0
  • No products in the cart.
 

چه مهارت هایی لازم است تا فروش موفق داشته باشید؟

مهارت هایی لازم تا فروش موفق

چه مهارت هایی لازم است تا فروش موفق داشته باشید؟

اکثر فعالیت هایی که نیروهای فروش انجام می دادند را امروزه تکنولوژی های پیشرفته بدست گرفته اند. این تکنولوژی ها با سرعت فوق العاده ای رشد میکنند. به همین دلیل، برای دستیابی به فروش موفق در فرایند فروش باید مهارت های جدیدی و تازه ای را آموخت و همراه با تکنولوژی، رشد کرد. در ادامه با مجله توسعه دهندگان همراه باشید.

 

دسترسی آسان به اطلاعات باعث شده است که خریداران برای کسب اطلاعات بیشتر درباره محصول مورد نظر، به سراغ فروشنده نروند و اطلاعات مورد نیازشان را از طریق اینترنت بدست آورند. سپس آن را به راحتی از طریق اینترنت سفارش داده و خریداری نمایند.

در دنیای امروز چه مهارت هایی لازم است تا شما در فروش به موفقیت برسید؟

راهکارهای قدیم در دنیای امروز

این روزها مشتریان در دنیای فروش، به دنبال کارشناسانی هستند که در تصمیم گیری به آنها کمک کنند. فروشنده مدرن و امروزی دقیقا همین لحظه باید از راه برسد و ارتباط با مشتری خود را حفظ نماید و درنهایت برای مشکلات آنها راه حل ارائه کند.

یک فروشنده باید بتواند برای ایجاد ارتباط با مشتری فرصت از او سوالات مناسب بپرسد و مشکلاتش را پیدا کند، سپس با استفاده از راه حل های خلاقانه برای حل آنها تلاش کند.

شما نمی توانید به روش های سنتی آموزش، اعتماد کنید.

شما نمی توانید به روش های سنتی آموزش، اعتماد کنید.

امروزه با مشکل زمان مواجه هستیم. تصور کنید وقتی در یک جلسه آموزشی هستید همزمان چند ایمیل فوری برای شما ارسال می شود که باید سریعا به آنها رسیدگی کنید. علاوه بر این، اکثر ما کتاب هایی داریم که فقط زمانی سراغشان را می گیریم که زمان کافی برای مطالعه داشته باشیم.

مهارت های لازم برای یک فروشنده امروزی

به جای اینکه منتظر موقعیتی باشید تا آموزش های لازم را دریافت کنید، بهتر است ایده هایتان را بکار ببندید و خودتان دست به کار شوید.
آموزش مستلزم تمرین عملی است. سعی کنید آموزه های خود را در فروش های روزمره استفاده کنید. به عنوان مثال شرکت در جلسات مختلف می تواند به شما در تمرین مهارت های فروش کمک کند. به همین ترتیب می توانید فرصت های بیشماری برای خود ایجاد کنید.

اینکار فقط به تمرکز و برنامه ریزی نیاز دارد.
در ادامه به 5 مهارت عملی که شما می توانید به صورت روزانه انجام دهید تا به فروش موفق دست یابید، می پردازیم.

مهارت هایی لازم تا فروش موفق

مهارت های فروش

1. با مشتریان خود در ارتباط باشید

همانطور که تکنولوژی بیش از پیش وارد دنیای ما می شود نباید فراموش کنیم که تعامل با انسان های اطرافمان نیز مهم است. درواقع روابط انسانی بسیار بیشتر از الگوریتم های مختلف در کشف نیازهای مشتریان مان اثر دارند. پس سعی کنید به مشتریان نزدیک شوید و با آنها ارتباط برقرار کنید. در این میان فراموش نکنید که برقراری ارتباط چشمی بسیار کارساز خواهد بود. اما فقط شنونده بودن کافی نیست، شما باید سوال بپرسید. با سوال هایی که درباره سرگرمی های مورد علاقه شان است شروع کنید، آن وقت می بینید که چطور هیجان زده می شوند.

2. آنها را به چالش دعوت کنید

شما باید توانایی این را داشته باشید نقاط قوت و ضعف مشتریان احتمالی تان را کشف کنید. با توجه به اینکه امروزه تکنولوژی حتی بر تمام معاملات ساده نیز سایه افکنده است، اما فروشندگان باید بتوانند مشکلات و یا نیازهای مشتریان خود را شناسایی کنند و آنها را به چالش بکشند.

فروشندگان همواره بر این باورند که می توان با سوالات مختلف نیازهای مشتری را شناسایی کرد اما درواقع این کار به مشتری حس بازجویی القا می کند و باعث می شود که او احساس راحتی نداشته باشد. پس سعی کنید با صحبت کردن با مشتری و نزدیک شدن به او، نیازهایش را کشف کنید و نقاط قوت و ضعفش را بشناسید. سپس طوری که او نیز احساس راحتی داشته باشد، با طرح سوالات سنجیده شده، مشتری را به چالش دعوت کنید.
برای این کار بهتر است به مصاحبه های مختلف گوش کرده و سوالات آنها را بررسی کنید.

3. از تاثیر مخاطبان غافل نشوید

درست است که مکالمات دو نفره خوب هستند اما از تاثیر سخنرانی برای یک گروه غافل نشوید. برای تمرین و راحتی کارتان ما به شما تماشای کلیپ های استندآپ کمدی را پیشنهاد می کنیم. آن هم نه یک بار، بلکه سه بار! زیرا وقتی شما برای اولین بار این کلیپ ها را تماشا می کنید، می خندید. بار دوم متوجه می شوید که آن شخص طی صحبت هایش چه کارهایی انجام داده و بار سوم از او یاد می گیرید که چطور آن حرکات را انجام دهید.
تمرین دیگر این است که در گروه های کوچک دوستانه عضو شوید و صحبت کردن در جمع را تمرین کنید.

4. اهل رقابت سالم باشید

رقابت می تواند برای شما هدف ایجاد کند و اهداف به شما انگیزه می دهند که چالش های پیش رو را پشت سر بگذارید. اما هدف ما توسعه روابط سالم در کنار رقابت است. این کار باعث می شود حتی اگر شما در این رقابت شکست خوردید نیز متضرر نشوید.
برای این کار بهتر است اهداف هفتگی و ماهانه تعریف کنید. این اهداف را در ابتدای ماه برای خودتان بنویسید و در پایان ماه بررسی کنید که چقدر از این کارها را انجام داده اید؟

5. راه های خلاقانه پیدا کنید

متخصصان معتقدند که در صحبت کردن هیچ خلاقیتی وجود ندارد. چیزی که فروشندگان باید به آن توجه داشته باشند تا مشتریان به ارزش کار آنها پی ببرند، ترکیب اطلاعات دو حوزه مختلف و بوجود آوردن مطلبی جدید و راه حلی تازه است.

تمرین خلاقیت در خارج از فضای کاری می تواند تاثیر مثبتی بر کار شما داشته باشد. برای این کار سعی کنید به مصاحبه های افراد خلاق گوش دهید و ببینید آنها چگونه به ایده های مختلف رسیده اند.

برای بهبود عملکرد مغز تان یک هنر را یاد بگیرید. فرقی نمیکند چه هنری باشد. در آخر نیز می توان گفت که یاد گرفتن مهارت های کاربردی در فروش موفق کمکتان خواهد کرد. پس همواره تلاش کنید وقت خود را به یادگیری بگذرانید تا از تکنولوژی شکست نخورید.

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website