0
  • No products in the cart.
 

بهترین نسخه php برای وردپرس کدام است؟

بهترین نسخه php برای وردپرس کدام است؟

همیشه برای استفاده از هر سرویسی آخرین ورژن آن مناسب‌ترین گزینه است ولی این مورد برای php کمی متفاوت است، بهترین نسخه php برای وردپرس بسته به آخرین ورژن کدنویسی شده وردپرس کاملاً متفاوت است.

اگر توسعه‌دهندگان وردپرس از ورژن آخر php برای ارتقا آن استفاده کرده باشند شما نیز باید بر روی سرور خود از آخرین ورژن php استفاده کنید.

ولی روند کار همیشه بدین صورت است که استفاده از ورژن جدید همیشه با تأخیری طولانی همراه است تا تمامی اسکریپت‌ها به آن ورژن به‌روزرسانی شوند، اگر با معنی اسکریپت چیست آشنایی ندارید مقاله مربوط به آن را مطالعه کنید.

بیش از ۱ سالی هست که از آپدیت php به ورژن ۷ می‌گذرد ولی با این حال اکثر cms ها با ورژن قدیمی کار می‌کنند و استفاده از ورژن جدید می‌تواند در روند کار سایت و پلاگین ها مشکل ایجاد کند.

 

بهترین نسخه php برای وردپرس کدام است

در حال حاضر بهترین ورژن php برای وردپرس نسخه ۵.۶ آن است که تقریباً با تمامی سیستم‌های مدیریت محتوا سازگار است و تمامی هاستینگ‌ها از این ورژن بر روی سرورهای میزبانی خود استفاده می‌کنند.

البته ورژن های قدیمی‌تر همچون ۵.۴ نیز سازگاری کاملی با وردپرس دارند ولی در مواردی شما باید با آزمون و خطا متوجه هماهنگی سایتان با ورژن کنونی php سرور شوید چون ممکن است با توجه به پلاگینهای استفاده شده توسط شما بهترین نسخه php برای وردپرس سایتتان متفاوت از ورژنی باشد که بر روی سرور نصب است.

برای مثال اخیراً تیم مدیر سرور با آپدیت ورژن php خود متوجه بروز مشکلاتی در عملکرد سایت شد که باعث بروز دردسرهایی همچون عدم ارسال comment و … شده بود و با بررسی‌های دقیق متوجه شدیم بهترین نسخه php برای سایت ما ورژن ۵.۶ هستش که در نتیجه php را به آن ورژن down کردیم.

حتما بخوانید :  آلوده بودن 3 پلاگین پرکاربرد وردپرس به backdoor

اگر از هاست اشتراکی استفاده می‌کنید قطعاً سرویس‌دهنده شما امکاناتی همچون php selector را در اختیار شما قرار خواهند داد تا بتوانید به راحتی اقدام به تغییر ورژن php موردنیاز خود کنید، اگر به هر دلیلی چنین امکانی برای شما وجود نداشت باید با سرویس‌دهنده خود مشکل را درمیان گذاشته تا مشکل را برایتان رفع کنند.

 

چگونه ورژن سرور خود را پیدا کنیم؟

خوب شاید برایتان سؤال باشد که چگونه ورژن کنونی php را پیدا کنم؟ برای این کار کافی است یک فایل با پسوند php بر روی روت هاست خود ایجاد کنید و درون آن کد زیر را قرار دهید.

حال این فایل را از طریق آدرس url سایت خود فراخوانی کنید تا ورژن کنونی php سرور برای شما مشخص شود.

 

چه کاری قبل از به‌روزرسانی باید انجام بدهید؟

اگر مدیر سرور هستید و خودتان می‌توانید عملیات بروز رسانی php را انجام دهید قبل از شروع کار حتماً از اطلاعات سایت خود یک فول بکاپ تهیه کنید تا در صورت بروز مشکل سایتان دچار مشکل جدی نشود و بتوانید با ریستور بکاپ سایت را بازگردانی کنید.

اگر هم از هاست اشتراکی استفاده می‌کنید و سرویس‌دهنده شما از قبل زمان بروز رسانی را اعلام کرده، بهتر است خود شما نیز یک بکاپ از سایتتان تهیه کنید و آن را بر روی یک هاست دیگر دانلود کنید و یا در صورت عدم وجود هاست اضافی حداقل آن را بر روی کامپیوتر خود دانلود کنید، از افزونه BackupBuddy نیز بدین منظور می‌توانید استفاده نمایید.

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website