0
  • No products in the cart.
 

چگونه فضای خانگی ارامتر داشته باشیم؟ یا اینکه چگونه خانه ی ارام تری داشته باشیم؟

هلدینگ توسعه دهندگان | آموزش مجازی | اخذ ایزو | طراحی سایت > مجله توسعه دهندگان  > ویکی راهکار مصور  > خانواده  > چگونه فضای خانگی ارامتر داشته باشیم؟ یا اینکه چگونه خانه ی ارام تری داشته باشیم؟

چگونه فضای خانگی ارامتر داشته باشیم؟ یا اینکه چگونه خانه ی ارام تری داشته باشیم؟

 

ایا بچه ها در خانه فقط در حال دویدن هستند؟ صدای تلویزیون زیاد است و بازی های کامپیوتری، شما را عصبی میکند؟ تمام این موارد، حتی اگر داخل اتاق باشید، باعث میشود که اعصابتان خورد شود و مغزتان منفجر بشود. در این زمان، دوستان و همسایه هایتان نیز در طبقه ی دیگر در حال سر و صدا کردن هستند و همسرتان در حموم که پایین پله هاست، مخفی شده است تا صلح و ارامش دوباره برگردد. ایا این صداها برایتان اشناست؟ اگر به این شکل باشد، زمان مناسبی هست تا مقداری صلح و ارامش در خانه فراهم بیاورید و زندگی ارامتری را با اعضای خانواده تان بسازید.در ادامه با مجله توسعه دهندگان همراه باشید.

مراحلی که باید در پیش بگیرید:

  1. برای اینکه یکسری محدودیت هایی را تنظیم کنید، مشتاق باشید و مطمئن باشید که بقیه هم این محدودیت ها را دنبال میکنند. این، اولین و مهم ترین چیزی هست که میتوانید انجام بدهید. منظورمان از این محدودیت ها، محدودیت هایی هستند که به یکسری زمان های خاص، مقدار صدا و فعالیت ها و حتی زمان های خواب برمی گردد. برای والدین هم به همین منوال است. اگر بچه ها، مجبور باشند که والدین شان را از خواب بیدار کنند تا انها را به مدرسه برسانند، باید گفت که این یکی از بدترین موقعیت ها برای والدین است که هر روز صبح، رخ میدهد. میتوانید وقتی که بچه هایتان در شب ها می خوابند، شما هم در همان زمان بخوابید تا با مشکل مواجه نشوید، خوابتان نیز مهم هست اما انتظار نداشته باشید که وقتی که بچه ها میخواهند به مدرسه بروند، شما باید بخوابید!

  1. یک خانه ی ارامتر را مجسم کنید. چه می بینید؟ چیزهایی که می بینید را بنویسید و انها را به عنوان اهدافتان قرار دهید تا در حقیقت، بتوانید خانه ی ارامتری را به وجود اورید.  در ضمیر ناخوداگاهتان، شما میتوانید تصویر خانه ای که میخواهید در ان باشید را مجسم کنید- همیشه به این موضوع فکر کنید تا کم کم چنین موقعیتی را به دست بیاورید.

 

  1. بنشینید و چیزهایی را بنویسید که فکر می کنید سر و صدای زیادی ایجاد میکنند و ارامش خانه را به هم میزند. اینها، اولین چیزهایی هستند که با محدودیت هایتان ارتباط دارد. اینگونه موارد را در نظر بگیرید وقتی که مثلا در حال پذیرایی از مهمان ها هستید، و میخواهید صدای تلویزیون و یا استفاده از کامپیوتر را به حداقل برسانید و جلوگیری کنید از اینکه بچه های کوچک در خانه بدوند.

بچه ها به اسباب بازی و سرگرمی نیاز دارند اما این بدان معنا نیست که باید حتما تلویزیون ببینند یا اینکه به بازی های کامپیوتری مشغول شوند. به جای اینگونه بازی ها، انها را وادار کنید تا شطرنج ، ماژونگ و یا تخته نرد بازی کنند. اگر بر روی بازی هایی که سنتی هستند مثل بازی های تخته ای و .. سرمایه گذاری کنید، باعث میشود تا نسبت به تلویزیون دیدن و یا بازی های کامپیوتری خرج کمتری داشته باشد.

 

 

  1. جدولی به نام جدول کار بنویسید. این جدول، باید برای هر یک از افراد خانواده نوشته شود و باید شامل زمان و روزها باشد. هرچقدر که یک کار بیشتر باشد، به زمان بیشتری نیاز دارید تا ان وظیفه انجام شود. به منظور اینکه ارامش خانه را حفظ کنید- وظایف تان را یکی به یکی انجام بدهید نه اینکه همه ی کارهایتان را هم زمان انجام بدهید.

  1. از نامرتب بودن جلوگیری کنید. نامرتب بودن باعث میشود که استرس بگیرید و درست نتوانید فکر کنید. هرچقدر که مرتب تر باشید باعث میشود تا ارامتر باشید. باید بیشتر وقت برای مرتب کردن وسایلتان صرف کنید. اگر بچه ها، اسباب بازی، کتاب و یا بازی های کامپیوتری زیادی دارند، مرتب شان کنید. اینگونه وسایل میتوانند در یکسری فضاهای خاص قرار بگیرند اما اگر در هر ردیف، بیشتر از سه وسیله یا اسباب بازی قرار بگیرد، بیشتر شبیه خیریه میشود تا کمد اسباب بازی ! شما باید واقعا این کار را انجام دهید تا تاثیرش را ببینید.

 

 

  1. تمیز باشید. اگر شما بین اشپزی کردنتان، ظرف ها را نیز بشوئید، باعث میشود تا محیط دورو برتان تمیز باشد. همچین روندی برای موارد دیگر نیز صدق میکند- از افراد بخواهید که وقتی از اشیاء مختلف استفاده می کنند، بعد از اینکه کارشان تمام شد، همان شئ را برگردانند. سطل و یا سبدهایی را بخرید که رویشان برچسب دارند اگر اینکار برایتان مفید است که همه چیز مرتب و سرجای خودش باشد.

 

 

  1. برای وعده های غذایی تان، برنامه ریزی کنید. اگر شما همیشه شگفت زده هستید که برای شام چه چیزی درست کنید، نیم ساعت در هفته برای نوشتن وعده های غذایی در طول هفته کار مناسبی است که معمولا زمان مناسبش بعد از ظهر اخر هفته ها می باشد. باید برنامه ی غذایی را جوری بنویسید که خیلی خلاصه و مفید باشد مثل : “دوشنبه – پاستا” ، “سه شنبه – استیک” ، “چهارشنبه- پیتزا” ، “پنج شنبه- سوشی” ، “جمعه- غذای بیرون”. اینجور برنامه نوشتن، به شما کمک میکند تا راجع به غذایی که می نویسید، شب قبلش اگاهی داشته باشید که به چه مواد اولیه برای اشپزی تان نیاز دارید.

 

 

  1. از مهمانانتان بخواهید تا به محدودیت ها و قوانینی که وضع کرده اید، احترام بگذارند. به خانواده تان، دوستان، بچه ها، حیوانات مثل سگها و هر مهمان دیگری که به خانه شما وارد میشوند، اطلاع رسانی کنید که محدودیت ها و یا قوانین خانه تان چگونه است. به علاوه، از اینکه زمانی را برای ناهار خود نیز در نظر بگیرید، هراس نداشته باشید مثلا برای وقت ناهار اخرهفته ها. این باعث میشود تا همه ی اعضاء خانواده در کنار یکدیگر باشند و هیچ فعالیتی به غیر از ناهار خوردن، در خانه اتفاق نیفتد. همچنین در این حین باید، گوشی خود را کنار بگذارید و حتی ایمیل خودتان را هم چک نکنید.

 

 

  1. وسایل خود را یا فایل بندی کنید و یا اینکه انها را از دست بدهید. این امر مربوط به زمانی است که در صندوق پست خانه تان و یا در کیف مدرسه بچه ها یا در کیف کارتان، برگه یا نامه ای دارید. نامه ها را باز کنید و بعد از اینکه خواندید، برای بازیافت کردن به سطل بازیافت بیندازید. نامه، قبض، یا هر یادداشتی را بخوانید و فایل بندی کنید. یک روز در هفته، زمانی را برای پرداخت قبض های خود در نظر بگیرید و در همان روزی که میخواهید، قبض ها را پرداخت کنید، به سراغ فایلی که ایجاد کرده اید، بروید و قبض ها را یکی یکی پرداخت کنید. اگر یادداشت هایی از مدرسه ی بچه ها دریافت کردید، زمانی را برای فایل بندی کردنش در نظر بگیرید، سپس انها را امضا کنید و در کیف مدرسه شان بگذارید و اگر به مدرسه بدهکار هستید، مبلغی را روی چک بنویسید و در کیف بچه ها بگذارید. اینکارها تنها چند دقیقه وقت می برد اما اینکه برای مدرسه ی بچه ها و خود بچه ها وقت صرف کنید، خیلی مهم ترهست.

 

 

10.زمانی را در روز برای استراحت کردن در نظر بگیرید. حداقل، یک روز در هفته، و به خصوص در طول روز، زمانی را برای خودتان در نظر بگیرید که هیچ کاری انجام ندهید و فقط ریلکس کنید و از هیاهوی اطرافتان به دور باشید. در نهایت، بقیه ی اعضا خانواده را تشویق کنید تا به شما بپیوندند. گوشه ای را برای اینکار در خانه به همراه بالش های نرم و رخت خواب مناسب درنظر بگیرید و ان را به اسم “مکان یا گوشه ای برای ریلکس کردن” یا “محل استراحت خانواده” صدا بزنید. هر شخصی را در خانه با این فضا اشنا سازید که اینجا مکانی برای استراحت اعضای خانواده در زمان روز یا شب است. باید از تلویزیون، اهنگ و هرگونه الودگی صوتی به دور باشید. صلح و ارامش، یک ارزشی هست که در زندگی پرمشغله ی ما، به دست اوردنش سخت است. گرچه، راه های ساده ی دیگری وجود دارد که ما سعی می کنیم در زندگی روزمره مان انها را اعمال کنیم.

مترجم: مینا رضایی

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website