0
  • No products in the cart.
 

آموزش ۱۷ نکته برای راه اندازی کسب و کار مدیریت مراسم ها و رویدادها

هلدینگ توسعه دهندگان | آموزش مجازی | اخذ ایزو | طراحی سایت > مجله توسعه دهندگان  > موضوعات عمومی  > آموزش ۱۷ نکته برای راه اندازی کسب و کار مدیریت مراسم ها و رویدادها
مدیریت برنامه ها

آموزش ۱۷ نکته برای راه اندازی کسب و کار مدیریت مراسم ها و رویدادها

بهترین ایده برای راه اندازی یک کسب و کار جدید، الزاما اولین ایده نیست. در زمینه ی مدیریت مراسم ها هم همینطور است. شما میدانید چگونه می‌توان یک کسب و کار پرسود در زمینه مدیریت مراسم ها و رویدادها راه‌اندازی کرد؟

شما باید برای راه اندازی یک کسب و کار در زمینه مدیریت مراسم ها و رویدادها و البته کسب موفقیت در این مسیر، مهارت هایی در این زمینه کسب کرده باشید. با این نوشتار که توسط تیم تدسا فراهم گردیده همراه باشید تا با ۱۷ نکته برای راه اندازی کسب و کار مدیریت مراسم ها و رویدادها آشنا شوید.

وقتی از مدیریت رویدادها صحبت می‌کنیم، با دو پرسش عمده مواجه می‌شویم: مدیریت رویدادها چیست؟ درباره‌ی چه نوع رویدادهایی صحبت می‌کنیم؟

مدیریت مراسم ها و رویدادها یک کسب و کار خدماتی با هدف سازماندهی مراسمات و رویدادها و اطمینان بخشی در مورد برگزاری هرچه بهتر مراسمات و رویدادها است.

مراسمات و رویدادها هر چیزی را شامل می‌شوند، مراسم عروسی، تولد، نمایشگاه‌ها، دورهمی‌ها، جشن فارغ‌التحصیلی، مراسم رونمایی از محصولات و …

مدیریت مراسم ها و رویدادها یک مدل کسب و کاری پرسود است، شما می‌توانید یک کسب و کار در این زمینه راه‌اندازی کنید.

سمینار

۱. بازاری که در آن فعالیت می‌کنید را در نظر بگیرید.

نحوه‌ی برخورد شما با رویدادهای اجتماعی متفاوت از نحوه‌ی برخورد شما با رویدادهای شرکتی است. در رویدادهای اجتماعی، شما در قبال خدماتی که ارائه می‌دهید هزینه دریافت می‌کنید و هزینه‌ی اندکی نیز برای فروشندگان دریافت می‌کنید. منظور من از فروشندگان، افرادی مانند گل‌آرا یا گل‌فروش، پذیرش‌گرها و تیم خدمات و تجهیزات است، کسانی که خدمات‌شان برای اجرای یک رویداد ضروری است. از سوی دیگر در رویدادهای شرکتی، برنامه‌ریزان غالبا هزینه‌ای را برای خدمات و مبلغی را برای مدیریت اقلام مختلف قراردادشان دریافت می‌کنند.

 

۲. نسبت به فرآيند کار آگاه باشید.

در بسیاری از موارد،‌طراحان و مدیران رویدادها یک کار ثابت دارند و به‌صورت پاره وقت به مدیریت رویدادها و برگزاری مراسمات می‌پردازند. مراسمات و رویدادها معمولا در تعطیلات، شب‌ها، یا تعطیلات خاص برگزار می‌شوند، به همین دلیل انعطاف لازم را به‌عنوان یک کار پاره‌وقت دارند. ولی، زمان یک رویداد به عوامل بسیاری نیز وابسته است، از جمله این‌که در چه بخشی از کشور قرار دارند و نوع آن مراسم و رویداد چیست.

 

۳. چه‌قدر هزینه دریافت کنید.

مبلغی که برای خدمات‌تان از مشتری طلب می‌کنید می‌تواند تأثیر شگرفی بر موفقیت کسب و کار شما در زمینه‌ی مدیریت رویدادها داشته باشد. به همین دلیل، انتظار می‌رود برنامه‌ریزان جدید و بی‌تجربه در زمینه‌ي مدیریت رویدادها و مراسمات، در مقایسه با افراد با تجربه در این زمینه، هزینه‌ی کمتری بابت خدمات‌شان دریافت کنند.

 

۴. مجوزهای لازم را اخذ کنید.

مدیریت رویدادها و مراسمات می‌تواند هم به استعداد شما و هم به مهارت شما مرتبط باشد. تفاوت قابل توجهی بین فعالیت‌های یک مدیر خبره در این زمینه، و کسانی که بدون اخذ مجوزها و مدارک لازم به فعالیت می‌پردازند، وجود دارد. لازم است، به فکر اخذ مجوز و مدرک در این زمینه باشید تا در این زمینه به یک فرد حرفه‌ای تبدیل شوید. غالبا بسیاری از افراد و شرکت‌ها، در زمان استخدام یک برنامه‌ریز مراسمات و رویدادها، به دنبال چنین مجوزها و مدارکی هستند.

 

۵. منابع لازم را در اختیار داشته باشید.

لازم است تمام منابع ضروری و در دسترس را در اختیار داشته باشید. لازم است از حضور پرسنل حرفه‌ای در تیم‌تان اطمینان حاصل کنید. لازم است تجهیزات ضروری برای برآوردن نیازهای‌تان را در اختیار داشته باشید.

 

۶. بازاریابی کنید.

اگر می‌خواهید در این کسب و کار به موفقیت برسید، باید بازاریابی و ترویج برای‌تان یک اولویت باشد. باید کسب و کارتان در زمینه‌ی مدیریت رویدادها و مراسمات را به میزان کافی بازاریابی کنید تا به عرصه‌های جدیدی وارد شوید. تبلیغات گلاسه در نشریات چاپی و حضور در فضای مجازی می‌تواند یک شروع بسیار خوب باشد.

 

۷. شبکه‌ای از مشتریان، تأمین‌کنندگان و کارکنان بسازید.

شبکه‌سازی مانند چسب عمل می‌کند و کسب و کارتان در زمینه مدیریت مراسمات و رویدادها را پابرجا نگه می‌دارد. لازم است ارتباط‌تان را با مشتریان قبلی حفظ کنید.. همچنین باید ارتباط نزدیکی با تأمین کنندگان و کارکنان‌تان داشته باشید. وقتی تمام افرادی که در کسب و کار مدیریت مراسمات و رویدادها فعالیت می‌کنند با هم در ارتباط باشند، این کسب و کار دوام و بقای بیشتری خواهد داشت.

 

۸. یک طرح کسب و کار توسعه دهید.

بدون یک طرح کسب و کار، دانستن مسیر حرکت بسیار دشوار است. یک طرح کسب و کار مانند نقشه‌ی راه عمل می‌کند، اطمینان حاصل کنید پیش از راه‌اندازی کسب و کارتان، طرح مشخصی دارید.

 

۹. کسب و کارتان را بیمه کنید.

بیمه برای هر محافظت از هر کسب و کار در برابر نگرانی‌های آتی ضروری است. داشتن یک پوشش بیمه‌ای برای کسب و کار و آماده بودن برای چالش‌های غیرمنتظره‌ی آتی، حائز اهمیت است.

 

۱۰. یک ساختار هزینه‌ای آماده کنید.

نحوه‌ی قیمت‌دهی به مشتریان‌تان از زمانی به زمان دیگر متفاوت است. اطمینان حاصل کنید یک ساختار هزینه‌ای مدون دارید تا از دریافت بیش از حد یا کمتر از حد تعارف جلوگیری کنید.

 

۱۱. منابع تأمین مالی‌تان را مشخص و قطعی کنید.

در مراحل ابتدایی شروع کسب و کارتان در زمینه مدیریت رویدادها و مراسمات، یک منبع سرمایه‌ای ثابت داشته باشید. همچنین، اطمینان حاصل کنید در صورت نیاز به کمک مالی، منابع لازم را در اختیار دارید.

 

۱۲. تمام خدمات‌تان در کسب و کار مدیریت رویدادها را تعریف کنید.

آیا در بازار حوزه‌ی فعالیت‌تان بهترین هستید؟ باید بر خدمات اصلی‌تان متمرکز شوید. تخصص تان در چه زمینه‌ای است؟ محصولات‌تان چه هستند؟ زمانی‌که بازارتان را به دست آوردید، محدودیتی برای افزایش هزینه‌ی دریافتی‌تان وجود ندارد.

 

۱۳. یک وبسایت راه‌اندازی کنید.

در عصر فناوری امروز، ایجاد و راه‌اندازی یک وبسایت این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا به افراد بیشتری دست پیدا کنید و آن‌ها را جذب کنید. یک وبسایت عملیاتی به شما کمک می‌کند تا کسب و کارتان در زمینه‌ی مدیریت رویدادها و مراسمات به‌صورت ۲۴ ساعته باز باشد.

 

۱۴. منظم باشید.

اگر مالک این کسب و کار هستید، باید ابتدا رهبری و نظم خوبی از خودتان نشان دهید. کارمندان‌ةان نیز باید این‌گونه باشند. اهدافی وضع کنید و برای رسیدن به آن‌ها تلاش کنید.

 

۱۵. انعطاف‌پذیر باشید.

بازار مدیریت رویدادها، مرتبا در حال تغییر است. نسبت به تغییرات بازار آگاهی داشته باشید و به‌صورت مناسب با آن‌ها همسو شوید.

 

۱۶. نوآوری داشته باشید.

فراتر از تفکر دیگران بیاندیشید و صنعت و کسب و کارتان را ارتقا دهید. با ایده‌های جدید در زمینه‌ی طرح‌ریزی و مدیریت مراسم ها و رویدادها ، شرکت‌تان را گسترش دهید.

 

۱۷. جنبه‌ی قانونی کسب و کارتان چیست؟

تمام مجوزهای عملیاتی لازم، بیمه‌ی کارکنان، و دیگر الزامات حقوقی و قانونی را تهیه کنید.

درواقع این کسب و کار بسیار پرشکوه و مجلل است و می‌تواند به‌صورت پاره وقت نیز صورت گیرد. پیشنهاد میکنیم در ابتدا برای کسب تجربه و آشنا شدن با مراحل و فرآیند کار، به صورت دستیار مشغول به کار شوید تا به خانواده‌ها و مشتریان‌تان در برگزاری مراسمات و رویدادهای‌شان کمک کنید.

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website