0
  • No products in the cart.
 

چگونه در خانواده های چند نسلی، نقش ایفا کنیم؟

چگونه در خانواده های چند نسلی، نقش ایفا کنیم؟

بسیاری از خانواده ها در سراسر دنیا، در خانواده های چند نسلی زندگی میکنند، که معمولا شامل سه یا حتی چهار نسل هستند. این امر همچنین به خصوص در کشورهای توسعه یافته ای که داشتن نسلهای چندگانه در خانه شان، یک چیزعادی هست، بسیار مشهود است اما همچنین، در ملیت های توسعه یافته بسیار مشهود و عادی هست مثل ایالات متحده ی امریکا. به دلیل اینکه هزینه های ایالات متحده، مراقبت از سلامتی و بچه ها افزایش یافته است، خانواده ها مجبور شده اند تا  در طول نسل ها به یکدیگر ملحق شوند. هر نسلی، گرچه یک مجموعه ای از ویژگی های پیچیده ای را دارد که  این ویژگی ها باید برای بقیه افراد مشخص شود برای اینکه خانواده های چند نسلی بتوانند به خوبی در جمعی که هستند، نقش ایفا کنند و به زندگی خود ادامه دهند.در ادامه با مجله توسعه دهندگان همراه باشید.

 

 

  1. بدانید که چرا این برنامه ریزی برای اینده رخ میدهد. اگاه باشید که هر برنامه ریزی، فواید و معایب خودش را دارد و برای اینکه این برنامه ریزی عملی باشد، فوایدش را باید تشخیص بدهیم و بر معایبش غلبه کنیم. وقتی که شرایط سخت میشود، به یاد بیاورید که چرا شما انتخاب کرده اید که در خانواده های چندنسلی زندگی کنید برای اینکه با هر مشکل و تعارضی که به وجود می اید، خودتان را انطباق بدهید. بعضی از دلایلی که خانواده ها انتخاب میکنند تا با یکدیگر زندگی کنند:
  • پول، از دست دادن شغل و یا یکسری هزینه های غیرمنتظره مثل طلاق گرفتن و یا فوت در خانواده.
  • جا به جایی مثل اسباب کشی  که یک خانواده ی واحد با یک خانواده ی واحد دیگر یا یک عضوی که در همان مکان هست، زندگی میکند تا زمانی که انها با همان مکان اشنا شوند و خانه ی خود را بسازند.
  • تمایل برای زندگی در نواحی که هزینه هایش زیاد است. این امر وقتی اتفاق می افتد که تعداد افراد در یک خانواده زیاد باشد که همان خانواده مجبور میشود به یک خانواده ی دیگر ملحق شود.
  • والدینی که مشغول کار کردن هستند و میخواهند بچه هایشان در امان باشند.
  • افراد مسنی که به مراقبت نیاز دارند.
  • تاکید بر روی اینکه عقاید مذهب و رسوماتشان حفظ بشود.
  • شرایط غیرقابل پیش بینی مثل اسیب هایی که باعث ناتوان شدن افراد میشود، مشکلات قلبی یا بیماری هایی که درمان ناپذیراند. درصورتی که چنین شرایطی به وجود اید، زندگی خانواده گسترش یافته ای میتواند یک بستر مفیدی را برای بقیه فراهم کند.

 

 

 

 

راجع به موقعیت های مختلف با خانواده خود بحث کنید بنابراین هرشخصی که در زندگی دارید، جایگاه خودش را دارد. اگر این یک موقعیت موقت باشد، به خانواده خود اجازه بدهید تا موقعیت شما را بدانند.

 

مسئولیت های مربوط به کسانی که باید از آنها مراقبت کنید را تعریف کنید.

ایا کسی در خانواده، مسائل مربوط به سلامتی دارد  که باید از ان مراقبت شود، مثل پدر و مادرهای پیرتر که نیاز به مراقبت دارند یا یک کودکی در یادگیری، ناتوانایی دارد؟

اگر مراقبت تان خانگی باشد، کدام یک از اعضای خانواده برای این مراقبت کردن مسئولیت دارند؟

 

در مورد حد و مرزها به عنوان یک گروه بحث کنید، زیرا این حد و مرزها باید توسط اعضای خانواده، از کوچکترین تا بزرگترها مورد احترام باشد.

به مسائل خود در مورد حریم خصوصی بپردازید. خیلی سخت است که در این موقعیت، حریم خصوصی خود را بتوانید حفظ کنید. مطمئن بشوید که هر شخصی، معقوله ی خیلی مهم حریم خصوصی را درک میکند. هرکسی که مورد اهانت قرار بگیرد ، مسلما عواقبی را نیز برایش در بر دارد حالا چه میخواهد در اینترنت باشد، در خاطرتش باشد، یا مربوط به تعلقات خصوصی و یا پشت تلفن باشد.

بخشی از باقی ماندن حد و مرزها این است که هر یک از اعضای خانواده بدانند که درحال مشاوره دادن هستند به خصوص وقتی که حرف سر مشکلات یا بحث و جدلهایی میشود که زوج های جوان در خانه دارند، و تنها در مواقعی مشاوره دادن خوب است که نیاز باشد. هیچ وقت در  بحث و جدلهای یک زوج دخالت نکنید مگر اینکه موقعیت نامناسب باشد.

حد و مرزهای فیزیکی بگذارید. بعضی اشخاص، نسبت به بقیه ی افراد بیشتر، دارای شخصیت های فیزیکی هستند. به خانواده اجازه بدهید تا راجع به خشونت های فیزیکی و یا تماس های نامناسب اگاه باشند.

حد و مرزهای مربوط به صدا بگذارید. مثلا یک شخصی در خانه، از شنیدن به موزیک با صدای بلند یا حتی تلویزیون لذت می برد. به انها بگویید که اگر میخواهند موزیک را با صدای بالا گوش بدهند؛ از هدفون استفاده کنند.

قوانین مربوط به حمام بگذارید. بعضی از افراد نسبت به بقیه از حمام بیشتر استفاده می کنند. برای درهای حمام، قفل بگذارید تا از اتفاقات ناگواری که ممکن است رخ بدهد، جلوگیری شود.

 

به پدر و مادرها اجازه بدهید تا خودشان، بچه هایشان را بزرگ کنند. اگر نوجوانان، به حق و حقوق و قوانین بقیه توجه نمی کنند، کارهای خانه گاهی می تواند زمینه ساز اختلاف در خانه باشد. آنچه باعث ایجاد مشکلات می شود، احساس بزرگسالی غیر والدینی است در مورد اینکه تا چه حد اجازه دارند بهترین تصمیم ها را برای کودکان بگیرند. این خیلی مهم هست که به والدین و یا مادربزرگ و پدربزرگها بگویید که همانطوری که بقیه ی اعضاء خانواده با قوانینی که وضع شده است، مقابله نمی کنند، شما هم نباید مقابله کنید.

 

تصمیم بگیرید که چه کسی مسئول پرداخت صورتحساب باشد و سعی کنید که اگر شما مسئولش هستید، به خوبی کارتان را انجام بدهید. مسلما، زمانهایی وجود دارد که اتفاقات غیرمنتظره رخ میدهد. اگر که همه ی نوجوانان با یکدیگر کار کنند، بیشتر مشکلها حل میشود.

 

اگر فکر می کنید که مشکلی هست که میخواهید راجع به ان بحث کنید، یک قرار و ملاقاتی با خانواده خود بگذارید. اگر مشکل بیشتر شخصی باشد، با همان فردی که مشکل دارید به صورت ارام و خصوصی حرف بزنید. همانوری که قبلا ذکر شد، باید زمان و مکانی باشد که هرعضوی از خانواده، حریم خصوصی خود را داشته باشد. در این شرایط است که بسیاری از مشکلات شخصی قابل حل هستند قبل از اینکه به مسائل بزرگتر تبدیل شوند.

 

با خانواده ی خود، به خوبی وقت بگذرانید.

در طول هفته، یک روز یا یک شب را برای تفریح در نظر بگیرید. یک بازی شبانه در نظر بگیرید، به تماشای یک فیلم بروید یا اینکه با اعضای خانواده خود حرف بزنید.

 

مترجم:مینا رضایی

 

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website