0
  • No products in the cart.
 

چرا گوگل از وب سایت شما حمایت نمیکند؟

حمایت گوگل از وبسایت ها

چرا گوگل از وب سایت شما حمایت نمیکند؟

صاحبان کسب وکارهای اینترنتی یا تجارت الکترونیک، برای کسب موفقیت در فضای مجازی باید قوانین و مقررات گوگل را رعایت کنند تا در آخر رتبه بالایی را در گوگل کسب کنند.اگر 7 مورد در وب سایت ها رعایت نشوند گوگل از آنها حمایت نمیکند و به عبارتی آن ها را در رتبه بالا قرار نخواهد داد. در ادامه برای آشنایی با این 7مورد با مجله توسعه دهندگان همراه باشید.

 

وب سایت تان بر اساس سیستم مدیریت محتوای ( CMS: Content Management System ) سئو پسند مورد حمایت قرار نمیگیرد

قدرتمندترین وب سایت ها آنهایی هستند که توسط CMS های قدرتمند حمایت می شوند. بدیهی است که گوگل در میان انواع این سیستم مدیریت محتوا، WordPress را بیشتر از بقیه CMS ها دوست دارد، پس بهترین نظر می تواند این باشد که شما نیز WordPress را دوست داشته باشید و از آن استفاده کنید. ( WordPress به اندازه کافی قدرتمند است که بتواند وب سایت های شرکت های بزرگ را اجرا کند، همچنین امروزه در میان بیشتر بازاریابان متخصص در فضای مجازی، برترین انتخاب به حساب آمده است! )

سایت تان نقشه ندارد!

نقشه سایت به گوگل یک لیست از صفحات وب سایت تان را میدهد تا گوگل و دیگر موتورهای جستجو به وسیله آن در صفحات وب سایت بچرخند و ساختار سایت تان را بفهمند. نقشه سایت، فهم هوشمندانه وب سایت و محتوایی که در آن قرار داده شده است را برای خزنده های وب ( web crawlers ) در موتورهای جستجو فراهم می کند.

وب سایت شما واکنشگرا نیست! ( در واقع موبایل پسند Mobile friendly نیست!)

اینکه وب سایت تان در تلفن همراه به خوبی به نمایش در نیاید و اصطلاحاً تلفن همراه پسند نباشد عامل مهمی است که می تواند مانع از ورود شما به فهرست گوگل شود. برای اینکه وضعیت سایت تان در تلفن های همراه را مطلع شوید، اینجا را کلیک کنید، گوگل پاسخ صحیح را به شما می دهد.

صفحات وب سایت شما مملو از لینک های معیوب، صفحات 404، یاجهت دهی های موقتی است

آیا شما اخیرا وب سایت تان را طراحی مجدد کردید؟صفحاتی را از سایت قدیمی تان حذف کردید؟ آیا تغییراتی در ساختار URL ( نشانی وب ) برخی از صفحات تان ایجاد کردید؟ اگر پاسخ مثبت است، پس هنگامی که سایت جدیدتان را ایجاد می کنید این تغییرات در URL سبب خطاهای 404 می شود البته اگر این این آدرس دهی ها به درستی هدایت نشده باشند. این مشکلات دفع SEO و  عدم استفاده مخاطب را در پی دارد و باید هر چه سریع تر حل شوند. همچنین مطمئن شوید که شما هدایت مجدد دایمی 201 را بیشتر از هدایت های مجدد موقتی داشته باشید.برخلاف خطاهای 301، خطاهای موقتی ارزش SEO را از یک URL به URL دیگر انتقال نمی دهد.

حمایت گوگل از وبسایت ها

استفاده نادرست از فایل های robots.text

فایل های robots.text برای این استفاده می شوند که به شما کمک می کنند که به موتورهای جستجو بگویید چه صفحات و بخش هایی از سایت تان را می خواهید نادیده بگیرند. اگر شما آنها را به اشتباه ایجاد کنید و تصادفاً به این وسیله خزنده های وب در موتورهای جستجو را از خزیدن بر صفحات اصلی سایت تان منع کنید و آسیب بزرگی به نمایش وب سایت تان در فضای مجازی وارد می کنید.

نداشتن توضیحات متا (Meta Description ) و متنی که جای تصویر می آید. ( Alt-image text)

به علت اینکه گوگل قادر به دیدن عکسی که درسایت گذاشتید نیست، پس باید تصاویر، متنی نیز داشته باشند که به جای آن ها نمایش داده شوند. گوگل از متن اطلاعاتی را دریافت می کند که به او کمک می کند که بفهمد تصویر چیست و ارتباطش چیست. وقتی که شما در سایت تان از تصاویر بدون اینکه متن جایگزین تصویر داشته باشند استفاده می کنید، گوگل نمی تواند بر روی تصاویر بخزد و یا آن ها را ببیند. حتی وقتی که تصاویر را مطابق با کلمات کلیدی هدف و توضیحات مرتبط نیز انتخاب می کنید، گوگل باز هم نمی تواند تشخیص دهد که تصویر چیست، در نتیجه محتوایتان را در بخش تصاویر موتور جستجو قرار نمی دهد.

گوگل همچنین از توضیحات متا برای فهم محتوای صفحات وب سایت شما استفاده می کند. کاربران نیز به هنگام مشاهده نتایج متفاوت درخواستهای جستجویشان، توضیحات متا را می بینند.توضیحات متای توصیفی و غنی از کلمات کلیدی هم برای کاربران وب و هم موتورهای جستجو این امکان را فراهم می کند که در یک لحظه متوجه شوند که وب سایت تان درباره چیست.

وب سایت تان مملو از محتواهای تکراری، با کیفیت پایین و اسپم است!

همه می دانیم که محتوا مهم ترین جز یک سایت است، پس نباید از پافشاری هر چه بیشتر سئو ( SEO ) بر روی محتوا تعجب کنیم. اگر از تکنیک های تاریخ گذشته و اسپم سئو ( SEO) مثل پرداختن به پیوندها ( لینک ها ) برای جذب ترافیک به وب سایت جدید برندتان استفاده می کنید مطمئن باشید که شما توسط گوگل تنبیه می شوید. مطمئن شوید که صفحات پنهان شده ندارید و متن همرنگ با پیش زمینه نیست. همچنین به صلاح شما است که به محتوایتان نیز توجه کنید که تکراری، بی کیفیت و مملو از لغات کلیدی نباشد. اگر این طور باشند، موتورهای جستجو به وب سایت تان چندان توجه نمی کنند. برای محتواهای با کیفیت و مداومی که برای بازدید کنندگان ارزش آفرینی می کنند، سرمایه گذاری کنید.

باید با این حقیقت رو به رو شوید که دیگر قادر نیستید گوگل را فریب دهید.قوانین را در فضای مجازی و آنلاین حتما دنبال کنید تا درموتورهای جستجو بتوانید رتبه بالایی را کسب کنید. وب سایت ها اگر 7 اصل توسعه وب سایت مانند دارا بودن سیستم مدیریت محتوا، متن جایگزین تصویر،نقشه سایت، توضیحات متا و… را حتما رعایت کنند و همچنین سئو آن ها رعایت شده باشد، گوگل از آن ها حمایت میکند و رتبه بالایی در رتبه بندی وب سایت ها را کسب میکنند.

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website