0
  • No products in the cart.
 

افزایش دید در رانندگی هنگام بارش باران

افزایش دید در رانندگی هنگام بارش باران

افزایش دید در رانندگی هنگام بارش باران

رانندگی در هوای بارانی، به خصوص در تاریکی، می تواند باعث کاهش چشمگیر دید شود. بهترین راه های بهبود دید هنگام رانندگی در هوای بارانی، روشن کردن چراغ های جلو و برف پاک کن شیشه جلو است. از وسایل نقلیه بزرگی که در دنباله خود افشانه های بزرگی به جای می گذارند، دور بمانید. چراغ های جلو را تمیز و شفاف نگه دارید و برف پاک کن شیشه جلو را که قدیمی یا خراب شده، عوض کنید.

روش اول) استفاده و نگهداری از برف پاک کن های خود

  1. برف پاک کن شیشه جلوی خودروی خود را روشن کنید. برای بهبود دید در رانندگی هنگام بارش باران، باید برف پاک کن شیشه جلوی خود را فعال کنید، مگر در مواردی که اتومبیل شما دارای برف پاک کن اتوماتیک باشد. برف پاک کن شیشه جلو معمولاً دارای سه تنظیم مختلف است: کند، متوسط و سریع. اگر بارش باران کم است، سریع آهسته را انتخاب کنید. اگر بارش باران شدیدتر است (و دید شما ضعیف تر است)، سرعت سریعتر را انتخاب کنید.
  • در صورت تمایل می توانید هنگام باراش کم باران از سرعت بالای برف پاک کن استفاده کنید، اما لازم نیست.
  • هیچ معیار عینی برای تعیین این که آیا در هنگام رانندگی در باران، به سرعت سریعتر یا کندتر برف پاک کن نیاز است، وجود ندارد. با توجه به صلاحدید خود، سرعت برف پاک کن را به گونه ای تنظیم کنید که در اکثر مواقع با شدت باران در زمان های معین، مطابقت داشته باشد.
  • اگر برف پاک کن شیشه عقب دارید، آن را نیز فعال کنید.

    افزایش دید در رانندگی هنگام بارش باران

  1. برف پاک کن های قدیمی یا شکسته را عوض کنید. برف پاک کن شیشه جلو از دو بخش تشکیل شده است: نوارلاستیکی برف پاک کن که در امتداد شیشه جلو اتومبیل قرار گرفته و تیغه فلزی که در واقع این نوار پلاستیکی را نگه داشته است. نوار لاستیکی را به طور مرتب از نظر سفتی یا ترک خوردگی بررسی کنید و اگر نوار دیگری دارید، آن را تعویض کنید. اکثر نوارهای لاستیکی برف پاک کن شیشه جلو، حداقل باید هر سه سال یکبار عوض شوند تا قابلیت دید در هوای بارانی را بهبود دهند.
  • از کتابچه راهنمای مالک یا فروشگاه لوازم جانبی اتومبیل خود جهت کسب اطلاعات در زمینه نوع و اندازه تیغه های برف پاک کن موردنیاز خود، مشورت بگیرید.
  • به طور کلی، نوار برف پاک کن می تواند به راحتی درون و بیرون از تیغه فلزی خرد شود.
  • اگر اتومبیل خود را به جای پارک در پارکینگ، مرتباً بیرون پارک می کنید، احتمالاً مجبور خواهید بود که برف پاک کن شیشه جلوی اتومبیل خود را تعویض کنید.

    افزایش دید در رانندگی هنگام بارش باران

  1. در صورت نیاز، تیغه های برف پاک کن شیشه جلو را تعویض کنید. اگر تیغه های برف پاک کن شما زنگ زده، خم یا خورده شده، آنها را تعویض کنید. از تیغه های برف پاک کنی با کیفیت بالا استفاده کنید، ترجیجاً از تیعه هایی استفاده کنید که پوشیده از ماده دافع باران باشد.
  • اگر هنگام استفاده از برف پاک کن، مناطقی از شیشه جلوی اتومبیل شما به درستی پاک نمی شوند، اطلاع داشته باشید که برف پاک کن خم شده یا فشار ناهمواری روی شیشه ایجاد می کند.
  • به طور کلی، تیغه های برف پاک کن می توانند به سادگی از بازوی فلزی که تیغه را نگه می دارند، جدا شود، سپس یک تیغه جدید می تواند چسبانده شود.
  • از کتابچه راهنمای مالک یا فروشگاه لوازم محلی خود جهت کسب اطلاعات در زمینه نوع تیغه های برف پاک کن موردنیاز خود، مشورت بگیرید.

  1. تیغه های برف پاک کن خود را تمیز نگه دارید. تیغه های کثیفِ برف پاک کن شیشه جلوی اتومبیل می توانند باعث خط انداختن و ایجاد لکه های آب گردند. برای تمیز کردن تیغه های برف پاک کن، یک پارچه بدون پُرز یا دستمال کاغذی را در مایع شوینده ی شیشه جلوی اتومبیل خیس کنید. پارچه بدون پرز یا دستمال کاغذی را در امتداد طول تیغه ها بکشید تا تمیز شود.همیشه برای اطمینان از اینکه تیغه ها با قسمت تمیز پارچه یا دستمال کاغذی پاک شوند، آنها را بچرخانید.

روش دوم) استفاده و تمیزکردن چراغ های جلو

افزایش دید در رانندگی هنگام بارش باران

  1. چراغ های جلو را روشن کنید. اگر در حال رانندگی در روز یا شبی بارانی هستید، چراغ های جلو می تواند به شما در افزایش دید کمک نماید. حتی اگر در طول روز، در حال رانندگی در باران هستید، روشن کردن چراغ های جلو ایده خوبی است زیرا اجازه می دهد تا وسایل نقلیه دیگر شما را ببینند.
  • بسیاری از چراغ های جلو، تنظیمات متفاوتی دارند. برای شرایط موجود تنظیمات درستی را انتخاب کنید.
  • برای نمونه، اگر هنگام بارش باران ملایم در حال رانندگی در محوطه ای تاریک هستید، باید تصمیم بگیرید که از روشن ترین تنظیمات چراغ های جلوی اتومبیل خود استفاده کنید.
  • اگر در مِه و باران در حال رانندگی هستید، از چراغ های مِه شکن خود استفاده کنید.

    افزایش دید در رانندگی هنگام بارش باران

  1. چراغ های جلو را بشویید. اگر چراغ های جلوی اتومبیل شما از جنس آهک و خاک هستند، درخشش چندان زیادی نخواهند داشت. این جنس چراغ، دید شما هنگام رانندگی در باران را کاهش می دهد. برای حفظ درخشش مناسب چراغ های جلو، هنگام شستن خودروی خود، آنها را آب و صابون یا با آب خالی بشویید.
  • هیچ برنامه منظمی برای شستشوی چراغ های جلو وجود ندارد. اگر نور چراغ های جلو کمتر از گذشته به نظر می رسند، یا اگر به وضوح کثیف هستند، آنها را بشویید.

  1. چراغ های جلو را با کاغذ سنباده تمیز کنید. برای تمیزسازی عمیق تر، یک تکه کاغذ سنباده مدل P1000 مرطوب / خشک را در آب سرد خیس کنید. یک نوارچسب نقاشی در اطراف چراغ های جلو بچسبانید. پس از 10 دقیقه، سنباده ماسه ای را به آرامی بر روی چراغ های جلو بکشید و با حرکتی مستقیم از یک طرف به طرف دیگر سنباده بکشید. هنگام کار، روی چراغ های جلو آب اسپری کنید.
  • این فرایند را با استفاده از کاغذ سنباده مدل P1500 استفاده کنید، سپس از مدل های P2000 ، P 2500 و P3000 مرطوب/ خشک استفاده کنید.
  • هر بار جهت سنباده کشی خود را عوض کنید. برای نمونه، اگر با قطعه ای کاغذ سنباده از چپ به راست حرکت کرده اید، دفعه بعد از حرکت بالا به پایین سنباده کشی کنید.
  • وقتی تغییر رنگ، کثیفی و خراش روی چراغ های جلو از بین رفت، به قسمت دیگری از کاغذ سنباده بروید.
  • هیچ برنامه منظمی برای تمیزکاری عمیق چراغ های جلوی خودروی شما وجود ندارد. اگر در حال شستن چراخ های جلوی خودروی خود با روش استاندارد هستید و نتایج متقاعد کننده ای بدست نیاوردید، تمیزکاری عمیقی با کاغذ سنباده بر روی آنها انجام دهید.

روش سوم) انجام اقدامات اضافی

افزایش دید در رانندگی هنگام بارش باران

  1. به کامیون ها و اتوبوس ها خیلی نزدیک نشوید. افشانه هایی که از این وسایل نقلیه منتشر می شود، دید شما در باران را کاهش خواهند دارد. سعی کنید از آنها به اندازه چندین اتومبیل فاصله بگیرید.
  • اگر نیاز دارید که از کامیون یا اتوبوسی سبقت بگیرید، سریعاً این کار را انجام دهید تا مدت زمانی که پشت یا کنار آنها قرار می گیرید، جایی که می توانید افشانه های قابل توجهی را تجربه کنید، به حداقل برسد.

    افزایش دید در رانندگی هنگام بارش باران

  1. عینک پولارایز به چشم بزنید. اگر در طی روز در حال رانندگی در هوای بارانی هستید، یک عینک پولارایز شده به چشم بزنید تا دید شما هنگام رانندگی افزایش یابد. اگر در حال رانندگی در شبی بارانی هستید، با به چشم زدن عینک پولارایز شده، قادر به افزایش دید خود هنگام رانندگی نخواهید بود.

  2. در صورت نیاز از دستگاه دمیستر استفاده کنید. اگر درجه حرارت باران و درجه حرارت داخل خودرو بیش از حد متفاوت است، پنجره های خودروی شما بخار می گیرد. برای مقابله با این مشکل و افزایش دید هنگام رانندگی در هوای بارانی، دستگاه دمیستر خود را روشن کنید.

    افزایش دید در رانندگی هنگام بارش باران

  3. آهسته حرکت کنید. رانندگی با حرکت آهسته فرصت بیشتری برای دیدن پیش رو به شما می دهد. قبل از سبقت از وسایل نقلیه، باید بتوانید حداقل به مدت 12 ثانیه، مسیری که می خواهید رانندگی کنید را ببینید. هنگام رانندگی در باران، سرعت خود را تنظیم کنید تا این میزان دید استاندارد را رعایت گردد.

    افزایش دید در رانندگی هنگام بارش باران

  4. شیشه جلوی اتومبیل خود را تمیز کنید. برخی اوقات برف پاک کن شیشه جلوی شما به اندازه کافی قوی نیست که بتواند تمام دوده های موجود بر روی شیشه جلو را از بین ببرد. مخصوصاً خاکی که در گوشه و کنار شیشه قرار گرفته، می تواند هنگام باران شدید کم کم جلوی دید بیاید. بهترین روش تمیز کردن شیشه جلوی اتومبیل، کمک گرفتن از یک متخصص شستشوی اتومبیل در محله خود است. همچنین می توانید یک پارچه یا اسفنجی را در آب و صابون خیس کرده و آن را در امتداد شیشه بکشید تا کل سطح آن تمیز گردد.
  • هنگامی که شیشه جلوی اتومبیل شما کثیف است، آن را تمیز کنید.
  • فراموش نکنید تیغه های برف پاکن شیشه جلوی اتومبیل خود را نیز تمیز کنید.

    افزایش دید در رانندگی هنگام بارش باران

  1. پوششی از اسپری دافع باران بر روی شیشه جلوی اتومبیل خود بپاشید. اسپری های دافع باران از ریزش باران بر روی شیشه ی جلوی اتومبیل جلوگیری می کنند. در عوض، باران هنگام تماس با شیشه جلو به آرام می غلتد. بسته به محصولی که استفاده می کنید، دستورالعمل های خاص کاربرد آنها متفاوت است. اگرچه، به طور کلی می توانید اسپری دافع باران موردنظر خود را به راحتی بر روی شیشه جلوی خودرو اسپری کنید، سپس با استفاده از یک حرکت دورانی ملایم، آن را پاک کنید.
  • محلول های دافع باران معمولاً باید هر شش ماه یکبار استفاده گردند.

 

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website