0
  • No products in the cart.
 

آموزش حل مشکل صفحه سفید وردپرس به طور سریع و کامل

وردپرس

آموزش حل مشکل صفحه سفید وردپرس به طور سریع و کامل

چگونه مشکل صفحه سفید وردپرس را حل کنیم؟

یکی از معروف‌ترین سیستم‌های مدیریت محتوا و بسیار محبوب در میان کاربران، وردپرس می‌باشد به دلیل گستردگی استفاده از آن معمول است که تعداد اعلان خطاها و مشکلات گزارش‌شده برای این سیستم مدیریت محتوا بالا برود.

در این مقاله که در سایت تدسا فراهم گردیده، قصد داریم در رابطه با یکی از شایع‌ترین و آزاردهنده‌ترین مشکلات وردپرس که کاربران مبتدی زیادی را بعضاً به ترس و هراس وا می دارد یعنی خطای صفحه سفید وردپرس، مطالبی به شما ارائه دهیم.

البته دلیل بروز این مشکل وجود خرابی در هسته وردپرس نخواهد بود، به دلیل اینکه تیمی قدرتمند و حرفه‌ای این سیستم مدیریت محتوا را کدنویسی می‌کنند و بروز این خطا اغلب به خاطر مشکلاتی بر روی سرور میزبانی و یا قالب و پلاگینهای استفاده شده می‌باشد و اغلب بعد از نصب وردپرس روی cpanel و یا نصب وردپرس روی دایرکت ادمین ممکن است رخ دهد.

حل مشکل صفحه سفید وردپرس

در کدام صفحات صفحه سفید وردپرس رخ می‌دهد؟

عوامل و فاکتورهای بسیاری در علل ایجاد مشکل صفحه سفید وردپرس دخیل هستند که به‌تفصیل راجب هرکدام و رفع آن‌ها صحبت خواهیم کرد.این مشکل ممکن است در پیشخوان مدیریت و یا حتی یکی از صفحات سایت شما بروز دهد. 

علت بروز این فاجعه چیست؟

علت اصلی خطای صفحه سفید وردپرس ممکن است به دلیل استفاده بیش‌ازحد از حافظه رم ٬ وجود افزونه‌ای دارای توابع خراب و یا حتی به دلیل نصب پوسته‌ای باشد که مشکل دارد و یا حتی ممکن است مشکل از سرور میزبانی سایت‌تان باشد.

این مشکل بی شاخ و دم و هراسناک به دلیل نداشتن هیچ خروجی اروری بسیار رعب‌آور بوده و در خیلی از مواقع کاربران تازه‌کار را مجبور به چشم‌پوشی از استفاده از آن می‌کند ولی باید خدمت شما بگویم که نترسید ما اینجا هستیم تا این مشکل رو براتون به‌راحتی حل کنیم با ما همراه باشید.

 

آموزش حل مشکل صفحه سفید وردپرس :

برای حل مشکل صفحه سفید وردپرس روشهای مختلفی وجود دارد که شما باید تک تک آنها را بررسی کنید تا متوجه شوید کدام یک از آنها مشکل شما را رفع خواهد کرد.

روش اول: افزایش میزان حافظه رم اجرایی PHP

در سمت سرور قابلیتی در فایل php.ini تعریف‌شده به نام memory limit که اجازه می‌دهد مدیر سرور با اعمال تنظیم این پارامتر مقدار استفاده از رم سرور برای رندر فایل‌های php را محدود و مشخص نماید.

مشاهده‌ شده در بسیاری از سرورهای میزبانی که تعداد سایتهای موجود بر روی آن ها زیاد است، مشکل به دلیل عدم کانفیگ سرور به‌ صورت اصولی رخ‌داده است و آن‌ هم مربوط به عدم اجرای صحیح فایل php به دلیل کم بودن مقدار حافظه تعریف‌شده برای اجرای فایل‌های php است.

برای رفع این مشکل ابتدا مسیر صحیح فایل php.ini سرور خود را پیداکرده و آن را با ویرایشگر بازکرده و مقدار آن را افزایش دهید. و چنانچه از هاست های اشتراکی استفاده می‌کنید از میزبان خود بخواهید تا این کار را انجام دهید.

Nano /usr/local/lib/php.ini

و بعد به دنبال پارامتر memory_limit بگردید و سپس مقداران را به ۲۵۶M و یا ۵۱۲M تغییر دهید.

اگر مشکل صفحه سفید وردپرس به دلیل وجود این محدودیت در سرور باشد با اعمال این تغییر مشکل شما رفع و صفحات سفید به‌ درستی اجرا خواهند شد و چنانچه هنوز این مشکل به قوت خود باقی است ادامه آموزش را با ما همراه باشید تا ارور کفن سفید وردپرس را با هم رفع کنیم.

 

غیرفعال کردن همه‌ی افزونه‌ها

روش دوم: حالا دومین چیزی که شک ما را در پی داشته وجود یک پلاگین معیوب و مشکل‌دار در کدنویسی و ایجاد تداخل آن بر روی وردپرس می‌باشد.ابتدا جهت حل مشکل صفحه سفید وردپرس تمامی پلاگین ها را به‌طور موقت یکجا غیرفعال کنید برای انجام این کار از بخش افزونه‌ها اقدام نمایید.

اگر به بخش مدیریت وردپرس کلاً دسترسی ندارید و یا این مشکل باعث شده صفحه پیشخوان مدیریت شما سفید بشه وارد هاست لینوکس سایت خودتان بشید و سپس وارد فولدر wp-content بشوید و بعد فولدر plugins را به یک نام دیگر تغییر بدید مثلاً plugins-backup با این کار پلاگین های شما کلاً غیرفعال می‌شوند.

plugins

حال چنانجه حل مشکل صفحه سفید وردپرس برایتان میسر نشد نشان از این دارد که یکی از پلاگینها به‌ طور حتم مشکل دارد.

حال برای یافتن پلاگین مقصر که آنقدر برای ما دردسر درست کرده تک‌تک پلاگین ها را فعال کرده و صفحه مربوطه را رفرش نمایید اگر مشکل در هر قسمتی بروز کرد پلاگین مربوطه را غیرفعال و حذف کنید و یک‌ نفس راحت بکشید.

اگر باز خطای صفحه سفید وردپرس شما پابرجاست باید روش‌های ارائه‌شده در زیر را تست نمایید تا بالاخره بر این مشکل غلبه کنید.

بررسی قالب سایت

یکی دیگر از دلایل مشکل صفحه سفید وردپرس می‌تواند وجود قالب ناقص و مشکل‌دار باشد. برای رفع این مشکل ابتدا باید مطمئن بشویم که قالب مشکل دارد یا خیر و بعد اگر قالب مشکل داشت برید و به کدنویس خودتان بگید تا مشکل رو براتون رفع کنه خوب چطوری مطمئن بشیم مشکل از قالبه ؟!!!

خوب ساده است قالب خودتان را به قالب پیش‌فرض تغییر بدید اگر مشکل رفع شد که خوش به حال شما و خسته نباشد.

اگر باز مشکل رفع نشد ممکنه کلاً در فایل‌های هسته وردپرس مشکلی وجود داشته باشه که یک خبر بد دارم اونم اینه که باید کلاً فایل‌های جدید رو جایگزین کنید و دوباره وردپرس خودتونو راه‌اندازی کنید.

و یک‌ راه دیگر هم برای پیدا کردن مشکل دقیق خودتان، فعال کردن ارور لاگ سرور و وردپرس می‌باشد.بخش مربوط به سرور که خوب معلومه مدیر سرور باید انجام بده ولی بخشی که شما باید وارد کار بشید قرار دادن قطعه کد زیر در فایل wp-config.php سایتتان می‌باشد.

error_reporting(E_ALL); ini_set(‘display_errors’, ۱);
define( ‘WP_DEBUG’, true);

با اضافه شدن این کد و رفرش دوباره‌ی صفحه سفید وردپرس خودتان ارورها نمایش داده می‌شوند و می‌توانید به‌ راحتی عمل debug را انجام دهید.

اگر باز مشاهده کردید که یکی از صفحات قدیمی شما سفید شده نترسید چون با تکنیک زیر دوباره این صفحه احیا خواهد شد.

خوب فقط کافی است قطعه کد زیر را در فایل wp-config.php جایگذاری کنید و تمام !

/** Trick for long posts */ini_set(‘pcre.recursion_limit’,۲۰۰۰۰۰۰۰);ini_set(‘pcre.backtrack_limit’,۱۰۰۰۰۰۰۰);

امیدواریم که یکی از روشهای بالا شما را در حل مشکل صفحه سفید وردپرس کمک کرده باشد.

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website