0
  • No products in the cart.
 

چگونه ویروس کرونا را شناسایی کنیم؟

چگونه ویروس کرونا را شناسایی کنیم؟

چگونه ویروس کرونا را شناسایی کنیم؟

ممکن است نگران ویروس کرونا باشید، زیرا شیوع اخیر آن سرتیتر خبرها شده است. ویروس کرونا، خانواده ای از ویروس ها است که باعث ایجاد شرایطی مانند سرماخوردگی، سندرم حاد تنفسی، سندرم تنفسی خاورمیانه و سایر بیماری های تنفسی می شود. علاوه بر این، در ماه ژانویه سال 2020، مقامات بهداشت چین، شیوع شکل جدیدی از ویروس کرونا که باعث عوارض جدی مانند ذات الریه شده است را تایید کرده اند. اگر گمان می کنید به ویروس کرونا مبتلا هستید، حتماً در خانه بمانید، بنابراین خطر انتقال به دیگران وجود نخواهد داشت. در حالی که  ویروس کرونا یک عفونت ویروسی است  که به آنتی بیوتیک ها پاسخ نمی دهد، هیچ دارویی برای ویروس کرونا وجود ندارد، اما می توانید علائم خود را درمان کنید تا کمی بهتر شوید. در ادامه با مجله توسعه دهندگان همراه باشید.

روش اول) توجه به علائم

چگونه ویروس کرونا را شناسایی کنیم؟

  1. علائم تنفسی مانند سرفه و آبریزش بینی را بررسی کنید. از آنجا که ویروس کرونا، یک عفونت تنفسی است، سرفه با یا بدون خلط، و آبریزش بینی شایع ترین علائم آن است. با این حال، اینها می توانند علائم آلرژی یا عفونت تنفسی متفاوتی نیز باشند، بنابراین سعی کنید نگران نباشید. اگر فکر می کنید بیماریتان ممکن است توسط ویروس کرونا ایجاد شده باشد، با پزشک خود تماس بگیرید.
  • در نظر بگیرید آیا در تماس با فرد مریض بوده اید. اگر چنین باشد، احتمالاً این بیماری مبتلا شده اید.
  • تمام تلاش خود را بکنید تا از نزدیکی به افرادی که سیستم ایمنی بدن را کاهش داده اند یا عوارض این بیماری، خطرات زیادی برایشان دارد، مانند افراد بالای 65 سال، نوزادان، کودکان، زنان باردار و افرادی که تحت شیمی درمانی هستند، خودداری کنید.

چگونه ویروس کرونا را شناسایی کنیم؟

  1. اگر همراه با سرفه، گلودرد دارید به بیماری خود توجه کنید. ویروس کرونا باعث گلودرد نیز می شود، بنابراین می تواند نشانه ی وجود عفونت باشد. معمولاً در اوایل عفونت ویروس کرونا، سوزش گلو ایجاد می شود اما باعث سرفه های مکرر نمی گردد، بنابراین زمانی که سوزش گلو پیدا کردید، اگر ناشی از ویروس کرونا است، آن را جدی بگیرید.
  • شاید بتوانید با یک چای داغ یا آبنات مخصوص گلودرد، سوزش گلوی خود را تسکین دهید.

چگونه ویروس کرونا را شناسایی کنیم؟

  1. اگر سردرد، بدن درد یا ضعف عمومی دارید استراحت کنید. ویروس کرونا، مانند سایر عفونت های تنفسی ممکن است باعث سردرد، بدن درد و ضعف شود. در کل، احساس خوبی نخواهید داشت. اگر علائم بیماری تنفسی دیگری نیز دارید، این علائم می توانند نشانه ی ویروس کرونا باشند.
  • پزشک شما باید تشخیص دهد کدام ویروس می تواند دلیل علائم شما باشد. زمانی که دلیل آن ویروس کرونا باشد، ممکن است نوع متفاوتی از عفونت مانند سرماخوردگی یا آنفولانزا را داشته باشید.

چگونه ویروس کرونا را شناسایی کنیم؟

  1. دماسنج را بردارید تا ببینید تب دارید یا خیر. از آنجایی که تب علامت شایع ویروس کرونا است، اگر نگران هستید که مبتلا به ویروس شده اید، دمای بدن خود را همیشه بررسی کنید. تب بالاتر از 100.4 درجه فارنهایت (38.0 درجه سانتیگراد) می تواند نشانه ی ابتلا به ویروس کرونا یا عفونت دیگری باشد.
  • اگر تب دارید، با پزشک خود تماس بگیرید تا در مورد علائم خود صحبت کنید.
  • اگر تب دارید، احتمالاً مسری است، بنابراین از تماس با افراد دیگر خودداری کنید.

چگونه ویروس کرونا را شناسایی کنیم؟

  1. در صورت بروز مشکلات تنفسی یا تنگی نفس، تحت مراقبت های پزشکی باشید. ویروس کرونا می تواند باعث مشکلات تنفسی که علامت جدی ای است، شود. در صورت بروز مشکل در تنفس، فوراً با پزشک خود تماس بگیرید و مراقبت های فوریت پزشکی دریافت کنید. ممکن است عفونتی جدی مانند ویروس کرونا داشته باشید.
  • ممکن است برای برای رفع مشکلات تنفسی خود نیاز به درمان های دیگری داشته باشید، بنابراین درصورت تنگی نفس همیشه با پزشک خود مشورت کنید.

روش دوم) دستیابی به یک تشخیص رسمی

چگونه ویروس کرونا را شناسایی کنیم؟

  1. اگر مشکوک به ویروس کرونا هستید، با پزشک خود تماس بگیرید. علائمی که دارید را به پزشک خود بگویید و در مورد اینکه آیا برای معاینه وارد عمل شوید از پزشک سوال کنید. ممکن است پزشکتان توصیه کند در خانه بمانید و استراحت کنید. با این حال، آنها می توانند از شما بخواهند برای تایید عفونت، تست آزمایشگاهی بدهید. دستورالعمل های پزشک خود را دنبال کنید تا بهبود یابید و احتمال پخش شدن عفونت، کمتر شود.
  • به خاطر داشته باشید که هیچ دارویی برای ویروس کرونا وجود ندارد، بنابراین پزشک نمی تواند برای شما درمانی تجویز کند.

چگونه ویروس کرونا را شناسایی کنیم؟

  1. اگر پزشک توصیه می کند، یک تست آزمایشگی برای ویروس کرونا انجام دهید. ممکن است پزشک شما برای بررسی عفونت، با نوک پنبه ای سواب، مخاط بینی یا یک تست خون از شما بگیرد. این کار به آنها کمک می کند تا احتمال عفونت های دیگر را رد کرده و وجود این ویروس را تایید کنند. به پزشک اجازه دهید تا ترشحات بینی یا خونتان را بگیرد بنابراین آنها می توانند تشخیص صحیحی بدهند.
  • گرفتن مخاط بینی یا گرفتن خون، ضرری ندارد اما ممکن است رنج کمی را تجربه کنید.

چگونه ویروس کرونا را شناسایی کنیم؟

  1. اگر تنگی نفس دارید، درمان های پزشکی فوری انجام دهید. سعی کنید نگران نباشید، اما عفونت جدی ویروس کرونا می تواند عوارضی مانند ذات الریه ایجاد نماید. اگر در نفس کشیدن مشکل دارید، سریعاً به پزشک خود، یک مرکز مراقبت های فوری یا یک اورژانس مراجعه کنید. اگر تنها هستید، برای کمک با فردی تماس بگیرید تا با خیال راحت برسید.
  • مشکلات تنفسی می تواند نشانه ای باشند که شما عوارض یک بیماری را دارید، و پزشکتان می تواند با انجام معالجه ی موردنیاز به بهبودیتان کمک نماید.

روش سوم) درمان ویروس کرونا

چگونه ویروس کرونا را شناسایی کنیم؟

  1. در خانه بمانید تا خطر انتقال عفونت به دیگران، ایجاد نشود. شما احتمالاً مسری هستید، بنابراین در حالی که احساس بیماری می کنید، خانه ی خود را ترک نکنید. هنگام بهبود بیماری، در خانه استراحت کنید. علاوه بر این، به اطرافیان خود بگویید بیمار هستید تا به بازدیدتان نیایند.
  • اگر به پزشک مراجعه می کنید، برای جلوگیری از شیوع ویروس، ماسک صورت بزنید.
  • با پزشک خود مشورت کنید تا دریابید چه زمانی برای بازگشت به روال طبیعی زندگی خود، مناسب است. ممکن است این بیماری تا 10 روز قابل سرایت باشد.

چگونه ویروس کرونا را شناسایی کنیم؟

  1. استراحت کنید تا بدن تان بهبود یابد. بهترین کاری که می توانید برای خود انجام دهید، آرامش و استراحت است، در حالیکه بدن در این حالت با عفونت مبارزه می کند. روی تخت دراز بکشید، بالشتی در زیر بالش خود بگذارید و بالا تنه ی خود را بالا بکشید. علاوه بر این، در صورت سرد بودن، پتویی را بر روی خود بیندازید.
  • بالا بردن بخش فوقانی بدن به شما کمک می کند تا از سرفه جلوگیری کنید. اگر بالشت کافی ندارید، از پتو یا حوله های تا شونده برای بالا آوردن خود استفاده کنید.

چگونه ویروس کرونا را شناسایی کنیم؟

  1. بدون نسخه، کاهش دهنده درد و تب دریافت کنید. ویروس کرونا اغلب باعث بدن درد و تب می شود. خوشبختانه، داروهای بدون نسخه ای مانند ایبوپروفن (ادویل یا موترین)، ناپروکسن (Aleve)، یا استامینوفن (تایلنول) کمک کننده خواهند بود. با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن گردید که یک داروی مسکن بدون نسخه برای شما ایمن است. سپس داروهای خود را مطابق دستورالعمل مصرف کنید.
  • به کودکان و نوجوانان زیر 18 سال آسپرین ندهید، زیرا باعث ایجاد وضعیت کشنده ای که سندرم ریه نامیده می شود، می گردد.
  • حتی اگر احساس بهتری ندارید، میزان داروی بیشتری نسبت به آنچه بر روی برچسب ایمنی مجاز است، مصرف نکنید.

چگونه ویروس کرونا را شناسایی کنیم؟

  1. برای تسکین گلو و راه های تنفسی خود از دستگاه رطوبت ساز استفاده کنید. احتمالاً سوزش گلو و تخلیه مخاط گلو خواهید داشت و دستگاه رطوبت ساز می تواند کمک کند. مه حاصل از دستگاه رطوبت ساز، گلو و راه های تنفسی شما را مرطوب می نماید که می تواند گلودرد شما را تسکین دهد. علاوه بر این، رطوبت به کم شدن مخاط گلوی شما کمک می کند.
  • جهت استفاده ایمنی از دستگاه رطوبت ساز، دستورالعمل های روی آن را دنبال کنید.
  • دستگاه رطوبت ساز خود را پس از هر بار مصرف، با آب و صابون بشوئید، بنابراین با کپک های ناگهانی در آن مواجهه نمی شوید.

چگونه ویروس کرونا را شناسایی کنیم؟

  1. برای کمک به بهبود بدن، مایعات زیادی مصرف کنید. مصرف مایعات به بدن کمک می کنند تا عفونت از بین برود و مخاط گلو نازک شود. آب داغ یا چای بنوشید تا به مرطوب نگه داشتن بدن شما کمک کنند. علاوه بر این، سوپ های مایع بخورید تا جذب مایعات شما افزایش یابد.
  • مایعات گرم بهترین راهکار شما هستند و همچنین ممکن است به تسکین گلودرد شما کمک کنند. آب گرم یا چای را با فشردن یک لیمو و یک قاشق غذاخوری عسل امتحان کنید.

 

مترجم : فاطمه باباشاهی

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website