0
  • No products in the cart.
 

آموزش ۷ گام راه اندازی یک کسب و کار الکترونیک

کسب و کار الکترونیکی

آموزش ۷ گام راه اندازی یک کسب و کار الکترونیک

جالب است بدانید سالانه کسب و کارهای الکترونیک با نرخ رشد حداقل ۱۰٪ افزایش می‌یابند و قطعا رشد روزافزون خرده‌فروشی آنلاین در این مسئله بسیار موثر است.

میخواهیم از شما بپرسیم که شما به عنوان یک کارآفرین چگونه به این بازار وارد می‌شوید؟ می دانید که باید چه گام‌هایی بردارید و از کجا شروع کنید؟ و پرسشی که بسیار مهم است، این کار را چطور انجام می‌دهید که به موفقیت برسید؟

با این نوشتار که توسط تیم تدسا فراهم گردیده همراه باشید و پاسخ تمامی این پرسش ها رو دریافت کنید و با ۷ گام راه اندازی یک کسب و کار الکترونیک آشنا شوید.

 

۱. رویاي‌تان را به حقیقت تبدیل کنید.

رویاي‌تان

پیش از آن‌که به مسائل فنی (تولید محتوای وبسایت، پیدا کردن محصول، معتبر شدن در بازار) فکر کنید، کمی صبر کنید و به این فکر کنید می‌خواهید چه چیزی بفروشید. مسلما میلیون‌ها گزینه در ذهن‌تان است، ولی نمی‌توانید همه‌ی آن‌ها را بفروشید. از این‌رو حیطه‌ي کاری‌تان را مشخص کنید و به دنبال آن محصول نهایی بگردید. یک نقطه‌ی شروع خوب این است که به علایق‌تان بپردازید و بررسی کنید بازار هدفی برای آن وجود دارد و می‌تواند در آن بازار رشد کند یا نه. ساعت، لباس بچه، یادگاری‌های ورزشی، رویای شما چیست؟

 

۲. یک طرح کسب و کار بنویسید.

طرح کسب و کار

گام بعدی این است که یک طرح جدی کسب و کار برای خودتان بنویسید. نیازی نیست یک کار فوق‌العاده و سنگین انجام دهید. چند هدف واقع‌گرایانه، یک بودجه‌ی معقول، و چارچوب زمانی درستی وضع کنید و نهایت تلاش‌تان را برای رسیدن به این موارد انجام دهید. آیا این کار شدنی است و آیا یک فرصت پولسازی مناسب است؟

بازار هدف‌تان را درنظر بگیرید – آیا مشغول شدن یک استارت‌آپ کوچک در چنین بازاری  خیلی سخت است؟ اگر این‌چنین است تلاش‌تان را در بازار کوچک‌تر و قابل مدیریت‌تری بگذارید و سپس پس از رسیدن به سود به‌دنبال گسترش آن باشید. آیا این هدف خیلی کوچک است و به اهداف سوددهی محدودی خواهد رسید؟ اگر پاسخ مثبت است، محصول‌تان را گسترش دهید و نیازهای بازار بزرگتری را برآورده کنید. یا این‌که به‌دنبال محصول دیگری بگردید و نقشه‌ی راه ترسیم کنید تا وظایفی که لازم است انجام شوند و تاریخ‌ها و معیارهایی که باید برای هر کدام درنظر بگیرید مشخص شوند.

 

۳. تأمین‌کننده پیدا کنید.

تأمین‌کننده

اکثر فروشندگان آنلاین، خودشان محصول‌شان را تولید نمی‌کنند. آن‌ها محصول را در بهترین مکان ممکن می‌یابند و آن را با سود می‌فروشند. شما نیز می‌توانید یک تأمین‌کننده‌ی عمده‌فروش بیابید و به‌جای انبار کردن کالاها، وقتی درخواستی ثبت شد مستقیما کالا را به دست مشتری نهایی برسانید. به این کار دراپ شیپینگ می‌گویند.

 

۴. به‌دنبال ارائه دهندگان خدمات به فروشگاه‌های اینترنتی باشید

host

شما به‌عنوان یک کارآفرین مهارت‌های متعددی دارید، کاردان هستید، خلاق هستید، شم اقتصادی خوبی دارید، و بسیاری توانایی و قابلیت‌های دیگری که به موفق شدن‌تان کمک می‌کنند. راه‌حل‌های شناخته شده‌ی زیادی وجود دارند. با توجه به نیازهای خاص شما، می‌توانید هر کاری انجام دهید، از استفاده از ابزارهای ساده گرفته تا ایجاد وب‌سایت خودتان تا استخدام یک طراح حرفه‌ای برای ایجاد سایت شما. و این خدمات هزینه‌ي زیادی هم ندارند. یک قالب معمول حرفه‌ای حدودا ۱۰۰۰ دلار هزینه درپی دارد. غالبا این خدمات سامانه‌های مدیریت درخواست و کارت بانک را ارائه می‌کنند، از این رو صرفا به یک سایت دست پیدا نمی‌کنید، شما یک راه‌حل کسب و کاری کامل را خواهید داشت، که زمان و هزینه‌ی زیادی را برای‌تان پس‌انداز می‌کند (به‌ویزه اگر سرمایه‌ي استارت‌آپ زیادی نداشته‌باشید). بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی آنلاین با یک میزبان (host) در ارتباط هستند که می‌توانید از او برای ردیابی محصول‌تان نیز استفاده کنید.

 

۵. فروشگاه جدیدتان را بازاریابی کنید

بازاریابی

وقتی فهرست کالاهای‌تان آماده شد و تجارت اینترنتی‌تان را شروع کردید، لازم است برای آن بازاریابی کنید، و نام‌تان را در بازار مطرح کنید. این کار می‌تواند از ثبت سایت‌تان در موتورهای جستجو شروع شود و به انتشار خبرنامه، کمپین‌های تبلیغاتی پرداخت به ازای کلیک، و گزینه‌ّای دیگر ختم شود. هر استراتژی که برای این کار درنظر می‌گیریدمطمئن شوید که می‌توانید عملکرد هریک را دنبال کنید. این کار به شما اجازه می‌دهد استراتژی‌های شبیه به بازار هدف‌تان و استراتژی‌هایی که سرمایه‌تان را از بین می‌برند ارزیابی کنید.

 

۶. خدمات مشتریان خوبی ارائه کنید.

خدمات مشتریان

ارائه‌ی خدمات مشتریان خوب می‌تواند شما را از رقبای‌تان در بازار جداکند و تکرار این کسب و کار و سرویس پیشنهادی‌تان را تشویق کند، این امر پول بیشتری برای‌تان می‌سازد و ماندگاری‌تان را در این حیطه بیشتر می‌کند.

 

۷. همیشه به روز باشید.

به روز رسانی وب سایت

سعی کنید همیشه خط محصولات‌تان و وب‌سایت‌تان را به‌روز نگه‌دارید. با مشتریان‌تان در تماس باشید تا آن‌ها را به خرید مجدد ترغیب کنید.

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website