0
  • No products in the cart.
 

چگونه می توانید شغلی را بدون سابقه ی خاصی بدست آورید

چگونه می توانید شغلی را بدون سابقه ی خاصی بدست آورید

چگونه می توانید شغلی را بدون سابقه ی خاصی بدست آورید

اخیرا فارغ التحصیلان، برای بدست آوردن شغل تلاش می کنند زیرا بسیاری از موقعیت ها، حتی مشاغلی سطح پایین (مناسب تازه‌کاران) هستند ، به یک یا دو سال سابقه کار نیاز دارند. آنچه اکثر مردم نمی دانند و درک نمی کنند؛ این است که در بسیاری از موارد آنها تجربه و مهارت های لازم را دارند. این حالت می تواند از طریق کار نیمه وقت، کارآموزی یا حتی تجربه داوطلبانه به دست آید. برای به دست آوردن شغلی که در آن سابقه ی خاصی نداشته اید، باید از تجربیات شخصی و حرفه ای خود استفاده کنید، مهارت ها و موفقیت های خود را مهم بدانید و مهارت های شغلی خود را تشخیص دهید. در ادامه با مجله توسعه دهندگان همراه باشید.

 

روش اول : مهارت کاری خود را توسعه دهید.

 

چگونه می توانید شغلی را بدون سابقه ی خاصی بدست آورید

  1. در موقعیتی که مربوط به رشته ی مورد علاقه ی شما است، داوطلب شوید. اگر به دلیل نداشتن سابقه ی کاری کافی در تلاش هستید که در زمینه مورد نظر خود شغلی پیدا کنید، باید در رشته ی مورد علاقه ی خودتان داوطلب شوید. این امر به شما کمک می کند که تجربه کاری را در زندگی واقعی بدست آورید و شروع به توسعه برخی از مهارتهایی می کنید که برای کارفرمایان آینده مهم است.
  • برای مثال، اگر می خواهید یک مددکار اجتماعی باشید، می توانید در یک پناهگاه بی خانمان داوطلب شوید یا به عنوان یک برادر بزرگ یا یک خواهر بزرگ نقش ایفا کنید.

 

چگونه می توانید شغلی را بدون سابقه ی خاصی بدست آورید

  1. برای کارآموزی درخواست کنید. دوره های کارآموزی بدون حقوق یا حتی پرداخت شده، راهی عالی برای متقاضیان شغل در سطح پایین (مناسب تازه‌کاران) است تا تجربه مشخصی را در زمینه کار کسب کنند. از طریق تابلوهای شغلی آنلاین و وب سایتهای شرکت به دنبال کارآموزی ها باشید.
  • به عنوان مثال، برخی از شرکت ها برای انجام وظایف عمومی دفتر از قبیل تشکیل پرونده، ورود اطلاعات و پاسخ دادن به تلفن ها، یک کارآموز تابستانی را استخدام می کنند. با این کار میتوانید در یک دفتر، سابقه ی کاری به دست آورید و باعث میشود تا با افرادی را در زمینه ی کاری خود ملاقات کنید.

 

چگونه می توانید شغلی را بدون سابقه ی خاصی بدست آورید

  1. تخصص خود را گسترش دهید. اگر می خواهید در زمینه هایی مانند نوشتن، ویرایش فیلم یا طراحی داخلی کار کنید، نمونه ای از محصولات را برای نشان داد به کارفرمایان بالقوه ایجاد کنید. به عنوان مثال، اگر می خواهید نویسنده باشید، می توانید یک وبلاگ را راه اندازی کنید. این کار نشان می دهد که شما در ایجاد مطالب نوشتاری بطور منظم تجربه دارید.
  • همچنین می توانید برای یک وبلاگ یا وب سایت مهم، به صورت رایگان کاری را انجام دهید و به جایش از آنها درخواست مراجعه کنید.
  • این امر همچنین به شما در ایجاد رزومه ی شخصی کمک می کند.

 

چگونه می توانید شغلی را بدون سابقه ی خاصی بدست آورید

  1. به صورت پاره وقت کار کنید. حتی اگر نمی توانید در زمینه مورد نظر خود شغلی بیابید، یک کار پاره وقت را پیدا کنید. کارفرمایان اغلب بر روی هر نوع تجربه ی کاری، حتی در کارهای نیمه وقتی که برای بار اول انجام میدهید، سخت گیر هستند. این تجربه کاری اول می تواند به شما نشان دهد که در حال توسعه ی مهارت های ارتباطی، خدمات مشتری و حل مسئله هستید.
  • به عنوان مثال، در مشاغل پاره وقت مثل خرده فروشی، فست فود یا حتی متصدی کافه کار کنید. این تجربه می تواند ارزشمند باشد.
  • کار کردن در یک شغل پاره وقت راهی عالی برای دریافت منابعی است که بسیاری از کارفرمایان در هنگام استخدام شخصی به دنبال آن هستند.

 

روش دوم : مهارت ها و موفقیت های خود را خیلی مهم نشان دهید.

 

چگونه می توانید شغلی را بدون سابقه ی خاصی بدست آورید

  1. تمام مهارت های خود را لیست کنید. دلیل اینکه کارفرمایان اینقدر روی تجربه کار تأکید می کنند، این است که می خواهند اطمینان حاصل کنند که شما مهارتهای لازم برای تکمیل شغل را توسعه داده اید. در نتیجه، بسیار مهم است که به طور واضح تمام مهارتهای مربوطه را ذکر کنید و آنها را مهم نشان دهید. برخی از مهارتهایی که باید در نظر بگیرند عبارتند از:
  • مهارت های رایانه ای این می تواند شامل کار با سیستم عامل های Windows و Mac، تایپ کردن بیش از 60 کلمه در دقیقه، تسلط با پاورپوینت یا سایر برنامه های Microsoft Office، برنامه نویسی وب، وبلاگ نویسی، سیستم های مدیریت محتوا، بانکهای اطلاعاتی، طراحی گرافیک و موارد دیگر باشد.
  • مهارت های ارتباطی شامل صحبت های عمومی، نوشتن، آموزش و گوش دادن است تا کار گروهی آسان شود.
  • حل مسئله و مهارت های پژوهشی: دانشجویان و وبلاگ نویسان مهارت های تحقیق را به خوبی رعایت کرده اند که می تواند یک دارایی برای یک شرکت باشد. افرادی که مهارت مدیریت سازمانی یا اداری دارند نیز می توانند مهارتهای استثنایی در حل مسئله را به خود اختصاص دهند.
  • مهارتهای مدیریتی یا رهبری : اگر تاکنون یک پروژه را در شغل خود، از طریق خیریه یا در میان دوستان رهبری کرده اید، در واقع شما در حال توسعه مهارت های رهبری هستید.

 

چگونه می توانید شغلی را بدون سابقه ی خاصی بدست آورید

  1. مهارت های خود را به تجربیات تان ربط بدهید. درست است که شناخت و درک همه مهارتهایی که در طول سالها ایجاد کرده اید بسیار ضروری است، اما مورد مهم تر این است که بتوانید آن مهارت ها را به کار گذشته یا تجربه داوطلبانه ربط بدهید. این امر به یک کارفرمای توانا نشان می دهد که مهارت های خود را به کار گرفته اید.
  • می توانیم بگوییم که “من مهارتهای ارتباطی نوشتاری بسیار خوبی دارم”، اما بهتر است که بگوییم “من 2،500 دنبال کننده در وبلاگ خود دارم، که به نوشتن خلاق توجه دارند. “

چگونه می توانید شغلی را بدون سابقه ی خاصی بدست آورید

  1. نحوه ی انتقال این مهارتها را به شغل یا صنعت توضیح دهید. احتمالاً از طریق فعالیتهای اضافه؛ مهارتهای زیادی را ایجاد کرده اید و ارتباط این فعالیتها با شغل رویایی تان ممکن است واضح نباشد. به عنوان مثال، شاید سرگرمی تان فوتبال باشد. این مورد بلافاصله به یک موقعیت کاری در فناوری اطلاعات منتقل نمی شود، اما اگر شما یک تیم فوتبال را مربیگری کرده اید یا یک لیگ تشکیل داده اید، می توانید نشان دهید که یکسری توانایی های رهبری مشخصی دارید.

 

چگونه می توانید شغلی را بدون سابقه ی خاصی بدست آورید

  1. هر جایزه ای که دریافت کرده اید را مشخص کنید. جوایز و به رسمیت شناختن آنها می تواند به بعضی از جمله هایی که در رزومه تان هست، اعتبار بخشد. به عنوان مثال، ممکن است بگویید که یک کارمند سخت کوش هستید. می توانید نشان دهید که در کار قبلی خود به عنوان یک کارمند، جایزه ای را برده اید. در رزومه ی خود هرگونه جوایز یا موارد دیگر؛ از کارمند نمونه ی ماه گرفته تا یک مشاور برتر خرده فروشی و تقدیرنامه را بنویسید. جوایز و افتخارات باید در روزمه تان باشد.
  • همچنین باید جوایز یا شناختی که از طریق کار داوطلبانه کسب کرده اید را نیز بنویسید.

 

چگونه می توانید شغلی را بدون سابقه ی خاصی بدست آورید

 

روش سوم: مهارت های شغلی خود را تشخیص دهید.

 

  1. یک رزومه ی موثر ایجاد کنید. برای اینکه شغلی را پیدا کنید؛ می توانید یک رزومه کاری داشته باشید که به وضوح مهارت های تان را برجسته کرده و آنها را به شغل فعلی تان ربط میدهد. شما در واقع می توانید بخش تجربه رزومه کاری خود را با مهارت های مختلف سازماندهی کنید. به عنوان مثال، مهارت های ارتباطی را ذکر کنید و سپس نمونه هایی را ارائه دهید یا اینکه چگونه این مهارت ها را از طریق موقعیت های مختلف کاری، کارورزی و داوطلبانه به وجود آورده اید.
  • همیشه متن و رزومه کاری خود را متناسب با شغلی که برای آن درخواست می کنید، در نظر بگیرید. این کار به یک کارفرمای توانا نشان می دهد که شما وقت خود را برای تحقیق صرف کرده اید.
  • اگر قویترین نویسنده نیستید یا نگران قالب بندی رزومه خود به درستی نیستید، از یک دوست بخواهید که کمک کند! همچنین می توانید الگوهای رزومه ای را بصورت آنلاین پیدا کنید که این روند را برای شما آسانتر می کند.
  • به یاد داشته باشید که آن را در مدت زمان کوتاهی اسکن کنید. مواردی را که باعث می شوند افراد راجع به آن فکر کنند را ذکر کنید: “این شخص احتمالاً می تواند یک ارزشی را ایجاد کند. “

 

چگونه می توانید شغلی را بدون سابقه ی خاصی بدست آورید

  1. با افرادی که در صنعت هستند؛ ارتباط داشته باشید. از سایت های رسانه های اجتماعی مانند LinkedIn برای دسترسی و دیدار با افرادی که در صنعت هستند؛ ارتباط داشته باشید. همچنین می توانید در رویدادهای جامعه محلی یا نمایشگاه های شغلی این کار را انجام دهید. این ارتباط ممکن است بتواند یکسری مشاغل را پیشنهاد کند و به شما در توسعه مهارت کمک کند. همچنین به سؤالی که ممکن است درباره صنعت داشته باشید نیز پاسخ دهد.

 

چگونه می توانید شغلی را بدون سابقه ی خاصی بدست آورید

  1. از طریق سایتهای شغلی آنلاین جستجو کنید. از سایتهای شغلی مانند com، CareerBuilder.com، True.com و SimplyHired.com استفاده کنید تا به دنبال عناوین شغلی باشید که برای افراد مبتدی است. اینگونه سایت، به شما این امکان را میدهند تا در زمینه های شغلی، مانند تدریس یا تبلیغات، شغل های خاص یا به طور کلی جستجو کنید.
  • با انتخاب کردن 0 تا 2 سال تجربه، جستجوی شغلی خود را تعریف کنید. این کار مشاغلی را که نیاز به تجربه بیشتر دارند، حذف می کند.

 

چگونه می توانید شغلی را بدون سابقه ی خاصی بدست آورید

  1. درخواست شغل کنید. اکثر موتورهای جستجوگر شغلی به شما این امکان را می دهند که مستقیماً از طریق سایت آنها درخواست شغل کنید. تا آنجایی که میشود، برای شغل مورد نظر خود درخواست کنید حتی اگر تجربه های لازم را در پست شغلی ذکر شده؛ نداشته باشید. به عنوان مثال پست ها ممکن است در مورد دو تا سه سال از تجربیاتی که در اولویت قرار دارند، حرف بزنند. این بدین معناست که آنها کاندیداهایی را در نظر می گیرند که حتما دو سال تجربه نداشته باشند.

 

چگونه می توانید شغلی را بدون سابقه ی خاصی بدست آورید

  1. مهارت مصاحبه کردن خود را بهتر کنید. برای اینکه در یک مصاحبه موفق شوید، باید در شرکت به تحقیق بپردازید. به این ترتیب شما هم در مورد اهداف شغلی و هم در شرکت و دانش مجموعه ی کاری خود شرکت می کنید. همچنین باید برخی از سؤالات مصاحبه را با یکی از دوستان یا اعضای خانواده خود تمرین کنید. این کار فرصتی به شما می دهد تا با صدای بلند صحبت کنید و دقیقاً مشخص کنید که چگونه به سؤالات احتمالی پاسخ میدهید.
  • این نوع آماده سازی به شما این امکان را می دهد تا در یک مصاحبه با اعتماد به نفس و آرامش باشید.
  • نشان دهید که در تجربه کاری خود، اعتماد به نفس دارید اما مشتاق یادگیری بیشتر هستید. کارفرمایان می خواهند افرادی را که موفق هستند، استخدام کنند.

 

مترجم : مینا رضایی

 

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website