0
  • No products in the cart.

گل و گیاه مناسب محل کار

 ۱۰ گیاه مناسب برای دفتر کار که باید بشناسید

 اگر فضای دفتر کار منفی باشد، نمی‌توانید حسی از رضایتمندی و شادی، و هم‌چنین انگیزه و الهامی برای کار داشته باشید. گیاهان می‌توانند فضایی طبیعی و شاداب به دفتر کارتان ببخشند. امروزه، استفاده از گیاهان برای زیبایی دکوراسیون دفتر کار به شرطی که از گل و گیاه مناسب محل کار بهره ببرید بسیار رایج و محبوب شده است.  گیاهان علاوه بر این‌که به عنوان عاملی برای زیبایی دکوراسیون دفتر کار به شمار می‌روند، دارای انواع مختلفی هستند که واقعا می‌توانند جریان انرژی مثبتی را در فضای دفتر کار ایجاد کنند و برای کمک به افزایش بهره‌وری در هر روز کاری، حسی از تن‌درستی به کارمندان ببخشند.

 

خوشبختانه، با قرار دادن برخی از گیاهان در فضایی از دفتری که در آن مشغول به کار هستید، می‌توانید از شر انرژی منفی خلاص شوید. این کار هم برای خودتان، و هم برای آدم‌های اطراف‌تان بسیار مفید است. در این مقاله، سایت تدسا  منبعی از اطلاعات مفید را درباره‌ی ۱۰ بهترین گل و گیاه مناسب محل کار در اختیارتان قرار دهد.

۱۰ بهترین گل و گیاه مناسب محل کار

۱. گیاه پوتوس

گیاه پوتوس که با نام‌های لباس شکارچی، پوتوس طلایی، گیاه پول، و غیره نیز مشهور است، گیاه بسیار خوبی است که می‌توانید در دفتر کارتان از آن نگهداری کنید. طبق آموزه‌های فنگ شویی، گیاه پوتوس می‌تواند به تولید جریانی از انرژی مثبت کمک کند که شانس و خوشبختی را جذب می‌کند. به همین دلیل نیز متخصصان توصیه می‌کنند، این گیاه خوش شانسی را به جای باغ و باغچه، داخل فضای دفتر کار و خانه‌تان قرار دهید.

به علاوه، این گیاه قادر است هوایی را که به علت مواد شیمیایی مصنوعی موجود در محلول‌های شستشو و مبلمان آلوده شده است، تصفیه کند. گیاه پوتوس هوای داخل را تصفیه می‌کند، و هم‌چنین جریان اکسیژن را افزایش می‌دهد.

 

گیاه پوتوس

گیاه پوتوس ممکن است به شکل رونده یا آویزی رشد کند. این گیاه دارای برگ‌هایی شبیه قلب است. نگهداری از این گیاه آن‌چنان دشوار نیست و هم‌چنین به آسانی رشد می‌کند.

بنابراین، همیشه باید گیاه پوتوس را در زوایای تند یا گوشه‌ی

اتاق قرار دهید. این موقعیت، می‌تواند به کاهش استرس و اضطراب و هم‌چنین افکار منفی کمک کند. با این حال، نباید این گیاه را در گوشه‌ی شمال شرقی یا در امتداد دیوارهای شرقی یا شمالی دفتر کار یا خانه قرار دهید.

برخی معتقدند، اگر شاخه‌های این گیاه رو به بالا باشند، می‌توانند سعادت و ثروت را به همراه بیاورند.

۲. ریحان مقدس

گیاه ریحان مقدس قادر است انرژی منفی را دفع کند و هم‌چنین باعث جذب انرژی مثبت در فضای دفتر کارتان شود.

برخی آدم‌ها معتقدند، نگهداری از گیاه ریحان در خانه یا در باغ و باغچه می‌تواند برای روح انسان اثر درمانی به همراه داشته باشد.

گیاه ریحان مقدس یکیاز معدود گیاهانی است که روزانه ۲۰ از خود اکسیژن منتشر می‌کند و هم‌چنین، گازهای مضری نظیر مونوکسید کربن و دی‌اکسید کربن را از هوا جذب می‌کند. باید گیاه ریحان مقدس را در ناحیه‌ی شمال شرقی، شمال یا شرق دفتر کار یا خانه‌تان قرار دهید.

 

این گیاه یک آنتی‌اکسیدان قدرتمند است که دارای خواص ضد باکتری، ضد التهابی، و ضد قارچی است و می‌تواند به درمان وضعیت‌های مختلفی نظیر سرماخوردگی، برونشیت، تب یا حتی مشکلات گوارشی و غیره کمک کند.

برگ‌های گیاه ریحان مقدس خوراکی هستند. می‌توانید برگ‌های این گیاه را به صورت تازه و خام میل کنید یا از آن‌ها برای تهیه‌ی دمنوش گیاه ریحان مقدس استفاده کنید. به علاوه، برای تصفیه‌ی آب نیز می‌توانید از برگ‌های این گیاه استفاده کنید. می‌توانید این آب تصفیه شده را در سرتاسر فضای دفتر کار یا خانه‌تان پخش کنید تا انرژی مثبت‌تان افزایش یابد.

از هر طریقی که می‌توانید، انرژی مثبت را در زندگی‌تان افزایش دهید، و سپس با کمک ۱۰ راه که انرژی مثبت‌تان را حفظ می‌کنند، این انرژی مثبت را در خودتان نگه دارید.

۳. چمچمه‌ای یا برگ قاشقی

گیاه برگ قاشقی یکی دیگر از گیاهان زیبا و گل‌داری است که می‌توانند از لحاظ روحی، جسمی، و روانی به موفقیت و کامیابی‌تان کمک کنند. برگ‌های براق و نوک تیز گیاه برگ قاشقی یا چمچمه‌ای باعث تولید جریان انرژی خوب در دفتر کارتان می‌شوند.

به علاوه، گیاه برگ قاشقی می‌تواند به تجزیه و خنثی‌سازی گازهای مضر موجود در هوای داخل دفتر یا خانه کمک کند؛ بنابراین، این گیاه قادر است هوای دفتر کارتان را تمیز کند. این گیاه می‌تواند حتی سمومی نظیر فرمالدهید، مونوکسید کربن، و بنزن را نیز از هوا پاک کند.

چمچمه‌ای یا برگ قاشقی

هم‌چنین، نگهداری از گیاه برگ قاشقی بسیار آسان است. این گیاه به سرعت در محیط‌های تاریک یا سایه رشد می‌کند. بنابراین، می‌توانید این گیاه را در زیر زمین، گوشه‌ی کمد یا در یک دفتر کار کوچک نگهداری کنید.

به علاوه، برای کمک به خواب راحت و داشتن حس آرامش می‌توانید این گیاه را در اتاق خواب‌تان نیز قرار دهید.

علاوه بر این‌ها، این گیاه با برگ‌های سبز پر رنگ و گل‌های سفید روشن و جذاب‌اش می‌تواند برای هر نوع دکوراسیون داخلی بسیار مناسب باشد. طراحی یک دکوراسیون زیبا برای خانه یا محل کار از اهمیت بالایی برخوردار است.

۴. یاس

به گیاه یاسمن گیاه زوج‌ها نیز می‌گویند. این گیاه می‌تواند به جذب انرژی مثبت و تقویت رابطه، و هم‌چنین ایجاد عشق کمک کند.

گل یاس دارای رایحه‌ای شیرین است و انرژی منفی را از دفتر کارتان می‌زداید و باعث افزایش خوش‌بینی و اعتماد به نفس می‌شود.

به علاوه، بوی دلپذیر گل یاس برای تسکین ذهن پر استرس بسیار مفید است و می‌تواند انرژی‌تان را بازیابی کند. این گیاه حتی به مبارزه علیه مشکلاتی نظیر اندوه و انسداد ذهنی نیز کمک می‌کند.

اگر می‌خواهید از گیاه یاسمن در دفتر کارتان نگهداری کنید، باید آن را در بخش جنوبی دفتر و در کنار پنجره قرار دهید. به علاوه، می‌توانید آن را در اتاق خواب یا هر مکان دیگری که بیش‌تر وقت‌تان را در آن‌جا می‌گذرانید، قرار دهید.

اگر تصمیم گرفته‌اید از این گیاه به عنوان گل و گیاه مناسب محل کار استفاده کنید، بهتر است بدانید از این گیاه می‌توانید دمنوش نیز تهیه‌ کنید.

۵. گل داوودی

گل داودی نیز از آن دسته گیاهانی است که می‌تواند انرژی مثبت را جذب و انرژی منفی را دفع کند. گل داودی در آیین بودا نماد صداقت و پاکی است. در حقیقت، ژاپنی‌ها و چینی‌ها معتقدند گل داودی دارای قدرت درمانی است.

به علاوه، گل داودی دارای خاصیت قدرتمند پاک کنندگی هوا است، و به تصفیه‌ی هوای دفتر کار و دفع سمومی نظیر بنزن، تری‌کلرواتیلن، آمونیاک، فرمالدهید، و سایر مواد شیمیایی کمک می‌کند.

گل داودی دارای قابلیت حفظ حس شادی در دفتر کار است و هم‌چنین، نمادی برای زندگی طولانی. این گیاه را که دارای خاصیت شناخته شده‌ای برای تقویت خلق و خو و حس شادی است، باید در مکان‌هایی قرار دهید که دائما دارای تنش و استرس هستند. گل داودی به خاطر زیبایی فوق‌العاده‌اش می‌تواند حس آرامش برای‌تان ایجاد کند.

گل داوودی

از آن‌جا که گل این گیاه دارای رنگ‌های مختلفی از قبیل نارنجی، قرمز، سفید، بنفش کم‌رنگ، و زرد است، می‌توانید رنگ مناسب دکوراسیون خانه‌تان را از میان رنگ‌های مختلف این گل انتخاب کنید.

۶. آلوئه‌ورا

آلوئه‌ورا می‌تواند انرژی مثبت و خوش شانسی برای‌تان به همراه بیاورد. این گیاه انرژی لازم را برای مبارزه علیه بد شانسی و تنش‌ها به شما می‌بخشد.

از آن جا که مراقبت از گیاه آلوئه‌ورا بسیار آسان است، این گیاه به یکی از گیاهان پر طرفدار برای خانه و محل کار تبدیل شده است. می‌توانید این گیاه را در نور مصنوعی یا با نور غیر مستقیم آفتاب نگهداری کنید؛ و باید آن را به طور منظم آبیاری کنید. با وجود این، باید منفذ مناسبی برای تخلیه‌ی آب در انتهای گلدان وجود داشته باشد،‌ زیرا گیاه آلوئه‌ورا نمی‌تواند داخل آب فراوان زندگی کند.

آلوئه‌ورا نه تنها با جذابیت بالای‌اش به زیبایی دکوراسیون فضای دفتر کارتان کمک می‌کند، بلکه به مقابله با برخی مشکلات پوستی و سلامتی از قبیل سوختگی‌های خفیف و آکنه نیز کمک می‌کند.

برای آن که این گیاه بتواند انرژی بد را در دفتر کارتان جذب کند، باید آن را در راهروهای دفتر قرار دهید. هم‌چنین، می‌توانید آلوئه‌ورا را در محلی بگذارید که افراد وارد دفتر می‌شوند و با آن‌ها خوشامدگویی می‌کنید.

۷. رزماری

رزماری برای سلامت روانی و جسمی بسیار مفید و موثر است. هم‌چنین، این گیاه می‌تواند هوای دفتر کار را تصفیه کند و از این فضا در برابر سموم مضر نیز محافظت کند.

به علاوه، رزماری فواید دارویی موثری نیز برای بدن به همراه دارد و به درمان بسیاری از وضعیت‌ها و بیماری‌ها نیز کمک می‌کند.

رایحه‌ی رزماری فورا می‌تواند خلق و خو را بهبود ببخشد، با اضطراب مبارزه کند، خستگی مفرط را کاهش دهد، حافظه را تقویت کند، و ضعف و بی خوابی را نیز درمان کند. به علاوه، رزماری می‌تواند آرامش درونی نیز به شما ببخشد؛ بنابراین، توصیه می‌شود فورا گیاه رزماری را تهیه کنید و در دفتر کارتان قرار دهید.

اگر تصمیم گرفته‌اید از این گیاه به عنوان گل و گیاه مناسب محل کار استفاده کنید، بهتر است بدانید رزماری را باید در معرض نور خورشید قرار دهید و از آب دادن بیش از اندازه به آن خودداری کنید.

به علاوه، از برگ‌های رزماری می‌توانید دمنوش رزماری تهیه کنید و هر گاه احساس خستگی می‌کنید، یا به خصوص، دچارسردرد می‌شوید، از این دمنوش نوش جان کنید.

حتی می‌توانید شاخه‌ها و برگ‌های خشک شده‌ی رزماری را نیز در کیسه‌های پارچه‌ای بریزید و در نقاط مختلفی از دفتر کارتان قرار دهید تا انرژی مثبت را برای‌تان جمع‌آوری کند.

۸. گل ارکیده

طبق آموزه‌های فنگ شویی، ارکیده از دیگر گیاهان گلدانی است که می‌تواند انرژی بیش‌تری را در فضای دفتر کار جذب کند. این گیاه نه تنها انرژی مثبت دفتر کارتان را افزایش می‌دهد، بلکه حال‌تان را از لحاظ روحی و جسمی بهبود می‌بخشد.

طبق برخی شواهد، ارکیده قدرت مردانگی و باروری را نیز بهبود می‌بخشد؛ از این رو، این گیاه به عنوان هدیه‌ی فوق‌العاده برای زوج‌های جوان به شمار می‌رود.

گل‌های ارکیده بسیار زیبا هستند؛ اندازه و اشکال مختلف این گل باعث شده است بتوان آن را با انواع مختلفی از دکوراسیون‌های داخلی هماهنگ کرد. هم‌چنین، رایحه‌ی شیرین و دلپذیر گل‌های ارکیده نیز باعث بهبود خلق و خو می‌شود.

گل ارکیده

ارکیده می‌تواند در طول روز دی‌اکسید کربن جذب کند و در شب نیز اکسیژن تولید کند. از این رو، ارکیده را می‌توانید در اتاق‌تان نیز نگهداری کنید.

اگر تصمیم گرفته‌اید از این گیاه به عنوان گل و گیاه مناسب محل کار استفاده کنید، بهتر است بدانید نگهداری از ارکیده بسیار آسان است؛ این گیاه برای ادامه زندگی فقط به مقداری خاک مرطوب نیاز دارد.

۹. مریم گلی

گیاه مریم گلی دارای خواص فوق‌العاده‌ای برای بهبود فضای خانه و دفتر کار است و هم‌چنین، برای خلاصی از شر ارتعاشات منفی نیز بسیار مفید است.

آدم‌ها برای دفع هیجان‌های منفی نظیر ترس و خشم از زندگی‌شان از گیاه مریم گلی استفاده می‌کنند. به علاوه، این گیاه باعث ایجاد جریان انرژی مثبت در دفتر کارتان می‌شود.

مردم آمریکای شمالی دارای مراسمی هستند به نام اسماجینگ (پاکسازی هاله‌ی انرژی) که در این مراسم، آن‌ها آتشی به پا می‌کنند و دسته‌های مریم گلی سفید را می‌سوزانند تا انرژی منفی را از خود دور کنند.

آن‌ها باور دارند برگزاری مراسم اسماجینگ با احترام و نیت خالص تا حدی زیادی به افزایش انرژی مثبت در بدن و فضای اطراف‌شان کمک می‌کند.

قرار دادن یک گلدان مریم گلی در کنار پنجره، فضای داخل دفتر کار و خانه را بسیار خوشبو و مطبوع می‌سازد. هم‌چنین می‌توانید از برگ‌های مریم گلی برای بهبود وضعیت سلامتی بدن استفاده کنید، زیرا برگ‌های این گیاه دارای خواص ضد قارچی، ضد باکتری، ضد اسپاسم، ضد عفونی، ضد نفخ، قبض، ادرارآوری، استروژنی، و کاهش دهندگی قند خون هستند.

رنگ سبز برگ‌های مریم گلی بخش‌های تاریک و گرفته‌ی دفتر کار را زیبا و روشن می‌کنند. با این حال، از قرار دادن مریم گلی در نواحی بسیار و خشک و کم رطوبت خودداری کنید.

همیشه مریم گلی را در آشپزخانه‌تان داشته باشید. نگهداری از مریم گلی یک توصیه‌ی حکیمانه است.

۱۰. لاکی بامبو یا بامبوی شانس

اگر می‌خواهید زندگی پر از سلامتی، شانس، و عشق داشته باشید، باید گیاه لاکی بامبو یا همان بامبوی معروف خودمان را که به عنوان گیاه شانس معروف است، در خانه یا محل کارتان نگهداری کنید. سال‌ها است مردم آسیا از لاکی بامبو به عنوان نماد سعادت و خوشبختی استفاده می‌کنند.

لاکی بامبو یا بامبوی خوش قدم دارای ساقه‌ای راست و عمودی با برگ‌های سبز است. این گیاه نماد عنصر چوب به شمار می‌رود. این عنصر بر انرژی زندگی، و فعالیت‌های جسمی و حیاتی تاثیر می‌گذارد. ساقه‌ها و برگ‌های لاکی بامبو تقریبا شبیه گیاه غول پیکر بامبو یا همان خیزران است.

نگهداری از این گیاه بسیار آسان است. به آسانی می‌توانید این گیاه را در گوشه‌ای از دفتر کار بگذارید که در معرض نور مستقیم آفتاب نباشد؛ ترجیحا آن را در قسمت جنوب شرقی یا گوشه‌ی شرقی دفتر کارتان قرار دهید.

اگر تصمیم گرفته‌اید از این گیاه به عنوان گل و گیاه مناسب محل کار استفاده کنید، بهتر است بدانید لاکی بامبو را در ظرفی شیشه‌ای حاوی آب تصفیه شده یا آب مقطر قرار دهید.

به باور برخی آدم‌ها، تعداد ساقه‌های لاکی بامبو باید فرد باشد تا شانس بیش‌تری برای‌تان به ارمغان بیاورند.

توجه: از آن جا که لاکی بامبو جزء خانواده‌ی گیاه دراسنا است، ممکن است برای سگ‌ها و گربه‌ها مضر باشد.

نگهداری از گیاهان در دفتر کار – نکاتی تکمیلی

الف. نباید فضای دفتر کارتان به هم ریخته و شلوغ باشد. حتما وسایل بی استفاده و به درد نخور را از دفتر کارتان خارج کنید، زیرا این وسایل می‌توانند باعث ایجاد انرژی منفی شوند و راحتی محل کار را از بین ببرند.
ب. به علاوه، تمیزکاری مرتب فضای کارتان را فراموش نکنید. همیشه همه چیز را سر و سامان بدهید.
پ. بهتر است بگذارید هوای تازه و نور آفتاب وارد دفتر کارتان شوند.
ت. هر چند ماه یک بار چیدمان مبلمان را تغییر دهید تا از شر انرژی منفی خلاص شوید.
ث. برای دکوراسیون محل کارتان از رنگ‌های روشن استفاده کنید؛ این کار باعث افزایش انرژی و حس شادی می‌شود.

ج. همیشه به خاطر داشته باشید، اطراف‌تان را پر از آدم‌های مثبت کنید.
چ. به علاوه، فقط غذاهای سالم بخورید؛ زیرا انرژی موجود در غذاهای سالم مستقیما بر شما تاثیر خواهد داشت.
ح. در طول روز حتما باید به مدت ۱۰ دقیقه یا بیش‌تر با تمام وجود بخندید.
خ. همیشه مثبت باشید در برابر هیجان‌های منفی از خودتان محافظت کنید.

این مقاله اطلاعات مفصلی را درباره‌ی ۱۰ بهترین گیاه برای فضای دفتر کار در اختیارتان گذاشته است. امیدوار هستیم، بعد از مطالعه‌ی این مقاله، بتوانید بهترین گیاه را که مناسب فضای محل کارتان باشد، انتخاب کنید.

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website