0
  • No products in the cart.
 

چگونه میتوانید مشتریان ماه آینده خود را پیش بینی کنید؟

هلدینگ توسعه دهندگان | آموزش مجازی | اخذ ایزو | طراحی سایت > مجله توسعه دهندگان  > بازاریابی و فروش  > چگونه میتوانید مشتریان ماه آینده خود را پیش بینی کنید؟
مشتریان ماه آینده

چگونه میتوانید مشتریان ماه آینده خود را پیش بینی کنید؟

ممکن است در ماهی که گذشت ماه عالی را پشت سر گذاشته باشید و توانسته باشید تعدادی زیاد فرصت یا همان سر نخ ورودی برای کسب و کار تان بدست آورده باشید. اما صرفا ممکن است هدفی داشته اید و برای رسیدن به هدف خود تلاشی نکرده اید و قدمی بر نداشته اید. برای اینکه بتوانید در ماه بعد فردی موفق تر باشید، باید از امروز هدف خود را مشخص کنید. در ادامه با مجله توسعه دهندگان همراه باشید.

چشم انداز ماه آینده و در کل چشم انداز آینده شرکتتان را مشخص کنید، نباید صرفا به اعداد و ارقام فکر کنید و یک رقم خاص را استخراج کنید و یا اینکه بگویید میزان پیشرفت ماه آینده باید X% بیشتر از ماه قبل باشد.

در اینجا باید بتوانید طوری برنامه ریزی کنید که به اهداف بزرگ تری برسید. ما در این مقاله آموزش ها و محاسبات لازم را نشان داده ایم.

پیدا کردن اهداف با رویکرد آن چه در گذشته رخ داده است.

یک کار کلیدی برای شناخت اهداف تان این است که کمی به عقب بازگردید. برای این منظور می توانید بررسی کنید شرکت شما چگونه عملیات کسب و کار خود را به پیش می برد. بدین صورت با عملیات ریاضی محاسبات خاصی را انجام دهید.

مرحله 1: مشخص کنید که شرکت شما به چه میزان درآمد نیاز دارد.

در این مرحله لازم است که با مدیر فروش خود پیرامون میزان درآمد مورد نیاز خود صحبت کنید تا شما را برای میزان هزینه برای خرید محصول و بازاریابی توجیه کند.

مثال: شرکت شما نیاز به 100 میلیون تومان درآمد دارد که 80 درصد آن توسط ورودی ها تهیه می شود.
100,000,000 درآمد *0.08 = 80,000,000 درآمد ورودی

مشتریان ماه آینده

مرحله 2: شناسایی تعداد مشتریان برای رسیدن به این میزان درآمد.

برای اینکه به میزان مشخص شده برای کسب درآمد نائل شوید نیاز به مشتری دارید. در این مرحله لازم است تعداد مشتری ها را پیدا کنید که محاسبه آن به صورت زیر است:

80,000,000 درآمد ورودی /16,000,000 درآمد از هر مشتری= 5
در اینجا مشخص شد که برای این میزان درآمد باید 5 مشتری داشته باشید.

مرحله 3: مشخص کنید که برای گرفتن آن تعداد مشتری چند سرنخ نیاز دارید.

سپس باید یک مرحله در فرآیند فروش بالا بروید و بفهمید که برای اینکه بتوانید آن تعداد مشتری پیدا کنید به چه تعداد سرنخ نیاز دارید. برای انجام این کار باید ضریب میانگین تبدیل سرنخ به مشتری تان یا همان درصد سرنخ هایی را که به مشتری تبدیل می شوند بدانید.
به عنوان مثال بگذارید فرض کنیم که نرخ تبدیل سرنخ به مشتری شما 2% است. سپس با استفاده از معادله زیر می توانید بفهمید که به چه تعداد سرنخ نیاز دارید:
5 مشتری/ .02 ضریب تبدیل سرنخ به مشتری = 250 سرنخ

مرحله 4 (غیر اجباری): هدفی سازمان دهید و پیشرفت ماه گذشته را در آن بازتاب کنید.

برخی افراد ترجیح می دهند این مرحله را بر پایه اینکه آیا به هدف ماه گذشته رسیده اند یا خیر طوری تنظیم کنند که به وسیله آن روحیه تیم شان را بالا ببرند.

مرحله 5: اهداف تان را به یک نمودار آبشاری اضافه کنید.

مشتریان ماه آینده

در آخر نیز باید کلیه سرنخ های نهایی خود را به یک نمودار آبشاری تبدیل کنید تا بین اعضای تیم خود توزیع شود.در این صورت، همه می توانند در طول ماه از تمایلات تان برای آخر ماه مطلع شوند و به سمت آن ها در حرکت باشند.

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website