0
  • No products in the cart.
 

با بازاریابی برونگرا یا Outbound Marketing آشنا شوید

با بازاریابی برونگرا یا Outbound Marketing آشنا شوید

با بازاریابی برونگرا یا Outbound Marketing آشنا شوید

بازاریابی برونگرا (Outbound Marketing)نوعی از بازاریابی است که در آن یک شرکت، گفتگو و یا مکالمه را آغاز می کند و پیام خود را به مخاطب می فرستد.چند نمونه هایی از بازاریابی برونگرا عبارتند از فرم های سنتی بازاریابی و تبلیغاتی مانند تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات رادیویی، تبلیغات چاپی (تبلیغات روزنامه ها، تبلیغات مجلات، آگهی ها، بروشورها، کاتالوگ ها و غیره)، نمایشگاه های تجاری، تماس های فروش تلفنی برونگرا (“تماس های سرد” AKA) و ایمیل هرزنامه.

بازاریابی برونگرا

بازاریابی برونگرا، متضاد بازاریابی درونگرا (ربایشی یا جاذبه ای) است که در آن مشتریان، شما را هنگامی که به شما نیاز دارند، پیدا می کنند. نمونه هایی از بازاریابی درونگرا عبارتند از بازاریابی محتوا، وبلاگ نویسی، بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) و بازاریابی ایمیلی مبتنی بر اشتراک مخاطبان. علاوه بر این، تبلیغات جستجوی پولی (paid search advertising) نیز از نوع بازاریابی درونگرا در نظر گرفته می شوند، زیرا تبلیغات شما فقط زمانی ظاهر می شوند که افراد در جستجوی محصولات یا خدماتی هستند که شما ارائه می دهید.

به طور کلی بازاریابی برونگرا سخت تر است و بازدهی آن کمتر از بازاریابی درونگرا است، اما با این حال، سازمان ها هنوز هم 90 درصد از بودجه بازاریابی خود را برای بازاریابی برونگرا صرف می کنند.

سازمان هایی که به دنبال بهبود فروش و بازدهی بازاریابی خود هستند، توصیه می شود که درصد بیشتری از بودجه بازاریابی خود را به تکنیک های بازاریابی درونگرا اختصاص دهند.

بازاریابی برونگرا چه معایبی دارد؟

اکثریت بودجه بازاریابی شرکت ها صرف بازاریابی برونگرا می شود. سالهاست که این امر اتفاق می افتد و برخی حتی آن را لازمه کسب و کار می دانند. با این حال، بازاریابی برونگرا، دارای بسیاری از مشکلات و اشتباهات سنتی و قدیمی است که هرگز با روند تغییرات بازاریابی سازگار نخواهد شد. مشکلات مربوط به بازاریابی برونگرا عبارتند از:

  • دشواری در پیگیری نرخ بازگشت سرمایه (ROI)
  • افزایش تکنیک های مسدود کردن یا بلاکینگ (لیست عدم تماس (Do not call list)، فیلترهای هرزنامه، TiVo و غیره)
  • هزینه بالا، عملکرد پایین

گزارش های روزانه درباره CRM یعنی مدیریت ارتباط با مشتری، نشان می دهند که “بازده سرمایه گذاری (ROI) تقریبا نیمی از شرکت هایی که تلاش های بازاریابی درونگرا را انجام می دهند، 25 درصد بیشتر از شرکت هایی است که این نوع بازاریابی را انجام نمی دهند.

بررسی ها نشان داده است که کانال های بازاریابی درون‌گرا می توانند نرخ تبدیل کمپین های ایمیلی برونگرای سنتی را تا 30 برابر بیشتر نمایند. پیگیری بازاریابی درونگرا آسان تر است، بازده سرمایه گذاری بالاتری دارد و هزینه های کلی آن پایین تر از بازاریابی برونگرا است. البته، گام بعدی شما، کاهش هزینه ها و افزایش نرخ تبدیل با استفاده از تغییر از بازاریابی برونگرا به بازاریابی درونگرا است.

 

بازاریابی درونگرا و بازاریابی موتور جستجو

یکی از موثرترین راه های به دست آوردن مزایای بازاریابی درونگرا، فعالیتهای بازاریابی موتورهای جستجو است. بازاریابی موتورهای جستجو منحصرا مربوط به این است که مشتریان شما با جستجو در یک موضوع شروع به گفتگو یا مکالمه می کنند و شما به عنوان تبلیغ کننده می توانید خود را در فرایند مکالمه وارد کنید. ایده این است که آگهی ها و وب سایت هایی را ایجاد کنید که وقتی شخصی برای چیزی در رابطه با کسب و کار شما جستجو می کند، مشتریان به راحتی بتوانند شما را پیدا کنند. کسی که برای محصول و یا خدمات شما جستجو می کند، یک Lead داغ است و اگر شما در آنجا نباشید، احتمالا رقیب آنها را خواهد ربود.

آخرین باری که یک خرید انجام دادید را در نظر بگیرید. کجا رفتید؟ آیا شما در صفحات زرد جستجو کردید؟ یا در یک نمایشگاه تجاری شرکت کردید؟ و یا به صورت آنلاین به جستجوی محصول پرداختید؟ به احتمال زیاد، شما از آخرین مورد استفاده کرده اید، مشتریان شما هم مثل شما هستند.

برای شروع کار با بازاریابی درونگرا، می‌توانید کمپین های تبلیغات در گوگل ایجاد کنید و محتوای سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه سازی (SEO) کنید. هر چه محتوا در وب سایت شما بیشتر باشد، افراد بیشتری از سایت شما بازدید خواهند کرد و بدین ترتیب پیدا کردن سایت شما برای مشتریان بالقوه، آسان تر خواهد بود.

ایجاد تغییر: حرکت از بازاریابی برونگرا به درونگرا

ایجاد کمپین های تبلیغاتی گوگل و تلاش های SEO می تواند اقدامات دلهره آور و دشواری به نظر بیایند، اما لزوما این طور نیستند. از این موارد به عنوان راهنمای موفقیت برای بازاریابی موتورهای جستجو استفاده کنید. شما باید این اقدامات را انجام دهید:

  • با جستجوی کلمات کلیدی شروع کنید: ابتدا باید لیست کلمات کلیدی مربوط به کسب و کار خود را پیدا کنید و سپس آنها را در کمپین های جستجوی خود، مورد هدف قرار دهید.
  • ایجاد اکانت Google Ads: اگر هنوز اکانت اختصاصی تبلیغات در گوگل ندارید، همین حالا می‌توانید اکانت گوگل ادز خود را به رایگان در جی ادز ایجاد کنید و به میزان دلخواه اکانت‌تان را شارژ کنید.
  • کمپین های Google Ads را بهینه سازی کنید: با بهینه سازی اکانت گوگل ادز خود می‌توانید شاخص Quality Score کلمات کلیدی اکانت خود را افزایش دهید و در نتیجه میزان هزینه های تبلیغات در گوگل را کاهش دهید.
  • روی سئوی سایت‌تان کار کنید: تبلیغات در گوگل به شما کمک می‌کند تا فروش و سودآوری خود را افزایش دهید، اما این موضوع نباید باعث شود تا از SEO غافل شوید. فیلم‌های آموزش سئو را ببینید و از ابزارهای سئو برای بهبود رتبه سایت خود در موتورهای جستجو استفاده کنید.
  • محتوای مناسب ایجاد کنید: از روش‌های مختلف برای یافتن کلمات کلیدی ارزشمند و درک رفتار بازار استفاده کرده و مطالب جالب و قانع کننده درباره آنها در وب سایت تان بنویسید و محتوای نوشته شده را برای موتورهای جستجو بهینه سازی نمایید. بهترین حالت این است که صفحه محتوای شما در نتایج اصلی موتور جستجو نشان داده شود که یک نوع کلیک رایگان است!
  • محتوای خود را به اشتراک بگذارید: محتوای ارزشمند خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید و به بازاریابی شبکه های اجتماعی که خود بخش مهمی از اینباند مارکتینگ است، اهمیت دهید.
No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website