0
  • No products in the cart.
 

چند راه رسیدن به شغل رویایی!

چند راه رسیدن به شغل رویایی!

چند راه رسیدن به شغل رویایی!

در این مقاله ما به شما راه رسیدن به شغل رویایی تان  واینکه چطور می توانید با چند گام ساده به آن شغلی دست یابید که سالها در آرزویش بوده اید را می گوییم! درادامه با مجله توسعه دهندگان همراه باشید.

 شغل رویایی

نرخ بیکاری در ایالات متحده در زیر ۵ درصد ثابت باقی مانده است و هر ماه تقریبا در هر حوزه‌ای مشاغل جدیدی ایجاد می‌شود. بنابراین، اکنون زمان خوبی است برای آن که تلاش کنید و به یک صنعت جدید وارد شوید یا به پیشرفت رویایی‌تان برسید. به هر حال، کارفرمایان نسبت به چند سال قبل در جذب نیروهای جدید بسیار دست و دلبازانه تر عمل می‌کنند. حوزه‌هایی مثل حوزه‌ی فناوری نیز در حال شکوفایی هستند و به جذب کارکنان تازه نیاز دارند. با وجود این، هرچند این روزها رقابت کمتری وجود دارد، اما هنوز هم اگر می‌خواهید به شغل رویایی‌تان برسید  شاخص بودن بسیار حائز اهمیت است.

۹ راه رسیدن به شغل رویایی تان در ادامه آمده است:

۱. یادداشت تشکر بفرستید

این ساده ترین راه رسیدن به شغل رویایی تان است! سابقا فرستادن یادداشت تشکر بعد از مصاحبه روشی معمول‌تر بود، اما بسیاری از کارجویان دیگر این کار را نمی‌کنند. متاسفانه، این می‌تواند دقیقا همان چیزی باشد که سد راه آرمان‌های شغلی‌شان می‌شود. ممکن است حیرت‌انگیز باشد، اما ۱۵ درصد از مدیران استخدام به داوطلب‌های بسیار مجرب فقط به خاطر اینکه در فرستادن یادداشت تشکر کوتاهی کرده‌اند پیشنهاد شغلی نخواهند داد.

تقریبا یک سوم کارفرمایان نیز اشاره کرده‌اند که اگر به موقع پیام تشکر دریافت نکنند اعتمادشان را به داوطلب مورد نظر از دست می‌دهند. با روند فاصله گرفتن آدم‌ها از این رویکرد مودبانه، فرستادن یک ایمیل تشکر کوتاه اما شکیل بعد از مصاحبه می‌تواند حسابی شما را در کانون توجه قرار دهد.

۲. یک پرتفوی آنلاین ایجاد کنید

هرچند به احتمال بسیار زیاد لازم خواهد بود فرایند فرستادن رزومه‌ی کاغذی یا پر کردن تقاضانامه‌ی آنلاین را طی کنید، بازهم عاقلانه است که با ایجاد پرتفوی مجازی برای رسیدن به شغل مورد نظرتان تلاش ویژه‌ای انجام دهید. حتی اگر در صنعتی هستید که شما را به داشتن پرتفوی مرسوم ملزم نمی‌کند، بازهم می‌توانید با طی کردن این مسیر یک رزومه‌ی به لحاظ بصری جذاب‌تر ارائه کنید. بهترین بخش ماجرا برای کارجویان این است که این پروسه هیچ هزینه‌ای برای آن‌ها ندارد. راه‌های بسیاری وجود دارد که بی هیچ حق‌الزحمه‌ای پرتفوی آنلاین‌تان را بسازید، بارگذاری کنید و ارائه دهید.

۳. پروفایل لینکداین‌تان را تقویت کنید

این راه رسیدن به شغل رویایی تان را حتما امتحان کنید. بسیاری از کارفرمایان در لینکداین به دنبال داوطلبان بالقوه می‌گردند، و ۹۴ درصد از مسئولان استخدام نیز از همین شیوه استفاده می‌کنند. شما می‌توانید با فهرست کردن دستاوردهای‌تان و گرفتن تاییدیه‌های مختلف از دیگران از شاخص بودن پروفایل‌تان اطمینان حاصل کنید. به یاد داشته باشید که کارفرمایان عموما به دنبال کسی هستند که مهارت‌های مناسب و عملکردی بالا داشته باشد. این امر می‌تواند در چگونگی توصیف خودتان و مهارت‌های‌تان در پروفایل شما نمود پیدا کند، بنابراین در فهرست کردن پروژه‌های مرتبط اخیر و هر جایزه‌ا‌ی که در زمینه‌ی عملکرد خوب برنده شده‌اید تردید نکنید.

۴. یکی از مشکلات شرکت موردنظرتان را حل کنید

پس از آن که به زمان مصاحبه با شرکت ایده‌آل‌تان رسیدید، وقت آن است که با جستجو برای یافتن راهی جهت درخشیدن در مصاحبه اوضاع را کمی به نفع خودتان عوض کنید. یک شیوه که اغلب کارفرمایان را تحت تاثیر قرار می‌دهد اعلام حضور داوطلب به نحوی است که راه حلی بالقوه برای یکی از بزرگترین چالش‌های شرکت ارائه ‌دهد. اگر این جزو انتخاب‌های شما نیست، سعی کنید چیزی تهیه کنید که مهارت‌های‌تان را به خوبی نشان بدهد و به کسب و کار مورد نظر مربوط باشد. به عنوان مثال، اگر یک طراح گرافیک هستید، می‌توانید لوگوی جدیدی درست کنید که بیانیه‌ی ماموریت شرکت را نشان می‌دهد یا به تبلیغ یکی از محصولات‌شان کمک می‌کند.

۵. به شخصیت‌تان اجازه‌ی جلوه‌گری بدهید

تناسب فرهنگی برای بسیاری از مدیران استخدام بسیار حائز اهمیت است. در نتیجه، بسیاری از آدم‌ها تلاش می‌کنند که در مراحل اولیه‌ی فرایند درخواست شغل‌شان به قول معروف آن “شخصیت کامل” را از خودشان نشان بدهند. اما این مسئله می‌تواند مشکل‌ساز شود چون ممکن است باعث شود خشک و غیردوستانه عمل کنید و همچنین در خطر وارونه جلوه دادن شخصیت خودتان قرار بگیرید. به جای این کار، چند مورد از جنبه‌های شخصیتی واقعی‌تان را در معرفی نامه‌ی(نامه‌ی پوششی) خود بگنجانید. همچنین، از نشان دادن کمی حس شوخ طبعی و مهارت‌های‌تان در حل مشکلات موجود در شرکت واهمه نداشته باشید. مادامی که رفتاری حرفه‌ای داشته باشید، این کار می‌تواند در واقع همان چیزی باشد که شما را برای استخدام شدن به اندازه‌ی کافی شاخص جلوه می‌دهد.

۶. داده‌های آماری تهیه کنید

هرکسی می‌تواند در رزومه‌اش بیان کند که وضع فروش را در مشاغل قبلی خود بهبود بخشیده است، اما تا چه درصدی فروش را افزایش داده است؟ ارائه‌ی آمار در توصیف‌نامه‌ی شغلی روش بی‌نظیری برای جلب توجه است بدون آنکه رزومه‌تان بخواهد بیش از حد طولانی شود. در طول مصاحبه برای ارائه‌ی مثال‌های تشریحی درمورد نحوه‌ی دستیابی به آن آمارها آمادگی داشته باشید. همچنین می‌توانید این اطلاعات را به ایده‌هایی درباره‌ی چگونگی انجام همان کارها برای کارفرمای جدیدتان تعمیم دهید. مثل همیشه، ربط دادن این جزئیات به محصولات یا خدمات شرکت روشی عالی برای این است که به مصاحبه کننده نشان بدهید برای تحقیق درباره‌ی آن شرکت وقت گذاشته‌اید.

۷. درخواست‌تان را به درستی زمان‌بندی کنید

بسیاری از آدم‌ها رزومه‌شان‌ را آخر هفته‌ها می‌فرستند، اما معلوم شده است که این ایده‌ی خوبی نیست. در عوض، تحقیقات نشان می‌دهد که تقریبا یک سوم متقاضیانی که برای مصاحبه دعوت می‌شوند رزومه‌شان را روز دوشنبه ارسال کرده‌اند. وقتی کارجویان شنبه‌ها درخواست می‌دهند این عدد به مقدار ناچیز 14 درصد نزول می‌کند. به عبارت دیگر، حتی اگر مجبور باشید جستجوی شغل را شنبه یا یکشنبه انجام بدهید، بهترین کار این است که تا شروع هفته منتظر بمانید و بعد تقاضانامه‌تان را ارسال کنید.

۸. با مسئول پذیرش مهربانانه و مودبانه برخورد کنید

اشتباه بزرگی که بعضی از داوطلبان موقع انتظار برای مصاحبه مرتکب می‌شوند برخورد مغرورانه با مسئول پذیرش است. لازم نیست وقت زیادی را صرف صحبت با مسئول پذیرش کنید، بخصوص اگر خیلی سرشان شلوغ باشد. با وجود این، ضروری است که هنگام برخورد با آن‌ها مودب، و مهربان باشید و به آن‌ها احترام بگذارید. بعضی از مدیران استخدام از مسئولان پذیرش می‌پرسند که برخورد هر مصاحبه شونده‌ای چگونه بوده است و این می‌تواند در روند تصمیم گیری تفاوت زیادی ایجاد کند.

۹. برای مصاحبه از شیوه‌ی م-ع-د استفاده کنید

آیا تمام مدت مصاحبه‌  را صرف پاسخ‌های از پیش آماده شده می‌کنید و سعی می‌کنید پرسش بعدی مصاحبه کننده را حدس بزنید؟ این کار ممکن است باعث شود احساس کنید کنترل وضعیت را در دست دارید، اما احتمالا به میزان شانس شما برای گرفتن یک شغل آسیب می‌زند. در عوض، بهتر است که در لحظه باقی بمانید حتی اگر مجبور باشید برای جمع و جور کردن حواس‌تان از مصاحبه کننده بخواهید سوال را تکرار کند. در واقع، مطالعات استخدامی نشان داده‌اند که استفاده از شیوه‌ی م-ع-د. (مثبت، علاقمند، و درگیر بودن) بهترین شانس را برای استخدام شدن نصیب شما خواهد کرد.

عملی کردن این توصیه‌ها موفق شدن در دستیابی به شغل رویایی‌تان را بسیار آسان‌تر می‌کند. همچنین باید به خاطر داشته باشید که اگر، به دلایلی، بعدا با شما تماس گرفته نشد، باز هم درس‌های مهم بسیاری وجود دارد که می‌توانید از رد شدن در یک مصاحبه‌ی شغلی بیاموزید.

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website