از سوسیالیزه کردن دور می کند و روی ارتباطات تمرکز می کند. دانش آموزان محلی را می خواهند که در آن کنار هم قرار بگیرند. در قالب یک گروه یا یک جامعه که می توانند در آن خودشان باشند. ارتباطات، ارتباطات، ارتباطات! دانشجویان را با روش های طبیعی با هم مرتبط کنید و اجازه دهید روابطشان را بسازند. آن ها را تقویت کنید، تشویق کنید و منتظر نتایج خوب بمانید.

پنج- یک فرهنگ را حفظ کنید نه یک برنامه

در دنیای آموزشگاه های مجازی، مارس ماه مهمی است. معمولا در این ماه معلم ها، کارکنان و حتی مدیران به سراغ خانواده ها می روند تا به نحوی بپرسند که آیا آن ها برای سال تحصیلی آینده باز می گردند یا نه. برای آن ها، ریتنشن یا مراجعه مجدد مشتری صرفا یک برنامه است که در ماه مارس اجرا می شود و زمانی به پایان می رسد که فصل بازاریابی یک ماه بعد یا دیرتر برای جذب دانش آموزان جدید شروع می شود.

شش- تخصص کار باشید، نه عمومی کار

هفت- با فکر موفقیت در ذهن شروع کنید

هشت- با هدف رشد کنید

نه- بر آسپیریشن گرافیک تمرکز کنید

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website