0
  • No products in the cart.
 

کارآفرین موفق: ۲۰ توصیه کم نظیر که یک کارآفرین موفق شویم

هلدینگ توسعه دهندگان | آموزش مجازی | اخذ ایزو | طراحی سایت > مجله توسعه دهندگان  > موضوعات عمومی  > کارآفرین موفق: ۲۰ توصیه کم نظیر که یک کارآفرین موفق شویم

کارآفرین موفق: ۲۰ توصیه کم نظیر که یک کارآفرین موفق شویم

بیشتر کارآفرینان موفق سال ها تلاش کرده اند تا به جایگاهی که همواره آرزویش را داشته اند برسند. قرار گرفتن در جایگاه یککارآفرین موفق اگرچه کار سختی است اما با تلاش و هوشمندی کاملا امکان پذیر است. در سایت بازده مقالات بسیار خوبی درباره ایده های کارآفرینی و ویژگی های کارآفرینان موفق و نیز درس های مهم از صاحبان کسب و کارهای مهم جهان و کارآفرینان موفق جهان منتشر شده است و در این مقاله هم ۲۰ توصیه طلایی که یک کارآفرین موفق شویم آمده است. با ما همراه باشید.

۱. قبل از شروع کار عزمتان را جزم کنید

فعالیت‌های یک کارآفرین موفق با یک قصد جدی و محکم در ورای اهداف آنان توام شده است. این کار به آنها اجازه می‌دهد تا همیشه پیشرو باشند و در طول مسیرشان متوقف نشوند. داشتن یک مقصد شفاف و مشخص باعث افزایش انرژی و انگیزه در کار می شود.

۲. ذهنیت یک کارآفرین موفق را داشته باشید

کارآفرین بودن یک مسئله‌ی ذهنی است. اگر دلتان می‌خواهد کارآفرین موفق باشید، باید هرچیزی را برای یک دوره‌ی زمانی مشخص در زندگی‌تان قربانی کنید تا به موفقیت برسید. در این دوره مجبور هستید فقط به آینده‌ی نزدیک فکر کنید و کاملا بر آن متمرکز شوید و کاملا نامتعادل عمل کنید. وقتی به موفقیت دست یافتید، آن وقت هر کاری دلتان می‌خواهد انجام دهید.

۳. متمرکز بمانید و خودتان را باور کنید

متمرکز بمانید و خودتان را باور کنید و به توانایی و قضاوت‌تان اعتماد کنید. همیشه موقعیت‌هایی پیش خواهد آمد که به خودتان شک کنید، اما آنها باید معدود و در فواصل زمانی دور از هم رخ بدهند. داشتن کمی باریک‌بینی می‌تواند برای کارآفرینان بسیار مفید باشد، البته تا زمانی که به نقطه‌ی درستی نگاه کنید.

۴. اعتماد به نفس داشته باشید

کارآفرینان اعتماد به نفس دارند و به خاطر اعتماد به نفس خود، شهرت دارند. آنها براین باورند که می‌توانند انتظاراتی که از آنها هست برآورده کنند. به عبارت دیگر، آنها امکان موفقیت خود را بیش از آن چیزی که هست، در نظر می‌گیرند. ظاهراً کارآفرینان واقعی به خاطر اعتماد به نفس بالایی که در خود می‌بینند و برای دیگران غیرقابل لمس است، موفق می‌شوند.

۵. همیشه به دنبال موفقیت بعدی باشید

یک کارآفرین موفق همیشه به دنبال قله‌ای دیگر می‌گردد که آن را نیز فتح کند و برای بهانه‌جویی و صحبت کردن راجع به دیگران به ندرت وقت پیدا می‌کند. کارآفرین موفق آن‌چنان مشغول حرکت در مسیر پیش روی خود است که به عقب نگاه نمی‌اندازد و برای صحبت کردن راجع به دیگران و عیب‌جویی از آن‌ها تلاش نمی‌کند.

او میداند دمیدن انرژی منفی به هر شرایط و هر فضایی، باعث ایجاد انرژی و فضای منفی در زندگی همه‌ی افراد موجود خواهد شد، بنابراین همیشه فقط به مسائل مثبت تمرکز می‌کند. اگر همیشه در طلب رسیدن به مراحل بعدی هستید، و دلیل برخورد با این همه مقاومت و/یا موانع پیش روی‌تان را نمی‌دانید، نحوه‌ی رفتارتان را با دیگران ارزیابی کنید و ببینید آیا در موردشان قضاوت یا صحبت‌های بی‌مورد می‌کنید یا خیر.

۶. فرصت طلب باشید

رکودهای اقتصادی بهترین زمان برای شروع کسب و کارها هستند، چون تشکیلاتی به راه می‌اندازید که در زمینه‌ی پول خرج کردن بسیار حساب شده عمل می‌کند. و این عادات در روزگار شکوفایی و رونق اقتصادی کمک حال شما و به نفع‌تان خواهند بود.

۷. هرگز “نه” را به عنوان یک پاسخ نپذیرید

می‌خواهید بدانید چرا بعد از آن همه دلسردی و نا امیدی، کارآفرینان بسیار موفق باز هم راه خود را به سمت اوج پیدا می‌کنند؟ چون هرگز “نه” را به عنوان پاسخ نمی‌پذیرند. وقتی از دیگران درخواست کمک می‌کنید، و آنها مایوس‌تان می‌کنند، پاسخ آنها به تقاضای‌تان را به عنوان یک عامل تعیین‌کننده در موفقیت‌تان به حساب نیاورید.

۸. همیشه به دنبال بر عهده گرفتن کامل مسئولیت‌ها باشید

کارآفرین موفق باید همیشه مسئولیت اشتباهات و کاستی‌های پیروان‌شان را بر عهده بگیرد. فردی که سعی کند مسئولیت‌های‌اش را گردن دیگری بیندازد،نمی تواند در مسیر کارآفرینی حرکت کند. چنان‌چه یکی از افراد تیم کاری شما مرتکب اشتباه شود و از خود بی‌کفایتی نشان دهد، شما بهعنوان یک کارآفرین باید به گونه‌ای رفتار کنید که گویی خودتان مرتکب این اشتباهات شده اید.

۹. خستگی ناپذیر باشید

یک کارآفرین موفق خستگی ناپذیر است و در برابر مشکلات به دنبال راه‌حل می‌گردد و سریعاً برای حل آنها اقدام می‌کند. او می‌دانند با کار موثر، به اهداف خود خواهد رسید. همه آدم ها لحظات سخت و طاقت فرسا در زندگیشان دارند اما کارآفرینان موفق در این لحظات سخت کم نمی آورند و با تمام قوا به جلو حرکت می کنند

۱۰. همیشه برای چیزهای غیر مترقبه آماده باشید

این در واقع شکلی از آماده‌سازی است برای فهمیدن این‌که چیزهایی وجود دارند که شما هرگز متوجه رخ دادن‌شان نخواهید شد. با درک این موضوع، هنگامی که حوادث، دگرگونی غیرمترقبه‌ای ایجاد می‌کنند شوکه نمی‌شوید و بدون فکر عمل نمی‌کنید و سپس از فرصتی استفاده می‌کنید که دیگران آن را نادیده می‌گیرند.

۱۱. بیش از اندازه‌ انرژی‌تان را صرف موضوعات بی‌فایده نکنید

صرف انرژی در مورد موضوعات بی‌فایده، و شرایط و مقتضیاتی که خارج از کنترل شما قرار دارند، کاری است غیرعاقلانه. هم‌چنین با این کار استرس و اضطرابی را بر خورد روا می‌دارید که حقیقتا غیر ضروری و قابل پیشگیری است. چنان‌چه انرژی که صرف شرایط نامطلوب می‌کنید بتواند نتایج را تغییر دهد و اگر این تغییرات منطبق بر داده‌های واقعی باشند، می‌توان گفت این تلاش ارزشمند بوده است. با وجود این، تمام این اطلاعات باید آن چنان حرفه‌ای ارائه شوند که به راحتی قابل درک باشند.

۱۲. در تصمیم گیری سرعت عمل داشته باشید

شما آن‌قدر وقت و انرژی ذهنی ندارید که صرف تصمیم‌گیری‌های طولانی و طاقت‌فرسا کنید. تا آن‌جا ممکن است سریع تصمیم بگیرید، حتی تصمیم‌های بزرگ. شاید تصمیم احمقانه‌ای بگیرید. اما یک تصمیم احمقانه بهتر از تردید و دودلی است.

در کل، تصمیم‌های سریع، تصمیم‌های درستی هستند. اگر سریع و کارآمد تصمیم می‌گیرید، مسیر موفقیت را با شتاب بیش‌تری طی خواهید کرد. تردید و دودلی مانع پیشرفت کسب‌وکارتان می‌شود و شما را زمین می‌زند. اگر گاهی تصمیم احمقانه‌ای بگیرید، حداقل از آن درس می‌گیرید و به تلاش ادامه می‌دهید.

۱۳. از خطر استقبال کنید

کارآفرینان همواره از خطرات پیش رویشان استقبال می‌کنند. کارآفرینان برای قبول خطر باید جرات داشته باشند و بدین وسیله سرنوشت خود را رقم می‌زنند. اما در شرایط نامطمئن تمام جوانب را برای حل مشکلات در نظر آنها را طبقه بندی می‌کنند و به مرور زمان تمام مشکلاتشان را حل می‌کنند. کارآفرینان مسئولیت شخصی کارهایشان را می‌پذیرند.

کارآفرینان موفق، همیشه به دنبال مبارزه بوده هستند و حس به‌دست آوردن خودساخته‌ها و خودیافته‌هایشان را دوست دارند. بنابراین استانداردهای بالایی را برای کار خود در نظر می‌گیرند. آنها محصولاتی با کیفیت بالا تولید و بر اساس مرغوبیت و راندمان رقابت می‌کنند. آنها از مواجه شدن با رقابت ترسی ندارند و در حقیقت از رقابت لذت می‌برند.

۱۴. هیچگاه از ایده‌پردازی دست برندارید

کارآفرینان موفق، ماشین‌های تولید ایده هستند. هر ایده‌ای سودآور نیست اما صاحبان کسب‌وکار واقعی اعتقاد دارند که هرچه ایده‌های بیشتری خلق کنند شانس آنها برای رسیدن به یک ایده‌ی خوب افزایش خواهد یافت. کارآفرینان مستمر، بدون در نظر گرفتن این که چند پروژه را تکمیل کرده‌اند به رویاپردازی و فکر کردن در مورد پروژه‌های بعدی ادامه می‌دهند. توماس ادیسون در ایالات متحده بیش از ۱۰۰۰ ثبت اختراع داشت و تد ترنر نیز در بسیاری از کسب‌وکارها از ایستگاه‌های تلویزیونی تا رستوران‌داری فعالیت دارد.

۱۵. پشتکار به خرج دهید

تلاش زیاد بر استعداد چیره می‌شود. مهم نیست چقدر استعداد داشته باشید، اگر تلاش نکنید، به هیچ جا نخواهید رسید. کار و تلاش زیاد هرگز آسان نیست، ولی پشتکار به این معنی است که تعلق خاطر کافی برای دنبال کردن یک مسیر طولانی را دارید. یعنی چیزی که برای به پایان رساندن مسیرتان لازم است را در اختیار دارید. همچنین به این معنی نیز هست که برای رسیدن به موفقیت هر کاری انجام می‌دهید، و این همان مشخصه‌ای است که شایسته‌ی تقدیر و احترام است.

۱۶. انعطاف‌پذیر باشید

توانایی سازگار شدن با هر شرایط یک مهارت با ارزش است. انعطاف پذیر بودن به این معنی است که شما می‌توانید با هر شرایط و هر نوع افرادی فعالیت کنید. منعطف بودن یعنی این که شما می‌توانید برای رسیدن به نتیجه‌ی مطلوب، خودتان را با هر شرایطی وفق دهید. انعطاف‌پذیر بودن شما را به دستاوردهای بیشتری در زندگی‌تان می‌رساند. همچنین می‌تواند شما را در جایگاهی قرار دهد که هرگز فکرش را نمی‌کردید. باید همیشه مشتاق حرکت در مسیر جریان باشید و در عین حال تمامیت خودتان را حفظ کنید.

۱۷. شدیدا روی فرصت‌های‌تان تمرکز کنید

این تمرکز و شدت به شما کمک می‌کند تلاش‌های بیهوده و عوامل حواس پرتی را از زندگی‌تان حذف کنید. بیشتر شرکت‌ها به جای مردن از گرسنگی از سوء هاضمه می‌میرند- به عبارت دیگر، شرکت‌ها بیشتر از انجام همزمان کارهای فراوان رنج می‌برند تا از انجام فقط چند کار به نحو بسیار خوب. روی ماموریت‌تان متمرکز بمانید.

۱۸. به خودتان عشق بورزید

به عنوان یک کارآفرین باید یاد بگیرید که به خودتان عشق بورزید. بسیاری از آدم‌ها خیلی برای خشنود کردن دیگران خودشان را آزار می‌دهند، آنقدر که کاملا احساسات‌ خودشان را نادیده می‌گیرند. در دنیای کارآفرینی، باید تا آنجا که می‌توانید به خودتان عشق بورزید. بسیاری از آدم‌ها به احساسات شما اهمیتی نخواهند داد. همه مشغول تلاش برای پیروز شدن هستند، پس دست از نگرانی درباره‌ی خشنود کردن دیگران بردارید و شروع کنید به عشق ورزیدن به خودتان!

۱۹. روی ۲۰ درصد تمرکز کنید

چه صحبت از زندگی باشد چه از کسب و کار، ۸۰ درصدِ تمام نتایج از ۲۰ درصد تلاش‌هایتان به دست می‌آیند. در نتیجه، صاحبان کسب و کارهای موفق روی ۲۰ درصدی که بیشتر اهمیت دارد تمرکز می‌کنند و بسیاری از آن‌ها از ۸۰ درصد دیگر صرف نظر می‌کنند. اِستلی اِفتی، موسس Close.io، درحالی که از امور بی اهمیت صرف نظر می‌کند، درس‌هایی را که آموخته است در اختیار دیگران می‌گذارد. می‌پرسید یکی از آن درس‌ها کدام است؟ خیلی زود از فروش صرف نظر نکنید، در دوره‌ی آزمایشیِ پیمان کارانتان وارد عمل شوید، و مطمئن شوید همه‌ی انتظارات را برآورده می‌کنند.

۲۰. برای تغییر آماده شوید

تعجبی ندارد چیزی پیش بیاید و کسب و کار شما را به چالش بکشد. کسب و کار می‌تواند غیرقابل پیش‌بینی باشد و در برنامه‌هایتان اختلالی پیش می آورد.شاید یک رقیب نسخه‌ی دومی از محصولی را که شما در حال توسعه‌ی آن هستید به تازگی روانه‌ی بازار کرده باشد. شاید عرضه‌کننده‌تان در اجرای سفارش‌ها و حفظ کیفیت مشکلات جدی داشته باشد. شاید شریکتان بخواهد ایده‌ی دیگری را پی بگیرد و بخواهد سهام شرکت را بخرد. مورد هرچه باشد، فارغ از چالش‌هایی که با آن‌ها روبه رو خواهید شد، برای تغییر جهت و اجرای تغییرات سریع آماده شوید.

از مسائلی که می‌تواند به کسب و کارتان جلوه بدهد، مثلاً افزودن یک بندِ فسخ اجباری در قرارداد با شریکتان یا امتحان یک فناوری جدید، فهرستی تهیه کنید و سپس طبق آن عمل کنید.

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website