0
  • No products in the cart.
 

راه اندازی کسب و کار بدون سرمایه در منزل

کسب و کار خانگی

راه اندازی کسب و کار بدون سرمایه در منزل

۷ مرحله راه اندازی کسب و کار بدون سرمایه در منزل

تصمیم برای شروع یک کسب و کار و راه اندازی کسب و کار بدون سرمایه در منزل از جمله هیجان‌انگیزترین تصمیماتی است که می‌توانید در زندگی‌تان اتخاذ کنید. با وجود این، برای انجام این کار، مسائل متغیر و عوامل مختلف بسیاری وجود دارند که باید مد نظر قرار دهید. در این مقاله، سایت تدسامطلب مختصری را درباره‌ی مراحل مقدماتی برای راه اندازی کسب و کار بدون سرمایه در منزل ارائه می‌دهد. توصیه می‌شود هر مرحله را به طور کامل، یکی پس از دیگری پشت سر بگذارید؛ به این ترتیب، در آینده وارد مسیری خواهید شد که قادر هستید صاحب کسب و کار کوچک خود باشید.

راه اندازی کسب و کار بدون سرمایه در منزل

۷ مرحله راه اندازی کسب و کار بدون سرمایه در منزل

۱. الهام گرفتن

نخستین مرحله از راه اندازی کسب و کار بدون سرمایه در منزل بسیار مبهم و گیج‌کننده به نظر می‌رسد؛ ولی گذشتن از این مرحله برای آن‌هایی که می‌خواهند مسیر طولانی مدت زندگی کسب و کاری‌شان را طی کنند، بسیار با اهمیت است. تمام کسب و کار‌ها از یک نقطه‌ی مشترک شروع شده‌اند ، ایده! شاید سال‌های سال است که آرزوی راه‌اندازی کسب و کار خودتان را در سر می‌پروانید، یا شاید هم این الهام یک باره و به طور غیر منتظره به ذهن‌تان رسیده باشد. مهم نیست منبع اصلی این الهام چیست، نخستین و مهم‌ترین مرحله از راه‌اندازی کسب و کار خودتان رسیدن به یک ایده‌ی کسب و کاری است.

۲. شناسایی فرصت کسب و کاری

هنگامی که با چندین و چند گزینه مواجه هستید، انتخاب این‌که با چه نوع کسب و کاری می‌خواهید کارتان را شروع کنید، می‌تواند شما را در جای خود متوقف کند. تشخیص شور و عشق درونی‌تان و درک نوع شخصیت‌تان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. گذشته از همه‌ی این‌ها، باید بدانید چه مهارت‌هایی در چنته دارید و هم‌چنین باید بدانید آیا وارد یک کسب و کار نوظهور و در حال رشد می‌شوید یا به یک صنعت در حال نابودی پای می‌گذارید.

برخی نکات اساسی برای شناسایی فرصت کسب و کاری وجود دارند که مایل هستیم در این بخش به بیان آن‌ها بپردازیم:

الف. آن را آزمایش کنید.

هر برنامه‌نویس نرم افزار موفقی می‌داند برای تولید بهترین محصول موجود در هر زمینه، لازم است آن محصول را تحت آزمون بتا درآورد. این کار کمک خواهد کرد محصول‌تان برای کسب بازخوردهای انتقادی به دست کاربران برسد. مخفی نگه داشتن ایده‌‌ی‌تان، اصلا ایده‌ی خوبی نیست. ایده‌ی‌تان را روی گروه برگزیده‌ای از مشتریان بالقوه امتحان کنید. گفته می‌شود، کسب و کار‌تان بدون دریافت بازخورد در جهان واقعی، شانسی برای پیشرفت نخواهد داشت.

ب. بازار هدف‌تان را بیابید.

شاید ایده‌ی‌تان به طور بالقوه بازارهای زیادی داشته باشد؛ با این حال، فقط با هدفی شروع کنید که دارای بالاترین تقاضا است. اگر می‌خواهید موفق شوید، هدف‌گذاری یک بازار خاص و قابل دستیابی از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود.

پ. از کسب و کار‌تان محافظت کنید.

از آن‌جا که کسب و کار‌تان جدید است، به راحتی آسیب‌پذیر خواهد بود. برای محافظت و پروش کسب و کار‌تان، لازم است از برخی اشکال سپر محافظتی استفاده کنید. از این طریق، مطمئن خواهید بود هیچ شرکتی نمی‌تواند به بازارتان حمله‌ور شود یا سهم بازارتان را بدزدد. این سپرهای محافظتی می‌توانند اشکال مختلفی داشته باشند، ‌از جمله بستن قراردادهای انحصاری، گرفتن پروانه، دریافت حق انحصاری یا حق امتیاز، و غیره.

ت. نیازهای آدم‌ها را تشخیص دهید.

در نهایت، تمام کسب و کارها دارای یک وظیفه‌ی ساده هستند؛ تامین یک محصول یا خدمت مورد نیاز آدم‌ها. انجام این کار ساده به نظر می‌رسد، ولی غالبا نادیده و کم ارزش گرفته می‌شود. یک فرصت کسب و کار‌ی خاص،‌ در صورتی به درجات بالا دست می‌یابد که خواسته‌ها یا نیازهای مشتریان را برآورده کند.

ث. پول کافی را فراهم کنید.

پیش از آغاز راه اندازی کسب و کار بدون سرمایه در منزل لازم است هزینه‌ی ایجاد آن کسب و کار را ارزیابی کنید. ممکن است یک کسب و کار دارای فرصت فوق‌العاده‌ای باشد؛ با این حال، اگر نتوانید به شکلی مناسب بودجه‌ی لازم را برای راه‌اندازی آن تامین کنید، این فرصت هرگز برای شما نخواهد بود. بهترین شانس برای کسب و کار هنگامی ایجاد می‌شود که به گونه‌ای با امکانات‌تان هماهنگ باشد که بتوانید آن را مدیریت کنید و تامین پول مورد نیاز برای آن برای‌تان قابل دستیابی باشد.

ج. مهارت‌های‌تان را رو کنید.

هنگام راه اندازی کسب و کار بدون سرمایه در منزل فارغ از کوچک یا بزرگ بودن آن، نکته‌ی همواره مهم این است که بتوانید مهارت‌های‌تان را رو کنید. اگر کسب و کار‌تان به گونه‌ای است که شما را از محیط امن و کنج راحتی‌تان خارج می‌سازد، بهتر است گزینه‌هایی را انتخاب کنید که هر چه بیش‌تر در محدوده‌ی مهارت‌ها و توانایی‌های‌تان باشد.

۳. ایجاد یک طرح کسب و کار

اگر می‌خواهید ایده‌ی کسب و کار‌تان به واقعیت تبدیل شود، به ایجاد یک طرح کسب و کار نیاز دارید. طرح کسب و کار در درک بهتر و آماده‌سازی‌ ساختار صنعتی، سرمایه مورد نیاز، و چشم انداز رقابتی به شما کمک می‌کند. جهت کمک به دریافت بینشی خاص در خصوص نحوه‌ی ایجاد یک طرح کسب و کار، مایل هستیم توصیه‌های ذیل را برای‌تان مطرح کنیم:

الف. تامین وجه و نوع مخاطب.

هنگام ایجاد یک طرح کسب و کار، باید به وضوح مشخص کنید چه کسی قرار است آن را مطالعه کند. به این ترتیب، می‌توانید به طور مشخص به طرح‌تان شکل دهید. هر شکل از تامین وجه برای کسب و کار‌تان دارای مزایا و معایب به خصوصی است. اکنون، وظیفه‌ی شما این است که تعیین کنید کدام یک برای‌تان از همه بهتر است.

نوشتن طرح کسب و کار برای بانک باید حدود ۱۰ الی ۱۵ صفحه را در بر بگیرد و بر نگرانی‌های بانک – ریسک‌های پیش رو – تمرکز داشته باشد. نوشتن طرح کسب و کار برای سرمایه گذاران نیز می‌تواند شامل ۱۵ الی ۳۰ صفحه باشد و باید حاوی آنالیز مفصلی از واقعیت‌ها و ارقامی برای پشتیبانی از فرضیه‌های بازار هدف باشد.

ب. ایجاد خلاصه‌ی طرح کسب و کار.

اگر می‌خواهید کسب و کاری با طرح و برنامه‌ریزی بسیار خوب داشته باشید، باید خلاصه‌ی طرح کسب و کاری را به عنوان دومین عامل ضروری و مهم برای موفقیت‌تان فراهم کنید. طرح کسب و کار باید پیش از انجام پژوهش‌های واقعی آماده شده باشد.

پ. انجام پژوهش و جمع‌آوری اطلاعات.

هنگام تصمیم‌گیری در خصوص نوع تامین وجه مورد نیاز برای کسب و کار‌تان، دومین مرحله‌ای که باید پشت سر بگذارید، انجام پژوهش‌ است. یک پژوهش طرح کسب و کار معمولا حوزه‌های ذیل را پوشش می‌دهد:

پ.۱. توجه به تجربه‌ی عملی شخصی و هم‌چنین مشاهده‌ی وضعیت صنعتی که قصد دارید به آن وارد شوید.
پ.۲. اطلاعات موجود در اینترنت، کتابخانه‌ها، و خدمات غیر رایگان پایگاه‌های داده می‌توانند اطلاعاتی را در خصوص رشد بازار مورد نظر، چشم انداز کلی صنعت، و پروفایل‌های مشتریان برای‌تان فراهم کنند.
پ.۳. پژوهش در زمینه‌ای که بتواند مصاحبه‌هایی را با مشتریان، تامین کنندگان، رقیبان، و هم‌چنین متخصصان صنعت پوشش دهد. این کار می‌تواند بینشی حقیقی را در پس تمام واقعیت‌های منتشر شده نمایان کند.

ت. تهیه‌ی خلاصه‌ای درباره‌ی صنعت مورد نظر.

باید پژوهش‌هایی را برای رسیدن به یک دید کلی از صنعت مورد نظر، گزارش‌های انجمن‌های مربوطه، و دستیابی به اطلاعات پایه درباره‌ی این صنعت به عمل آورید. با رسیدن به یک دید کلی درباره‌ی صنعت مورد نظر، از این به بعد، با مطرح کردن پرسش‌های ابتدایی از کارشناسان و متخصص باعث خجالت و شرمندگی خودتان نمی‌شوید.

۴. تامین وجه و تامین مالی برای راه اندازی کسب و کار بدون سرمایه در منزل

دو استراتژی متفاوت مالی وجود دارند که باید کاملا شفاف برای خود روشن کنید؛ بدهی و تامین مالی از طریق انتشار سهام. گرفتن بدهی به معنی قرض کردن پول برای کسب و کار‌تان است، در حالی که انتشار سهام شامل تزریق پول نقد از سمت خود یا سایر سهامداران به شرکت خواهد بود. در ادامه، به برخی انواع تامین وجه و تامین مالی اشاره می‌کنیم:

الف. دریافت وام برای کسب و کار کوچک.

وقتی صحبت از دریافت نخستین وام یا اعتبار به میان می‌آید، دیگر پای بانکدار، وکیل، یا حسابدارتان در میان نیست، بلکه مسئول تمام این بدهی فقط خودتان خواهید بود. کسب و کار و صاحب کسب و کار دارای یک شخصیت واحد هستند؛ بنابراین، هنگام دریافت یک وام تجاری، سابقه و اعتبار شخصی‌تان عامل بسیار مهمی به شمار می‌رود.

ب. تعیین صلاحیت برای اعطای وام کسب و کار کوچک.

هنگامی که بانک‌ها می‌خواهند شرایط را برای اعطای وام به یک بازار کسب و کاری کوچک محدود کنند، غالبا به دنبال این هستند که خطرات اعطای وام کسب و کاری کوچک را به حداقل برسانند. جهت تایید صلاحیت‌تان، لازم است ریسک موجود در فرایندهای ارزیابی را که معمولا بانک‌ها برای تعیین صلاحیت اعطای وام از آن‌ها استفاده می‌کنند، به خوبی درک کنید.

تامین وجه برای بیش‌تر کسب و کار‌های استارت‌آپ، بر خلاف باور عموم، از طریق فرشتگان سرمایه گذار، کمک بلا عوض، یا بانک‌ها صورت نمی‌گیرد. بنابراین، اگر در آغاز راه، نتوانستید به اندازه‌ی کافی پول فراهم کنید، ‌نباید ناامید شوید. پول مورد نظر را می‌توانید از طریق پس‌اندازهای شخصی، خانواده، دوستان، و سایر روش‌های خلاقانه تامین کنید.

 ۵. تعیین ساختار کسب و کار

تصمیم‌گیری درباره‌ی ساختار کسب و کار‌تان را نباید تصمیمی ساده و پیش پا افتاده فرض کنید. هر ساختاری که برای کسب و کار‌تان انتخاب می‌کنید، بر مسئولیت کسب و کار‌ی، توانایی تامین وجه، و سررسید پرداخت مالیات تاثیر می‌گذارد. در ادامه، به برخی انواع رایج ساختارهای کسب و کار‌ی اشاره می‌کنیم:

الف. مؤسسه انفرادی
ب. شرکت تضامنی
پ. شرکت غیر سهامی
ت. شرکت تضامنی با مسئولیت محدود
ث. شرکت با مسئولیت محدود
ج. شرکت بزرگ

ممکن است برای برخی صاحبان کسب و کار، اداره‌ی کسب و کار به همراه یک یا چند شریک، جذاب و مناسب به نظر برسد. هم‌چنین ممکن است مجبور باشید جاده‌ی کارآفرینی را نیز به تنهایی طی کنید. با وجود این، ممکن است از ایجاد یک شراکت کسب و کاری، فواید و منافع زیادی کسب کنید. در واقع، هر یک از این ساختارهای کسب و کاری دارای مزایا و معایب مخصوص به خودشان هستند. با وجود این، شراکت می‌تواند آزادی بیش‌تری برای صاحبان کسب و کار فراهم کند؛ زیرا در این شرایط، وظایف کسب و کاری بین شرکا تقسیم می‌شود و امکان بالقوه برای کسب منافع بالاتر، بیش‌تر خواهد بود.

۶. انتخاب یک مکان برای کسب و کار

هنگام تصمیم‌گیری برای انتخاب یک مکان یا موقعیت برای کسب و کار‌تان، ضروری است برخی عوامل مهم را مد نظر قرار دهید. ترجیحا، مکان کسب و کار‌تان به نوع کسب و کاری که در حال اداره‌ی آن هستید، بستگی دارد.

در این بخش، به برخی نکات اشاره می‌کنیم که برای انتخاب مکان مناسب برای راه اندازی کسب و کار بدون سرمایه در منزل به شما کمک خواهند کرد.

الف. تعیین تقاضا

بیش‌تر کسب و کار‌ها مکان و موقعیتی را انتخاب می‌کنند که بیش‌تر در معرض دید مشتریان باشد. به علاوه، در این خصوص، باید برخی عوامل و تقاضاها را نیز در نظر بگیرید که شاید صاحبان کسب و کار کم‌تر به آن‌ها توجه می‌کنند:

الف.۱. تصویر برند
الف.۲. رقابت
الف.۳. بازار نیروی کار محلی
الف.۴. طرح رشد کسب و کار برای آینده
الف.۵. نزدیکی به تامین کننده‌ها
الف.۶. امنیت
الف.۷. مقررات منطقه‌ای

ب. ارزیابی منابع مالی

علاوه بر تعیین توانایی مالی‌تان در انتخاب یک موقعیت مکانی برای راه‌اندازی کسب و کار، لازم است از بسیاری دیگر از ملاحظات مالی نیز آگاهی داشته باشید؛ از جمله

ب.۱. هزینه‌های پنهان: شامل نوسازی، دکوراسیون، ارتقای سیستم آی‌تی، و غیره.
ب.۲. مالیات: شامل مالیات بر املاک و دارایی، نرخ مالیات بر درآمد و فروش.
ب.۳. حداقل دستمزد: موقعیت‌های مکانی مختلف دارای نرخ‌های مختلفی برای حداقل دستمزد هستند.
ب.۴. مشوق‌های اقتصادی دولتی: موقعیت مکانی کسب و کار می‌تواند صلاحیت‌تان را برای برنامه‌های کسب و کاری اقتصادی دولتی نظیر وام‌های خاص دولتی برای کسب و کار‌های کوچک و هم‌چنین سایر مشوق‌ها تعیین کند.

۷. انتخاب سامانه‌ی حسابداری

آخرین مرحله‌ی مقدماتی برای راه‌اندازی یک کسب و کار کوچک که مایل هستیم در این مقاله به شما معرفی کنیم، انتخاب سامانه‌ی حسابداری است. کارآمدی کسب و کار‌های کوچک هنگامی به حداکثر خواهد رسید که تمام سامانه‌های‌شان مناسب و کارآمد باشند. یکی از اساسی‌ترین سامانه‌ها برای کسب و کار‌های کوچک، سامانه‌ی حسابداری است. سامانه‌ی حسابداری برای ایجاد و مدیریت بودجه، هدایت کسب و کار در مواجهه با سایرین، و بایگانی کردن سوابق مالیاتی ضروری است. می‌توانید سامانه‌ی حسابداری‌تان را خودتان مدیریت کنید یا برای دوری از برخی حدس و گمان‌ها، یک حسابدار استخدام کنید.

رویاپردازی درباره‌ی بزرگی و رونق کسب و کار می‌تواند بسیار دلپذیر و مفید باشد؛ با این حال، طی کردن برخی مراحل برای به واقعیت رساندن این رویاها، بسیار شورانگیز تر و موثرتر خواهد بود. این کار به همت و تلاش عملی نیاز دارد؛‌ تصمیمات و فعالیت‌هایی که هر روز اتخاذ می‌کنید و انجام‌شان می‌دهید. از این طریق به جایگاهی خواهید رسید که آرزو دارید به آن ‌جا برسید.

بعد از مطالعه‌ی تمام مراحل مقدماتی راه اندازی کسب و کار بدون سرمایه در منزل آیا اکنون آماده هستید که رئیس خودتان باشید؟‌ اگر این طور است، تمام این مراحل را به درستی طی کنید. مطمئن هستیم که در آینده‌ای نزدیک موفق خواهید شد.

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website