0
  • No products in the cart.
 

روش ها و شرایط کسری خدمت در دوران سربازی

روش ها و شرایط کسری خدمت در دوران سربازی

روش ها و شرایط کسری خدمت در دوران سربازی

کسری خدمت سربازان غایب

سربازان غایب نمی توانند از کسری استفاده کنند مگر اینکه غیبت آنها موجه شود.در ادامه با مجله توسعه دهندگان همراه باشید.

 

مراحل و مدارک لازم برای خدمت سربازی

 

کسری خدمت سربازی در مناطق درگیر و بد آب و هوا

سربازان غيربومي در مناطق امنيتي غيردرگير، محروم و بد‌آب‌وهوا از ۲۱ ماه ۱۹ ماه خدمت می کنند. در مناطق جنگي و امنيتي درگير این مدت به ۱۸ ماه می رسد.

 

کسری خدمت برای سربازان امریه

سربازان امریه اگر تعهد زمانی برای خدمت خود داشته باشند نمی توانند از هیچ کسری خدمت سربازی استفاده کنند. اما اگر تعهدی نداده باشند می‌توانند از کسری خدمت سربازی استفاده کنند.

کسری خدمت سربازی برای متاهلین

برای سربازان متأهل به ازای هر فرزند ۳ ماه از مدت خدمت سربازی کم می‌شود. به عبارت دیگر اگر سربازی متأهل باشد و صاحب یک فرزند باشد سه ماه از مدت خدمت او کسر خواهد شد. همچنین برای سربازان متاهل تمهیدات به شرح زیر لحاظ می شود:

۱- به ازای هر فرزند، سه ماه از خدمت دوره ضرورت سربازان متأهل کسر می‌‌شود؛ مشمولانی که تا تاریخ این مصوبه مرتکب غیبت شده‌اند، نیز در شمول این تسهیلات قرار می‌گیرند.
۲-  مرخصی کارکنان وظیفه متأهل از ۲۲ روز در سال به ۳۰ روز در سال افزایش پیدا کرده است.
۳- کلیه کارکنان وظیفه متأهل باید در شهر محل سکونت همسر خود خدمت کنند.
۴- کارکنان وظیفه متأهل حداقل هفته‌ای ۳ روز بعد از ساعت اداری باید از پادگان‌ها مرخص شوند.
۵- اگر آموزش فنی حرفه‌ای در نیروهای مسلح برای کارکنان وظیفه برگزار شود، سربازان متأهل در اولویت قرار دارند.

کسری خدمت برای سربازان با اضافه خدمت

سربازانی که در طول مدت خدمت دارای اضافه خدمت می باشند می توانند از قانون کسری خدمت سربازی بهرمند شوند. بصورتی که کسری از مجموع زمان خدمت آنها با اضافه خدمت کسر خواهد شد.

 

کسری خدمت بسیج فعال

دانش آموزان و دانشجویان بسیجی به شرط همکاری منظم و مستمر در بسیج می توانند از کسری خدمت سربازی استفاده کنند. مشمولین به شرط حضور فعال در برنامه های بسیج و انجام ماموریت های محوله می توانند از از این مزایا بهره‌مند شوند.

 

 

نحوه محاسبه کسری خدمت بسیج فعال

به ازای هر سال فعالیت مستمر، برای فرمانده حوزه، عضو شورای حوزه و یا فرمانده واحد، با داشتن ۶ ساعت فعالیت هفتگی در راستای مسئولیت وی (۳ ماه حداقل ۶۰ ساعت)، حداکثر ۳ ماه کسری خدمت تعلق می‌گیرد.

به ازای هر سال فعالیت مستمر، به بسیج عضو شورای واحد با داشتن ۶ ساعت فعالیت هفتگی در راستای مسئولیت فرد (یعنی ۳ ماه حداقل ۶۰ ساعت)، حداکثر ۲/۵ ماه کسری خدمت سربازی تعلق می‌گیرد.

سایر بسیج هایی که در رده‌های مقاومت بسیج سازماندهی شده و بصورت منظم و مستمر فعالیت داشته اند، با داشتن ۴ ساعت فعالیت هفتگی( ۳ ماه حداقل ۴۰ ساعت)، به ازای هر سال معادل ۱/۵ ماه کسری خدمت سربازی تعلق می‌گیرد.

 

کارت سبز بسیج

شرایط دریافت کارت سبز بسیج یا دوره تکمیلی بسیج گذراندن یک دوره۴۵ روزه است. این دوره ۴۵ روزه شامل ۳۰ روز دوره روزکاری، و ۱۵ روز دوره شبانه‌روزی است. در گذشته این دوره توسط سپاه در هر منطقه برگزار می‌شده و مشمولینی که این دوره را گذرانده بودند شامل کسری خدمت سربازی دو ماهه می‌شدند. اعزام به هریک از یگان‌های ارتش، سپاه و نیرو انتظامی این افراد باعث کم شدن دو ماه دوره آموزشی می شد. اما بنا به دلایلی این قانون برداشته شده است. افرادی که این دوره را گذرانده باشند موظف به گذراندن دوره آموزشی هستند و کارت سبز فقط دو ماه از مدت خدمت آنها کسر می کند.

 

 

کسری خدمت ایثارگری

به گزارش معاونت اجتماعی سازمان وظیفه عمومی ناجا، فرزندان ایثارگران دارای شرایط می‌توانند از تسهیلات کسری خدمت سربازی استفاده کنند. افرادی که دارای بیشترین درصد جانبازی، آزادگی و رزمندگی هستند و یا تجمیع امتیاز جانبازی، رزمندگی و آزادگی آنان به بالاترین امتیاز برسد. افرادی که پدران انها سابقه ۲۸ ماه و بالاتر دارند از خدمت سربازی معاف هسند

طبق قوانین تصویب شده، کلیه مشمولین غیر غایب متولد سال ۷۲ و ماقبل آن شامل این قانون هستند. افرادی که در سال ۹۰ و قبل آن به سن مشمولیت رسیده اند ولی به دلایل قانونی مثل معافیت تحصیلی اعزام آنها به تعویق افتاده است بعد از اعزام می توانند از این کسری استفاده نمایند. در ضمن سربازان امریه که متعهد به انجام ۲۴ ماه خدمت می‌ باشند، کسری خدمت سربازی به آنها تعلق نمی‌گیرد. سربازان موظف هستند مدت ۲۴ ماه زمانی را که متعهد به انجام خدمت شده‌اند را سپری کنند.

 

کسری خدمت ایثارگری چگونه محاسبه می‌شود؟

طبق بند د ماده ۸۸ قانون برنامه ششم توسعه تصویب گردید به ازای هر ماه جبهه، درصد جانبازی و هر ماه اسارت، ۱۲ روز کسری خدمت سربازی بدون سقف داده شود. متولدین ۷۲ به قبل در حال خدمت که از قانون به ازای هر ماه جبهه، درصد جانبازی و هر ماه اسارت، ۹ روز کسر خدمت سربازی ثبت کرده اند هم می‌توانند از قانون ۱۲ روز استفاده نمایند. افرادی که پدران آنها سابقه خدمت جبهه ۲۸ ماه و بالاتر دارند از خدمت سربازی معاف هستند.

آن دسته از مشمولانی که کسری خدمت ایثارگری والدین آنان برای معافیت کامل کافی است، کارت معافیت دریافت می کنند. به شرطی که بر اساس امتیازاتِ افراد متقاضی در آن سال، در اولویت بهره مندی از کسری خدمت باشند. افراد می بایست متعهد گردند تا چنانچه ظرف مدت ۵ سال برای گذراندن آموزش رزم مقدماتی نظامی فراخوان شدند، خود را به همین منظور معرفی کنند.

به ازای هر شهید و یا آزاده با حداقل ۲۴ ماه سابقه اسارت یا جانبازی با حداقل ۲۵% جانبازی فاقد فرزند پسر، یک نفر از برادران آن‌ها از انجام خدمت سربازی معاف می‌شوند. همچنین به ازای هر ۲۴ ماه آزادگی، ۲۵%جانبازی یک نفر از فرزندان آزادگان و جانبازان معاف می‌شوند.

مرجع تشخیص درصد جانبازی

مرجع تشخیص درصد جانبازی و اینکه آیا تنها جانبازان دوران دفاع مقدس می‌توانند برای پسرانشان کسری خدمت سربازی دریافت کنند یا خیر، بنیاد جانبازان است. تنها جانبازانی که در این بنیاد مدارکشان وجود دارد و به تأیید برسند می‌توانند از این کسری خدمت‌ها استفاده کنند. اگر فردی در سال‌های اخیر به جانبازی رسیده و اطلاعاتش در این بنیاد به ثبت رسیده باشد نیز می‌تواند از کسری خدمت سربازی استفاده کند. کمک حال می تواند شما را در پیگیری و انجام امور اداری در این سازمان یاری دهنده باشد.

فرزندخوانده‌ها کسری خدمت نمی‌گیرند

بر اساس گزارشی، فرزندخوانده‌ها نمی‌توانند از کسری خدمت ایثارگری استفاده کنند. اگر فردی والدین خود را از دست داده و عمو، پدربزرگ یا دیگر اقوامش کفالتش را بر عهده گرفته باشند نیز نمی‌تواند به سبب سوابق آنان، کسری خدمت سربازی دریافت کند. همچنین سوابق ایثارگری پدربزرگ نمی‌تواند برای نوه مورد استفاده قرار بگیرد و تنها سوابق پدر و مادر مورد قبول است.

نداشتن غیبت مهمترین شرط

نداشتن غیبت مهمترین شرط برای بهره مندی از کسری خدمت‌ مربوط به رزمندگی، جانبازی و آزادگی است. اولویت استفاده از کسری خدمت سربازی برای واجدین شرایطی با بالاترین امتیاز است. در وهله اول با کارکنان وظیفه در حال خدمت و بعد از آن با مشمولان غیر غایب دارای برگ آماده به خدمت در هر سال می باشد. بعد از آن در صورت تکمیل نشدن ظرفیت (بیست هزار نفر)، با مشمولین دارای معافیت تحصیلی خواهد بود.

تنها در صورت موجه بودن غیبت سربازان می‌توان از کسری خدمت سربازی استفاده کرد.

 

کسری خدمت جبهه پدر

افراد واجد شرایط از تاریخ ۲۳ بهمن ماه سال ۹۶ می‌توانند برای دریافت گواهی جبهه، به سازمان نیروهای مسلح مربوط (ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران) مراجعه کنند.

تشکیل پرونده برای استفاده از کسری خدمت جبهه پدر

نحوه انجام کار به این صورت هست که مشمول باید در مرحله اول از محل خدمت ایثارگر استعلام جبهه بگیرد و در مرحله بعد با در دست داشتن مدارک زیر برای محاسبه کسری خدمت سربازی خود تشکیل پرونده بدهد. مدارک به شرح زیر است البته ممکن است در قرارگاه‌های مختلف مدارک متفاوت باشند:

  • گواهي حضور در جبهه از آخرين يگان خدمتي ایثارگر
  • اصل و كپي کارت ملی و تمامي صفحات شناسنامه ایثارگر
  • اصل و كپي کارت ملی و تمامی صفحات شناسنامه مشمول و فرزندان ذکور بالای ۱۸ سال
  • كپي كارت پايان خدمت ایثارگر و فرزندان ذکور بالای ۱۸ سال
  • اصل و كپي آخرين مدرك تحصيلي مشمول
  • گواهي خدمت مشمول از يگان خدمتي خطاب به مركز مربوط
  • عكس ٣*٤ نظامي مشمول ۳ قطعه

کسری خدمت کارمندان مناطق عملیاتی

اشخاصی که از طریق سازمان‌ها و وزارت‌خانه ها به جبهه و مناطق عملیاتی اعزام شده‌اند، شامل دریافت کسری خدمت سربازی می‌شوند. این افراد می‌توانند به سازمان مربوطه مراجعه کنند و از طریق آن سازمان به بسیج مستضعفین معرفی شوند نسبت به صدور کسری خدمت فرزندان خود اقدام نمایند. این کسری خدمت سربازی تنها برای فرزندان ایثارگران می باشد و سایر بستگان نمی توانند از آن استفاده کنند.

Image processed by CodeCarvings Piczard ### FREE Community Edition ### on 2016-06-26 05:18:22Z | http://piczard.com | http://codecarvings.com

 

تقسیم کسری خدمت سربازی ایثارگران

تقسیم کسری خدمت سربازی ایثارگری میان دو یا چند فرزند به شرح زیر امکان‍‍‍‍پذیر است. آن دسته از افرادی که قبلا با استفاده از سوابق خود برای فرزندانشان کسری خدمت سربازی گرفته‌اند و دوران خدمت فرزندانشان به پایان رسیده است اکنون نمی توانند ما به تفاوت روزهای کسر خدمت را برای فرزند دیگر بگیرند. برای مثال اگر فردی با ۸ ماه سابقه ایثارگری بر اساس قوانین قبلی برای فرزند خود کسری گرفته باشد و خدمت سربازی فرزندش به اتمام رسیده باشدُ دیگر نمی تواند تفاوت ۳ روز اضافه را بر اساس قانون جدید برای فرزند دیگر بگیرد.

اما ممکن است سربازی در ماه‌های پایانی خدمت خود باشد و به واسطه چهار ماه از سابقه ایثارگری پدرش از کسری استفاده کرده باشد و خدمت خود رابه پایان برساند. در این صورت باقیمانده سوابق ایثارگری پدر به فرزند دیگر می رسد و او نیز می تواند از کسری خدمت  سربازی ایثارگری استفاده کند.

تجمیع کسری خدمت سربازی

سه نوع تجمیع کسری خدمت داریمُ که در هر سه حالت فرد سرباز می تواند از تجمیع کسری خدمت استفاده نماید.

  • مورد اول تجمیع جانبازی و ایثارگری و آزادگی یکی از والدین است.
  • مورد دوم تجمیع سوابق ایثارگری و جانبازی والدین ( پدر و مادر ) با هم است.
  • مورد سوم تجمیع کسری خدمت ایثارگری با دیگر کسری‌ خدمت‌ می باشد.

کسری خدمت سربازی با انجام پروژه

به لطف افزایش حضور دانشجویان در دانشگاه‌ها، سازمان نظام وظیفه تمهیدات خاصی به منظور کم کردن مدت سربازی اندیشیده است. انجام یک پروژه، تحقیق، پژوهش یا بخشی از آن توسط افراد قبل یا در حین خدمت نظام وظیفه را کسری خدمت سربازی گویند.

از سال ۹۴، همه افراد چه نخبه و چه غیر نخبه می توانند با توجه به رشته خود پروژه کسری خدمت سربازی دریافت کنند. مدت زمان کسری خدمت با توجه به پروژه از ۲ تا ۲۱ ماه برای هر فرد متغیر است. هر دانشجو می‌تواند در طول سال تحصیلی و یا بعد از آن به درخواست خود و با مراجعه به مراکز اعلام شده کسری خدمت سربازی بگیرد.

کسری خدمت نخبگان

بنا به قوانین اعلام شده، در راستای تأکیدات مقام معظم رهبری و فرماندهی معظم کل قوا در خصوص تولید و توسعه علم ونظریه پردازی در کشور، عده ای از مشمولان از طریق بنیاد نخبگان ستاد کل نیروهای مسلح برای انجام پروژهای تحقیقاتی و استفاده بهینه از سرمایه انسانی در بخش های مختلف علمی و تحقیقاتی بکارگیری می شوند این مشمولان در قبال انجام پروژه‌های تحقیقاتی و ارزیابی و تأیید پروژه توسط هیات داوران، مشمول امتیازاتی از قبیل کسری خدمت سربازی و یا پس از طی دوره آموزش کارت پایان خدمت دریافت می نمایند.
لازم به ذکر است این مشمولان در حین تحصیل نیز می توانند پروژه تحقیقاتی خود را سپری نموده و از امتیازات آن استفاده نمایند. کسر خدمت این مشمولان از طریق سیستم ارتباطی بنیاد نخبگان ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان وظیفه عمومی ناجا ثبت می‌گردد.

این مشمولان در قبال انجام پروژه های تحقیقاتی و ارزیابی و تأیید پروژه توسط هیئت داوران، مشمول امتیازاتی از قبیل کسری خدمت سربازی و یا پس از طی دوره آموزش کارت پایان خدمت دریافت می نمایند.

سردار سیدعلیرضا قاسمی از کسری خدمت سربازی با انجام فعالیت‌های تحقیقاتی تا سال ۱۳۹۹ خبر داد. افراد متقاضی می‌توانند با مکاتبه با بنیاد نخبگان یا سازمان‌های تحقیقاتی نیروهای مسلح، طرح تحقیقاتی متناسب با رشته و گرایش تحصیلی خود را دریافت کرده و با ارائه آن از کسری خدمت سربازی برخوردار شوند.

 

ویژه دانشجویان و سربازان مقطع کارشناسی ارشد و بالاتر

برای گرفتن پروژه تنها کافیست دانشجوی ارشد و بالاتر باشید. مهم نیست که سرباز هستید و یا فارغ التحصیل و یا در زمان مرخصی تحصیلی فقط نباید در دوران غیبت باشید. افراد می‌توانند درحین تحصیل و پس از فارغ‌التحصیلی تا زمان اعزام به خدمت سربازی مبادرت به اجرای طرح تحقیقاتی کرده و کسری خدمت مناسب دریافت کنند.

سربازان وظیفه با تحصیلات یاد شده نیز در صورت تمایل می‌توانند در حین خدمت سربازی، پروژه های تحقیقاتی از سازمان‌های مربوط دریافت کنند؛ به این دسته از متقاضیان توصیه می‌شود از سازمان‌هایی که در آن خدمت می‌کنند پروژه تحقیقاتی دریافت کنند. زیرا سربازِ متقاضی یا فرد با سابقه خدمت قبلی، تنها می تواند از یگان خود پروژه تحقیقاتی بگیرد.

چند از ماه خدمت کسر می شود؟

فرد باید بعد از اتمام پروژه از پروژه خود دفاع کند و بسته به سنگینی پروژه میزان کسری خدمت سربازی محاسبه می شود. فرآیند بررسی و اعطای کسر خدمت به نحوی است که فعالیت‌های تحقیقاتی انجام شده، در سازمان‌های تحقیقاتی نیروهای مسلح ارزیابی می شود. لازم به ذکر است پرونده ی فرد در بنیاد نخبگان نیروهای مسلح تنها یک بار بررسی می شود. اگر فردی دو پروژه دارد، باید بعد از اتمام پروژه اول، آنرا نگه دارد تا پروژه دوم نیز تمام شود و هر دو را با هم به بنیاد نخبگان ارجاع دهید. پس از بررسی در کمیسیون مربوطه میزان کسری خدمت سربازی تعیین و اعلام می‌شود.

افراد تنها می‌توانند دو پروژه، غیر همزمان، دریافت نمایید. دوره آموزشی رزم مقدماتی ضروری است و افراد می توانند در ازای هر پروژه از ۲ ماه تا ۱۱ ماه کسری خدمت سربازی بگیرند. (سقف کسری خدمت سربازی ۲۱ ماه عنوان شده است). اصولا میزان کسری خدمت های غیر تحقیقاتی (بسیج و جبهه و جانبازی و تاهل و  …) نمی تواند از یکسال بیشتر باشد، اما کسری خدمت تحقیقاتی به هر میزان که باشد به این مقدار اضافه خواهد شد.

دانشگاه‌ها هم می‌تواند معرفی کنند

در این طرح لحاظ شده است که سازمان‌های تحقیقاتی نیز می‌توانند از طریق مراجعه به دانشگاه‌ها نیز نیروی موردنظر را جذب کنند. اگر داوطلبان کارشناسی ارشد و دکتری موضوع پایان‌نامه خود را موضوعات تحقیقاتی نیروهای مسلح قرار دهند، نیز می توانند از کسری خدمت سربازی مناسبی برخوردار شوند.

نحوه گرفتن پروژه کسری خدمت چگونه است؟

برای گرفتن پروژه کسری خدمت سربازی معمولا نیازی به مراجعه حضوری نیست. اکثر سازمان ها از طریق ایمیل یا تماس تلفنی راه و چاه را برای گرفتن پروژه کسری خدمت را به شما می گویند. گاهی متقاضیان می توانند با ارسال رزومه خود و پرکردن فرم همکاری از طریق سایت این سازمان ها و ارگان ها نسبت به گرفتن پروژه کسری خدمت سربازی اقدام کنند. البته ممکن است در برخی ارگان ها مراجعه حضوری شما برای کسب اطلاعات اولیه ضروری باشد.

 

کسری خدمت استارت آپ

 

کسری خدمت افراد کلیدی فعال در استارتاپ

به گزارش مرکز توانمندسازی و تسهیل‌گری کسب‌وکارهای نوپای فاوا، یکی از تسهیلات ارائه‌ شده به افراد کلیدی فعال در شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، تسهیلات نظام‌وظیفه تخصصی نخبگان فناور بوده است. این طرح در سال‌های گذشته برای شرکت‌های دانش‌بنیان اجرایی شده و تاکنون بیش از یک‌ هزار نفر از این تسهیلات استفاده کرده‌اند. امسال شرایط استفاده استارت‌آپ‌ها از مزایای سربازی به‌مراتب آسان‌تر شده است.

سیدمحمد صاحبکار با اشاره به استقبال شرکت‌ها از این تسهیلات اظهار داشت: با توجه به اهمیت این موضوع، با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بنیاد ملی نخبگان و ستاد کل نیروهای مسلح، از بهمن‌ماه سال ۱۳۹۶ تغییراتی در شیوه‌نامه بهره‌مندی دانش‌آموختگان فناور از تسهیلات خدمت نظام‌ وظیفه تخصصی اعمال شد. که بر مبنای آن، شرکت‌های مستقر در مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری، شرکت‌های خلاق و شرکت‌های معرفی‌شده از سوی نهادهای توسعه فناوری و نوآوری، می‌توانند کارکنان برتر خود را برای استفاده از این تسهیلات معرفی کنند.

عضو هیات علمی پژوهشکده مطالعات فناوری افزود: با توجه به جلسات برگزارشده با نهادهای توسعه فناوری ازجمله شتاب‌دهنده‌های کسب‌وکار و صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه و همچنین بازخوردهای دریافت شده از استارت‌آپ‌های فعال معرفی‌شده از سوی این نهادها، تلاش کرده‌ایم تا شرایط استفاده افراد کلیدی فعال در استارت‌آپ‌ها را از این شیوه‌نامه تسهیل کنیم. روند انجام کار به این صورت است که شرکت دانش بنیان و یا استارتاپ برای جذب سرباز فناور درخواست می دهد.و از طریق بنیاد ملی نخبگان قابل پیگیری است.

حذف شرط معدل دانشگاهی برای افراد متقاضی

صاحبکار افزود: به‌منظور گسترش این برنامه، شرط حداقل معدل در دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد حذف‌ شده است. افراد پس از ثبت‌نام در سامانه ثریا و ارائه سوابق علمی و فناورانه خود و کسب حد نصاب امتیاز، می توانند از این مزایا استفاده کنند.

حذف شرط دارا بودن فروش برای شرکت‌ها

دبیر کارگروه ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان ادامه داد: با توجه به گسترده کردن ارائه این تسهیلات به شتاب‌دهنده‌های کسب‌وکار و مراکز رشد، شرط فروش محصولات برای شرکت‌ها حذف شد. از این پس شرکت‌ها صرفا در صورت دارا بودن اظهارنامه مالیاتی می‌توانند افراد کلیدی خود را برای بهره‌مندی از این تسهیلات معرفی کنند.

عدم الزام سابقه بیمه برای تیم‌های مستقر در شتاب‌دهنده‌های کسب‌وکار

دبیر کارگروه ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان با بیان اینکه در حال حاضر همه افراد فعال در تیم‌های مستقر در شتاب‌دهنده‌های کسب‌وکار دارای بیمه تامین اجتماعی نیستند، گفت: صرفا شتاب‌دهنده‌های کسب‌وکار از این پس مجاز خواهند بود بر مبنای سهمیه خود، افرادی را که سابقه بیمه ندارند، برای بهره‌مندی از این تسهیلات معرفی کنند.

حذف شرط بیمه برای مدیرعامل شرکت‌ها

صاحبکار افزود: با توجه به نقش اثرگذار مدیرعامل در شرکت‌ها، شرط دارا بودن بیمه برای مدیرعامل شرکت‌ها از این پس لحاظ نخواهد شد. مدیرعامل شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور می‌توانند، صرف‌نظر از دارا بودن سابقه بیمه، درخواست خود را برای بهره‌مندی از این تسهیلات ارائه دهند.

نحوه محاسبه امتیاز برای شتاب‌دهنده‌ها و صندوق‌ها

بر این اساس با توجه به اینکه صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه و شتاب‌دهنده‌های کسب‌وکار، در اظهارنامه مالیاتی خود به‌طور مستقیم فروش درج نمی‌کنند، از این پس به‌جای محاسبه فروش مندرج در اظهارنامه، از میزان سرمایه‌گذاری در شرکت‌ها برای سهمیه و امتیازبندی این نهادها استفاده خواهد شد. همچنین محاسبه مدت‌ زمان بیمه افراد فعال در صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه بر مبنای بیمه آن‌ها از طریق مدیر صندوق سرمایه‌گذاری معیار ارزیابی قرار می‌گیرد.

مهلت استفاده برای شرکت‌های خارج‌شده از فهرست شرکت‌های ‌بنیان

صاحبکار همچنین در رابطه با شرکت‌های دانش‌بنیانی که از تاریخی معین معیارهای مربوط به آیین‌نامه ارزیابی شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان را احراز نمی‌کنند، افزود: این شرکت‌ها به مدت ۶ ماه فرصت بهره‌مندی از تسهیلات نظام‌ وظیفه تخصصی نخبگان فناور را خواهند داشت.

رییس مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان در پایان با تاکید بر اینکه افراد متقاضی برای ارائه درخواست، هیچ نیازی به مراجعه حضوری یا ارایه تقاضای مکتوب به معاونت علمی و فناوری ندارند، گفت: افراد فعال متقاضی استفاده از تسهیلات نظام‌وظیفه تخصصی، صرفا باید اطلاعات خود و شرکت متبوع خود را در سامانه ثریا (سامانه اطلاعاتی بنیاد ملی نخبگان) ثبت و از همین طریق مراحل آن را پیگیری کنند. همچنین اطلاعات تکمیلی در این زمینه در سامانه دانش‌پویان در دسترس است.

پروژه جایگزین خدمت ویژه دانشجویان نخبه

انجام یک پروژه، تحقیق، پژوهش یا بخشی از آن توسط فرد نخبه (معرفی شده از سوی بنیاد نخبگان س.ک.ن.م) در شروع خدمت نظام وظیفه که می تواند جایگزین تمام زمان خدمت نظام وظیفه به جز دوره آموزش رزم مقدماتی باشد. در گذشته متقاضیان می بایست از طریق سامانه اطلاعاتی بنیاد ملی نخبگان (ثریا) نسبت به ثبت نام خود اقدام می‌کردند. اما در راستای بهبود ارائه خدمات الكترونيكی به واجدین شرایط و ارتقاي سطح فعالیت‌های خود، سامانه اطلاعاتی جديدی را با عنوان سامانه‌ی سینا طراحي كرده است كه از ابتدای تیرماه سال ۹۷، جایگزين سامانه ثريا شده است.

سامانه سینا جایگزین سامانه ثریا شده است

  • از تاريخ ۱۳۹۷/۰۲/۲۰ اطلاعات موجود در سامانه ثريا كه طي حداقل دو سال اخير از كاربران دريافت شده است، به سامانه جديد منتقل شده است. بنابراين ضروري است چنانچه پس از تاريخ مذكور، تغييراتي (اعم از درج مدرك و مستندات جديد يا تغيير مدارك و مستندات قبلي) را در پرونده الكترونيكی خود در سامانه ثريا اعمال نموده یا مي‌نماييد، تغييرات مورد نظر را در سامانه‌ی سینا نيز درج فرماييد. همچنین پیش از ارسال درخواست در سامانه‌ی سینا اطلاعات ثبت شده در پرونده خود را بازبینی و در صورت نیاز تکمیل فرمایید.
  • با استقرار سامانه‌ی جديد، درخواست‌های جديد كاربران از طريق سامانه‌ی سینا دريافت خواهد شد و درخواست‌های قبلی تا تعيين نتيجه نهايی درخواست، در سامانه‌ی ثريا ادامه خواهد يافت.
  • با توجه به تغییر سامانه‌ی اصلی بنیاد، ثبت نام کاربران جدید، صرفاً در سامانه‌ی سینا صورت می‌پذیرد.

 

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website