0
  • No products in the cart.
 

۱۰ راه حل خلاقانه برای جذب مشتریان جدید

۱۰ راه حل خلاقانه برای جذب مشتریان جدید

۱۰ راه حل خلاقانه برای جذب مشتریان جدید

برای حفظ رونق و قدرت کسب و کار‌تان باید جریان مشتری پایداری داشته باشید. جذب مشتریان جدید یعنی ایجاد درآمد فروش بیش‌تر.  فارغ از این‌که کسب و کار‌تان آنلاین باشد یا معمولی – همواره باید مشتریان جدیدی را جذب کنید. چالش اساسی همه‌ی کسب و کار‌های کوچک جذب مشتریان جدید  است.

در ادامه ۱۰ راه حل خلاقانه برای جذب مشتریان جدید آمده است

۱. شناسایی دقیق مخاطبین هدف

مهم‌ترین کاری که باید به درستی انجام شود شناسایی دقیق مخاطبین هدف است . به شکلی درست و مناسب، در بازار تحقیق کنید. ببینید محصولات و خدمات‌تان بیش‌تر از همه، به درد چه گروه و افرادی می‌خورند؟ محصول‌تان برای مردان خیلی ایده‌آل است، یا برای زنان یا کودکان؟ این هم کافی نیست؛ شرح مفصلی را از جزییات مشتری هدف‌تان تهیه کنید.

۲. شناسایی محلِ یافتن مخاطبین هدف

محل‌هایی را شناسایی کنید که به احتمال بسیار زیاد می‌توانید مشتریان‌تان را در آن‌ جا بیابید؛ محل‌هایی از جملهشبکه‌های اجتماعی، انجمن‌های اینترنتی بحث و گفتگو،‌ به صورت آفلاین، یا از طریق ایمیل. شناسایی محلِ یافتن مخاطبین هدف یکی دیگر از مراحل اساسی برای جذب مشتریان جدید است.

۳. درک این‌که مشتریان‌تان واقعا چه می‌خواهند

درک این‌که ‌”‌چه می‌خواهیم‌”‌ و این‌که “‌می‌گوییم چه می‌خواهیم‌”‌ همیشه یکسان نیست. محصول یا خدمت خوب باید چیزی را به آدم‌ها ارائه دهد که واقعا می‌خواهند و مایل هستند بابت آن پول بپردازند.

۴. معرفی خود به عنوان راه‌حل مشکل مشتریان

توصیه‌های ارزشمند و صادقانه‌ای را به مشتریان‌تان ارائه دهید. باید به اندازه‌ی کافی اطلاعات به مشتریان بالقوه‌تان بدهید تا بتوانند با اعتماد کامل خرید کنند. باید قادر باشید دنبال کننده‌های تبلیغات‌تان را به مشتریانی پول خرج‌کن تبدیل کنید.

۵. به روز رسانی مرتب وب‌سایت

موتورهای جستجو، وب‌سایت‌هایی را ترجیح می‌دهند که دارای محتوای تازه و به‌روز باشند. از هاست یا میزبان وب مناسب و از سامانه‌ی مدیریت محتوای مناسبی استفاده کنید که امکان به‌روز رسانی ساده و مرتب وب‌سایت‌تان را فراهم کند. به‌روز رسانی مرتب یکی از معیارهای اساسی برای آگهی‌دهندگان آنلاین است. بسیاری از وب‌سایت‌ها از وردپرس استفاده می‌کنند که به آسانی امکان به‌روز نگه داشتن سایت را فراهم می‌کند.

 

۶. داشتن یک وبلاگ حرفه‌ای

به همراه وب‌سایت، یک وبلاگ هم داشته باشید. این یک ضرورت است. ابزارها و افزایه‌های (پلاگین‌ها) فراوانی برای این کار در اینترنت در دسترس هستند. افکار ارزشمندتان را درباره‌ی موضوعات رایج و محبوب داخل وبلاگ بنویسید. حتما دقت کنید، ظاهر وبلاگ‌تان کاملا مانند یک وب‌سایت حرفه‌ای طراحی شده باشد. این کار وب‌سایت‌تان را در چشم کاربران جذاب‌تر جلوه می‌دهد.

۷. ارائه‌ی پیشنهادی جذاب و موثر

بیش‌تر آدم‌ها دوست دارند خرید کنند، ولی معمولا دوست ندارند فروخته شوند. غالبا، پیشنهادهای اغوا کننده باعث می‌شوند مشتری خیال کند به خرید دعوت شده است، نه این‌که فریب حرف‌های فروشنده را خورده است. محصول یا خدمت رایگان یا تخفیف‌داری را پیشنهاد دهید که هم برای مصرف کننده ارزش درک شده‌ی بالایی داشته باشد، و هم قیمت خریدشان برای شما پایین باشد.

۸. تلاش برای ارائه‌ی پاسخ مستقیم به نیازهای مشتری

تا حد امکان، پیشنهادتان را به مزایای مستقیم و بی‌واسطه‌ای نزدیک کنید که مشتریان با خرید محصول یا خدمت‌تان به آن‌ها دست خواهند یافت. با ارائه‌ی چیزهای با ارزش، و در عین حال رایگان، به مشتری ‌کسب و کارتان را تبلیغ کنید.

۹. مشارکت

ایجاد پیوندهای کسب و کاری با سایر خدماتی که می‌توانند نقش مکمل خدمات شما را ایفا کنند، راه بسیار مناسب و موثری برای بزرگ شدن کسب و کار‌تان است. به عنوان مثال، اگر عکاس حیوانات خانگی هستید، فواید مشارکت و کار تیمی را با یک فروشگاه حیوانات خانگی بررسی کنید.

 

۱۰. پیگیری مرتب

برای آن‌که زحمات و تلاش‌های شدیدتان به بهترین نتیجه برسند، باید دائما وضعیت مشتریان‌تان را پیگیری کنید. اگر پیگیری را فراموش کنید، بسیاری از افرادی که به تازگی به کسب و کار‌تان علاقه‌مند شده‌اند، و تمام شعارها و تلاش‌های بازاریابی‌تان هدر خواهند شد. همواره راه‌هایی را پیدا کنید که از طریق آن‌ها، بتوانید به صورت خودکار محصول‌تان را به فروش برسانید. تا وقتی پول دست به دست نشده باشد، شما در واقع هیچ کسب و کاری انجام نداده‌اید.

مراحلی که بیان شد ، قطعا می‌توانند شما را در مسیر جذب مشتریان‌ جدیدی برای کسب و کار‌تان قرار دهند. این توصیه‌ها را با دقت لازم و به طور کامل انجام دهید.

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website