0
  • No products in the cart.
 

آموزش نصب نیوک در دایرکت ادمین

آموزش نصب نیوک در دایرکت ادمین

در این مقاله به آموزش نصب نیوک در دایرکت ادمین خواهیم پرداخت. سیستم مدیریت محتوای phpnuke یک cms قدرتمند با پلاگینهای متعدد همانند وردپرس است که بر اساس php و mysql کار می‌کند.

سایت رسمی phpnuke به آدرس phpnuke.org و پشتیبان رسمی ایرانی آن سایت نیوک فارسی می‌باشد که می‌توانید آخرین ورژن را از آن دانلود کنید.

مراحل نصب نیوک در دایرکت ادمین

ابتدا آخرین ورژن نیوک را از سایت نیوک فارسی به نشانی زیر دانلود کنید و بعد از لاگین به محیط کاربری کنترل پنل دایرکت خودتان آن را بر روی هاست خودتان آپلود کنید. اگر با نحوه لاگین به دایرکت ادمین آشنایی ندارید می‌توانید از مقاله آموزش ورود به دایرکت ادمین استفاده کنید.

۱ http://phpnuke.ir

حالا فایل موردنظر را به حالت select درآورده و توسط دکمه Extract فایل را از حالت فشرده خارج کنید.

سپس توسط بخش Mysql Management یک پایگاه داده ساخته و یوزری بر روی آن تنظیم کنید اگر با روش ساخت دیتابیس در دایرکت ادمین آشنا نیستید حتماً آموزش ساخت دیتابیس در mysql را مطالعه کنید.

بعد از قرار دادن فایل‌های نصب cms بر روی روت هاست به منظور نصب نیوک در دایرکت ادمین آدرس وب‌سایت خودتان را در مرورگر فراخوانی کنید. باید با صفحه خوشامدگویی نصب همانند عکس زیر مواجه شوید.

۱ www.site.com/install

نصب نیوک در دایرکت ادمین بعد از قبول شرایط لایسنس، به مرحله مهم واردکردن اطلاعات دیتابیس می‌رسید در این بخش باید اطلاعات پایگاه داده ساخته شده در مرحله قبل شامل نام دیتابیس، نام یوزر و پسورد را وارد نمایید.

قبل از شروع مرحله نصب نیوک دسترسی فایل کانفیگ phpnuke با نام php را بر روی ۷۷۷ قرار دهید و سپس بر روی دکمه شروع نصب کلیک کنید.

در این مرحله باید اطلاعات بخش مدیریت نیوک خودتان را وارد کنید. اطلاعاتی شامل نام مدیر، ایمیل، پسورد و سپس بر روی مرحله بعد کلیک کنید.

نصب نیوک در دایرکت ادمین در این مرحله نصب نیوک در دایرکت ادمین آغاز شده و حدود ۱ یا ۲ دقیقه بعد مرحله نصب انجام شده و شما با صفحه‌ای همانند عکس زیر به معنی اتمام نصب موفق برخورد خواهید کرد.

نصب نیوک در دایرکت ادمین

خوب تبریک میگم نصب پی اچ پی نیوک بر روی هاست دایرکت ادمین شما انجام شد و حالا می‌توانید وارد بخش مدیریت سایت خود شده و وب‌سایت خود را مدیریت کنید.

همچنین اگر قصد نصب وردپرس را داشته باشید می‌توانید از آموزش نصب وردپرس روی دایرکت ادمین استفاده کنید.

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website